گوگل و سامسونگ، سیستم‌عامل Wear OS را با تایزن ادغام می‌کنند

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در خلال معرفی نسخه‌ی جدید Wear OS اعلام کرد که این سیستم‌عامل با تایزن سامسونگ ادغام شده است.
تبلیغات

برای مدتی می‌شد که گزارش‌هایی مبنی‌بر احتمال معرفی سیستم‌عامل جدید گوگل برای گجت‌های پوشیدنی ازجمله ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامت به گوش می‌رسید. محل رونمایی جدیدترین سیستم‌عامل گوگل نیز رویداد I/O گمان زده می‌شد. در همین بین چندی پیش خبری منتشر شد که گوگل تیزری در مورد کنفرانس خبری رویداد I/O منتشر کرده است؛ تیزری که علاوه بر اطلاعاتی در مورد کنفرانس خبری به معرفی نسخه‌ی به‌روز شده‌ای از سیستم‌عامل Wear OS نیز اشاره داشت.

حال، در خلال برگزاری کنفرانس خبری I/O، سران گوگل، جدیدترین دستاورد خود برای گجت‌های پوشیدنی را معرفی کردند. به گزارش سایت خبری GSMArena شریک اصلی گوگل در بهبود عملکرد Wear OS نیز سامسونگ خواهد بود که پلتفرم تایزن را رها کرده و از منابع خود برای هرچه بهتر شدن سیستم‌عامل گوگل استفاده خواهد کرد.

ادغام Wear OS و تایزن سامسونگ

از ویژگی‌های نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Wear OS می‌توان به اجرای سریع‌تر برنامه‌ها اشاره کرد؛ به‌نحوی‌که سران گوگل مدعی شده‌اند اپلیکیشن‌ها ۳۰ درصد نسبت نسخه‌های پیشین Wear OS سریع‌تر اجرا خواهند شد. تمرکز اصلی گوگل علاوه بر هرچه روان‌تر شدن رابط کاربری و انیمیشن‌ها در Wear OS روی میزان مصرف انرژی بوده است؛ به‌طوری‌که ساعت هوشمند بتواند علاوه بر به‌کارگرفتن حسگرهای متعدد مانند حسگر سنجش ضربان قلب در طول روز، نیازمند شارژ مجدد نباشد.

تغییر جالبی که در Wear OS به خود دیده است؛ امکان برخورداری از رابط کاربری اختصاصی شرکت سازنده خواهد بود. درواقع همان‌طور که تولیدکنندگان گوشی هوشمند می‌توانند برای محصول خود در سیستم‌عامل اندروید، رابط کاربری اختصاصی توسعه دهند، سازندگان ساعت هوشمند و دستبند سلامت نیز قادر به توسعه‌ی رابط کاربری خواهند بود.

ادغام Wear OS و تایزن سامسونگ

با این حساب شما می‌توانید ساعت هوشمندی از سامسونگ خریداری کنید که مجهز به سیستم‌عامل Wear OS و رابط کاربری اختصاصی شرکت کره‌ای است. بااین‌حال، چنین اقدامی به‌معنی انتشار آپدیت‌های جدید توسط شرکت‌های سازنده خواهد بود؛ زیرا باید هماهنگ‌سازی‌های مختلف میان آپدیت جدید با رابط کاربری صورت گیرد.

سیستم ناوبری نیز دچار تغییرات جزئی، اما مفیدی شده است؛ به‌گونه‌ای که با دو بار ضربه زدن روی دکمه‌ی ساعت هوشمند، منویی با ویژگی‌های مختلف برای مثال بازگشت به اپلیکیشن قبلی باز خواهد شد. در کنار موارد ذکرشده، گوگل مپس و اسیستنت نیز دچار تغییراتی می‌شوند که ویژگی‌های بیشتری روی ساعت‌های هوشمند داشته باشند و به نحوی کاربردی‌تر شوند.

گوگل در نظر دارد ویژگی گوگل پی را در Wear OS گسترده‌تر ساخته و امکان استفاده از آن را در ۲۶ کشور جدید فراهم سازد. این ویژگی هم‌اکنون در ۱۱ کشور قابل استفاده است. یوتیوب موزیک نیز به سیستم‌عامل جدید گوگل خواهد آمد تا کاربران از ویژگی‌های مختلف مانند امکان گوش فرا دادن به موسیقی بهره‌مند شوند.

درنهایت، برخی از ویژگی‌های فیت‌بیت نیز به Wear OS افزوده شدند که شامل بررسی و پیگیری میزان سلامتی کاربر در طول روز و فعالیت‌های وی می‌شود. فیت‌بیت، یکی از زیرمجموعه‌های گوگل است که در زمینه‌ی تولید گجت‌های مختلف در زمینه‌ی سلامت مانند دستبند و ساعت هوشمند فعالیت دارد. 

واچ فیس های جدید Wear OS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات