سامسونگ، اندروید 12 بتا را احتمالا تا چند ماه دیگر منتشر نخواهد کرد

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته سیستم‌عامل اندروید ۱۲ در رویداد I/O گوگل معرفی شد و شرکت‌های زیادی در صف دریافت نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ هستند؛ اما جای سامسونگ در این میان خالی است.
تبلیغات

به گزارش SamMobile، کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان I/O شب گذشته برگزار شد. گوگل همیشه در این کنفرانس، بتای عمومی آخرین نسخه‌ی اندروید را منتشر می‌کند. این شرکت با پیروی از سنت خود، اولین بتای عمومی اندروید ۱۲ را معرفی کرد. نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل اندروید قبلاً فقط برای گوشی‌های پیکسل گوگل در دسترس بود؛ اما در سال‌های اخیر این امتیاز به سایر تولیدکنندگان داده شده است.

از امروز دارندگان پیکسل ۳ گوگل و مدل‌های رده‌بالاتر می‌توانند اولین نسخه‌ی بتای عمومی اندروید 12 را نصب کنند. شرکت‌های دیگری شامل شیائومی، وان‌پلاس، تی‌سی‌ال، ویوو، لنوو، اوپو، ایسوس، ریلمی، شارپ، تکنو و زدتی‌‎ای نیز در فهرست دریافت بتای عمومی اندروید ۱۲ قرار دارند.

در این فهرست نام یک شرکت مهم خالی است: سامسونگ. تا این لحظه خبری در مورد نسخه‌ی بتا اندروید ۱۲ برای دستگاه‌های سامسونگ منتشر نشده است. شکی نیست که کاربران گوشی‌های سامسونگ از پیشرفت‌ها و طراحی جذاب اندروید ۱۲ هیجان‌زده شده‌اند؛ اما مدتی طول خواهد کشید تا بتوانند طعم این نسخه را بچشند.

دلیلی وجود دارد که  نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ برای دستگاه‌های سامسونگ عرضه نشده است. سامسونگ با انتشار هر نسخه‌ای از اندروید، One UI جدید را رونمایی می‌کند؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که وقتی سامسونگ نسخه‌ی One UI 4.0 را در دسترس قرار بدهد، نسخه‌ی جدید نرم‌افزار گوگل را نیز می‌توان دریافت کرد.

هنوز نمی‌دانیم چه زمانی این نسخه منتشر خواهد شد و سامسونگ هیچ اشاره‌‌ای نکرده است. اگر بخواهیم به تاریخچه عرضه‌ی به‌روزرسانی سیستم‌عامل توسط سامسونگ نگاهی بیندازیم، احتمالا باید چند ماه صبر کنیم. نسخه‌ی بتای عمومی اندروید ۱۱ با One UI 3.0، اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) عرضه شد؛ اما نسخه‌ی بتا برای دستگاه‌های سامسونگ یک ماه پس از انتشار سیستم‌عامل پایدار اندروید ۱۱ گوگل منتشر شد.

با این تفاسیر، احتمالا امسال وضعیتی مشابه تجربه خواهیم کرد. One UI 3.5 نسخه‌ی بعدی رابط کاربری سامسونگ است که با گوشی‌های هوشمند تاشو که اواخر امسال عرضه می‌شوند، منتشر خواهد شد و اندروید ۱۲ بخشی از آن نسخه نخواهد بود؛ بنابراین احتمال دارد چند ماه طول بکشد تا کاربران گوشی‌های سامسونگ به نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲ دسترسی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات