رشد ۳۵ درصدی فروش ساعت‌ هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار، اپل توانسته است یک‌سوم بازار جهانی ساعت‌ هوشمند را طی بازه‌ی زمانی سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به خود اختصاص بدهد.
تبلیغات

شیوع بیماری کرونا ضربات سختی به بازار برخی از گجت‌ها و لوازم مرتبط با حوزه‌ی فناوری وارد کرد. در برخی از گزارش‌ها ذکر شد که بسیاری از فروشنده‌های دوربین‌ عکاسی و فیلم‌برداری به خاطر کاهش فروش محصولاتشان شرایط بسیار سختی پشت سر می‌گذارند. در این بین محصولاتی وجود دارند که بازارشان با رشد چشمگیری همراه بوده است که برای مثال می‌توان به لوازم جانبی کامپیوتر، گجت‌های پوشیدنی و گوشی موبایل اشاره کرد.

براساس گزارش Gizchina، فروش ساعت هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۲۰ با رشد ۳۵ درصدی همراه بوده است. در میان شرکت‌های فروشنده‌ی ساعت هوشمند، اپل در جایگاه اول قرار دارد و توانسته بیش از ۳۰ درصد از بازار را به خود اختصاص بدهد.

کانترپوینت آماری منتشر کرده است که طبق آن، اپل واچ سری ۶ بیشترین کمک را به کوپرتینویی‌ها برای افزایش سهم از بازار ساعت‌ هوشمند داشته است. اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ توانست ۳۰٫۳ درصد از بازار ساعت‌ هوشمند را دراختیار بگیرد. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ کوپرتینویی‌ها توانستند سهمشان را به ۳۳٫۵ درصد برسانند.

سهم شرکت‌های سازنده ساعت هوشمند از بازار

در آمار منتشرشده به سهم شرکت‌های دیگر نیز اشاره می‌شود که البته مقایسه‌ی آمارهای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با ۲۰۲۰ خبر از کوچک‌تر شدن سهم شرکت‌ها از بازار ساعت‌ هوشمند دارد؛ برای مثال، سهم سامسونگ از ۸٫۵ درصد به ۸ درصد کاهش یافته و هواوی به‌ جای ۱۰٫۱ درصد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰، با سهم ۸٫۴ درصدی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ روبه‌رو شده است.

متأسفانه آمار کانترپوینت به تعداد محصولات فروخته‌شده اشاره نمی‌کند و تنها به‌صورت درصدی محاسبه شده است. در واقع امکان دارد شرکت‌های ذکرشده مانند اپل با افزایش فروش مواجه شده باشند؛ اما سهمشان از بازار ساعت‌ هوشمند به دلیل رشد فروش اپل واچ‌ کاهش یافته باشد.

انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده هواوی و سامسونگ محصولاتی به بازار عرضه کنند که شامل هواوی واچ ۳ و سری جدید گلکسی واچ می‌شود. نکته‌ی قابل‌ توجه در مورد محصولات جدید دو شرکت استفاده از سیستم‌عامل‌های متفاوت با مدل‌های قبلی خواهد بود. هواوی واچ ۳ با سیستم‌عامل هارمونی روانه‌ی بازار خواهد شد و مدل‌های مختلف سری جدید گلکسی واچ سامسونگ به نسخه‌‌ی به‌روزشده‌ی WearOS گوگل مجهز خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات