سونی سریع ترین کارت اس دی جهان را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی سریع‌ترین کارت حافظه‌ی اس‌دی جهان را با سرعت نوشتن ۲۹۹ مگابایت بر ثانیه معرفی کرد.
تبلیغات

کارت‌های اس‌دی قادر به ارائه‌ی سرعتی در حد کارت‌های XQD و CFast 2.0 نیستند، اما این شرایط سونی را برای فعالیت در زمینه‌ی تولید کارت‌های اس‌دی متوقف نکرده است. اوایل صبح امروز این شرکت رسما از سریع‌ترین کارت حافظه‌ی اس‌دی جهان با نام SF-G رونمایی کرد.

کارت‌های سری SF-G سونی در مدل‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید می‌شوند و همگی از سرعت خواندن و نوشتن یکسانی بهره می‌برند. نکته‌ی جالب در مورد این کارت‌های کوچک، سرعت بالای آن‌ها است. سرعت خواندن اطلاعات این اس‌دی کارت‌ها ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات در آن‌ها ۲۹۹ مگابایت بر ثانیه اعلام شده است. اگر دوربین شما از UHS-II پشتیبانی کند، می‌توانید از سرعت بالای نوشتن و خواندن داده‌ در این کارت‌های اس‌دی به‌منظور ثبت فیلم‌هایی با کیفیت 4K و استفاده‌های سنگین دیگر بهره ببرید.

افزون بر آنچه گفته شد، کارت‌های‌ اس‌دی‌ جدید سونی ضد آب، ضد شوک و ضد اشعه‌ی ایکس هستند و در برابر تغییرات دمای محیط اطراف مقاومت دارند. همچنین اگر کارت‌های SF-G خراب شوند امکان بازیابی یک سری از اطلاعات موجود روی آن‌ها با استفاده از نرم‌افزار مخصوص سونی وجود دارد.

sony fast sd cards

در نهایت کارت‌های جدید سری SF-G در کنار یک کارت‌خوان مخصوص پی‌سی معرفی شده‌اند. این کارت‌خوان امکان بهره بردن از مزیت‌ سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی کارت‌های مورد بحث را هنگام کار با رایانه‌های شخصی فراهم می‌کند. این کارت‌خوان MRW-S1 نام دارد و به‌طور خاص برای کارت‌های سری SF-G سونی تولید شده است. البته با استفاده از کارت‌خوان‌های UHS-II نیز می‌توان از کارت‌های اس‌دی جدید سونی استفاده کرد. کارت‌خوان MRW-S1 همچنین مجهز به یک پورت پرسرعت استاندارد یو‌اس‌بی A است.

هنوز در مورد قیمت کارت‌های اس‌دی جدید سونی اطلاعاتی در دسترس قرار نگرفته است؛ اما این نوع کارت‌ها از ماه مارس به بازار عرضه خواهند شد و کارت‌خوان جدید سونی نیز مدت کوتاهی پس از آن و از ماه آوریل در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت‌های اس‌دی جدید سونی به این صفحه از وب‌سایت انگلیسی سونی مراجعه کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات