ویژگی جدید ویندوز 10: قفل خودکار سیستم به هنگام فاصله گرفتن از آن

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت در حال کار روی آپدیتی برای ویندوز 10 است که در آن، زمانی که سیستم عامل تشخیص دهد کاربر از سیستم فاصله گرفته است، بلافاصله PC را قفل می‌کند.
تبلیغات

شرکت مایکروسافت در آپدیت جدید، ویژگی جدیدی به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد کرد که در آن، زمانی که سیستم عامل تشخیص دهد کاربر از سیستم فاصله گرفته است بلافاصله PC را قفل می‌کند. این ویژگی در آخرین بیلدی که این شرکت برای تست منتشر کرده است، قفل پویا(Dynamic Lock) نام دارد. بر اساس گزارش سایت Windows Central، این ویژگی در داخل شرکت، خداحافظی ویندوز (Windows goodbye) نام دارد.

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی همیشه به کارمندان خود یادآوری می‌کنند که در زمان‌هایی که کار نمی‌کنند، با استفاده از کلید ویندوز + L سیستم خود را قفل کنند. اما به نظر می‌رسد با این ویژگی جدید دیگر نیازی به این کار نباشد. هنوز کامل مشخص نیست که مایکروسافت چگونه فاصله گرفتن کاربر را تشخیص می‌دهد. ممکن است از ویژگی ویندوز هلو استفاده کند یا شاید هم به صورتی بتواند غیر فعال بودن کاربر را تشخیص دهد.

به‌احتمال زیاد مایکروسافت، این ویژگی را به ساده‌ترین روش ممکن در قسمت تنظیمات ویندوز قرار می‌دهد تا هر کسی بتواند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

مایکروسافت در نظر دارد این ویژگی را در آپدیت بعدی که قرار است ماه آوریل منتشر شود، قرار دهد.  

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آموزش های ویندوز 10 به صفحه‌ی آموزش ویندوز 10 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات