اپلیکیشن لینکدین از اپ استورها در روسیه حذف می‌شود

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، اپل و گوگل به‌تازگی در توافقی اعلام کرده‌اند که اپلیکیشن لینکدین را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود در روسیه حذف خواهند کرد.
تبلیغات

دلیل اصلی مسدود شدن Linkedin و حذف آن از مارکت‌های اپلیکیشن، نقض قوانین داخلی روسیه در حفظ اطلاعات بوده است.

در ماه نوامبر سال گذشته، سرویس لینکدین محکوم به نقض یکی از قوانین داخلی روسیه شد. این قانون که در سال ۲۰۱۴ تصویب شده است، تمامی شرکت‌ها را ملزم می‌کند که اطلاعات جمع‌آوری‌شده از شهروندان روسی را در داخل مرزهای این کشور ذخیره کنند. ذخیره اطلاعات در داخل مرزهای این کشور و انتقال سرورهای اطلاعاتی به داخل روسیه، بر اساس نظر اکثر کارشناسان قدمی جدید برای کنترل هرچه بیشتر شهروندان قلمداد شد و شرکت‌های اینترنتی زیادی از اجرای این قانون سر باز زدند.

لینکدین تا به امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین مجرم این قانون در روسیه شناخته شده است. دسترسی اینترنتی به این سرویس از طرف سرویس‌دهندگان اینترنتی، از ماه نوامبر قطع شده بود اما کاربران می‌توانستند با استفاده از اتصالات دیگر به آن دسترسی داشته باشند. اگرچه این محدودیت مشکل زیادی برای اپلیکیشن‌های این شرکت ایجاد کرد اما این اپلیکیشن‌ها هنوز در مارکت‌ها قابل دریافت بودند. اما اکنون خبر منتشرشده حاکی است که اپلیکیشن نیز از دسترس کاربران روس خارج شده است.

در اقدامی مشابه، اپل در هفته گذشته اپلیکیشن نیویورک تایمز را از اپ‌استور خود در چین حذف کرد و دلیل آن نیز مشابه دلیل حذف لینکدین بود.

اگرچه قوانین روسیه در حفظ اطلاعات شهروندان ممکن است سخت‌گیرانه به نظر برسد، اما روسیه تنها کشوری نیست که این نوع از قوانین را وضع می‌کند. در حال حاضر ۱۳ کشور در جهان قوانین مشابهی دارند. به‌عنوان مثال ایالات متحده آمریکا تمامی شرکت‌های مرتبط با وزارت دفاع را ملزم به ذخیره‌سازی اطلاعات در داخل مرزهای این کشور کرده است.

به هر حال این حرکت می‌تواند آتش اختلافات بین دو ابرقدرت جهان را بیشتر شعله‌ور کند. آتشی که در هفته‌های اخیر قدرت بیشتری گرفته است. در روزهای گذشته، آمریکا روسیه را متهم به دست داشتن در انتخابات آمریکا و هک کردن ایمیل نامزد دموکرات‌ها کرده است. آمریکایی‌ها اعتقاد دارند مسکو با درس گرفتن از اقدام اخیرشان، تلاش می‌کنند بر انتخابات کشورهای دیگر و متحدان ایالات متحده نیز تأثیر بگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات