نوکیا A1؛ تلفن هوشمند اندرویدی که تابستان روانه بازار می‌شود

شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت نوکیا مدتی است که تلفن هوشمند تولید نمی‌کند و چندی پیش شاهد اولین تبلت این کمپانی با نام نوکیا N۱ بودیم. حال بر اساس شایعات منتشر شده، این شرکت در تلاش است تا دوباره وارد دنیای تلفن‌های هوشمند اندرویدی شود که ماحصل آن نیز نوکیا A1 نامیده خواهد شد. بر اساس اطلاعات فاش شده، این محصول در بین میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد.
تبلیغات

اواخر سال ۲۰۱۴ شرکت نوکیا اولین تبلت اندرویدی‌اش را با نام نوکیا N1 معرفی کرد. در حقیقت تبلت مذکور تنها محصولی بود که نوکیا با برند خودش در آن زمان تولید می‌کرد. در این محصول شاهد لانچر Z بودیم و البته این شرکت مجوز لازم را نیز برای فاکسکان در زمینه‌ی استفاده از طراحی N1 و لانچر مذکور داده است.

با این حال، بسیاری از کاربران منتظر بودند که ببینند نوکیا چه زمانی در زمینه تلفن‌های هوشمند شروع به فعالیت خواهد کرد. رندر‌هایی از این محصول در سال گذشته منتشر شد اما در نهایت معلوم شد که رندر‌های مذکور تقلبی بوده‌اند. اما آیا نوکیا در سال ۲۰۱۶ وارد عرصه تلفن‌های هوشمند خواهد شد؟ بر اساس اطلاعاتی که توسط منابع قابل اطمینان فاش شده، پاسخ این سوال مثبت است و اکنون شاهد اولین رندر‌های این موبایل جدید هستیم.

بر اساس اطلاعات فاش شده، این محصول نوکیا A1 نامیده می‌شود و احتمالا تابستان سال ۲۰۱۶ شاهد فروش آن خواهیم بود. یکی از نکاتی که باید در این رندر‌ها به آن توجه کرد این است که محصول مذکور به تلفن‌های هوشمند نوکیا (که تا چندی پیش تولید می‌شدند) شباهتی ندارد. البته تعجبی ندارد که در حال حاضر زبان طراحی سری لومیا تحت مدیریت مایکروسافت قرار دارد. با نگاه به این رندر‌ها می‌توان دریافت کرد که این تلفن هوشمند در بخش جلویی‌ دارای دکمه‌هایی خازنی است و قاب پشتی آن طرح‌دار و پلاستیکی است. نکته دیگر در خصوص این محصول این است که دستگاه از رابط کاربری نوکیا با نام Z Launcher استفاده می‌کند که به احتمال زیاد روی اندروید ۶.۰ مارشمالو قرار می‌گیرد.

منبع فاش کننده این اطلاعات، گزارش دقیقی از مشخصات نوکیا A1 ارایه نداده است اما مدعی شده که نمایشگر آن ۵.۵ اینچی با وضوح فول اچ‌دی است که پردازش‌هایش نیز توسط پردازنده کوآلکام اسنپ‌دراگون ۶۵۲ انجام می‌شود. با این اوصاف مشخصات فوق شباهتی به پرچم‌دار‌ها ندارد. البته این موضوع چندان جای تعجب ندارد، زیرا در حال حاضر بازار تلفن‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده بسیار داغ است. تولید اولین تلفن هوشمند در بخش میان‌رده‌ها انتخاب مناسب و تاحدودی ایمن برای نوکیا است تا بتواند در این وادی موفق شود.

با در نظر گرفتن تاریخچه نوکیا N1 باید توجه داشت که احتمالا نوکیا A1 در درجه اول بازار چین را هدف گیری کرده است. احتمالا در طول روز‌های آینده، منابع آگاه، حضور تلفن هوشمند مذکور را تایید خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات