Zano، پهپاد کوچکی که عکاسی هوایی را ارزان می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات عکاسی از فراز آسمان٬ هزینه‌ی تهیه‌ی پهپادهای مخصوص این کار است. حال گروه تورکینگ این مشکل را حل کرده و پهپاد ارزانی را برای این کار معرفی کرده است.
تبلیغات

 پهپاد Zano تنها ۳۰۰ دلار قیمت دارد و قادر است از ارتفاع زیاد عکاسی کند. پهپادهایی که از ارتفاع عکس می‌گیرند حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند و از این بابت زانو ارزان به نظر می‌رسد.

زانو محصول شرکتی است که خود در زمینه‌ی تولید و توسعه‌ی تجهیزات بی‌سیم فعالیت می‌کند. آن‌ها در کیک‌استارتر پروژه‌ای را تعریف کردند و حالا محصول اولیه‌ی خود را برای نمایش عموم به CES‌ آورده‌اند. این پهپاد شاید نسبت به رقبای خود از قیمت کمتری برخوردار باشد اما از بهترین ماژول بی‌سیم در سطح نظامی بهره می‌برد که کنترل پرواز آن از روی زمین را به بهترین شکل ممکن مسیر می‌کند.

باتری پهپاد به سادگی تعویض می‌شود و یک دوربین ۵ مگاپیکسل نیز روی آن نصب شده تا بتواند علاوه بر عکاسی، با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه فیلم بگیرد.

این محصول که تابستان روانه‌ی بازار می‌شود از سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید پشتیبانی خواهد کرد؛ اما پشتیبانی از ویندوز فون کمی دیرتر انجام خواهد شد. با Zano می‌توان پهپاد عکاسی در اختیار داشت که به راحتی از طریق موبایل کنترل شده و عکس‌های شگفت‌انگیزی ثبت می‌کند.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات