گوگل: ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در جریان رویداد I/O 2021 اعلام کرد تعداد دستگاه‌های اندرویدی فعال در سطح دنیا به بیش از ۳ میلیارد واحد رسیده است.
تبلیغات

روز گذشته، گوگل در کنفرانس خبری به نام‌ بردن از موفقیت‌های پلتفرم اندروید پرداخت. سمیر سمات، نائب رئیس بخش محصولات گوگل، در خلال کنفرانس گفت تعداد دستگاه‌های فعال مبتنی بر اندروید از مرز ۳ میلیارد عدد گذشته است و هر روز به تعداد آن افزوده می‌شود.

به گزارش The Verge، تعداد دستگاه‌های اندرویدی از رویداد ۲۰۱۹ گوگل ۵۰۰ میلیون و از سال ۲۰۱۷ حدود ۱ میلیارد واحد افزایش داشته است. در گزارش، نکات جالبی وجود دارد که برای مثال می‌توان گفت آمار فوق بر اساس تعداد دستگاه‌هایی که از گوگل پلی استفاده می‌کنند به‌ دست‌ آمده است؛ یعنی اگر بخواهیم دستگاه‌هایی مانند تبلت‌های فایر آمازون یا بسیاری از گوشی‌های چینی را که از گوگل پلی استفاده می‌کنند نیز حساب کنیم، مجموع تعداد دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر از آمار اعلام‌شده توسط گوگل خواهد بود.

اپل نیز آمار دستگاه‌های فعال مبتنی بر iOS را اعلام کرده و مشخص شده است که اکنون بیش از ۱ میلیارد آیفون در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمار ارائه‌شده به‌معنی بیشتر بودن تعداد دستگاه‌های فعال مبتنی بر اندروید نسبت به iOS است؛ اما باید در نظر داشت که اپل iOS را به‌صورت انحصاری برای محصولات خود استفاده می‌کند و اگر اجازه‌ی استفاده از آن به شرکت‌های دیگر داده می‌شد، طبیعتاً شاهد رشد آمار محصولات فعال مبتنی بر iOS در بازار بودیم.

گوگل روز گذشته محصولات نرم‌افزاری مختلفی از جمله سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Wear OS را معرفی کرد که زومیت آن‌ها را پوشش داده است و می‌توانید اطلاعات تکمیلی در مورد دستاوردهای گوگل را در زومیت مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات