بی ام و مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده رولزرویس و مینی را معرفی کرد

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بی‌ام‌و از طرح مفهومی برند‌های زیرمجموعه‌ی خود رونمایی کرد. این شرکت مطرح آلمانی نمای خودروهای ۱۰۰ سال آینده‌ی رولزرویس و مینی را با نام Vision Next 100 به نمایش گذاشت. برای آشنایی بیشتر با این خودروها، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بی‌ام‌و چندی‌ پیش مدل مفهومی و چشم انداز ۱۰۰ سال آینده‌ی خودروهای خود را به نمایش گذاشته بود. حال این شرکت در همین راستا به نمایش چشم‌انداز سایر برند‌های زیرمجموعه‌ی خود نیز پرداخت.

چشم‌انداز ۱۰۰ سال آینده‌ی مینی

جدید‌ترین خودروی مفهومی مینی از فلسفه‌ی طراحی و سفارشی‌سازی برند در کنار قابلیت‌های رانندگی خودران بهره می‌برد. در سال‌های دور نیز مینی مثل زمان کنونی به جلب توجه خواهد پرداخت. زبان طراحی مینی با نام «بوم نقاشی سفید» نیز منجر به قابلیت‌های سفارشی‌سازی بالای این خودرو شده است به نحوی که مالکان امکان تعیین چیدمان، رنگ‌ها و شمای داخل خودرو را خواهند داشت.

علاوه بر نمای ظاهری، رانندگان امکان سفارشی‌سازی نحوه‌ی رانندگی خودرو را خواهند داشت. این سیستم می‌تواند با توجه به روحیه و علایق شما، بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کند. به‌ عنوان مثال هنگام انتخاب حالت قدرتمند جان کوپر، خودرو مسیر‌های خارج جاده و بیرون شهری را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کند تا در طول مسیر رانندگی جذابی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. 

مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده مینی
مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده مینی
مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده مینی
مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده مینی
مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده مینی

بی‌ام‌و در کابین این خودرو از مواد بازیافت شده با بالاترین کیفیت و بهترین شکل بهره برده است. پلاستیک و آلومینیوم بازیافت شده در بخش کف کابین، پنل‌های جانبی و سقف به کار رفته است. در مدل مفهومی مینی خبری از چرم و چوب نیست و تنها از پوشش آلکانتارا برای صندلی‌های استفاده شده است. 

طبق اعلام بی‌ام‌و، مینی در آینده‌ی دور به صورت ۲۴ ساعت آماده‌ی حمل سرنشینان خواهد بود و بلافاصله خود را با سلایق آن‌ها وقف می‌دهد.

چشم‌انداز ۱۰۰ سال آینده‌ی رولزرویس

بی‌ام‌و برای ۱۰۰ سال آینده قصد تغییر اساسی در سیستم تولید و انتقال توان رولزرویس را دارد. حتی فرض این موضوع که زمانی رولزرویس برقی به بازار عرضه شود، کمی دور از ذهن است. اما خودروساز باواریا با معرفی مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده رولزرویس، اعلام کرده که از سیستم الکتریکی توانمند در کنار پلتفرم سبک‌وزن در تولید خودروهای آینده‌ی دور این برند بهره خواهد برد. اما رولزرویس روند سفارشی‌سازی محصولات خود را در آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد و خودروهای این شرکت تبدیل به اثرانگشتی برای مالکان خواهند شد. چوب ماکاسار و فرش‌های دستباف ابریشمی تنها برخی از موارد مورد استفاده در کابین مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده‌ی رولزرویس است.

مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده رولزرویس
مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده رولزرویس
مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده رولزرویس
مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده رولزرویس
مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده رولزرویس

به دلیل کاربری رولزرویس، این خودرو در آینده از صندلی راننده و غربیلک فرمان برخوردا نخواهد بود و به صورت تمام خودکار هدایت خواهد شد. سرنشینان عقب نیز از دستیار مجازی با نام اِلینور بهره خواهند برد. این دستیار از طریق فرامین صوتی فعال خواهد شد و تمامی عملیات خودرو اعم از تعیین مقصد، انتخاب مسیر، پخص فایل صوتی و سیستم تهویه را کنترل می‌کند. 

چشم‌انداز ۱۰۰ سال آینده‌ی بی‌ام‌و

ماه مارس بی‌‌ام‌و مدل مفهومی چشم‌انداز ۱۰۰ سال‌ آینده‌ی خودروهای خود را به نمایش گذاشت. این طرح مفهومی نشانگر خط مشی بی‌ام‌و برای ۱۰۰ سال آینده‌ی صنعت خودروسازی است. خودروساز مطرح آلمان سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای بدنه‌هایی با قابلیت تغییر شکل انجام خواهد داد. خودرو‌های آینده‌ی این برند نیز همانند فلسفه‌ی کنونی آن با تمرکز برای ارایه‌ی تجربه‌ی رانندگی دلنشنین به خصوص برای راننده‌ عرضه خواهد شد. در حالت رانندگی Ease‌ صندلی‌ها به سمت هم خواهند چرخید و خودرو به صورت خودکار به سمت مقصد حرکت خواهد کرد. اما در صورتی که راننده حالت Boost را انتخاب کند، صندلی وی به مکان اصلی باز خواهد گشت و کنترل خودرو به وی سپرده خواهد شد تا طعم رانندگی جذاب محصولات بی‌ام‌و را بچشد.

مدل مفهومی ۱۰۰ سال آینده بی ام و
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات