اپل امیدوار است اوضاع فروش تبلت های این شرکت با وجود مشتریان جدید بهبود یابد

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود اینکه فروش آیپد‌های اپل در چند سال اخیر همواره رو به افول بوده، اما مشتریان جدیدی با افزایش تقاضا برای این محصول وجود دارد. نیویورک تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرده بیش از نیمی از آیپد‌های به فروش رفته‌ی اپل توسط دولتمردان و مشتریان تجاری خریداری شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در چند سال اخیر همواره شاهد انتشار گزارش‌هایی در مورد کاهش فروش آیپد‌های اپل هستیم. این کمپانی برای نجات محصول خود و تغییر روند فروش، محصول جدیدی را با نام آیپد پرو راهی بازار کرد، اما این محصول نیز نتوانست آنچنان که باید تغییری را در روند فروش ایجاد کند. نیویورک تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرده با وجود کاهش فروش آیپد‌های اپل، بیش از نیمی از این گجت‌ها توسط دلتمردان و مشتریان تجاری و کس و‌کارها خریداری شده است. فرانک ژیلت، تحلیلگر موسسه‌ی فارستر در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

آیپد‌های اپل در بازار مشتریان تجاری دارای جایگاه‌تر بسیار مستحکم‌تری در قیاس با بازاری است که مشتریان عادی در آن حضور دارند.

افزایش تقاضا برای آیپد‌های اپل از سوی مشتریان تجاری و دولتمردان در مقایسه با ۶ سال پیش که این محصول راهی بازار شد، تفاوت‌های بسیار زیادی کرده است. اپل اخیرا سیاست‌های خود را تغییر داده و مشتاقانه به سمت جذب مشتریان تجاری به سمت تبلت خود است. همکاری با کمپانی IBM به منظور انتشار طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های مبتنی بر iOS که از دسامبر ۲۰۱۴ آغاز شده را باید بخشی از برنامه‌های اپل برای حضور پررنگ‌تر در این حوزه خواند. همچنین باید به همکاری با Cisco و SAP اشاره کرد که همه در مسیر تبدیل شدن به یک برند آشنا در حوزه‌ی مشتریان تجاری است.

همانطور که اشاره کردیم، آیپد پرو نیز به عنوان محصولی برای جذب هر چه بیشتر مشتریان به تبلت‌های اپل راهی بازار شد، حال آنکه اپل از همان ابتدای عرضه‌ی این محصول به فکر جذب مشتریان تجاری بود. در جریان رونمایی از آیپد پرو، اپل نشان داد که حتی می‌تواند با مایکروسافت نیز همکاری کند، چراکه مدیر ارشد آفیس مایکروسافت با حضور روی صحنه به نمایش ویژگی‌های آفیس روی آیپد پرو اپل پرداخت. از زمان عرضه‌ی آیپد پرو به بازار، مایکروسافت همواره سعی کرده تا آفیس خود را بهتر و کاربردی‌تر از پیش کرده و با انتشار بروزرسانی‌های متعدد، تجربه‌ی استفاده از این نسخه را بهبود بخشد.

تلاش برای حضور در میان مشتریان تجاری را باید سیاست جدیدی برای اپل خواند که با نگاه به تاریخ کمپانی کمی نامتعارف به نظر می‌رسد. در دهه‌های گذشته مایکروسافت موفق شد تا با کامپیوترهای شخصی بازار مشتریان تجاری را به سیطره‌ی خویش درآورد، حال آنکه استیو جابز بیشتر تمرکز خود را برای جلب رضایت کاربران عادی معطوف کرده بود. حتی کمپین‌های تبلیغاتی اپل نیز روی خوشی به دوستان امروز این کمپانی نشان نمی‌داد.

آیپد‌های اپل در مقایسه با رقبایی نظیر اندروید و ویندوز در بازار مشتریان تجاری وضعیت بهتری دارند، چراکه امنیت اندروید در کنار کمبود اپلیکیشن‌هایی با پشتیبانی از رابط کاربری لمسی برای ویندوز باعث شده تا مشتریان تجاری رفته رفته به سمت آیپد سوق پیدا کنند. باید دید که آیا سیاست‌های تیم کوک می‌تواند آیپد‌های اپل را از سقوط بیشتر فروش دور کند؟

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات