اخبار زنده ؛ چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
مطالعه 16 دقیقه
گلکسی ای ۵۰، سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را دریافت نخواهد کرد و فقط به‌روزرسانی امنیتی، حداقل تا یک سال آینده برای این گوشی منتشر خواهد شد.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۳:۳۲

اینستاگرام و فیسبوک بیش از ۱۸ میلیون پست که اطلاعات غلط در مورد کرونا را منتشر کردند پاک کرده است.منبع:https://www.bloomberg.com/tosv2.html?vid=&uuid=bc34087f-5667-11ec-96d5-68526d705379&url=L25ld3MvYXJ0aWNsZXMvMjAyMS0wNS0xOS9mYWNlYm9vay1yZW1vdmVkLTE4LW1pbGxpb24tbWlzbGVhZGluZy1wb3N0cy1vbi1jb3ZpZC0xOT9jbXBpZD1zb2NpYWxmbG93LXR3aXR0ZXItYnVzaW5lc3MmdXRtX3NvdXJjZT10d2l0dGVyJnV0bV9tZWRpdW09c29jaWFsJnV0bV9jb250ZW50PWJ1c2luZXNzJnV0bV9jYW1wYWlnbj1zb2NpYWxmbG93LW9yZ2FuaWM=— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 19, 2021

۲۱:۲۹

روتر جدید هواوی با نام router h6 معرفی شد

هواوی امروز از روتر جدید خو با نام router h6 رونمایی کرد. این روتر از +WiFi 6 پشتیبانی می‌کند.

router h6 اولین روتر هواوی است که از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی استفاده می‌کند، از دیگر مشخصا این روتر می‌توان به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای،۲۵۶ مگابایت RAM و ۲۵۶ مگابایت ROM اشاره کرد. مدل استاندارد این روتر با قیمت ۶۲ دلار و مدل پرو با قیمت ۷۷ دلار وارد بازار می‌شود.

منبع

۲۱:۱۴

طبق اعلام مایکروسافت، اینترنت اکسپلورر در سال ۲۰۲۲ به‌صورت رسمی بازنشست خواهد شد اولین نسخه از این مرورگر در سال ۱۹۹۵ به‌عنوان بخشی از یک بسته‌ی الحاقی برای ویندوز ۹۵ منتشر شد.منبع:https://www.theverge.com/2021/5/19/22443997/microsoft-internet-explorer-end-of-support-date?utm_campaign=theverge&utm_content=chorus&utm_medium=social&utm_source=twitter pic.twitter.com/ToKO1NQ7lO— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 19, 2021

۲۰:۲۳

گلکسی A50 سامسونگ، اندروید 12 را دریافت نخواهد کرد

سامسونگ گلکسی ای 50 / Samsung Galaxy A50

سیاست سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای بسیاری از دستگاه‌های گلکسی برگ برنده‌ای برای سامسونگ به حساب آمد. پشتیبانی سه‌ساله‌ی سیستم‌عامل اندروید و One UI به گوشی‌ها و تبلت پرچم‌دار گلکسی که از سال ۲۰۱۹ عرضه شده‌اند وعده داده شده است؛ اما در رابطه با گوشی میان‌رده‌ی سال ۲۰۱۹ سامسونگ، یعنی گلکسی A50 اینگونه نخواهد بود. به‌روزرسانی سه‌ساله‌ی سیستم‌عامل، تنها برای پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود؛ بنابراین گلکسی ای ۵۰، سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را دریافت نخواهد کرد و فقط به‌روزرسانی امنیتی، حداقل تا یک سال آینده برای این گوشی منتشر خواهد شد.

بررسی کامل گلکسی A50 را در زومیت بخوانید

منبع

۲۰:۱۸

تعداد کاربران اندروید تی وی و گوگل تی وی به 80 میلیون نفر رسید

در دو سال گذشته گوگل تلاش زیادی برای به محبوبیت رساندن گوگل تی وی و اندروید تی وی کرده است. حالا به نظر می‌رسد این تلاش‌ها نتیجه داد است و تعداد کاربران گوگل تی وی و اندروید تی وی به ۸۰ میلیون نفر رسیده است.

منبع

۱۹:۴۹

آپدیت امنیتی ماه می ۲۰۲۱ برای گلکسی تب اس 7 سامسونگ منتشر شد

به‌روزرسانی جدید گلکسی تب اس ۷ با شماره‌ی ساخت T875XXU2BUE2 در اروپا آغاز شده است و به تدریج در سایر مناطق منتشر خواهد شد. تغییرات این آپدیت شامل بهبود عملکرد دستگاه، به‌روزرسانی قابلیت Quick Share است و پچ امنیتی ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) را به‌همراه دارد.

منبع

۱۹:۳۰

مایکروسافت روی نسخه‌ای از هولولنز برای کاربران عادی کار می‌کند

هولولنز جدید درواقع نسخه‌ای تضعیف‌شده و با ابعاد کوچک‌تر از هولولنز ۲ خواهد بود که برخلاف مدل بالارده‌تر که برای مصارف تجاری و نظامی ساخته شده است، بازار کاربران عادی یا مصرف‌کنندگان را هدف قرار می‌دهد. زمان عرضه‌ی هولولنز جدید مشخص نشده است.

مقاله مرتبط: هرآنچه درباره هدست هولولنز 2 مایکروسافت باید بدانید

منبع

۱۹:۲۰

مریخ نورد چینی نخستین تصاویر خود از مریخ را به زمین فرستاد

ژورونگ، مریخ‌نورد چینی نخستین تصاویر خود از سطح مریخ را پس از فرود در دشتی وسیع به‌نام اتوپیا به زمین ارسال کرد. این ربات سطح‌نورد شنبه‌ی گذشته درحالی‌که درون سطح‌نشین مأموریت تیان‌ون ۱ قرار داشت، به سلامت روی مریخ فرود آمد. تصاویر منتشرشده توسط سازمان ملی فضایی چین، نشان می‌دهد که سطح‌نشین سطحی شیب‌دار را گشوده است تا مریخ‌نورد ۶ چرخه‌ی ژورونگ به کمک آن بتواند برای نخستین‌بار روی سطح مریخ مستقر شود.

ژورونگ، مریخ‌نورد چینی
ژورونگ، مریخ‌نورد چینی

منبع

۱۹:۱۲

نسخه‌ی نهایی شبیه‌ساز بلواستک ۵ منتشر شد

شبیه‌ساز بلواستک ۵

بلواستک ۵ شبیه‌سازی حرفه‌ای برای سیستم‌عامل اندروید است که به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی را در رایانه‌ی شخصی تجربه کنند.

از اینجا می‌توانید آخرین نسخه بلواستک ۵ رو دانلود کنید

۱۹:۰۷

اندروید ۱۲ از Game Mode برخوردار است

Game Mode در اندروید ۱۲ ویژگی‌های مختلفی ازجمله امکان تهیه‌ی اسکرین‌شات، ضبط ویدئویی از گیم‌پلی، استریم و موارد دیگر را به گیمرها ارائه می‌دهد.

مقاله مرتبط: اندروید 12 گوگل معرفی شد

منبع

۱۸:۵۶

برگزاری رویداد IFA 2021 به‌صورت رسمی لغو شد

مسئولان رویداد بزرگ IFA با بررسی شرایط و روند گسترش بیماری کرونا به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است نمایشگاه IFA 2021 برگزار نشود. هنوز مشخص نیست که ایا رویداد IFA 2021 به‌صورت مجازی برگزار می‌شود یا خیر.

منبع

۱۸:۳۱

تصاویری که مجله People از قسمت تجدید دیدار فرندز منتشر کرده😍 pic.twitter.com/6eUP5FrZ4E— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 19, 2021

۱۷:۳۱

پوکو ام 3 پرو 5G شیائومی با تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۰۰ معرفی شد

گوشی پوکو m3 پرو در رنگ های مختلف

محصول جدید شیائومی از مشخصاتی مانند صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچی با رزولوشن +FHD با  رفرش ریت ۹۰ هرتزی ، باتری با ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژ ۱۸ وات برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود پوکو ام 3 پرو در برخی از مناطق دنیا با مودم 4G عرضه شود.

منبع

۱۷:۲۳

داده‌های کاربران چینی اپل در دست حکومت چین

طبق گزارش نیویورک تایمز اپل با ساخت دیتاستری در چین تمام اطلاعات کاربران چینی محصولاتش را در آنجا ذخیره می‌کند. تیم کوک مدت‌ها پیش از امن بودن داده‌های کاربران چینی در دیتاسنتر اپل در چین سخن گفته بود اما بررسی‌های نیویورک تامیز خلاف صحبت های تیم کوک را نشان می‌دهد.

اگر پرونده‌ی سن‌برناردینور را به یاد داشته باشید، اپل هیچ زمان با درخواست FBI برای بازکردن گوشی مجرم تیر اندازی موافقت نکرد، اما به گفته افراد مورد مصاحبه در این مطلب، اپل در چین اطلاعات ای‌کلاد چندین فرد را در اختیار مقامات چینی قرار داده است. براساس این گزارش حکومت چین به بخش‌های زیادی از اطلاعات کاربران اپل در چین دسترسی مستقیم دارد. تا این لحظه اپل در مورد این گزارش واکنشی نشان نداده است.

منبع

۱۶:۵۷

خودرو فرمول یک لوئیس همیلتون با قیمت 5 تا 7 میلیون دلار حراج می‌شود

MP4-25A

خودرویی که لوئیس همیلتون در جایزه بزرگ استانبول سال ۲۰۱۰ استفاده کرد و به قهرمانی رسید با قیمتی در حدود ۵ تا ۷ میلیون دلار حراج خواهد شد. این مدل با کد MP4-25A متعلق به تیم مکلارن مرسدس است

منبع

۱۶:۱۸

اکسپریا ایس ۲ سونی معرفی شد

گوشی سونی اکسپریا ایس 2 رنگ آبی

همان‌طور که در شایعات پیشین اشاره شده بود، اکسپریا ایس ۲ سونی دارای مشخصاتی ازجمله تراشه‌ی هلیو پی ۳۵ مدیاتک و صفحه‌نمایش ۵/۵ اینچی است. انتظار می‌رود اکسپریا ایس ۲ از ۷ خرداد با قیمتی معادل ۲۰۲ دلار روانه‌ی بازار ژاپن شود.

منبع

۱۴:۵۰

هلال احمر ۸ میلیون دوز واکسن کرونا وارد می‌کند

به‌گفته رئیس جمعیت هلال احمر، این نهاد تا هفته نخست خردادماه امسال ۸ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌کند و در سه نوبت کاری به مردم تزریق می‌کند. هلال احمر از ۱۵ فروردین ماه امسال تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور کرده است.

منبع

۱۳:۳۶

نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ برای دارندگان وان‌پلاس ۹ و ۹ پرو دردسرساز شد

گزارش‌هایی به گوش می‌رسد که کاربران پس از نصب نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ روی گوشی هوشمند وان‌پلاس ۹ و وان‌پلاس ۹ پرو به مشکل خورده‌اند. گفته می‌شود این اتفاق برای گوشی‌های هوشمندی رخ داده که در بخش تنظیمات، بوت‌لودر در حالت قفل قرار داشته است.

منبع

۱۳:۳۱

گوگل از این پس اجازه می‌دهد آخرین نتایج جست‌وجو را تنها با دو کلیک حذف کنید

پاک کردن آخرین نتایج جستجوی گوگل

یکی از ویژگی‌هایی که اندروید ۱۲ خواهد داشت امکان حذف سریع جست‌وجوهای صورت گرفته در گوگل است؛ به‌صورتی‌که کاربر می‌تواند تنها با دو کلیک، آخرین جست‌وجوهایی را که ظرف ۱۵ دقیقه پیش در گوگل انجام داده، از حافظه‌ی دستگاه پاک کند.

منبع

۱۳:۲۷

فری بادز 4 با طراحی جدید معرفی شد

فری بادز ۴ هواوی

هواوی در جدیدترین کنفرانس رونمایی از محصولاتش در چین، رسما از هدفون بی‌سیم فری بادز ۴ رونمایی کرد. پرچم‌دار جدید هواوی دارای فناوری بهبود یافته حذف نویز است و سروصدای محیط اطراف را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. فری بادز ۴ یک درگاه شارژ USB Type C دارد و از شارژ بی‌سیم و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند. افزون‌بر‌این با ۳۰ دقیقه شارژ، می‌توانید تا ۱۴ ساعت از پخش موسیقی لذت ببرید.

منبع

۱۳:۲۰

مسیریاب بلد نشانی مراکز واکسیناسیون کرونا را به نقشه‌ خود اضافه کرد

نمایش مراکز واکسیناسیون در اپ بلد

اپلیکیشن مسیریاب بلد در جدیدترین به‌روزرسانی خود مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ را روی نقشه‌ی خود نشان می‌دهد.

متن کامل خبر: بلد و نشان مراکز واکسیناسیون را روی نقشه خود نمایش می‌دهند

۱۳:۱۵

با سقوط بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار، جریان‌ ورودی این رمزارز به صرافی‌های متمرکز به‌شدت افزایش یافت

بیت کوین

۲۲۹۱۷ ​بیت کوین تنها در یک ساعت به صرافی‌های متمرکز انتقال داده شده است. این آمار با سقوط بیت کوین در مارس ۲۰۲۰، رقابت می‌کند. جریان‌های خروجی از صرافی‌ها نشانه‌ی انتقال رمزارز به والت‌های سرد یا قفل کردن آن‌ها در پروژه‌های دیفای است، درحالی‌که جریان ورودی رمزارزها به صرافی نشان‌دهنده‌ی احتمال فروش آن‌ها است.

منبع

۱۱:۵۵

زالی: ویروس جهش‌یافته کرونا قطعا در تهران هم وجود دارد

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره شناسایی ویروس موتاسیون‌یافته هندی و آفریقایی کرونا در تهران گفت:

با توجه به توالی‌یابی‌های انجام‌شده هنوز شواهد قطعی از ویروس‌های جهش‌یافته در تهران را رصد نکردیم اما قطعا در تهران هم ویروس جهش‌یافته وجود دارد؛ زیرا وقتی در استان‌های متعدد تعداد قابل‌توجهی از این نوع ابتلا گزارش شده، بدون تردید در تهران هم این انواع جهش‌یافته وجود دارد زیرا تهران حجم بالایی از ارتباطات بین استانی را تجربه می‌کند و مقصد بسیاری از سفرها است. بنابراین دوراز انتظار نیست در تهران هم انواع جهش‌یافته مشاهده شود.

به‌گفته علیرضا زالی، تهران درحال گذر از خیز چهارم اپیدمی با ویروس جهش‌یافته انگلیسی است، بنابراین نمای بارز اپیدمیولوژیک در حال حاضر با ویروس انگلیسی است.

درباره‌ی جهش ویروس کرونا بیشتر بخوانید:

۱۱:۱۶

سامسونگ احتمالا سال آینده گوشی رول شدنی Galaxy Z Roll را عرضه می‌کند 

گلکسی زد رول یکی دیگر از گوشی‌های سامسونگ با صفحه‌نمایش قابل انعطاف خواهد بود که در حالت عادی، صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶ اینچ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما امکان گسترش صفحه‌نمایش تا ۸ اینچ نیز وجود خواهد داشت.

منبع

۱۱:۰۷

ماه گذشته گوگل ترنسلیت بیش از ۲۰ میلیارد عبارت را ترجمه کرده است#GoogleIO pic.twitter.com/6LLPd0NzLH— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 18, 2021

مقاله مرتبط: صفر تا صد گوگل ترنسلیت؛ با سیستم ترجمه گوگل، بهترین مترجم آنلاین جهان آشنا شوید

۱۱:۰۴

سامسونگ اندروید 12 بتا را تا چند ماه آینده عرضه نخواهد کرد

از امروز دارندگان گوشی‌های پیکسل 3 گوگل و رده‌بالاتر می‌توانند اولین نسخه‌ی بتای عمومی اندروید 12 را نصب کنند. سایر گوشی‌های شرکت شیائومی، ویوو، شارپ، ریلمی، اوپو، ایسوس، لنوو، وان پلاس و زد تی ای آماده‌ی دریافت این نسخه هستند؛ اما جای سامسونگ دراین میان خالی است. غول کره‌ای برای عرضه نکردن بتای عمومی اندروید ۱۲ دلیلی دارد. هم‌زمان با انتشار هر نسخه از اندروید، One UI جدید نیز منتشر می‌شود؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که وقتی سامسونگ نسخه‌ی One UI 4.0 را منتشر کند، اندروید جدید نیز عرضه خواهد شد.

متن کامل خبر: سامسونگ، اندروید 12 بتا را احتمالا تا چند ماه دیگر منتشر نخواهد کرد

منبع

۱۰:۴۳

با راه‌اندازی پاراچین، پولکادات قدمی دیگر به راه‌اندازی «اینترنت بلاک‌چین‌های سازگار» نزدیک‌تر شد

پولکادات با راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی کوساما (Kusama) اولین پاراچین خود را ایجاد کرده و مرحله‌ی مهم در نقشه راه خود را پیمود. منظور از پاراچین‌ها، بلاک چین‌های متفاوتی هستند که به پولکادات متصل شده و به موازات آن مانند شبکه‌ای یکتا عمل می‌کنند. گوین وود هم‌بنیان‌گذار اتریوم و خالق پولکادات، می‌گوید این امر پروژه را به کامل شدن نزدیکتر می‌کند.

مقاله مرتبط: واژه نامه اصطلاحات ارز دیجیتال

منبع

۱۰:۳۴

توسعه‌دهنده‌ی Magisk، تنها راهکار روت کردن اندروید، از پیوستن رسمی خود به تیم امنیت گوگل خبر داد

جان وو با انتشار توییتی اعلام کرد رسما به تیم امنیت گوگل پیوسته است. بدین‌ترتیب آینده‌ی راهکار روت مجیسک در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. البته او در توییتی دیگر تصریح کرد که گوگل اجازه‌ی کار روی پروژه های فعلی را به او خواهد داد؛ اما این توییت پس از مدتی به دلیل آنچه آقای وو خشم مدیر بالادستی خوانده، پاک شد.

It's official! 🎉🎉 Starting today, I'm joining the Android Platform Security team @Google 🤠I'm very excited to collaborate along side with talented people that used to be "on the other side". Really looking forward to what I'll be working on in the future!— John Wu (@topjohnwu) May 17, 2021

بنابراین به نظر میرسد نسخه‌ی بیست وسوم از راهکار روت مجیسک آخرین نسخه‌ای باشد که دست کم به‌صورت رسمی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اندرویدی‌ها برای روت کردن جدیدترین نسخه‌های این سیستم عامل باید به فکر راهکارهای دیگری باشند؛ راهکاری که از چشم جان وو که حالا به جبهه‌ی مقابل پیوسته دور مانده باشد.

۱۰:۲۷

محصولات فعلی مبتنی بر تایزن سامسونگ، آپدیت Wear OS را دریافت نمی‌کنند

سامسونگ در نظر دارد به پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات فعلی خود را که شامل ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن می‌شوند، همچنان ادامه دهد؛ اما این پشتیبانی نرم‌افزاری به‌معنی انتشار نسخه‌ی جدید Wear OS روی ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ نخواهد بود.

متن کامل خبر: محصولات مبتنی بر تایزن سامسونگ، آپدیت Wear OS را دریافت نخواهند کرد

منبع

۱۰:۲۵

View this post on InstagramA post shared by Zoomit | زومیت (@thezoomit)

۱۰:۱۹

شکست بخش خصوصی در واردات واکسن کرونا

انتهای فروردین، اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که سه شرکت خصوصی برای واردات واکسن کرونا از وزارت بهداشت مجوز گرفته‌اند و به‌زودی ۶ میلیون دوز واکسن شرکت‌های آسترازنکا سوئد و اسپوتنیک روسیه را وارد می‌کنند. البته مصرف این واکسن‌ها تنها برای کارکنان کارگاه‌های تولیدی و صنعتی اعلام شد و قرار بود کارفرما هزینه تزریق آن‌ها را تقبل کند. حال رئیس اتاق بازرگانی می‌گوید به‌دلیل طولانی‌شدن فرایند کار با وزارت بهداشت، این واکسن‌ها به کشور دیگری فروخته شد و از دست رفت.

مسعود خوانساری گفت:

گفته بودیم که با توجه به تقاضای بالای جهانی برای واکسن کرونا، باید در مدتی کوتاه شرایط واردات فراهم کنیم اما متاسفانه در بروکراسی پیچیده، این فرایند متوقف شد و پرفورم‌ها آماده نشدند و دیگر امکان واردات آن واکسن‌ها فراهم نیست.

بااین‌حال وی اضافه می‌کند که به‌تازگی چند شرکت دیگر توانستند منبع جدیدی برای خرید واکسن پیدا کنند و احتمالا بتوانند این واکسن‌ها را وارد کنند.

متن کامل خبر: ناکامی بخش خصوصی در واردات واکسن کرونا

منبع

۱۰:۱۷

جایگاه های عرضه CNG، دو ساعت در روز خاموش می‌شوند

مقرر شده به منظور مدیریت مصرف برق، جایگاه های سوخت CNG در ساعات پیک ماه های تیر و مرداد دو ساعت تعطیل شوند که این موضوع نگرانی را برای جایگاه های سوخت به وجود آورده اما آنطور که سخنگوی صنعت برق اعلام کرده هیچ کدام از پمپ بنزین های کشور خاموش نخواهند شد و این طرح نیز در همه جایگاه های CNG اعمال نمی‌شود.

CNG

مقاله مرتبط: گاز طبیعی CNG به‌جای گاز مایع LPG، تدبیر یا سهل‌انگاری؟

منبع

۱۰:۰۴

۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در جهان وجود دارد

گوگل در جریان رویداد Google I/O 2021 اعلام کرد تعداد دستگاه‌های اندرویدی فعال در سطح جهان به بیش از ۳ میلیارد عدد رسیده است. تعداد دستگاه‌های اندرویدی از رویداد ۲۰۱۹ گوگل ۵۰۰ میلیون و از سال ۲۰۱۷ حدود ۱ میلیارد دستگاه افزایش داشته است.

تعداد دستگاه های فعال اندرویدی در رویداد گوگل IO

نکته‌ی جالب اینجا است که آمار فوق براساس تعداد دستگاه‌هایی که از گوگل پلی استفاده می‌کنند به‌دست آمده است. این یعنی اگر بخواهیم دستگاه‌هایی مانند تبلت‌های فایر آمازون یا بسیاری از گوشی‌های چینی که از گوگل پلی استفاده می‌کنند را نیز حساب کنیم، مجموع تعداد دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر از آمار اعلام‌شده توسط گوگل است.

متن کامل خبر: ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد

اخبار مرتبط:

منبع

۹:۵۵

شایعه: اپل واچ سری ۷ با طراحی لبه‌های تخت و رنگ جدید سبز عرضه می‌شود

سال گذشته مینگ چی کو از تغییرات عمده در طراحی نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل خبر داده بود. اکنون اطلاعات جدیدی که توسط جان پراسر منتشر شده از این حکایت دارند که اپل واچ سری ۷ با لبه‌های تخت (شبیه آیفون‌ها و آیپدهای جدید اپل) عرضه خواهد شد و رنگ جدید سبز نیز به گزینه‌های رنگی اپل واچ اضافه می‌شود. پراسر می‌گوید اطلاعات بیشتر و رندرهایی از اپل واچ‌های جدید دراختیار دارد که به‌زودی آن‌ها را منتشر می‌کند.

منبع

۹:۳۱

ویدئوی جعبه گشایی هدفون فری بادز 4 هواوی فاش شد

هواوی قرار است در تاریخ ۱۹ می (۲۹ اردیبشهت) جدیدترین محصولاتش را در چین معرفی کند. در طول این رویداد، غول فناوری چینی تعدادی دستگاه‌ هوشمند از دسته‌های مختلف عرضه خواهد کرد. یکی از این محصولات هدفون بی‌سیم فری بادز 4 (Huawei FreeBuds 4) است که طراحی سبک و راحتی دارد. تمرکز اصلی هواوی روی کاهش سروصدای محیط اطراف بوده است تا تجربه‌ی شنوایی خوبی برای کاربران فراهم کند. چیزی به رویداد هواوی باقی نمانده است و به‌تازگی ویدئویی از فری بادز ۴ در یوتیوب منتشر شده است که در ادامه می‌توانید تماشا کنید:

متن کامل خبر: ویدئوی غیررسمی جعبه گشایی فری بادز 4 هواوی منتشر شد

منبع

۷:۴۰

مایکرواستراتژی ۱۰ میلیون دلار دیگر بیت کوین خرید

بیت کوین مایکرواستراتژی

مایکل سیلور مدیرعامل مایکرواستراتژی با استفاده از اصلاح اخیر، در قیمت ۴۳۶۶۳ دلار، ۲۲۹ بیت کوین دیگر خریداری کرد و تعداد موجودی بیت کوین این شرکت را به ۹۲۰۷۹ بیت کوین معادل ۲٫۲۵۱ میلیارد دلار رساند. در کاهش هفته‌ی اخیر بیت کوین کاهشی ۲۳ درصدی را تجربه کرده است.

مقاله مرتبط: مایکرواستراتژی در رونق بازار بیت کوین چه نقشی ایفا و چقدر سود کسب کرده است؟

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹ می ۲۰۲۱

  • رونمایی از کامپیوتر Apple III: در ۱۹ می ۱۹۸۰ و در جریان برگزاری کنفرانس ملی رایانه در شهر آناهایم، ایالت کالیفرنیا، اپل کامپیوتر Apple III را به‌عنوان جانشینی برای سری کامپیوترهای فوق‌العاده محبوب Apple II رونمایی کرد. پیش‌ازآن، اپل توانسته بود با خانواده کامپیوترهای Apple II موفقیت عظیمی کسب کند و حتی کسب‌وکار خود را به خارج از ایالات متحده آمریکا و در مشاغل و مدارس گسترش دهد. بااین‌حال، تقریبا می‌توان گفت نسل جدید این کامپیوترها نخستین شکست واقعی اپل محسوب می‌شد. اپل انتظار داشت که کامپیوتر مذکور در ماه جولای روانه‌ی بازار شود؛ اما در یکی از بدترین موارد تأخیر در تاریخ فناوری، این سیستم تا ژانویه به فروشگاه‌ها ارسال نشد. افزون‌براین، Apple III پس از عرضه، با مشکلات متعددی مواجه و در نهایت منجر به فراخوان‌های بزرگ شد. این محصول هرگز از استقبال منفی اولیه خود خارج نشد و در سال ۱۹۸۴ توسط اپل متوقف شد.
  • افتتاح دومین فروشگاه خرده‌فروشی اپل: چندین روزی در سال ۲۰۰۶، اپل دومین فروشگاه خرده‌فروشی خود را در شهر نیویورک افتتاح کرد. این فروشگاه ۲۰ هزار فوت مربعی در محل ساختمان جنرال موتورز در خیابان ۷۶۷ پنجم واقع شده است.  نیویورکی‌ها ساعت‌ها در صف ایستادند تا از اولین کسانی باشند که وارد آن می‌شوند.  فروشگاه به‌صورت ۲۴ ساعته شبانه روز از طریق یک مکعب شیشه‌ای ۳۲ فوتی در سطح خیابان قابل مشاهده است. ساخت این فروشگاه بالغ‌بر ۹ میلیون دلار برای اپل هزینه داشت و توسط مدیرعامل شرکت، استیو جابز فقید طراحی شده است.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات