اپل امشب نسخه‌ی نهایی iOS 9.3 را با ویژگی‌های جدید عرضه می‌کند

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره اپل دقایقی پیش در رویداد معرفی آیفون SE، اعلام کرد که امشب نسخه‌ی نهایی iOS 9.3 را عرضه خواهد کرد؛ این کمپانی تا کنون هفت نسخه‌ی بتای عمومی از iOS 9.3 را برای توسعه دهندگان عرضه کرده است.
تبلیغات

اپل قرار است امشب نسخه‌ی نهایی iOS 9.3 را به همراه ویژگی‌های جدید برای کاربران آیفون و آیپد عرضه کند. مهم‌ترین قابلیت این نسخه‌ نیز شیفت شب یا Night Shift است که رنگ دستگاه را بالانس می‌کند. این ویژگی بر اساس محل و زمان کاربر، میزان رنگ صفحه نمایش آی ‌دیوایس را تنظیم می‌کند. این قابلیت بسیار مشابهِ ویژگی‌ِ F.lux در مک است که میزان رنگ آبی را تنظیم می‌کند. در آخرین نسخه‌ی سیستم عامل موبایل اپل، می‌توان قابلیت شیفت شب را طوری تنظیم کرد تا در عصرها شروع به کار کند.

در حقیقت به کمک این ویژگی کاربر بدون نیاز به کم کردن نور صفحه می تواند به راحتی در ساعات پایانی شب و نور کم به مطالعه بپردازد، به این صورت که سنسور نور دیوایس با توجه به زمان و مکان دیوایس، در ساعات شب، نور و رنگ صفحه را کم و گرمتر می کند تا چشم اذیت نشود و در روشنایی روز دوباره به صورت خودکار حالت اولیه را به خود می گیرد.

شیفت شب یا همان کاهش نور آبی، با استفاده از ساعت و مکان شما زمان غروب خورشید را تشخیص می‌دهد. سپس به صورت خودکار رنگ صفحه نمایش را به سمت طیف‌های گرمتر سوق می‌دهد. لازم به ذکر است که گزینه‌ای در تنظیمات برای این قابلیت به صورت دستی نیز اضافه شده است و شما می‌توانید این کار را از منو تنظیمات و پنل Brightness انجام دهید.

در کنار ویژگی شیفتِ شب، اپل قابلیت‌های امنیتی بیشتری برای اپلیکیشن Notes و پشتیبانی از چند کاربر در آی‌او‌اس ارائه می‌دهد. از این پس کاربران می‌توانند بر روی نوت‌های خود پسورد گذاشته و حتی آن‌ها را با اثر انگشت خود باز کنند؛ اگرچه در حالت پیش فرض رمزگشایی نوت‌ها به وسیله‌ی پسورد میسر است. همچنین اپل پشتیبانی از چند کاربر در آیپدها را فراهم کرده و به واسطه‌ی این ویژگی دانش آموزان می‌توانند دستگاه‌های آیپد خود را به یکدیگر متصل کنند.

همچنین اپل در کنفرانس امشب خود از ویژگی‌های جدید برای اپلیکیشن News خبر داد. بخش For You را در این اپ می‌توان بیش از هر زمان بر اساس علایق شخصی سازی کرد؛ علاوه بر این دو اپلیکیشن Apple Health و CarPlay در نسخه‌ی ۹.۳ از آی‌اواس آپدیت‌های جدیدی دریافت می‌کنند. از این پس کاربران می‌توانند اپل واچ خود را با اپلیکیشن سلامتِ Health متصل کنند تا اطلاعات این دو با یکدیگر همگام سازی شود؛ اپلیکیشن CarPlay نیز بهبود یافته است. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی اپلیکیشن‌های  Weather, Settings, Compass, Health, Stocks و Store از تاچ سه بعدی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات