۱۱ استراتژی که به افزایش درآمد شما کمک می‌کند

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به درآمد بیشتر در کسب و کار، دانستن استراتژی‌هایی است که میلیونرهای خودساخته آنها را انجام می‌دهند.
تبلیغات

پس انداز کردن پول یک روش عالی برای افزایش ثروت است اما نباید از درآمد غافل شد زیرا کسب درآمد مهم‌ترین چیزی است که ثروتمندان تمرکز ویژه‌ای بر روی آن دارند. استیو سایبولد، میلیونر خودساخته نوشته است:

اکثر مردم به قدری به پس انداز کردن پول و کمتر کردن هزینه‌ها اهمیت می‌دهند و وقت‌شان را برای آنها سپری می‌کنند که از موقعیت‌ها و فرصت‌هایی که در زندگی برایشان پیش می‌آید غافل می‌شوند. این در حالی است که ثروتمندان با وجود اینکه به پس انداز کردن اهمیت داده و می‌دانند چقدر نقش مهمی در ثروت‌اندوزی ایفا می‌کند اما توجه ویژه آنها به درآمد است و درآمدزایی را از پس انداز کردن مهم‌تر می‌دانند.

یکی از بهترین راه‌ها برای دانستن اینکه چطور در یک زمینه موفق شوید این است که سخنان و تجربیات متخصصین آن زمینه را مطالعه کرده و از دیدگاه آنها باخبر شوید. در زمینه کسب درآمد نیز بهترین کسانی که می‌توان از دیدگاهشان استفاده کرد میلیونرهای خودساخته هستند. به همین دلیل می‌خواهیم ۱۱ استراتژی که انجام آنها باعث افزایش درآمد شما می‌شود را بررسی کنیم. همراه با زومیت شده مقاله را دنبال کنید.

کسب درآمد / مقاله کسب و کار

توسعه چندین جریان درآمد

توماس کرلی در مطالعات پنج ساله خود بر روی میلیونرهای خودساخته یافته است که عموما میلیونرها دارای چندین جریان درآمد هستند؛ به عبارتی از چند سرمایه‌گذاری مختلف درآمد دارند. او گفته است که از میان افراد ثروتمندی که وی درآمد آنها را مورد مطالعه قرار داده است ۶۵ درصد آنها از ۳ جریان مختلف درآمد دارند. در این مطالعات می‌توان خواند که ۴۵ درصد از این ثروتمندان از ۴ جریان و ۲۹ درصد نیز از ۵ جریان یا بیشتر کسب درآمد می‌کنند.

جالب است بدانید که این جریان‌های مختلف کسب درآمد شامل اجاره املاک مسکونی، سرمایه‌گذاری در بازار بورس سهام و شراکت در تجارت‌ها می‌شود. در نوشته‌های کرلی می‌توان خواند:

به نظر می‌‌رسد که داشتن سه جریان درآمد، رقمی جادویی برای میلیونرهای خودساخته است که من در مطالعاتم با آن مواجه شدم اما هرچه بتوانید شمار جریان‌های کسب درآمد را بیشتر کنید درنتیجه ثروت بیشتری کسب خواهید کرد.

پولتان را سرمایه‌گذاری کنید

گرنت کاردن، کسی که توانست در ۳۰ سالگی به یک میلیون خودساخته تبدیل شود نوشته است:

تنها دلیلی که پول‌هایتان را باید پس‌انداز کنید این است که بتوانید در کار دیگری سرمایه‌گذاری کنید. پس اندازتان را در یک حساب ایمن قرار دهید و از این حساب برای هیچ کاری حتی برای موارد ضروری استفاده نکنید.

با وجود اینکه بسیاری سرمایه‌گذاری را یک ریسک می‌پندارند اما باید گفت که سرمایه‌گذاری یکی از موثرترین روش‌ها برای کسب درآمد است. همانطور که رامیت سفی در کتاب پرفروش خود نوشته است:

من به شما یاد می‌دهم که چگونه ثروتمند شوید. به طور متوسط، میلیونرها ۲۰ درصد از درآمد سالانه خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند. ثروت آنها با توجه به میزان درآمد سالانه‌ای که دارند سنجیده نمی‌شود بلکه با توجه به پس اندازی که داشته‌اند و میزان سرمایه‌گذاریشان سنجیده می‌شود.

نگران بودجه ایده بزرگی که دارید نباشید

سایبولد در کتاب «ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند» نوشته است:

ثروتمندان همیشه بر روی یک ایده خلاقانه تمرکز می‌کنند. آنها از تامین بودجه مورد نیاز برای ایده هراسی ندارند زیرا می‌دانند که می‌شود این بودجه را از جیب دیگران تامین کرد. ثروتمندان می‌دانند که پول همیشه حاضر است زیرا آنها به این نتیجه رسیده‌اند که همیشه سرمایه گذارانی وجود دارند که به دنبال ایده‌های خلاقانه می‌گردند تا بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنند و به سود خوبی برسند.

همچنین او در کتاب خود نوشته است:

شما نیازی به داشتن سرمایه ندارید. واقعیت این است که شما نیاز به یک ایده بزرگ دارید که بتواند مشکلاتی را برطرف کرده و درنتیجه شما را به ثروت زیادی برساند. ایده‌های خلاقانه مانند یک منبعی از گنج هستند اما مردم به قدری بر روی پول تمرکز می‌کنند که از انجام ایده منصرف می‌شوند. هرچند باید بدانید که این ایده‌ها هستند که سرمایه را به سمت خود جذب می‌کنند.
مقاله کسب و کار

به جای پول، تشنه برای کسب موفقیت شوید

در کتاب سایبولد نوشته شده است:

اکثر مردم فکر می‌کنند که ثروتمندان تشنه پول هستند. البته در بعضی موارد شاید این گفته درست باشد اما بیشتر ثروتمندان خودساخته تشنه موفقیت هستند. پول از نگاه ثروتمندان چیزی نیست جز یک معیار که به آنها نشان می‌دهد آیا در رسیدن به اهدافشان موفق بوده‌اند یا خیر.

او توضیح داده است:

ثروتمندان فکر می‌کنند که زندگی و کسب و کار بیشتر شبیه به یک بازی است؛ بازی که آنها علاقه دارند در آن پیروز شوند. به آن چیزی که علاقه دارید به دست آورید فکر کنید و اینکه چگونه می‌توانید به آن برسید؛ اینها مقدماتی هستند که به شما کمک می‌کنند تا موفقیت در زمینه دلخواهتان را کسب کنید.

یکی از مشکلاتتان را بر روی کاغذ نوشته و سپس لیستی از ۱۰ راه حل برای آن بنویسید

میلیونر خودساخته، هارو ایکر گفته است:

یکی از مشکلاتی که دارید را بر روی کاغذ بنویسید و سپس لیستی از ۱۰ راه حلی که برای برطرف ساختن آن به ذهنتان می‌رسد تهیه کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا از فردی که به مشکلات فکر می‌کند به فردی تبدیل شوید که به راه حل مشکلات می‌اندیشد.

این روش فوق العاده میسر است زیرا درنهایت سریع‌ترین روش برای کسب درآمد، یافتن راه حلی برای یک مشکل است. سایبولد در این مورد توضیح داده است:

هرچه مشکل بزرگ‌تر باشد درآمدی که از حل آن به دست خواهید آورد بیشتر خواهد بود. بزرگ‌ترین مشکلات موجود در حوزه کاری شما یا محیط زندگیتان چیست؟ آیا می‌توانید برای برطرف ساختن آنها راه حلی بیابید یا حداقل آن را ساده‌تر کنید؟ باور داشته باشید که تفکر خلاقانه با ارزش‌ترین مهارتی است که در دنیا به آن حقوق و مزایای بسیاری تعلق می‌گیرد. هرچه مشکلات بیشتری را برطرف سازید مطمئن باشید که پولدارتر خواهید شد.

از دام حقوق ثابت فرار کنید

ثروتمندان اصولا خودساخته بوده و کسب و کار مستقلی دارند. این موضوع باعث می‌شود تا میزان حقوقشان در اختیار خودشان باشد. سایبولد در این زمینه نوشته است:

در نظر داشته باشید که افراد حرفه‌ای در کسب و کار وجود دارند که در انتهای هر کارشان حقوق بالایی دریافت می‌کنند اما حقوق ثابت با وجود اینکه امنیت بالایی دارد کندترین روش برای رسیدن به ثروت است. ثروتمندان به این باور رسیده‌اند که داشتن درآمد مستقل، سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت است.

در حالی که ثروتمندان با داشتن شغل مستقل و درآمد بالا به فکر رشد کسب و کار خود هستند مردم معمولی به درآمد ثابت ماهیانه‌ای که دارند اکتفا کرده و فرصت‌های زیادی که می‌تواند آنها را ثروتمند کند از دست می‌دهند. سایبولد گفته است:

اکثر مردم به دنبال تضمین داشتن یک زندگی متوسط با شغل و درآمد ثابت هستند و امید دارند که سالانه مقدار اندکی به حقوقشان اضافه شود.
کسب درآمد / مقاله کسب و کار

ترسیم اهداف و تجسم رسیدن به آنها

اگر می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید ابتدا باید یک هدف را برای خود مشخص کرده و سپس نقشه‌ای برای دستیابی به آن بکشید. پول به یکباره ظاهر نمی‌شود شما برای به دست آوردن آن باید تلاش کنید.

ایکر تاکید دارد ثروتمندان درآمدزایی و کسب ثروت بیشتر را انتخاب می‌کنند. این کار دقت، شجاعت، علم و تلاش بسیار زیادی را می‌طلبد و اگر تمام این موارد را داشته و وظایف مورد نیاز را انجام دهید می‌توانید به هدف خود برسید. ایکر گفته است:

دلیل اولی که مردم به خواسته‌هایشان نمی‌رسند این است که آنها دقیقا نمی‌دانند که چه می‌خواهند. ثروتمندان به این موضوع رسیده‌اند که آنچه آنها می‌خواهند ثروت بیشتر است.

با افرادی که آنها را ستایش می‌کنید صمیمی شوید

اندرو کارنیج ثروتمندی است که در ابتدا سرمایه‌ای نداشت. او می‌گوید که تمام ثروتش را مدیون تنها یک چیز است: خرد برتر.

ایده او برای رسیدن به موفقیت این است که اطراف خود را با افراد باهوش و با استعداد پر کنید که دید و هدف مشابهی با شما داشته باشند زیرا اتحاد افراد باهوش با ذهن‌های خلاق می‌تواند نتایج بهتری برای شما به ارمغان بیاورد.

علاوه بر این موضوع، این یک امر طبیعی است که ما شبیه به افرادی که با آنها در ارتباط هستیم می‌شویم. این دقیقا دلیلی است که افراد ثروتمند سعی می‌کنند با نخبگان و دیگر ثروتمندان رابطه برقرار کنند. سایبولد در این زمینه گفته است:

در بیشتر مواقع، میزان موفقیت شما در زندگی آینه‌ای از سطح دوستان نزدیکتان است. ایجاد ارتباط با دوستانی که در زندگیشان موفق هستند باعث می‌شود تا شما قدرت تفکر خود را افزایش دهید که درنتیجه منجر به گذاشتن تاثیر مثبت بر روی کسب و کارتان شده و درآمدتان افزایش می‌یابد. واقعیت این است که ثروتمندان دیدگاه متفاوتی نسبت به مردم عادی به درآمدزایی و پول دارند و افرادی که با ثروتمندان رابطه داشته باشند می‌توانند رشد بهتری کرده و درنتیجه به کسب و کار خود رونق ببخشند.
کسب درآمد / مقاله کسب و کار

خودتان را در اولویت قرار دهید

ثروتمندان را می‌شود تاحدودی خودخواه خواند که البته آنها با این موضوع کنار آمده‌اند. سایبولد در کتاب «ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند» نوشته است:

اگر شما به فکر خود نباشید به مرحله‌ای که بتوانید به دیگران کمک کنید نخواهید رسید. شما نمی‌توانید از آنچه ندارید بخشش کنید. فلسفه ثروتمندان در کمک به دیگران این است که ابتدا ثروتمند شده، به آنچه می‌خواهی دست پیدا کن و سپس به روشی که علاقه داری به دیگران کمک کن.

اگر از هر ثروتمند خودساخته‌ای بپرسید به شما می‌گوید که مرحله‌ای از دوران زندگی‌اش وجود داشته که مجبور بوده تنها به خود و به رشد کسب و کارش فکر کند تا درنهایت بتواند به موفقیت برسد.

روش تفکرتان نسبت به پول را عوض کنید

سایبولد گفته است روش رسیدن به ثروت این است که طرز تفکر اشتباهتان را نسبت به کسب درآمد عوض کنید. آنچه در نهایت راز رسیدن به موفقیت است تفکر درست در مورد پدیده‌های مختلف بوده و اگر می‌خواهید به فرد موفقی تبدیل شوید باید شیوه تفکرتان نسبت به کسب درآمد و ثروت اندوزی را تغییر دهید. سایبولد در کتابش گفته است:

بسیاری معتقد هستند که ثروتمند شدن خارج از کنترل آنها است اما ثروتمندان دانسته‌اند که موفقیت در کسب درآمد به قدرت تفکر و بینش آنها بستگی داشته و دارد.

علایق خود را دنبال کنید تا به درآمد بالایی برسید

سایبولد در کتابش گفته است:

مردم عادی بر این باور هستند که ثروتمندان تمام روز را کار می‌کنند، اما واقعیت این است که ثروتمندان به آنچه عشق می‌ورزند مشغول هستند با این تفاوت که یافته‌اند چطور بابت انجامش درآمد کسب کنند.

اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید مراحل رسیدن به موفقیت برای شما آسان می‌شود. سایبولد در کتابش ادامه داده است:

به جای آنکه زمان خود را برای یافتن شغلی با درآمد بالا سپری کنید بر روی این موضوع تمرکز کنید که چقدر توانایی انجامش را دارید و می‌توانید در آن کار پیشرفت کنید. زمانی که چنین شغلی را یافتید با تمام وجود تلاش کنید تا بتوانید در زمینه شغلیتان به یکی از بهترین‌ها تبدیل شوید. اینگونه است که می‌توانید ثروت زیادی نیز کسب کنید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات