کوالکام احتمالا روی کنسول دستی برای رقابت ‌با سوییچ کار می‌کند

جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ای می‌گوید کوالکام روی کنسول گیمینگ اندرویدی با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و طراحی مشابه‌ نینتندو سوییچ کار می‌کند. این کنسول احتمالا فصل اول ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌شود.
تبلیغات

دنیای گوشی‌های گیمینگ اندرویدی به‌لطف دستگاه‌های برجسته‌ای مثل ایسوس راگ فون 5 و محصولات سری بلک شارک شیائومی همچنان گسترش پیدا می‌کند، بااین‌حال این روزها کنسول‌های گیمینگ دستی در تنوع بالایی در بازار یافت نمی‌شوند. این بخش از بازار تقریبا به‌طور کامل در تصاحب کنسول محبوب نینتندو سوییچ قرار دارد و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، کوالکام (سازنده‌ی تراشه‌های سری اسنپدراگون) قصد دارد با کنسولی اندرویدی که کنترلرهای جداشدنی به‌فرم جوی کان دارد به‌ رقابت با کنسول‌های دستی بازار مشغول شود.

به‌نوشته‌ی تک‌اسپات، کنسول دستی کوالکام در اوایل سال آینده‌ی میلادی عرضه می‌شود و احتمالا هدف اصلی آن به‌نمایش‌گذاشتن قدرت اصلی پردازنده‌ی نسل بعد خانواده‌ی اسنپدراگون و ترغیب رقبا به تولید فرم‌فاکتورهای متنوع‌تر است.

کنسول‌های گیمینگ دستی مثل Playdate و Aya Neo (که مدتی پیش با پردازنده‌ی رایزن AMD رونمایی شد) قطعا می‌توانند توجه گیمرهای بیشتری را به سمت این بخش از بازار جلب کنند، بااین‌حال به‌دلیل تولید گوشی‌های ‌رده‌بالای گیمینگ، نمی‌توانیم انتظار استقبال گسترده‌ای را از کنسول‌های دستی این چنینی داشته باشیم و همین موضوع باعث می‌شود نینتندو سوییچ همچنان به پادشاهی خود ادامه دهد.

کوالکام با تولید کنسول دستی به‌صورت رسمی وارد صنعت دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی می‌شود و درصورتی که برنامه‌ریزی درستی انجام دهد می‌تواند کنسولش را به رقیبی مین‌استریم برای سوییچ تبدیل کند، خصوصا با درنظرگرفتن این حقیقت که سونی تصمیم گرفته تولید پلی استیشن ویتا را متوقف کند. 

کنسول دستی کوالکام احتمالا به رقیب اصلی نینتندو سوییچ تبدیل می‌شود

کارشناس اندروید پلیس ادعا می‌کند به تصاویر غیر نهایی دستگاه گیمینگ کوالکام نگاهی انداخته است. او می‌گوید دستگاه کوالکام طراحی مشابه محصول نینتندو دارد و در دو سمتِ بدنه‌ی اصلی آن کنترلرهای جداشدنی قرار می‌گیرند. همچنین کنسول دستی کوالکام می‌تواند محتوا را ازطریق درگاهی اختصاصی روی تلویزیون پخش کند. این کنسول اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD خواهد داشت و از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع بهره خواهد گرفت. گفته می‌شود کوالکام با «تأمین‌کننده‌ای پریمیوم» در ارتباط است تا طراحی و تولید گیم پد کنسولش را به این شرکت بسپارد. 

کنسول کوالکام که از اندروید 12 استفاده می‌کند دارای لانچری سفارشی خواهد بود و به‌طور کامل از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل پشتیبانی خواهد کرد. برخی شایعه‌ها می‌گویند این کنسول که صفحه‌نمایش فول HD پلاس دارد و از فن استفاده می‌کند، به دوربین پشتی مجهز نیست.

در کنار این‌ها گفته می‌شود کنسول کوالکام اپلیکیشن Games Store اپیک گیمز برای گیمرهای فورتنایت خواهد داشت و از نوعی پورتال اختصاصی محتوا که توسط کوالکام طراحی شده است استفاده خواهد کرد. دیگر مشخصه‌های کنسول شامل فناوری 5G و حسگرهای متعدد می‌شود. ظاهرا کوالکام برچسب قیمت ۳۰۰ دلاری را برای کنسولش در نظر گرفته است و می‌خواهد آن را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ عرضه کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات