محصولات مبتنی بر تایزن سامسونگ، آپدیت Wear OS را دریافت نخواهند کرد

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در نظر دارد پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات فعلی خود را ادامه بدهد؛ اما این پشتیبانی نرم‌افزاری به‌معنی انتشار نسخه‌ی جدید Wear OS روی سری گلکسی واچ نخواهد بود.
تبلیغات

در کنفرانس خبری شب گذشته‌ی گوگل، سران این شرکت تأیید کردند که گوگل و سامسونگ برای بهبود عملکرد Wear OS همکاری می‌کنند و درنتیجه سامسونگ محصولات بعدی خود را به‌جای برخورداری از سیستم‌عامل تایزن، با Wear OS روانه‌ی بازار خواهد کرد.

همین امر سبب شده است وضعیت محصولات فعلی سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. در همین راستا، AndroidAuthority گزارش می‌دهد شرکت کره‌ای به ابهامات به‌وجودآمده واکنش نشان داده و گفته است پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات مبتنی بر تایزن ادامه دارد و تا سه سال از ساعت‌های هوشمند گلکسی مبتنی بر تایزن، پشتیبانی نرم‌افزاری صورت خواهد گرفت.

اما سؤالی که باقی می‌ماند این است که آیا محصولات فعلی سامسونگ که از سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کنند، آپدیت Wear OS را دریافت خواهند کرد یا خیر. سامسونگ در این رابطه نیز توضیح داده است که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و همکاری گوگل با سامسونگ تنها شامل محصولات فعلی شرکت کره‌ای نمی‌شود. در واقع سامسونگ در نظر دارد از Wear OS در محصولات آینده‌ی خود استفاده کند.

نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Wear OS اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا گوگل، سامسونگ و فیت‌بیت تمامی منابع و توانایی خود را برای هرچه بهتر ساختن این سیستم‌عامل به اشتراک قرار خواهند داد. در حال حاضر می‌دانیم که سامسونگ و فیت‌بیت که از زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شود، محصولات آینده‌ی خود را با Wear OS عرضه خواهند کرد؛ البته انتظار می‌رود شرکت‌های دیگر به جمع آن‌ها بپیوندند؛ اما تاکنون اطلاعاتی در این زمینه منتشر نشده است.

در توضیحات سامسونگ آمده که مشکل اصلی برای آوردن Wear OS روی محصولات فعلی این شرکت، محدودیت سخت‌افزاری است. درواقع محصولات سامسونگ برای استفاده از سیستم‌عامل تایزن توسعه داده شده‌اند و به همین علت امکان پشتیبانی کامل از امکانات Wear OS را نخواهند داشت. سامسونگ با بررسی شرایط تصمیم گرفته به‌جای انتشار نسخه‌ای ناقص از Wear OS ناقص با مشکلات احتمالی فراوان روی گجت‌های پوشیدنی خود، به پشتیبانی نرم‌افزاری و توسعه‌ی سیستم‌عامل تایزن در محصولات فعلی ادامه بدهد.

انتظار می‌رود در تابستانی که پیش رو داریم، سامسونگ گجت‌های پوشیدنی جدید خود از جمله سری گلکسی واچ ۴ را همراه‌ با Wear OS معرفی کند. شایعاتی وجود دارد که گوگل نیز گجت‌ پوشیدنی از برند پیکسل به نام پیکسل واچ معرفی خواهد کرد؛ اما چنین موضوعی توسط سران گوگل رد یا تأیید نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات