بهترین هدفون های ورزشی و مناسب برای باشگاه [اسفند ۱۴۰۲]

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 16 دقیقه
بهترین هدفون‌های ورزشی و مناسب باشگاه
هدفون‌های ورزشی کمک زیادی به افزایش بهره‌وری ورزش می‌کنند. در این مقاله با بهترین هدفون‌های ورزشی و مخصوص دویدن در بازار ایران آشنا می‌شویم.
تبلیغات

موسیقی هیجان بیشتری برای انجام حرکات ورزشی به‌ارمغان می‌آورد و به‌نوعی جنبه‌ی انگیزشی دارد و می‌تواند باعث انفجار انرژی ورزشکار شود و هدفون‌های ورزشی دستیابی به چنین شرایطی را برای هر فرد بهتر فراهم می‌کنند. امروزه، هدفون‌ها بهترین ابرازی هستند تا افراد حین ورزش، بدون مزاحمت صدای محیط به موسیقی دلخواهشان گوش دهند و البته باعث آلودگی صوتی محیطی نیز نشوند.

از سویی دیگر، در کاربردهای ورزشی، بهترین هدفون‌‌ های بی‌‌سیم محبوبیت بیشتری دارند و بهترین نمونه‌های این دسته از محصولات با داشتن طراحی راحت و متناسب با اندازه‌ی گوش و چاشنی ارائه‌ی صدای باکیفیت‌تر، مشتریان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

علاوه‌بر پخش موسیقی، با داشتن هدفون‌های بی‌سیم ورزشی دیگر برای پاسخ به تماس‌ها نیازی نیست گوشی‌ها را از گوش درآورید؛ همچنین، با تنظیم دستیار صوتی گوشی می‌توانید بسیاری از کارها را با فرمان‌های صوتی کاربردی دستیار صوتی انجام دهید؛ آن‌ هم درحالی‌که گوشی هوشمند خود را دورتر از خود قرار داده‌اید تا مزاحم انجام حرکات ورزشی شما نشود.

ازاین موارد که بگذریم اگر به‌تازگی برای خرید بهترین گوشی بازار با بودجه مدنظر، اقدام کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید درحال‌حاضر بسیاری از برندها، حتی در بهترین گوشی های میان رده خود، دیگر هندزفری را درون جعبه جزء اقلام همراه عرضه نمی‌کنند تا به‌ادعای خود قیمت گوشی را مدیریت کنند. با‌این‌حال، کاربران مجبور می‌شوند به‌صورت جداگانه برای خرید هندزفری نیز برنامه‌ریزی کنند.

معرفی بهترین هدفون‌های ورزشی بازار

هدفون‌های ورزشی به‌دلیل ماهیت کاربرد خود عموماً بی‌سیم هستند تا در فعالیت‌های ورزشی دست‌وپاگیر نباشند و کار با آن‌ها راحت‌تر باشد. بنابراین، اولین نکته بی‌سیم بودن آن است.

هدفون‌های ورزشی متنوعی با فرم‌فاکتور روی گوش و درون گوش برای ورزشکاران عرضه شده؛ اما در حالت کلی، ترجیح اکثر افراد نمونه‌های درون‌گوش است. درواقع، این دسته از محصولات با توجه به زبان طراحی خود حتی در سنگین‌ترین حرکات ورزشی نیز از گوش خارج نمی‌شوند و به‌صورت کلی درمقایسه‌با ‌همتایان بزرگ‌تر دور گوشی بیشتر پیشنهاد می‌شوند.

راهنمای خرید هدفون و ایرفون؛ قبل از خرید هدفون به چه نکاتی توجه کنیم؟
راهنمای خرید هدفون و ایرفون؛ قبل از خرید هدفون به چه نکاتی توجه کنیم؟
مطالعه '18

عمر و زمان مورد نیاز برای شارژ باتری هدفون‌های ورزشی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا خللی در روند پخش موسیقی حتی در بازه‌های زمانی طولانی وارد نشود.

از دیگر ویژگی‌های هدفون‌های ورزشی مناسب باشگاه می‌توان به مقاومت دربرابر پاشش آب (ورزش در باران) و تعریق اشاره کرد تا دربرابر عوامل خارجی دچار خوردگی و خرابی نشوند و بادوام باشند. حتی، نمونه‌هایی نیز طراحی شده‌اند که با بدنه‌ای یکپارچه و اخذ گواهی IPXX مناسب شناگران و ورزش‌های آبی باشند.

شناگر مرد با هندزفری جی بی ال و عینک مخصوص شنا درون آب

در هدفون‌های ورزشی، پخش باکیفیت صدا و بیس مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد تا هیجان بیشتری به کاربران القا شود و در مهم‌ترین وظیفه‌ی خود ناامیدکننده ظاهر نشود. اما، قابل قیاس با کیفیت هدفون‌های حرفه‌ای پخش موسیقی نیستند. به‌همین‌دلیل، این دسته از هدفون‌ها عموماً برای عاشقان حرفه‌ای موسیقی توصیه نمی‌شود.

هدفون مناسب ورزش را می‌توان در دسته کالاهای لوکس قرار داد

نکته‌ی مهم دیگری که درباره‌ی هدفون‌های ورزشی باید در نظر داشت این است که در بین کالاهای لوکس قرار می‌گیرند و هر کاربری سراغ استفاده از آن‌ها نخواهد رفت مگر اینکه واقعاً نیاز مبرمی داشته باشد که در عمق یک متری آب حین شنای قورباغه به موسیقی مورد علاقه‌اش گوش کند.

در ادامه، بهترین هدفون‌های ورزشی را معرفی می‌کنیم. این هدفون‌ها از ویژگی‌های مذکور برخوردار هستند و به‌ترتیب از قیمت بیشتر به قیمت کمتر معرفی شده‌اند. در نظر داشته باشید قیمت‌های ذکرشده با توجه به ارزان‌ترین نمونه‌ی موجود در فروشگاه‌های آنلاین کشور است. در پایان نیز، فهرستی از قیمت‌ هدفون‌های معرفی‌شده قرار می‌گیرد.

هندزفری بوز QuietComfort Earbuds II

هندزفری بوز QuietComfort Earbuds II روز میز همراه محفظه شارژ

حدود ۱۴٫۵ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۶ ساعت

هندزفری QueitComfort Earbuds II بوز جدیدترین محصول تمام‌بی‌سیم این شرکت آمریکایی است که جانشین نسل قبلی می‌شود. این محصول در زمان نگارش مقاله قیمت حدوداً ۱۲ میلیونی دارد و نسبت به نسل قبلی به‌طرز مشهودی بازطراحی‌ شده است تا به‌خوبی در گوش قرار بگیرد و حس راحتی ایجاد کند.

وایرد در گزارش مفصلی درباره این هندزفری نوشته است که در حال حاضر «بهترین حالت حذف نویز را در بین هندزفری‌ها» دارد و در عین حال می‌توان با فعال‌کردن Aware Mode به‌خوبی صدای محیط را شنید و حتی با سایرین گفت‌وگو کرد.

علاوه‌بر ANC، هندزفری بوز QC Earbuds II گواهی IPX4 دریافت کرده است. از نکات مهم این محصول که در بررسی‌های تخصصی مورد توجه قرار دارند باید به وزن سبک آن و قابلیت Auto-EQ اشاره کرد.

شارژدهی این هندزفری در حالت مکالمه به ۵ ساعت می‌رسد و در حالت پخش موسیقی می‌تواند تا ۶ ساعت همراه شما باشد. البته، محفظه شارژ همچنان ۱۸ ساعت شارژ بیشتر فراهم می‌کند. شارژ کامل هدفون یک ساعت زمان نیاز دارد و محفظه در دو ساعت شارژ کامل می‌شود.

هدفون بیتس PowerBeats پرو

بیتز پاوربیتز پرو

حدود ۱۱ میلیون

عمر باتری حدود ۹ ساعت

اگر طرفدار اکوسیستم اپل هستید و خرید ایرپاد به‌عنوان هندزفری اولین چیزی است که به آن فکر می‌کنید؛ شاید بد نباشد نگاهی به هدفون بیتس PowerBeats پرو بیندازید که انتخاب بهتری برای فعالیت‌های ورزشی به‌شمار می‌رود. مقاومت در برابر عرق با گواهی IPX4، ایزوله‌سازی واقعی نویز و گیره‌هایی که به‌خوبی گوشی‌ها را روی گوش نگه‌ می‌دارد، همگی نکاتی هستند که آن را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای ورزش خواهند کرد.

بلوتوث نسخه ۵ کلاس یک، تراشه H1 اپل که موجب انعطاف‌پذیری بیشتر هندزفری می‌شود و کیفیت صدای خوب و ثبات روی گوش، به‌طور خلاصه ویژگی‌های مهم این هدفون بیتس ورزشی مناسب باشگاه به‌حساب می‌آیند. شارژدهی این هدفون‌های ورزشی تا ۹ ساعت و با محفظه شارژ تا ۲۴ ساعت می‌رسد؛ همچنین، می‌توانید با ۵ دقیقه شارژ تا ۱٫۵ ساعت از این محصول استفاده کنید.

شاید بتوانید این محصول را با قیمت کمتری در سایر فروشگاه‌ها پیدا کنید.

اپل Airpods Pro نسل دوم

ایرپاد پرو ۲ - ۸

حدود ۱۱ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۶ ساعت

اپل با وجود اینکه قیمت ایرپاد پرو نسل دوم را افزایش نداده، اما کیفیت آن را نسبت‌ به نسل قبل بالاتر برده است. البته، طراحی ظاهری آن تفاوت چندانی ندارد؛ اما با کمک تراشه H2 قابلیت ANC را به‌طرز چشمگیری بهبود بخشیده و بهینه‌سازی‌هایی در زمینه شارژدهی و باتری نشان می‌دهد.

ایرپادزپرو نسل دو اپل با گواهی IPX4، تشخیص قرارگرفتن در گوش، بدنه حساس به فشار و کنترل‌های لمسی ویژگی‌های خوبی را ارائه می‌کند. اما، کابل لایتنینگ و نبود امکان شخصی‌سازی EQ بدون اپلیکیشن‌های ثالث نکات منفی این محصول به‌حساب می‌آیند.

باتری این هدفون اپل تا ۶ ساعت شارژدهی دارد که این زمان با محفظه شارژ به ۳۰ ساعت می‌رسد. همچنین، پشتیبانی از قابلیت Find My امکان پیداکردن هدفون گمشده را فراهم می‌کند.

جی‌بی‌ال Live Pro Plus TWS

ایرباد بی سیم جی بی ال JBL Live Pro Plus TWS مشکی

حدود ۹ میلیون

عمر باتری حدود ۷ ساعت

هندزفری تمام بی‌سیم جی بی ال Live Pro Plus TWS انتخاب دیگری در این محدوده قیمتی مناسب ورزش‌های هوازی است. این هندزفری دارای ویژگی ANC است که عملکرد بسیار خوبی دارد و کاربر می‌تواند قابلیت حذف نویز را در سه حالت مختلف با توجه به شرایط محیطی تنظیم کند.

وزن سبک و طراحی آن تجربه راحتی را برای کاربر فراهم می‌کند و یکپارچگی طراحی آن گواهی IPX4 را برای این محصول به ارمغان آورده است تا دربرابر پاشش آب و عرق حین ورزش مقاوم باشد. شارژدهی هندزفری جی‌بی‌ال Live Pro Plus TWS با ANC روشن به ۶ ساعت می‌رسد و در زمان غیرفعال بودن ANC می‌توان انتظار شارژدهی ۷ ساعتی را از آن داشت.

هدفون Beats Fit Pro

ایرباد بی سیم بیتس فیت پرو Beats Fit Pro خاکستری

حدود ۸٫۵ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۵ ساعت

هدفون بیتس فیت پرو همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد با تمرکز بر کاربری ورزشی طراحی شده است. با وجود اینکه طراحی آن در سبک هدفون‌های ورزشی جی بی ال Endurance Peak 2 نیست و ثبات شبیه‌ به آن در حین سنگین‌ترین حرکات ورزشی ارائه نمی‌کند؛ اما گیره‌های کوچک آن باعث می‌شود در بررسی‌های در شأن نامش ظاهر شود.

گیره‌های هدفون Beats Fit Pro طبق بررسی ورج، درطول زمان آزاردهنده نمی‌شوند و این نشان می‌دهد جنس آن‌ها از مواد انعطاف‌پذیر باکیفیتی است که فشار مضاعفی به قسمت داخلی گوش وارد نمی‌کنند. به‌لطف استفاده از تراشه H1 این هدفون انتخاب مناسبی برای کاربران گوشی های اپل محسوب می‌شود و به فرمان‌های صوتی Siri پاسخ می‌دهد.

سونی NW-WS413

نمای روبرو هدفون بی سیم سونی Sony NW-WS413 مشکی

حدود ۷٫۲ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۹ ساعت

اگر عاشق شنا هستید و می‌خواهید حین شنا به موسیقی مورد علاقه‌تان نیز گوش کنید، هدفون سونی NW-WS413 با طراحی مقاوم و یکپارچه که گواهی IP68 را برایش به‌ارمغان آورده است، بهترین انتخاب در محدوده قیمتی زیر ۱۰ میلون تومان به‌حساب می‌آید.

باوجود اینکه طراحی گردنی هدفون سونی NW-WS413 و گیره‌های نگهدارنده گوشی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با استفاده از عینک‌ شنا تداخل نداشته باشند؛ اما خارج از آب استفاده از این هندزفری برای کسانی که عینک طبی یا آفتابی استفاده می‌کنند، ممکن نیست.

هدفون سونی NW-WS413 نیازی به اتصال به گوشی یا دستگاهی برای پخش موسیقی ندارد. درواقع، می‌توان این محصول را پخش‌کننده مجهز به هدفون نامید. فضای ذخیره‌سازی ۴ گیگابایتی و نرم‌افزار اختصاصی نقل‌وانتقال محتوای صوتی با فرمت‌های AAC, Linear PCM, MP3 را ممکن می‌کند.

سایر ویژگی‌های هدفون سونی شامل قابلیت Ambient Sound می‌شود که امکان شنیدن صدای محیط در هنگان استفاده خارج‌از آب را فراهم می‌کند. شارژدهی هدفون سونی در حالت‌های مختلف و پخش فرمت‌های متفاوت فرق می‌کند؛ اما به‌طور میانگین می‌توان انتظار شارژدهی ۹ ساعتی را از آن داشت. همچنین با ۳ دقیقه شارژ می‌تواند تا ۶۰ دقیقه به پخش موسیقی بپردازد.

انکر SoundCore Liberty Air 2 Pro

ایرباد بی سیم انکر Anker SoundCore Liberty Air 2 Pro مشکی

حدود ۴٫۸ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۵ ساعت

هدفون انکر SoundCore Liberty Air 2 Pro چندین حالت مختلف حذف نویز را با قیمت نسبتاً معقولی نسبت‌به سایر رقبا ارائه می‌کند. درواقع، ازطریق اپ اختصاصی کاربر می‌تواند ANC را شخصی‌سازی کند طراحی جذاب کیس شارژ و امکان شارژ بی‌سیم و دریافت گواهی IPX4 از مشخصات کلیدی این محصول به‌حساب می‌آید که آن را برای استفاده حین ورزش و قرار گرفتن در رطوبت مقاوم می‌کند.

انکر SoundCore Liberty Air 2 Pro برنامه‌ی اختصاصی دارد که حتی برای انتخاب اندازه مناسب سری ایربادها به کمک کاربر می‌آید. این آزمایش برای تشخیص نشت صدا انجام می‌شود و درصورت لزوم تغییر اندازه سری ایربادها را پیشنهاد می‌کند.

در زمینه حذف نویز باید گفت که عملکرد Liberty Air 2 Pro درسطح اپل ایرپادز پرو ظاهر می‌شود. تازه این را درنظر بگیرید که قیمت ایرپادز پرو حدوداً دوبرابر هدفون انکر است. هدفون انکر بلوتوث 5.0 با پشتیبانی از کدک‌های AAC و SBC و LDAC دارد. کدک AAC مناسب کاربران آیفون است که از پخش با کیفیت بالا لذت ببرند.

انکر ادعا می‌کند که Liberty Air 2 Pro تا ۷ ساعت شارژدهی دارد؛ اما براساس بررسی‌ها درحالت حذف نویز فعال روی ۷۵ دسی‌بل تنها ۴ ساعت ۵۰ دقیقه شارژدهی دریافت شد. با‌اینحال، به‌دلیل پشتیبانی از شارژ سریع با ۱۵ دقیقه شارژ کیس ازطریق USB-C، می‌توان انتظار شارژدهی تا ۱۸۰ دقیقه را داشت.

سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو

ایرباد بی سیم سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو / Samsung Galaxy Buds2 Pro

حدود ۴٫۷ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۶ ساعت

گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ با ANC فوق‌العاده دیگر انتخابی است که می‌توان دربین بهترین هندزفری‌های مناسب ورزش سراغ آن رفت. اگر می‌خواهید نهایت ظرفیت این هندزفری را تجربه کنید باید با گوشی سامسونگ یا سایر دستگاه‌های سامسونگی آن را استفاده کنید. این هدفون‌ها از صدای Hi-Fi و ۲۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند؛ اما فقط با دستگاه‌های سامسونگ دارای رابط کاربری ONE UI 4.0 و بالاتر!

گلکسی بادز ۲ پرو دو درایور دارد که یکی توییتر ۵٫۳ میلی‌متری برای پخش اصوات با فرکانس بالا و دیگری ووفر ۱۰ میلی‌متری ساخت AKG است. طراحی یکپارچه این هدفون گواهی IPX7 دارد تا آن را برای استفاده در زمان ورزش بدون نگرانی از پاشش آب مناسب کند.

در بررسی گلکسی بادز ۲ پرو در زومیت شاهد بودیم که میزان شارژدهی در حالت ANC روشن و حجم صدای ۷۰ درصد تا ۶ ساعت می‌رسد و در برقراری تماس با ANC روشن انتظار شارژدهی بیشتر از ۳ ساعت را نباید داشت. این هندزفری را در برخی فروشگاه‌ها می‌توانید با قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان پیدا کنید.

هدفون انکر SoundCore Life A1

ایرباد بی سیم انکر Anker Soundcore Life A1

حدود ۲٫۶ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۵ ساعت

هدفون انکر SoundCore Life A1 در این محدوده قیمتی فوق‌العاده به‌حساب می‌آید. هندزفری با طراحی یکپارچه و گواهی IPX7 و اتصال با ثبات و از همه مهم‌تر به‌عنوان هدفون مخصوص ورزش راحت و ایمن در گوش قرار می‌گیرد؛ اما، اگر انتظار دارید در مکالمه عملکرد خوبی داشته باشد باید گفت خیلی نمی‌توان روی آن حساب باز کرد.

هدفون انکر SoundCore Life A1 فقط از کدک‌های AAC و SBC پشتیبانی می‌کند که این مسئله نیز می‌تواند علت توجیه قیمت پایین آن نسبت‌ به سایر رقبا در این سطح طراحی باشد. با‌این‌حال، اگر عاشق Bass موسیقی هستید قطعاً با این هندزفری حین ورزش از تمرینات خود لذت بیشتری می‌برید.

شارژدهی باتری ایربادهای انکر SoundCore Life A1 به ۸٫۵ ساعت می‌رسد و این زمان با کمک کیس هندزفری به ۳۵ ساعت خواهد رسید. زمان مورد نیاز برای شارژ کامل دستگاه ۲ ساعت اندازه‌گیری شده است.

شیائومی ردمی بادز 4 پرو

ایرباد بی سیم شیائومی ردمی بادز 4 پرو - Xiaomi Redmi Buds 4 Pro مشکی

حدود ۳/۵ میلیون

عمر باتری حدود ۸ ساعت

هدفون تمام بی‌سیم شیائومی ردمی بادز 4 پرو با درایور ۱۰ میلی‌متری و شارژدهی ۹ ساعتی درحالت ANC خاموش دیگر گزینه‌ای است که خرید آن را پیشنهاد می‌کنیم. این هندزفری قابلیت حذف نویز تطبیقی دارد و میکروفن سه‌گانه آن نیز مکانیسم حذف نویز در صدای دریافتی را فراهم می‌کند.

شیائومی می‌گوید قابلیت حذف نویز میکروفن باعث می‌شود صدای باد درهنگام دویدن یا دوچرخه‌سواری هم‌زمان با مکالمه حذف شود. گواهی IP54 و پشتیبانی از کدک‌های A2DP، HFP و AVRCP و سازگاری با پلتفرم‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های هدفون ردمی بادز 4 پرو به‌شمار می‌روند.

هدفون کریتیو Outlier Air

نمای داخل ایرباد بی سیم کریتیو Creative Outlier Air

حدود ۳ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۸ ساعت

هدفون کریتیو Outlier Air مناسب افرادی است که می‌خواهند شارژدهی طولانی داشته باشند و همین که کیفیت صدا در حد معقولی باشد برایشان کفایت می‌کند. طراحی یکپارچه این هدفون با گواهی IPX5 آن را برای استفاده در ورزش مناسب می‌کند و پشتیبانی از کدک‌های AAC و aptX از مشخصات کلیدی آن به‌حساب می‌آید.

هدفون Creative Outlier Air در حذف صدای محیط به‌خوبی عمل می‌کند، برای مثال، عملکرد آن در حذف صدای موتور اتوبوس قابل‌ توجه است؛ اما خیلی نمی‌توان روی قابلیت مکالمه آن حساب باز کرد.

وان مور PistonBuds Pro

ایرباد بی سیم وان مور 1MORE PistonBuds Pro مشکی

حدود ۱٫۷ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۴٫۵ ساعت

هدفون وان مور PistonBuds Pro در محدوده‌ی قیمتی زیر ۲ میلیون تومان قابلیت‌های جذابی ارائه می‌کند که باعث می‌شود بسیاری از رقبا در قیمت‌های بالاتر به‌چالش کشیده شوند. برای مثال، قابلیت صدای فراگیر (Spatial Audio) که عملکرد معقولی نیز دارد. ویژگی ANC این هدفون نیز در سطح خوبی قرار می‌گیرد و می‌توان روی آن حساب باز کرد.

وان مور PistonBuds Pro با وجود حالت Transparency Mode این امکان را می‌دهد تا صدای محیط در زمان پخش محتوا شنیده شود. این ویژگی از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که حین ورزش و دوچرخه‌سواری همچنان مراقب اطرافتان باشید و کاملاً از محیط جدا نشوید. سایر ویژگی‌‌های آن شامل تشخیص قرارگیری در گوش، امکان استفاده یک ساعتی فقط با ۵ دقیقه شارژ و EQ می‌شود.

باسئوس Encok W3

ایرباد باسئوس Encok W3 در محفظه شارژ

حدود ۱٫۲ میلیون تومان

عمر باتری حدود ۴ ساعت

هدفون باسئوس ENCOK W3 با درایورهای ۱۰ میلی‌متری حجم و کیفیت صدای قابل قبولی در کلاس رقابتی خود ارائه می‌کند. در این بازه قیمتی نمی‌توان انتظار وجود فناوری ANC را داشت؛ اما به‌هرحال قابلیت حذف نویز غیرفعال تا حدودی کارآمد ظاهر می‌شود. علاوه‌براین، گواهی IP55 آن باعث می‌شود در برابر پاشش آب و گردوغبار مقاومت خوبی داشته باشد.

شارژدهی هندزفری باسئوس Encok W3 در حالت پخش صدا به بین ۴ تا ۵ ساعت می‌رسد و محفظه شارژ می‌تواند شارژدهی را تا ۱۸ ساعت افزایش دهد.

کیو سی وای T13

ایرباد بی سیم کیو سی وای QCY T13

حدود ۸۰۰ هزار تومان

عمر باتری حدود ۸ ساعت

یکی از هندزفری‌های بی‌سیم پرفروش و مقرون‌به‌صرفه بازار ایران، کیو سی وای T13 نام دارد که می‌توان با ارفاق آن را در بین بهترین هدفون‌های ورزشی نیز قرار داد؛ البته، قطعاً نوع طراحی آن به‌گونه‌ای نیست که مناسب شنا یا ورزش‌های سنگین باشد.

با‌این‌حال، گواهی IPX4 هندزفری کیو سی وای نشان می‌دهد این هندزفری در مقابل رطوبت و گردوغبار مقاومت قابل قبولی دارد. سیستم حذف نویز کیو سی وای در یک مدل به ENC محدود می‌شود که در کنار میکروفون فعالیت می‌کند تا صدای شفاف‌تری مخابره شود و قیمتی در حدود ۶۰۰ هزار تومان دارد؛ اما مدل دارای ANC نیز دربازار پیدا می‌شود که قیمتش به ۸۰۰ هزارتومان می‌رسد.

شارژدهی ایربادها در حالت پخش صدا به ۸ ساعت و در حالت مکالمه به ۵ ساعت می‌رسد و می‌توان امید داشت که با محفظه شارژ تا ۳۰ ساعت شارژدهی دریافت کنیم. زمان مورد نیاز برای شارژ کامل این لوازم جانبی به ۳ ساعت می‌رسد.

جمع‌بندی

به‌طور کلی مهم‌ترین حداقلی‌هایی که در خرید هدفون‌های مخصوص ورزش باید در نظر داشت، طراحی یکپارچه برای مقاومت دربرابر نفوذ رطوبت و عرق است. همچنین، قرارگیری گوشی‌ها در گوش با توجه به نوع ورزش باید طوری باشد که کمترین احتمال لغزش و بیرون آمدن را داشته باشد تا تمرکز فرد حین انجام حرکات حفظ شود و از بروز حادثه و آسیب جلوگیری شود.

سوالات متداول زومیت

  • آیا هدفون های ورزشی در برابر تعریق مقاوم هستند؟

    بسته‌ به نوع گواهی ضدآب هدفون، مقاومت‌های مختلفی در برابر رطوبت یا قطره‌ها یآب از خود نشان می‌دهند، اما در حالت کلی اکثر هدفون‌های ورزشی استاندارد، در برابر تعریق هم مقاوم هستند.

  • بهترین هدفون ورزشی برای دویدن کدام مدل است؟

    معمولاً هدفون‌هایی با سری سیلیکونی برای فعالیت‌های ورزشی سبک مانند دویدن مناسب هستند، اما برخی تولید کنندگان برای بالا بردن ضریب اطمینان، قلاب‌هایی را روی هر گوشی تعبیه کردند که به چفت شدن و نیفتادن هدفون‌ها از گوش کمک ویژه‌ای می‌کند.

  • بهترین هدفون مناسب هنگام ورزش بدن سازی کدام مدل است؟

    هنگام انتخاب هدفون برای تمرین، مهم‌ترین عامل راحت بودن هدفون و متناسب بودن آن با گوش شما است. برای به حداکثر رساندن راحتی و تناسب، هدفون‌هایی با طرح‌های داخل گوش با چندین اندازه سری و ویژگی‌های دیگری مانند قلاب‌ها یا نگهدارنده‌های اضافی روی هر گوشی هدفون در دسترس هستند.

  • ارزان ترین هدفون ورزشی بازار چه قیمتی دارد؟

    هدفون ورزشی جزو کالاهایی به‌حساب می‌آید که چندان قیمت پایینی ندارد، اما ارزان‌ترین هدفون ورزشی بیسیم بازار از برند وان‌مور است که حالتی گردنی دارد و می‌تواند جزو انتخاب‌های اقتصادی هر کاربری قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات