اخبار زنده ؛ پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
مطالعه 15 دقیقه
به‌گفته سونی، کنسول پلی استیشن ۵ از ماه آینده سودآور خواهد شد. سونی تا حالا PS5 را با ضرر می فروخته است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۲:۵۰

اعلام بودجه ۶ تریلیون دلاری توسط بایدن ممکن است باعث رشد بیت کوین شود

بایدن اعلام کرده است که دولت فدرال تا ۲۰۲۲ ۶ تریلیون و تا ۲۰۳۱، ۸.۲ تریلیون دلار خرج کند. این کار باعث افت ارزش دلار و بازاری ایده‌آل برای بیت کوین خواهد شد.

مقاله مرتبط:

بیت کوین زیر ذره بین؛ رمزارز چرا و چگونه متولد شد؟

 منبع

۱۹:۱۷

کنسول دستی کوالکام فاقد مودم 4G یا 5G خواهد بود

چندی پیش شایعاتی مطرح شد که کوالکام در حال ساخت کنسول دستی با معماری SM8350 است. در کنار مشخصات سخت‌افزاری توانمندی نیز که کنسول دستی کوالکام دارد به مجهز شدن آن به مودم ایکس ۵۵ اسنپدراگون نیز اشاره شد؛ اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که محصول در دست تولید کوالکام از معماری APQ8350 استفاده می‌کند و به‌جای مودم 4G یا 5G تنها به Wi-Fi متکی خواهد بود.

مقاله مرتبط:

کوالکام احتمالا روی کنسول دستی برای رقابت ‌با سوییچ کار می‌کند

منبع

۱۸:۵۶

ایسر اولین کروم بوک با صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی را معرفی کرد

 اولین کروم بوک با صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی

انتظار می‌رود محصول جدید ایسر طی هفته‌های آینده با قیمت پایه‌ی ۳۸۰ دلار روانه‌ی بازار شود. ایسر در کنار مدل ۱۷ اینچی از ۵ کروم بوک دیگر نیز رونمایی کرد.

منبع

۱۸:۴۹

ایسر مدل به‌‌روزشده‌ی لپ‌تاپ گیمینگ Predator را با صفحه‌نمایش mini-LED معرفی کرد

لپ‌تاپ گیمینگ Predator

دو مدل جدید لپ‌تاپ گیمینگ ایسر که هلیوس 500 و تریتون 500 SE نام دارند مجهز به پردازنده‌ی نسل یازدهمی اینتل، صفحه‌نمایشی با پنل mini-LED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن 4K خواهند بود.

منبع

۱۷:۵۶

عملی‌شدن سوپرایز وزیر ارتباطات با آغاز به‌کار پهپادهای پستی هدی و هادی

سوپرایز وزیر ارتباطات پس از ۱۶ ماه به نتیجه رسید. آذر ۹۸ محمدجواد آذری جهرمی خبر از راه‌اندازی سرویس پست پلاس (انتقال بسته‌های پستی با پهپاد) داد. هرچند همان زمان، رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت سیستم پست پهپادی مجوز ندارد، درنهایت امروز ۶ خرداد، وزیر ارتباطات اعلام کرد دو پهپاد توسط سازمان هواپیمایی کشور مجوز پرواز دریافت کرده و زیرساخت‌های حقوقی کار آن‌ها نیز فراهم شده و ۳۰۰ پهپاد دیگر در انتظار مجوز هستند. دو پهپاد هدی و هادی امروز در پست کیش آغاز به کار کردند.

ویدیوی پرواز هدی و هادی

«هدی» و «هادی» از امروز در پست کیش به‌عنوان پستچی به مردم ارائه خدمت خواهند کرد.😍 pic.twitter.com/Z0gm2u2hPQ— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) May 27, 2021

متن کامل خبر: عملی‌شدن سوپرایز وزیر ارتباطات با آغازبه‌کار پهپادهای پستی هدی و هادی

مقاله‌های مرتبط:

پست پلاس؛ سورپرایز وعده داده‌شده وزیر ارتباطات

 پست پهپادی مجوز سازمان هواپیمایی ندارد

۱۷:۵۳

نوبیا رد مجیک 6R با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شد

نوبیا رد مجیک

محصول جدید شرکت چینی از مشخصات سخت‌افزاری مانند تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، صفحه‌نمایش ۶/۶۷ اینچی با پنل AMOLED و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و باتری با ظرفیت ۴،۲۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند که امکان شارژ سریع ۵۵ وات آن وجود دارد. قیمت مدل ۸ گیگابایتی رد مجیک ۶ آر معادل ۴۷۰ دلار و مدل ۱۲ گیگابایتی نیز ۶۲۷ دلار خواهد بود.

منبع

۱۷:۲۸

meme.com، پلتفرمی برای ایجاد و ارزیابی میم کوین‌ها و NFTها با موضوع میم، راه اندازی شد

میم دات کام

وب‌سایت meme.com که توسط تعدادی از فعالان حوزه رمزارزها راه‌اندازی شده است، توانسته است ۵ میلیون دلار را جذب پلتفرم خود کند. کاربران می‌توانند در این پلتفرم به ایجاد «میم توکن‌ها» اقدام کنند. هر ماه به برترین میم های ایجاد شده جوایز NFT اهدا می‌شود. این وب‌سایت درصدد راه‌اندازی سیستمی مانند «کوین مارکت کپ» است تا کاربران بتوانند بوسیله‌ی چارت‌ها و ترندها میم کوین‌هایی مانند شیبا را با هم مقایسه کنند.

درباره‌ی NFT بیشتر بخوانید:

منبع

۱۷:۲۱

کارل آیکان، مشاور دولت ترامپ، گفته است که ممکن است ۱٫۵ میلیارد دلار را وارد بازار رمزارزها کند

کارل آیکان که طبق گزارش فوربز، دارایی خالص ۱۵٫۶ میلیارد دلار دارد، در مصاحبه‌ای با CNBC در ۲۰۱۸ گفته بود که برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال بسیار پیر است و این بازار را مسخره نامیده بود. اما آیکان در مصاحبه‌ای تازه با بلومبرگ گفته است که ممکن است تا ۱٫۵ میلیارد دلار را وارد این صنعت رو به رشد کند.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات متداول بازار ارز دیجیتال

منبع

۱۷:۱۴

انویدیا از فروش تراشه‌های ماینینگ در سه ماه گذشته ۱۵۵ میلیون دلار سود کرده است

اندویدیا هرچند که از تأکید می‌کند هسته‌ی اصلی فعالیت این شرکت تولید کارت‌های گرافیکی برای کاربران PC است، اما از فروش کارت‌های گرافیکی برای مصارف استخراج در فصل گذشته‌ی مالی ۱۵۵ میلیون دلار کسب کرده است. انویدیا دیروز در گزارشی اعلام کرده است که انتظار دارد درآمد این شرکت در فصل جاری مالی به ۴۰۰ میلیون دلار برسد.

منبع

۱۶:۰۵

می پد ۵ شیائومی صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد

افشاگری در حساب ویبوی خود به ارائه‌ی اطلاعات مختلف از تبلت جدید شیائومی پرداخته و می‌گوید که می پد ۵ شیائومی دارای صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پنل LCD است و حسگر اسکنر اثرانگشت نیز در لبه‌ی دستگاه قرار دارد.

منبع

۱۶:۰۴

گوگل با همکاری شرکت هندی جیو گوشی‌های هوشمند اقتصادی تولید می‌کند

سوندار پیچای امروز در گفت‌وگویی با خبرنگارانی از رسانه‌های آسیایی تأیید کرد که گوگل در حال همکاری نزدیک با شرکت جیو است تا در آینده‌ای نزدیک، گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت به بازار عرضه کند.

منبع

۱۵:۵۵

View this post on InstagramA post shared by Zoomg | زومجی (@myzoomg)

۱۵:۴۲

کنسول جدید نینتندو با پنل OLED شهریور معرفی می‌شود

فروش نینتندو سوییچ در آمریکا

کنسول جدید نینتندو که احتمالا سوییچ پرو نام خواهد داشت با صفحه‌نمایش ۷ اینچی رونمایی خواهد شد که گفته می‌شود از پنل OLED استفاده می‌کند. علاوه بر استفاده از پنل OLED انتظار می‌رود سوییچ پرو از نظر مشخصات سخت‌افزاری نیز تغییرات گسترده‌ای نسبت به مدل استاندارد داشته باشد.

متن کامل خبر: کنسول جدید نینتندو با پنل OLED شهریور معرفی می‌شود

منبع

۱۵:۱۰

نوکیا C20 پلاس در گیک بنچ دیده شد

نوکیا C20 پلاس توانسته است در آزمون تک‌هسته‌ای به امتیاز ۱۲۶ و در آزمون چندهسته‌ای به امتیاز ۴۷۶ دست یابد. برخی از مشخصات این گوشی شامل سیستم‌عامل اندروید ۱۱، تراشه‌ی UNISOC هشت‌هسته‌ای کلاک شده با فرکانس پایه ۱٫۲۰ گیگاهرتز و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

بنچمارک منتسب به نوکیا C20

منبع

۱۴:۴۸

پیکسل ۶ گوگل احتمالا از پردازنده‌ی گرافیکی موجود در گلکسی اس ۲۱ سامسونگ استفاده می‌کند 

اطلاعات جدید از سری پیکسل 6 گوگل

سرنخ‌هایی وجود دارد که تراشه‌ی موجود در پیکسل ۶ گوگل مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی مشابه با مدل موجود در نسخه‌ جهانی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ خواهد بود. نسخه‌ی گلوبال گلکسی اس ۲۱ با تراشه‌ی اکسینوس ۲۱۰۰ و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G78 MP14 به بازار عرضه شد.

منبع

۱۴:۳۰

هواوی مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های میت‌بوک دی ۱۴ و دی ۱۵ را رونمایی کرد

نمایی از میت‌بوک دی ۱۴ اینچی ۲۰۲۱

سران شرکت چینی اشاره داشته‌اند که لپ‌تاپ‌های جدید میت‌بوک دی ۱۴ و دی ۱۵ به پردازنده‌های رایزن سری ۵۰۰۰ و ۷۰۰۰ شرکت AMD مجهز می‌شوند. قیمت پیکربندی پایه میت‌بوک دی ۱۴ از ۷۲۰ دلار و مدل پایه‌ی میت‌بوک دی ۱۵ نیز از ۷۳۵ دلار شروع می‌شود.

منبع

۱۵:۵۰

سونی: پلی استیشن ۵ از ماه آینده سودآور خواهد شد

طراحی بدنه پلی استیش ۵ PS5

سران سونی در جدیدترین نشست خبری پیرامون پلی استیشن، پیش‌بینی‌های خود در مورد آینده‌ی کنسول‌های خانگی پلی استیشن ۴ و ۵ را ارائه دادند.

متن کامل خبر: به‌گفته سونی، پلی استیشن ۵ از ماه آینده سودآور خواهد شد

منبع

۱۳:۱۴

تردد بین استانی از ۱۱ تا ۱۷ خرداد ممنوع است

در جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد با توجه به تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد، تردد بین استانی از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد ممنوع شود.

۱۲:۵۲

رشد ۳۵ درصدی فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته

سهم بازار ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱

آمارها نشان می‌دهد اپل توانسته یک‌سوم از بازار ساعت‌های هوشمند در جهان را طی بازه‌ی زمانی سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به خود اختصاص دهد.

متن کامل خبر: رشد ۳۵ درصدی فروش ساعت‌ هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱

منبع

۱۲:۴۸

آمریکا شرکت شیائومی را از فهرست سیاه تجاری خود خارج کرد

لوگو شیائومی با پس‌زمینه تاریک و طلایی

با دریافت چراغ سبز دولت بایدن، شیائومی بار دیگر و بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌تواند در داخل خاک آمریکا فعالیت خود را از سر بگیرد.

متن کامل خبر: آمریکا شیائومی را از فهرست سیاه تجاری خود خارج کرد

منبع

۱۱:۴۴

درخواست ژاپن از سونی و TSMC برای احداث اولین کارخانه‌ی تولید تراشه‌ی ۲۰ نانومتری در این کشور

رسانه‌های ژاپنی در آخرین گزارش‌های خود اشاره داشته‌اند که سرمایه‌گذاری برای احداث کارخانه‌های تولید تراشه با لیتوگرافی ۲۰ نانومتری در حدود ۹/۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

متن کامل خبر: درخواست ژاپن از سونی و TSMC برای احداث کارخانه‌‌ی تولید تراشه‌‌ی ۲۰ نانومتری در این کشور

منبع

۱۱:۲۷

مدیرعامل ریپل: این رمزارز برخلاف بیت کوین و اتریوم دارای تورم صفر است

برَد گارلینگهاوس مدیرعامل ریپل (XRP) در مصاحبه‌ای اخیر با CNBC گفته است که تمام کوین‌های ریپل از قبل استخراج شده است و به همین دلیل این رمزارز دارای تورم صفر است. او همچنین اشاره کرده است که الگوریتم اجماع ریپل، از تولید کوین‌های جدید جلوگیری می‌کند. حداکثر تعداد موجودی ریپل ۱۰۰ میلیارد عدد است که ازین مقدار ۶٫۱ میلیارد توکن در اختیار شرکت ریپل و ۴۷٫۷ میلیارد توکن دیگر قفل شده در حساب امانی این شرکت است.

مقاله مرتبط: تسلا کدام رمزارز «سبز» را انتخاب خواهد کرد؟

منبع

۱۱:۲۷

TSMC تولید محدود پردازنده‌ی A15 اپل را آغاز کرده است

لوگو تراشه A15 اپل با تم تاریک تصویر غیررسمی

بر کسی پوشیده نیست که TSMC در سال‌های گذشته تأمین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌ی محصولات اپل بوده است و مطمئنا با مشتری سودآوری مانند اپل، این شرکت همچنان مرزهای توسعه‌ی سیلیکون را ادامه خواهد داد و برای حفظ اپل هر کاری انجام می‌دهد؛ ازاین‌رو، گفته می‌شود که غول تایوانی صنعت تراشه، تولید پردازنده‌ی A15 را زودتر از موعد آغاز کرده است؛ پردازنده‌ای که احتمالا قلب تپنده‌ی خانواده آیفون ۱۳ خواهد بود و قدرت پردازشی آن را تأمین می‌کند.

گزارش‌های جدید از زنجیره تأمین ادعا می‌کنند که TSMC حداقل تولید اولیه را آغاز کرده است و گمان می‌رود پردازنده جدید A15 در حجم بیشتری نسبت به A14 Bionic در محدوده آیفون ۱۲ تولید شود. اعتقاد بر این است که سری گوشی‌های آیفون ۱۳ با سخت‌افزار بهبودیافته و تغییرات جزئی طراحی در رویداد سُنتی اپل در بازه‌ی ماه سپتامبر (شهریور) رونمایی و پس از مدتی روانه‌ی بازار شوند.

متن کامل خبر: TSMC تولید محدود پردازنده‌ی A15 اپل را آغاز کرده است

منبع

۱۱:۲۲

پی پال امکان برداشت رمزارزها به ولت خارجی را به کاربرانش می‌دهد

لوگو پی پال / PayPal

به گزارش رویترز، کاربران پی پال به‌جای نگه داشتن رمزارزها در حساب پی پال یا الزام به تبدیل آن‌ها به ارز فیات، ازاین‌پس می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به‌طور مستقیم به کیف پول‌های خارجی ارسال کنند.

مقاله مرتبط: پی پال امکان خرید، نگه‌داری و فروش رمزارز را برای ساکنین آمریکا فراهم کرد

منبع

۱۰:۵۸

بلومبرگ: مدل جدید نینتندو سوییچ که جایگزین نسخه ۳۰۰ دلاری این کنسول می‌شود، در ماه سپتامبر یا اکتبر (شهریور یا اوایل پاییز) عرضه می‌شود.به گزارش این رسانه، مدل جدید نینتندو سوییچ پیش از مراسم E3 امسال رونمایی می‌شود. pic.twitter.com/TB8pAtM7ZJ— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 27, 2021

مقاله مرتبط: پشتیبانی مدل قوی تر نینتندو سوییچ از 4K و فناوری گرافیکی جدید انویدیا

۱۰:۴۴

جف بیزوس ۱۴ تیر سمت مدیرعاملی آمازون را به اندی جسی واگذار می‌کند

جف بزوس

جف بیزوس با اشاره به اینکه در حال نزدیک شدن به بیست و هفتمین سال تأسیس آمازون هستیم، اعلام کرد که ۱۴ تیر از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و اندی جسی، مدیر بخش سرویس‌های وب آمازون، جایگزین وی خواهد شد.

متن کامل خبر: جف بیزوس ۱۴ تیر سمت مدیرعاملی آمازون را به اندی جسی واگذار می‌کند

منبع

۱۰:۲۵

آمازون بر سر خرید استودیوهای MGM با مبلغ ۸/۷۵ میلیارد دلار به توافق رسید

آمازون به دنبال تصاحب MGM

با خریدی که آمازون انجام داده است، کلیه‌ی آثار متعلق به استودیوهای مترو گلدوین مایر و حتی عناوین در دست تولید آن نیز تحت مالکیت آمازون قرار خواهد گرفت.

متن کامل خبر: آمازون بر سر خرید MGM با مبلغ ۸٫۷۵ میلیارد دلار به توافق رسید

منبع

۱۰:۰۶

تماشا کنید: ردمی نوت ۱۰ پرو 5G از آزمون‌های مقاومت سربلند بیرون آمد

به‌تازگی جدیدترین محصول ردمی با نام ردمی نوت ۱۰ پرو 5G در چین معرفی شده است و هنوز خبری رسمی از عرضه‌‌ی آن در بازار جهانی نیست. اکنون ردمی ویدئوی کوتاهی به اشتراک گذاشته است و مقاوت نوت ۱۰ پرو را در حالت‌های مختلف آزمایش می‌کند‌ که در نهایت گوشی جان سالم به‌در می‌برد.

متن کامل خبر: ویدیویی از مقاومت ردمی نوت ۱۰ پرو منتشر شد

منبع

۹:۵۱

ساعت هوشمند هواوی واچ ۳ با سیستم‌عامل هارمونی، ۱۲ خرداد معرفی خواهد شد

هواوی واچ ۳

طبق شایعات، جدید‌ترین ساعت هوشمند غول چینی با نام هوای واچ ۳ به قابلیت کنترل دمای بدن در تمام روز مجهز است. افزون‌براین، به‌لطف سیستم‌عامل HarmonyOS از برنامه‌های شخص ثالث بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

منبع

۹:۴۰

تصاویری از شارژر ۱۰۰ واتی سری آنر 50 را منتشر شد

نمایی از شارژر ۱۰۰ واتی آنر ۵۰ پرو

سری گوشی پرچم‌دار بعدی آنر شامل سه‌مدل خواهد بود: آنر ۵۰، آنر ۵۰ پرو، آنر ۵۰ پرو پلاس که انتظار می‌رود ماه آینده (خرداد و تیر ۱۴۰۰) معرفی شوند. احتمال دارد که تنها نسخه‌ی آنر ۵۰ پرو پلاس از شارژر ۱۰۰ واتی بهره ببرد و دو نسخه‌ی دیگر به شارژر ۶۶ واتی محدود شوند.

متن کامل خبر: تصویر شارژر ۱۰۰ واتی سری آنر 50 منتشر شد

منبع

۸:۳۰

اپل به‌دنبال استخدام مدیر پرداخت‌های جایگزین با تجربه فعالیت در حوزه رمزارز است

خرید در اپل با بیت کوین

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، می‌دانید مدتی است که گمانه‌زنی برای ورود اپل به حوزه رمزارزها بیش از هر زمان دیگری داغ شده و اکنون غول دنیای فناوری با ارسال دعوتنامه‌ی کاری به انبوهی از شایعات دامن زده است. در آگهی استخدامی کوپرتینویی‌ها آمده است که تیم کیف پول، پرداخت و تجارت اپل (WPC)، به‌دنبال استخدام یک مدیر توسعه تجارت باتجربه برای هدایت بخش پرداخت‌های جایگزین است.

پست شغلی جدید با عنوان «مدیر توسعه کسب‌و‌کار - پرداخت‌های جایگزین» روز سه‌شنبه در وب سایت مشاغل اپل ارسال شد. فرد متصدی مسئولیت هدایت بخش پرداخت‌های جایگزین و تعریف جریان‌های جدید تجاری را بر عهده خواهد داشت. گفتنی است اپل به‌دنبال یک فرد ماهر در حرفه بازرگانی با بیش از ۱۰ سال تجربه، از جمله سابقه پنج ساله با ارائه‌دهندگان پرداخت جایگزین، مانند کیف پول دیجیتال، BNPL، پرداخت سریع، رمزارزها و... است.

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۷ می ۲۰۲۱

  • توقف استفاده از کامپوتر Whirlwind: پس از تقریبا یک دَهه خدمت، MIT کامپیوتر Whirlwind خود را در ۲۷ می ۱۹۵۹ از رده خارج کرد. جالب است بدانید که این دستگاه در سال ۱۹۵۱ در مجموعه تلویزیونی See It Now ادوارد آر. مورو رونمایی شد و در آن، سرعت و حافظه بزرگ خود را در مقایسه با سایر سیستم‌های آن زمان نشان داد. مدیر پروژه جی فارستر، کامپیوتر را یک سیستم‌عامل قابل اعتماد توصیف می‌کرد که با استفاده از حافظه الکترواستاتیک می‌توانست ۳۵ ساعت در هفته با ۹۰ درصد از قدرت کار کند. در حقیقت، Whirlwind یک رایانه لوله خلأ مربوط به دوران جنگ سرد بود که توسط آزمایشگاه سروو مکانیسم (خودمهار کاری) دانشگاه MIT برای نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا ساخته شده بود. این کامپیوتر جزو اولین رایانه‌های الکترونیکی دیجیتال بود که برای خروجی در زمان واقعی کار می‌کرد و اولین رایانه‌ای بود که صرفا جایگزینی الکترونیکی سیستم‌های مکانیکی قدیمی نبود. همچنین یکی از اولین رایانه‌هایی بود که به‌طور موازی محاسبه و از حافظه هسته مغناطیسی استفاده می‌کرد.
  • مایکروسافت ویندوز ۲٫۱ را منتشر کرد: مایکروسافت ویندوز ۲٫۱ را در تاریخ ۲۷ می سال ۱۹۸۸ و تنها یک سال پس از انتشار ویندوز ۲٫۰ منتشر کرد. این اولین باری بود که برای نصب سیستم‌عامل به یک هارد دیسک احتیاج داشت. ناگفته نماند دو نسخه از سیستم‌عامل تحت عنوان Windows/286 و Windows/386 منتشر شد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات