آپدیت iOS 10.2.1 مشکل خاموش شدن بسیاری از آیفون‌ها را حل کرده است

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل با عرضه‌ی آپدیت جدید سیستم‌عامل موبایل خود، مشکلات خاموش شدن ناگهانی بسیاری از گوشی‌های آیفون را حل کرده است.
تبلیغات

در ماه‌های گذشته‌، تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، مشکلاتی مبنی بر خاموش شدن ناگهانی گوشی‌های خود گزارش کرده‌اند. شرکت اپل اعلام کرده است در بروزرسانی جدید iOS 10.2.1 که در تاریخ ۲۳ ژانویه عرضه شد، این مشکل به طور کامل حل شده است.

کمپانی اپل بیانیه‌ای در مورد این مشکل منتشر کرده و در آن به حل شدن مشکل در ۸۰ درصد از گوشی‌های سری 6s و ۷۰ درصد از گوشی‌های سری 6 اشاره کرده است. در این بیانیه آمده است:

در آپدیت iOS 10.2.1، اپل تلاش کرده است تا تعداد خاموش شدن‌‌ ناگهانی دستگاه‌ها را که برای تعداد کمی از کاربران اتفاق می‌افتاد، کاهش دهد. این آپدیت در حال حاضر در بیش از ۵۰ درصد از گوشی‌های هوشمند ما نصب شده است و طبق آمارهای رسیده، مشکل ۸۰ درصد از کاربران iPhone 6s و ۷۰ درصد از کاربران iPhone 6 حل شده است.قابلیت دیگری که در آپدیت جدید گنجانده شده، امکان ریستارت کردن گوشی بدون نیاز به اتصال سیم شارژر است. در این بروزرسانی، اگر گوشی کاربر به‌صورت ناگهانی خاموش شود، برای راه‌اندازی مجدد آن نیازی به اتصال شارژر نخواهد بود. باید به این نکته اشاره کنیم که خاموش شدن‌ ناگهانی گوشی‌ها، مشکل امنیتی نیست و فقط به خاطر این که این مشکل برای کاربران ناراحت کننده است، تصمیم گرفتیم آن را به سرعت حل کنیم. اگر خریداران باز هم با مشکل خاموش شدن‌ ناگهانی روبرو شدند، می‌توانند با بخش خدمات اپل یا AppleCare تماس بگیرند.
بروزرسانی iOS 10.2.1 اپل

با توجه به گزارشات منتشرشده، به این نکته می‌رسیم که مشکل حل‌شده در این بروزرسانی، با ایرادی که منجر به بازخوانی تعدادی از دستگاه‌های آیفون ۶ اس در گذشته شد، متفاوت است. در مشکل قبلی، اپل اعلام کرده بود که قرار گرفتن در معرض هوای محیط در زمان تولید، باعث خرابی باتری برخی از دستگاه‌ها شده که تنها با تعویض حل می‌شدند. به نظر می‌رسد، دلایل زیادی برای خاموش شدن‌ گوشی‌های آیفون وجود دارد. به همین دلیل، پس از بازخوانی آیفون ۶ اس توسط اپل، هنوز گزارشاتی مبنی بر مشکلات خاموش شدن، توسط کاربران سری ۶ و ۶ اس منتشر می‌شود. در این میان شایعاتی نیز در مورد اجرای برنامه‌ای برای تعویض باتری آیفون ۶ منتشر شد که اپل به‌سرعت آن را رد کرد.

گزارشات حاکی از آن هستند که مشکل جدید حل‌شده در آپدیت iOS 10.2.1، به خاطر ایراد در برق‌رسانی منظم توسط باتری‌های قدیمی ایجاد می‌شد. این برق‌رسانی نامنظم باعث می‌شد دستگاه آیفون به‌صورت اضطراری خاموش شود. اپل با تغییر و بهینه‌سازی سیستم برق، این مشکل را تا حدودی حل کرده است؛ اما این شرکت برای کاربرانی که هنوز با این مشکل روبرو هستند نیز راه‌ حلی گنجانده است. سیستم راه‌اندازی مجدد خودکار در بروزرسانی جدید، در مواقع اضطراری بدون نیاز به اتصال به شارژر، دستگاه را ریستارت می‌کند. این قابلیت در حال حاضر در آپدیت iOS 10.2.1 گوشی‌های iPhone 6 و iPhone 6s عرضه شده است و به‌زودی با آپدیت iOS 10.3 برای گوشی‌های iPhone 6 Plus و iPhone 6s Plus نیزعرضه خواهد شد.

در چند روز آینده نیز یک صفحه هشدار در بخش تنظیمات باتری iOS 10.2.1 عرضه خواهد شد. این قابلیت جدید، هشداری را برای کاربرانی که باتری آن‌ها قدیمی شده است و نیاز به تعویض یا تعمیر دارد، نمایش می‌دهد.

اپل در زمان عرضه‌ی آپدیت جدید اشاره‌ای به حل مشکل اخیر در این بروزرسانی نکرده بود. این شرکت قصد داشت پس از گذشت زمان و جمع‌آوری اطلاعات در مورد حل شدن قطعی مشکل، آن را رسانه‌ای کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات