آپدیت جدید تلگرام: نمایش سریع لینک ها، تلگراف و موارد دیگر - زوم اپ

چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بروزرسانی جدید تلگرام با شماره نسخه ۳.۱۴ منتشر شده است و مثل همیشه، در این بروزرسانی جدید نیز شاهد ویژگی‌هایی جذاب و بسیار کاربردی هستیم.
تبلیغات

در جدیدترین بروزرسانی تلگرام، شاهد اضافه شدن ویژگی‌هایی همچون Instant View، Telegraph، Jump to Date و‌... هستیم که در ادامه می‌توانید با تعاریف و کاربرد هرکدام آشنا شوید. 

Instant View

به‌عنوان اولین ویژگی اضافه‌شده در آپدیت جدید تلگرام، به Instant View خواهیم پرداخت. توسط این ویژگی؛ زمانی که لینکی به انتشار گذاشته می‌شود، گزینه‌ای با عنوان Instant View در انتهای آن پست قرار می‌گیرد که با لمس آن می‌توانید نسخه‌ی کامل وب‌سایت را به‌صورت آنی و بدون نیاز به خروج از تلگرام، یا حتی اجراشدن مرورگر داخلی برنامه مشاهده کنید. این ویژگی به‌ نوعی نسخه‌ی کامل مقاله‌ی حاضر در لینک را به‌صورت یک صفحه‌ی جدید به شما نمایش می‌دهد که مطمئنا با اولین تجربه‌ای که از این ویژگی داشته باشید، طرفدار آن خواهید شد. البته این ویژگی هنوز در ابتدای راه است و تنها از برخی وب‌سایت‌ها همچون TechCrunch پشتیبانی می‌کند؛ اما تلگرام وعده داده است که به‌زودی این ویژگی را بسط دهد تا برای تمامی وب‌سایت‌های موجود در اینترنت قابل استفاده باشد. برای امتحان کردن این ویژگی بعد از آپدیت تلگرام خود به نسخه ۳.۱۴؛ می‌توانید این لینک را به‌صورت یک پیام ارسال و روی گزینه‌ی Instant View لمس کنید.

Telegraph

تلگراف بخشی بسیار جذاب است که در جدیدترین بروزرسانی تلگرام اضافه شده است. توسط این بخش می‌توانید به سادگی هرچه تمام‌تر، در کمترین زمان و بدون نیاز به هیچ سیستم مدیریت محتوایی همچون وردپرس و...، به نوشتن و انتشار یک پست یا مقاله کامل همراه با عکس و ویدیو اقدام کنید. اگر صاحب یک سایت نیستید و به سیستم‌های مدیریت محتوا هم دسترسی ندارید؛ می‌توانید با مراجعه به سایت https://telegra.ph/ اقدام به ساخت پست مورد نظر خود کنید و آن را به صورت یک لینک با دیگران به اشتراک بگذارید. برای مثال می‌توانید به تلگرافی که برای امتحان این ویژگی ساختیم مراجعه کنید تا متوجه کارایی‌ها و امکانات این ویژگی جدید شوید. به کمک این ابزار که از MarkDown، عکس، ویدیو و Embed Code پشتیبانی می‌کند؛ می‌توانید مقاله‌هایی را که در خود عکس یا ویدیو دارند، به همان شکل اصیل در تلگرام و حتی سایت‌ها و شبکه‌های دیگر به اشتراک بگذارید. البته انتشار لینک‌ها و مقاله‌های تلگراف در تلگرام این ویژگی را خواهد داشت که شامل حال ویژگی Instant View شود و از نمایش زیبا و سریعی برخوردار باشد. 

Jump to Date

امکان بعدی که در این نسخه از تلگرام اضافه شده؛ ویژگی انتقال به یک تاریخ خاص در گفتگوها است. اگر اهل پاک کردن روزانه‌ی چت‌های خود نباشید؛ تلگرام می‌تواند گفتگوهای شما را همیشه در خود نگه دارد؛ برای مثال اگر از شش ماه پیش مشغول گفتگو با دوست خود بوده‌اید و تا به امروز هیستوری آن را پاک نکرده‌اید؛ همچنان می‌توانید با مراجعه به پیام‌های بالاتر، اولین پیام‌های خود در ۶ ماه گذشته را مشاهده کنید. هرچه چت مورد نظر قدیمی‌تر باشد، پیدا کردن بخش مورد نظر از یک گفتگو سخت‌تر خواهد شد؛ از همین رو تلگرام در بخش جستجوی چت خود، ابزاری با عنوان Jump to Date اضافه کرده است که توسط آن می‌توانید تاریخ معینی را روی تقویم مشخص کنید و بلافاصله و بدون نیاز به اسکرول‌های پی در پی، به آن بخش از گفتگو منتقل شوید. به کمک این ابزار از این پس می‌توانید علاوه بر جستجو بر اساس یک کلمه، بر اساس زمان و تاریخ روز نیز به جستجو بپردازید.

View Pack

تغییر جدیدی که در بخش استیکرها به وجود آمده است؛ امکان انتقال سریع از بخش استیکرهای اخیر به مابقی استیکرهای موجود در یک پک است. برای مثال شما در بخش استیکرهای اخیر خود، اقدام به ارسال عکسی از مجموعه استیکرهای کلاه قرمزی کرده‌اید؛ این استیکر ارسالی در بخش استیکرهای اخیر ضبط خواهد شد و شما با مراجعه به بخش استیکر، می‌توانید استیکرهایی که اخیرا از آن‌ها استفاده کرده‌اید، مشاهده کنید. حال فرض کنید قصد ارسال استیکر دیگری از مجموعه کلاه قرمزی دارید؛ در حالت عادی باید مجدد تب کلاه قرمزی را پیدا کنید و وارد پک آن شوید. اما با بروزرسانی جدید تلگرام از این پس می‌توانید در همان بخش استیکرهای اخیر، روی استیکر مورد نظر لمس طولانی کنید و گزینه‌ی View Pack را بزنید تا تلگرام به‌صورت خودکار به پک کامل استیکر منتقل شود و بتوانید از استیکرهای دیگر آن پک، سریع‌تر از همیشه دسترسی داشته باشید.

Groups in Common

امکان جالب دیگری که تلگرام به خود اضافه کرده است، نمایش گروه‌های مشترک شما با کانتکتهایتان است. اگر در کمتر از ۱۰ گروه عضو شده‌اید، این ویژگی ممکن است کاربرد چندانی برای شما نداشته باشد. اما در مقابل، هستند افرادی که در ده‌ها گروه مختلف عضو شده‌اند. با هرچه زیادتر بودن گروه‌ها، امکان فراموشی نام گروه یا موضوع آن نیز بیشتر می‌شود؛ از همین رو تلگرام راه حل جالبی برای این موضوع در نظر گرفته است. برای مثال فرض کنید در گروهی با یکی از دوستان خود مشغول گفتگویی بودید و حال بعد از چند ساعت فراموش کرده‌اید که آن گروه کدام است؛ حتی در صورت فراموشی نام یا موضوع گروه، مطمئنا در خاطرتان خواهد ماند که با کدام دوست خود مشغول گفتگو بوده‌اید. کافی است تا در بخش Contact شخص مورد نظر را پیدا کنید و به پروفایل او وارد شوید. از این نسخه به بعد گزینه‌ای با نام Groups in Common مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با لمس روی آن، تمامی گروه‌هایی را که با آن شخص مشترک هستید، مشاهده کنید. به این ترتیب می‌توانید سریعا متوجه گروهی که فراموش کرده‌اید، بشوید.

Android Strikes Back

تیم پشتیبانی تلگرام همچنین اعلام کرده است که با توجه به بازخوردها، متوجه شده است که بسیاری از کاربران اندرویدی تلگرام، نسخه‌ی آی‌او‌اس این برنامه را به دلیل محیط کاربری، انیمیشن‌های بهتر و‌... بیشتر می‌پسندند. از همین رو این تیم در این نسخه تلاش کرده است تا نسخه‌ی اندرویدی را بیش از پیش بهبود داده و به نوعی به نسخه‌ی آیفون نزدیک‌تر کند. برای مثال می‌توان به اینترفیس جدید در بخش ساخت گروه و اضافه کردن اعضا، ظاهر جدید بخش تنظیمات نوتیفیکیشن، فشرده‌سازی بهتر ویدیو، آسان‌تر شدن ادیت یا اضافه کردن کپشن به عکس‌ها و‌... اشاره کرد.

در نهایت تلگرام پست آپدیت خود را با این جمله به پایان برده است که «به‌زودی اتفاق بزرگی رخ خواهد داد». حدس می‌زنیم این بروزرسانی بزرگ که تلگرام وعده‌ی آن را داده است، در رابطه با اضافه شدن تماس صوتی به برنامه باشد؛ در این صورت سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار این ویژگی نیز به تلگرام اضافه خواهد شد تا این برنامه بیش از پیش به یک ابزار بی‌نقص و کامل تبدیل شود.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور ویندوز استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات