یاهو در دوران فعالیت خود چه تغییراتی داشته است؟

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
یاهو بدون شک یکی از وبسایت‌های تاثیرگذار در تاریخ اینترنت است. از سال ۱۹۹۵ که یاهو تاسیس شد، تغییرات زیادی در ظاهر و تیم مدیریتی آن اعمال شد. پس از بیش از ۲۰ سال فعالیت، چند روز پیش این وبسایت محبوب با قیمت ۴.۸ میلیارد دلار به مالکیت شرکت ورایزون در آمد. در ادامه‌ی مطلب زومیت، نگاهی به تغییرات یاهو در طول فعالیتش می‌اندازیم.
تبلیغات

یاهو در سال ۱۹۹۵ توسط دیوید فیلو (David Filo) و جری ینگ (Jerry Yang) تاسیس شد. در ابتدای فعالیت، این وبسایت تنها متشکل از تعدادی لینک وبسایت‌های دیگر بود و برای بسیاری از کاربران اولیه‌ی اینترنت، حکم یک منبع مناسب برای پیدا کردن وبسایت‌های جدید بود. حالا پس از ۲۰ سال فعالیت، این شرکت چند روز پیش با قیمت ۴.۸ میلیارد دلار توسط ورایزون خریداری شد. در ادامه‌ی این مطلب، تعدادی از تصاویر یاهو که از آرشیو وبسیات Archive.org جمع‌آوری شده است را مرور می‌کنیم.

دیوید و جری، یاهو را در ژانویه‌ی ۱۹۹۴ تاسیس کردند و در ماه مارچ نیز نام آن را به !Yahoo تغییر نام دادند.

یاهو 1994

در سال ۱۹۹۶، ظاهر یاهو شبیه تصویر زیر بوده است. در آوریل این سال، اولین پیشنهاد خرید برای این سایت با قیمت ۳۳ دلار ارائه شد.

یاهو 1996

 Yahooligans سرویس دیگری از یاهو بود که برای کودکان طراحی شده بود.

کودکان یاهو

در سال ۱۹۹۸، سرویس راهنمای سالمندان (Senior's Guide) ارائه شد.

راهنمای سالمندان یاهو

تا سال ۲۰۰۰، ظاهر سایت شبیه به تصویر زیر بود.

یاهو سال 2000

در سال ۲۰۰۱، مدیر عامل این شرکت عوض شد و تری سمل (Terry Semel) به جای تیم کوگل (Tim Koogle) مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت. در آن سال تغییراتی جزئی در ظاهر وبسایت اعمال شد.

یاهو سال 2001

سال ۲۰۰۵، سالی پربار برای یاهو بود. این شرکت در این سال ۵ شرکت دیگر را به مالکیت خود درآورد. بعلاوه، یاهو مقداری از سهام Alibaba را خریداری کرد و ارزش سهام خودش نیز با رشد روبرو شد. ظاهر وبسیات نیز با تغییرات زیادی مواجه شد.

یاهو سال 2005

ظاهر یاهو در سال ۲۰۱۱ شبیه به تصویر زیر شد. در ۶ سال منتهی به ۲۰۱۱، این شرکت سه مدیرعامل عوض کرد. در سال ۲۰۰۷ِ جری ینگ جایگزین سمل شد. اما پس از ۱۸ ماه، کارول بارتز (Carol Bartz) در ژانویه‌ی ۲۰۰۹، به عنوان مدیر عامل انتخاب شد.

یاهو سال 2011

در جولای ۲۰۱۲، مریسا مایر (Merissa Mayer) به سمت مدیرعاملی انتخاب شد.

یاهو سال 2012

در سال ۲۰۱۳، یک طراحی کاملا جدید و زیبا در ظاهر یاهو اعمال شد.

یاهو سال 2013

لوگوی Yahoo نیز در این سال دستخوش تغییر شد.

لوگو یاهو

پس از گذشت ۲۰ سال فعالیت، یاهو امروز با این ظاهر شناخته می‌شود.

یاهو سال 2016
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات