مدیرعامل کافه بازار: بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن ایرانی داریم

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل کافه بازار با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن ایرانی، درآمد تولیدکنندگان این اپلیکیشن‌ها در ۵ سال اخیر را ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
تبلیغات

مدیرعامل کافه بازار در مراسم افتتاح شبکه ملی اطلاعات با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن ایرانی در این مارکت اندروید، اعلام کرد درآمد تولیدکنندگان این اپلیکیشن‌ها در کافه‌بازار تنها از طریق فروش محتوا و اپلیکیشن طی ۵ سال اخیر ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

حسام آرمندهی در مورد مشکلات موجود در حوزه‌ی تولید محتوای کشور گفت: «تولید محتوا در فضای مجازی کشور، فضای راز بقایی دارد و همه  برای بقایشان تلاش می‌کنند.»

آرمندهی اعلام کرد: «کافه بازار هم‌اکنون روی ۳۱ میلیون دستگاه‌ اندروید نصب شده است، ۲۴ میلیون استفاده‌کننده فعال ماهانه دارد و ۱۷ میلیون حساب کاربری در کافه بازار تعریف شده است.»

مدیرعامل کافه بازار در مورد اپلیکیشن‌های منتشرشده در کافه بازار گفت: «۹۴ درصد محتوای منتشرشده در کافه بازار بومی است. بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن ایرانی داریم و درآمد تولیدکنندگان محتوای ایرانی در کافه بازار تنها از طریق فروش محتوا و اپلیکیشن در ۵ سال اخیر ۸۰ میلیارد تومان بوده است. در حوزه اپلیکیشن رشد سالانه ۲۰۰ درصدی را در ایران مشاهده می‌کنیم.»

آرمندهی افزود: «برای ما در کافه بازار کیفیت اپلیکیشن‌ها و کیفیت خدمات ارائه‌شده به کاربران بسیار مهم است و همیشه برای ارتقای این دو عامل گام برمی‌داریم. به همین خاطر شاخص‌های ارتباطی و کیفی موجود در کافه بازار را روزانه رصد می‌کنیم.»

مدیرعامل کافه بازار آمارهای ارتباطی موجود در کافه بازار را چنین بیان کرد: «۷۰ درصد کاربران ما از 3G، حدود ۲۱ درصد کاربران از 2G و ۹ درصد کاربران از 4G استفاده می‌کنند. در میان همه‌ی ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت و همراه کاربران کافه‌ بازار بیشترین استفاده را از ایرانسل دارند. ۳۲ درصد از کاربران کافه‌بازار در شبکه ایرانسل هستند. در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده ADSL، شرکت‌ مخابرات، شاتل و آسیاتک بیشترین کاربران را در کافه بازار دارند. در شبکه‌ی 4G بیش از ۹۸ درصد نصب اپلیکیشن با موفقیت همراه بوده است که بسیار بیشتر از دیگر سرویس‌ها به شمار می‌رود و این تفاوت کیفیت استفاده از نسل چهارم تلفن همراه است.»

آرمندهی در مورد ضریب نفوذ کافه‌بازار و استفاده از تلفن‌های هوشمند اندروید گفت: «شهرهای جنوبی کشور بیشترین ضریب نفوذ را دارند. بیشترین ضریب نفوذ با ۳۰ درصد مربوط به بندرعباس است و کرج و تهران با ۲۴ درصد رتبه‌های بعدی را دارند.»

مدیرعامل کافه بازار در مورد شیوه‌ی جدید پرداخت در کافه بازار گفت: «پرداخت از طریق حساب مشترکان اپراتورها را از این هفته با ایرانسل و رایتل شروع کرده‌ایم که می‌تواند مشکلات بانکی زیادی که ما داشتیم را حل کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات