تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به گوشی‌ های نوا و نوا پلاس هواوی

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
همان طور که می‌دانید شرکت هواوی طی رویدادی در جریان نمایشگاه IFA 2016 از گوشی‌های جدیدی موسوم به Nova و Nova Plus رونمایی کرد. نماینده‌های زومیت در این نمایشگاه موفق شده‌اند تا نگاهی به گوشی‌های جدید هواوی داشته باشند. برای تماشای ویدئو و تصاویر اختصاصی زومیت از محصولات جدید این شرکت چینی، در ادامه همراه ما باشید.
تبلیغات

شرکت چینی هواوی با شرکت در نمایشگاه IFA 2016 برلین اقدام به معرفی گوشی‌های هوشمند Nova و Nova Plus کرد. این گجت‌ها علیرغم آنکه نام مشابهی دارند، اما طراحی وظاهر آنها تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد.

گوشی نوا، مدل استاندارد محسوب می‌شود و نوا پلاس همان طور که از نام آن برمی‌آید، نسبت به برادر خود بزرگتر بوده و در بعضی لحاظ از مشخصات بهتری نیز بهره می‌برد. شرکت هواوی روند مرسوم را که در آن نسخه‌ی پلاس صرف نظر از ابعاد، از لحاظ طراحی، یک نسخه‌ی کپی از گوشی کوچک‌تر به شمار می‌آید، نادیده گرفته و برای گوشی نوا پلاس، طراحی کاملا متفاوتی را انتخاب کرده است.

نگاه نزدیک ویدیویی:

دانلود 720P |   دانلود 360P   |   دانلود از شاتل

هواوی در ساخت هر دو گوشی از فلز استفاده کرده و بدنه‌ی آنها را به صورت یکپارچه طراحی کرده است، همین موضوع سبب می‌شود تا در دست گرفتن این گوشی‌ها، حس فوق‌العاده‌ای را به کاربر منتقل کند. مورد دیگری که بسیاری به آن اشاره می‌کنند، شباهت گوشی نوا به نکسوس 6پی است، در حقیقت شباهت‌ها به اندازه‌ای زیاد است که می‌توان این گوشی را نسخه‌ی مینی دستگاه نکسوسی سال گذشته‌ی گوگل نامید. اما به نظر می‌رسد که هواوی زبان طراحی نوا پلاس را نیز از سری محصولات میت الهام گرفته است.

هواوی نوا

اگرچه نوا ظاهری مشابه نکسوس 6پی دارد، اما به هنگام در دست گرفتن آن حس کاملا متفاوتی را به شما القا خواهد کرد. علاوه‌بر اینکه ابعاد این گوشی بسیار کوچکتر از دستگاه نکسوسی یاد شده، است، لبه‌ها و گوشه‌های آن نیز نسبت به نکسوس 6پی گردتر و ملایم‌تر است. تمام این موارد در کنار هم، در دست گرفتن نوا را به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل می‌کند.

هواوی نوا

هواوی گوشی نوا را به نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز کرده و برای گوشی نوا پلاس نمایشگری را با ابعاد بزرگتر ۵.۵ اینچی اما با رزولوشن یکسان 1080p برگزیده است. توان پردازشی هر دو دستگاه را پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ تامین می‌کند و حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی نیز این پردازنده را همراهی می‌کند. حافظه‌ی ذخیر‌سازی داخلی هر دو دستگاه ۳۲ گیگابایت است، متاسفانه هواوی امکان ارتقای حافظه را از طریق درگاه میکرواس‌دی، برای هیچ‌کدام از گوشی‌های نوا و نوا پلاس، فراهم نکرده است. تجربه‌ی نرم‌افزاری هر دو دستگاه نیز یکسان است، هواوی به صورت پیش‌فرض گوشی‌های نوا و نوا پلاس را با اندروید ۶.۰ مارشمالو و نسخه‌ی ۴.۱ از رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به EMUI روانه‌ی بازار خواهد کرد.

هواوی نوا

صرف نظر از طراحی، گوشی‌های هوشمند نوا و نوا پلاس ازلحاظ باتری و دوربین نیز تفاوت‌هایی را با یکدیگر دارند، هواوی گوشی نوا را به یک باتری با ظرفیت ۳۰۲۰ میلی‌آمپرساعت مجهز ساخته است، این در حالی است که ظرفیت باتری نسخه‌ی پلاس این گوشی، از یک باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمرساعتی استفاده شده است، بنابراین بر روی کاغذ، احتمالا شارژدهی گوشی نوا پلاس بیشتر خواهد. اما برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این خصوص، پیشنهاد می‌کنیم تا زمان بررسی زومیت از گوشی‌های یاد شده منتظر بمانید.

هواوی نوا

دوربین سلفی هر دو گوشی از نوع ۸ مگاپیکسلی است اما هواوی گوشی‌های جدید نوا و نوا پلاس را به دوربین‌های به ترتیب ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی مجهز کرده است. دوربین گوشی نوا پلاس به لرزش‌گیر تصویر اپتیکال مجهز است، اما نسخه‌ی کوچکتر، از وجود این قابلیت بی‌بهره است. هواوی قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K‌ را نیز به هر دو گوشی جدید خود اضافه کرده است. در پایان لازم به ذکر است که هواوی گوشی‌های جدید نوا و نوا پلاس را در سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره‌ای روانه‌ی بازار خواهد کرد.

هواوی نوا
هواوی نوا
هواوی نوا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات