Outlook.com امکان استفاده از گوگل درایو و تصاویر فیسبوک را به صورت مستقیم فراهم می کند

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
به زودی می‌توانید از طریق Outlook.com به طور مستقیم، اسناد سرویس گوگل‌درایو و تصاویر فیسبوک را به دیگران ایمیل کنید.
تبلیغات

مایکروسافت در حال اضافه کردن امکانات جدیدی به وب‌سایت Outlook.com است. مایکروسافت اعلام کرده است که طی چند هفته‌ی آینده، پیشتیبانی از گوگل‌درایو و تصاویر فیسبوک به وب‌سایت Outlook.com اضافه خواهد شد و علاوه بر این شیوه‌ی نمایش فایل‌های ضمیمه در مکاتبات بروزرسانی می‌شود. پس از اضافه شدن قابلیت یاد شده، می‌توان از طریق لیست اختیارات زیر آیکن ضمیمه، به آن دسترسی یافت. بد نیست اشاره کنیم، هم اکنون چند وقتی است که اپلیکیشن Outlook برای اندروید و iOS از گوگل‌درایو پشتیبانی می‌کنند. با زومیت همراه باشید تا با جزئیات یکپارچه شدن اوت‌لوک با دو سرویس یاد شده بیشتر آشنا شویم.

گوگل‌درایو

هنوز فرصت اینکه از قابلیت یکپارچه شدن گوگل‌درایو استفاده کنیم را نداشته‌ایم، اما فرض بر این است که عملکرد این قابلیت در وب‌سایت آت‌لوک، به شیوه‌ی کارکرد یکپارچه شدن وان‌نوت در این وب‌سایت شبیه باشد. پس از کلیک بر روی آیکون ضمیمه (attachment) و سپس انتخاب سرویسی که قصد استفاده از آن را دارید، یک پنجره‌ی پاپ‌آپ نمایان خواهد شد که از طریق آن می‌توانید فایل‌های مورد نظرتان را برگزینید. نکته‌ای که ذکر آن ضروری به نظر می‌رسد این است که در هنگام اولین استفاده از سرویس گوگل‌درایو، باید به حساب کاربری گوگل خود لاگین کرده و به سرویس اوت‌لوک اجازه دهید تا بتواند به گوگل‌درایو شما یکپارچه شود.

شما می‌توانید فایل‌های خود را در گوگل‌درایو به صورت لیست یا در حالت بندانگشتی مشاهده کنید. پس از انتخاب فایل مورد نظر، نتیجه‌ی کار احتمالا فقط یک لینک به منبع آن فایل خواهد بود چراکه روش کارکرد سرویس وان‌درایو در سایت Outlook.com نیز به همین منوال است.

google drive in outlook

به منظور استفاده‌ی آسان‌تر، سرویس اوت‌لوک در حال اضافه کردن یک ویژگی دیگر نیز است. اگر یک لینکی به یکی از اسناد موجود در گوگل‌درایو را دریافت کرده باشید، می‌توانید آن را در کنار اپلیکیشن تحت وب Outlook.com مشاهده کنید. اگر دسترسی لازم را برای ویرایش سند یاد شده داشته باشید، قادر خواهی بود تا اسناد ورد، صفحات گسترده و فایل‌های ارائه‌ گوگل را نیز در وب‌سایت مورد بحث ویرایش کنید. اما در این مورد جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد زیرا نمایش‌دهنده و ویرایشگر فایل‌ها در گوگل‌درایو، پنجره‌های مربوط به چت‌های شما را در اوت‌لوک نمایش نخواهد داد.

در حال حاضر اگر در سرویس اوت‌لوک لینکی برای ویرایش یک سند در گوگل‌درایو دریافت کنید، باید آن را در یک تب مجرا از ویرایش کنید.

فیسبوک

facebook photos

روش کارکرد یکپارچه شدن فیسبوک با اوت‌لوک نیز شبیه به گوگل‌درایو است. بدین منظور بر روی آیکن ضمیمه کلیک کرده و سپس گزینه‌ای برای انتخاب تصاویر فیسبوک خود در اختیار خواهید داشت. مجددا این نکته را یادآوری می‌کنیم که هنوز با این قابلیت کار نکرده‌ایم، اما فرض بر این است که آیتم‌های انتخاب شده از تصاویر فیسبوک به فایل اصلی لینک خواهند شد.

ضمیمه در اوت لوک

علاوه بر یکپارچه شدن با سرویس‌های گوگل‌درایو و فیسبوک، مایکروسافت روش نمایش فایل‌های ضمیمه را نیز بروزرسانی کرده و ظاهری جدید برای این بخش در مکاتبات طراحی کرده است. هنگامی که در حال مشاهده‌ی مجموعه‌ای از پیام‌های یک مکاتبه هستید، در بالای این بخش و در کنار آیکون ضمیمه، تعداد فایل‌های اضافه شده را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی عددی که تعداد فایل‌ها را نشان می‌دهد، یک منو باز خواهد شد که شامل تمام فایل‌های ضمیمه مکاتبه‌ی مورد نظر است.

اضافه شدن قابلیت‌های سرویس‌های تحت وب شخص ثالث به وب‌سایت Outlook.com برای کاربران بسیار مفید خواهد بود. اوایل سال جاری نیز مایکروسافت دو سرویس دراپ‌باکس و باکس را با وب‌سایت اوت‌لوک یکپارچه کرد. در هرحال، شاید شما هم منتظر اضافه شدن چنین ویژگی‌هایی باشید تا بتوانید از حساب کاربری اوت‌لوک خود، بهتر استفاده کنید. عملیات بروزرسانی سرویس اوت‌لوک هم اکنون یک سال است که در جریان قرار دارد. مایکروسافت امیدوار است تا با اضافه کردن قابلیت‌هایی از جمله یکپارچه شدن با گوگل‌درایو و فیسبوک، کاربران بیشتری را به سمت سرویس خود بکشاند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات