تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به وی 20 ال جی

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
مطالعه 7 دقیقه
وی 20 (V20)، گوشی پرچمدار ال‌جی رسما در سانفرانسیکو رونمایی شد. ما نیز در زومیت شانس آن را داشتیم تا با این گوشی کار کنیم و تجربیات خود را در باره‌ی آن با شما در میان بگذاریم. همراه زومیت باشید تا با این پرچمدار متفاوت از ال‌جی بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

وی 20 همچون نسل قبلی خود از جنبه‌های مختلفی با دیگر پرچمداران بازار متفاوت است. این گوشی با وجود این که از بدنه‌ی فلزی بهره می‌برد، اما استانداردهای نظامی را دریافت کرده است و از این بابت مقاومت خوبی در برابر ضربه و شرایط آب و هواوی مختلف دارد. 

ویدیو نگاه نزدیک:

دانلود 720P   |   دانلود 360P   |   دانلود 720P شاتل

کره‌ای‌ها در این گوشی هوشمند از آلیاژ آلومینیوم 6013 استفاده کرده‌اند که با وجود وزن پایین از استحکام بالایی برخوردار است، بطوری که از این آلیاژ در صنایع هوایی استفاده می‌شود. در لبه‌ی پایین و بالای وی ۲۰ نیز از پلیمری آب گریز استفاده شده که در برابر ضربات وارده نیز بسیار مستحکم است. با وجود استفاده از فلز در وی ۲۰، این گوشی ویژگی محبوب تعویض باتری را همراه دارد. با استفاده از یک کلید فیزیکی در لبه‌ی سمت راست گوشی می‌توان قاب فلزی پشتی را از بدنه‌ی اصلی جدا کرده و باتری را عوض کرد.

LG V20 / ال جی وی 20

لبه‌ی خمیده دستگاه باعث شده است تا گوشی ۵.۷ اینچی ال‌جی ارگونومی نسبتا خوبی داشته باشد اما با این حال با وجود ابعاد بزرگ گوشی کار کردن با آن با یکدست چندان ساده نیست. در مدت که با گوشی کار کردیم، بدنه‌ی فلزی حس کالایی مرغوب را به ما منتقل کرد اما ابعاد بزرگ گوشی، عموما باعث می‌شد تا برای استفاده از آن از هر دو دست کمک بگیریم.

اما آنچه گوشی LG V20 را از دیگر رقبایش متمایز می‌کند در ویژگی‌های خاص پخش و ضبط صدا، فیلم‌برداری، صفحه نمایش ثانویه و قابل تعویض بودن باتری با وجود استفاده از بدنه‌ی فلزی است.

LG V20 / ال جی وی 20

ال‌جی با وجود آن که از طراحی ماژولار مشابه جی 5 در گوشی وی 20 استفاده نکرده اما در لبه‌ی چپِ این گوشی، یک دکمه قرار داده شده است که نقش ضامن را برای پوشش فلزی پشت دستگاه ایفا می‌کند و با فشار دادن آن پوشش پشتی جدا شده و امکان تعویض باتری میسر می‌شود. 

فرآیند باز و بسته کردن این ماژول بسیار ساده است و ارتفاع دکمه نیز هم سطح با لبه‌ی دستگاه است تا باعث بهم خوردگی طراحی گوشی نشده و به اشتباه فشرده نشود. 

فلز بکار رفته در بدنه‌ی این گوشی به مراتب بهتر از فلز استفاده شده در جی 5 است و بیشتر شبیه به فلزی است که در گوشی‌های اچ‌تی‌سی شاهد آن هستیم و البته خیلی مقاوم است. هر چند ظاهر قسمت جلوی گوشی به نظر یکدست و زیبا می‌رسد، اما پشت دستگاه به دلیل استفاده از دو دوربین و برآمدگی مربوط به آن‌ها بهم ریخته به نظر می‌آید.

LG V20 / ال جی وی 20

ال‌جی با استفاده از صفحه‌ی ثانویه در قسمت بالای صفحه نمایش اصلی در گوشی وی 10، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. این کمپانی در وی 20 نیز از این صفحه نمایش استفاده کرده است و سعی کرده با دو برابر کردن شدت روشنایی این نمایشگر و اضافه کردن امکانات نرم‌افزاری، آن را کارآمدتر از گذشته کند. در این بخش می‌توانید متن مورد نظر خود را قرار دهید تا قسمت بالای گوشی سفارشی‌تر به نظر برسد، به میانبر اپلیکیشن‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید و همچنین به اعلانیه‌ها دسترسی داشته باشید. 

پشتیبانی از صدای های-فای با چهار DAC یا مبدل آنالوگ به دیجیتال باعث شده تا وی 20 به یک گوشی مناسب برای علاقمندان به موسیقی تبدیل شود.

LG V20 / ال جی وی 20

ال‌جی معتقد است گوشی وی 20 بهترین و شفاف‌ترین خروجی صدای موجود تا امروز را دارد. این کمپانی با استفاده از ۴ مبدل دیجیتال به آنالوگ توانسته میزان نویز موجود را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. ضمن اینکه به لطف بهره‌گیری از مبدل‌های ESS SABRE ES9218، که جدیدترین نمونه‌ها در نوع خود به شمار می‌روند، بهترین صدای خروجی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ال‌جی ۷۵ سطح از کنترل صدا و کنترل بالانس صدا در سمت چپ و راست را برای وی 20 در نظر گرفته است که می‌تواند خبری جذاب برای عاشقان موسیقی باشد. از طرف دیگر ال‌جی وی 20 این توانایی را دارد که بهترین و باکیفیت‌ترین صدا را به هر هدفونی منتقل کند. پشتیبانی از فرمت‌های مختلف صوتی نظیر FLAC، DSD، AIFF و ALAC از دیگر ویژگی‌های صوتی جالب پرچمدار جدید ال‌جی است.

گوشی وی 20 ال‌جی به لطف بهره‌گیری از قابلیت ضبط‌‌ صدای اچ‌دی همراه با های‌فای می‌تواند 6.5 برابر بهتر و دقیق‌تر از گذشته صدا را ضبط کند. ضمن اینکه از فرمت FLAC به صورت 24bit/192kHz نیز پشتیبانی می‌شود.

LG V20 / ال جی وی 20

ال‌جی یک اپلیکیشن اختصاصی را هم برای ضبط صدای حرفه‌ای با قابلیت‌های مختلف برای وی ۲۰ در نظر گرفته است تا بتوانید صدا را آنطور که مایل هستید ضبط کنید. 

وی ۲۰ اولین گوشی دنیا با سیستم عامل اندروید 7 نوقا، یعنی این بار، پرچمدارِ ال‌جی حتی زودتر از نکسوس‌های گوگل به نسخه‌ی جدید اندروید مجهز شده است. 

اما بخش دیگری که ال‌جی بر روی آن تمرکز ویژه داشته، قابلیت‌های فیلم‌برداری و عکاسی در وی 20 است. وی 20 همچون جی 5 از وجود دوربین دوگانه در پشت بهره می‌برد. دوربین اصلی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی زاویه‌ی دید ۷۵ درجه دارد و دوربین ۸ مگاپیکسلی از لنز ۱۳۵ درجه ‌بهره می‌برد. ال‌جی در پنل جلوی وی ۲۰ از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافرگام F/1.9 بهره برده که ثبت تصاویر باکیفیت در نور کم را نوید می‌دهد. همچنین با دوربین سلفی می‌توان تصاویری را با زاویه‌ی دید نرمال ۸۳ درجه‌ای و عریض ۱۲۰ درجه‌ای ثبت کرد. در مورد تصاویر ویدیویی نیز باید به این نکته اشاره کرد که وی ۲۰ از وجود سیستم Steady Record 2.0 بهره می‌برد که شامل تثبت کننده‌ی آنی تصاویر ویدیویی است. از جمله‌ی ویژگی‌های فناوری مورد نظر کاهش اعوجاج تصویر به موجب استفاده از شاتر چرخشی است. وی ۲۰ در زمان ثبت تصاویر از سیستم فوکوس خودکار بهره می‌برد که شامل متدهای فوکوس خودکار کنتراست و فوکوس خودکار لیزری و سیستم فوکوس تشخیص فاز است.

LG V20 / ال جی وی 20

در مدت کوتاهی که صرف عکاسی با این گوشی کردیم، سرعت شاتر و فوکوس دوربین عالی بود و کیفیت عکس‌ها نیز تفاوتی با جی ۵ نمی‌کرد. به این ترتیب می‌توانید معیار مناسبی برای مقایسه کیفیت عکاسی این دوربین داشته باشید. اما در وی 20 تمرکز ویژه‌ای بر روی عکاسی و فیلم‌برداری در حالت دستی شده است. در این گوشی می‌توانید کنترل کاملی بر روی ISO، سرعت شاتر، وایت‌بالانس و پارامترهای مختلف دوربین داشته و عکس مورد نظر خود را براساس پارامترهای مناسب ثبت کنید. این امکانات عکاس‌های حرفه‌ای را مخاطب قرار داده‌اند.

مقایسه وی ۲۰ با وی ۱۰

 

LG V20

LG V10

پردازنده

Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820 Adreno 530

Qualcomm MSM8992 Snapdragon 808

سیستم‌عامل

Android 7.0

Android Lollipop 5.1.1

حافظه‌ی رم

4GB LPDDR4

4GB

صفحه نمایش

5.7-inches IPS LCD 2560 x 1440 pixels with Second Screen

5.7-inch, 2,560x1,440-pixel resolution

محافظ صفحه

Gorilla Glass 5

Gorilla Glass 4

تراکم پیکسل

515ppi

515ppi

حافظه ذخیره‌سازی

64GB UFS 2.0

32/64GB

microSD

up to 2TB

Up to 200GB

دوربین اصلی

16MP, F/1.8, 75 Degree, OIS- 8MP, F/2.4, 135 Degree Wide

16 MP, f/1.8, laser autofocus, OIS, LED flash

دوربین جلو

5MP, F/1.9, Wide

5MP Duo, f/2.2

ضبط ویدیو

>2160p@30fps, 1080p@60fps, HDR, Hi-Fi sound rec

2160p@30fps, 1080p@30fps, 720p@120fps, HDR, stereo sound

WiFi

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot

بلوتوث

v4.2, A2DP, LE, apt-X

v4.1, A2DP, LE, aptX

سنسورها

Fingerprint, accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer, color spectrum

Fingerprint, accelerometer, gyro, proximity, compass, color spectrum

مسیریابی

Yes, with A-GPS, GLONASS/ BDS

Yes, with A-GPS, GLONASS/ BDS

اثر انگشت

دارد

دارد

سیم کارت

نانوسیم

نانوسیم

باتری

Removable Li-Ion 3200 mAh battery

Removable Li-Ion 3000 mAh battery

وزن

174g

191g

ابعاد

159.7 x 78.1 x 7.6 mm

159.6x79.3x8.9mm

رنگ‌ها

Titan, Silver, Pink

Titan,White

قیمت

TBD

750$

اطلاعات این جدول براساس مشخصات فنی اعلام شده در زمان معرفی محصول ذکر شده‌اند

وی ۲۰ همچون نسل پیش از وجود نمایشگر دوم در پنل جلویی برای مشاهده‌ی اعلانیه‌ها بهره می‌برد. کنتراست و روشنایی نمایشگر دوم افزایش پیدا کرده بطوریکه در مقایسه با نسل پیش، روشنایی نمایشگر دوم از ۳۵ نیت به ۶۸ نیت افزایش پیدا کرده است. وی ۲۰ در مقایسه با نسل پیشین دارای بدنه‌ای سبک‌تر و عمر باتری بیشتر است. ابعاد وی ۲۰ ۱۵۹.۷ در ۷۸.۱ در ۷.۶ میلی متر بوده و وزن آن نیز ۱۷۴ گرم است. این گوشی هوشمند در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و صورتی راهی بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات