اپل و سامسونگ تنها شرکت‌ هایی که از فروش گوشی‌ های هوشمند سود می‌برند

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار فروش گوشی‌های هوشمند در یک‌سال گذشته با تغییرات بسیاری روبرو بوده است. با این حال دو شرکت اپل و سامسونگ همچنان پیشتاز هستند و بررسی‌های اخیر نشان داده که این دو کمپانی در حال حاضر، تنها شرکت‌هایی هستند که از فروش تلفن‌های هوشمند خود سود می‌برند.
تبلیغات

بررسی‌های اخیر نشان داده کمپانی‌های اپل و سامسونگ تنها شرکت‌های سودآور در زمینه فروش تلفن‌های همراه هوشمند هستند. تحلیلگران موسسه کاناکورد جنیوتی اخیرا اقدام به جمع‌آوری اطلاعات فروش تلفن‌ هوشمند شرکت‌های مختلف کرده و این آمار را با سود ناخالص شرکت‌های تولید کننده مقایسه کرده‌ است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، شرکت اپل پر‌سود‌ترین شرکت در زمینه فروش تلفن‌های همراه بود. ۳۸ درصد حاشیه‌ی سود این شرکت متعلق به گوشی‌های آیفون است. سامسونگ هم در این میان رتبه بالایی داشت و با سود ۱۷ درصدی از فروش تلفن‌های همراه در جایگاه دوم قرار گرفته است.

آمار فروش

شرکت‌های دیگری مثل اچ‌تی‌سی و مایکروسافت با کاهش فروش ۲۲ درصدی تلفن‌های همراه روبرو بودند. نکته جالب توجه این است که ال‌جی در زمینه‌ی فروش گوشی ۵ درصد افت فروش داشته و لنوو که به تازگی موتورولا را خریداری کرده، با کاهش فروش ۱۰ درصدی گوشی‌های هوشمند روبرو شده است.

این آمار مالی مربوط به سه ماهه دوم سال است، اما شرایط در مدت مشابه سال گذشته این‌گونه نبوده است. بخش موبایل شرکت ال‌جی در سال ۲۰۱۵ بسیار پر‌سود بوده است. جنیوتی اعلام کرده که این آما‌ر‌ کامل نیست زیرا برخی از این اطلاعات فروش به دلیل در دست نبودن مقیاس مناسب، از لیست حذف شده است. اما اگر بخواهیم نگاهی بی‌طرفانه و به دور از تبلیغات پر زرق‌و‌برق و خبر‌ها و حواشی داشته باشیم، باید گفت که به نظر می‌رسد بازار گوشی‌های هوشمند مانند گذشته پرسود نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات