جف بزوس هدایت آمازون را ۱۴ تیرماه به اندی جسی واگذار خواهد کرد

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود کناره‌گیری جف بزوس از سمت مدیرعاملی و جایگزینی وی با اندی جسی در بیست و هفتمین سالگرد تأسیس آمازون رخ بدهد.
تبلیغات

در گزارش‌های قبلی اشاره شد که جف بزوس در نظر دارد از سمت مدیرعاملی آمازون کناره‌گیری کند؛ اما زمان دقیق این اقدام مشخص نشد. حال Cnet طی خبری به زمان کناره‌گیری و همچنین فردی که جایگزین جف بزوس می‌شود، پرداخته است.

طبق گفته‌ی جف بزوس، وی در نظر دارد ۵ جولای (۱۴ تیر) از سمت مدیرعاملی آمازون کناره‌گیری کند و اندی جسی، مدیر بخش سرویس‌های وب آمازون، جایگزین وی شود. بزوس تاریخ کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی آمازون را بسیار احساسی اعلام کرده است؛ زیرا زمانی خواهد بود که اعضای آمازون، بیست و هفتمین سالگرد تأسیس آن را جشن خواهند گرفت. خرده‌فروشی آمازون در ۵ جولای ۱۹۹۴ تأسیس شد.

در همین رابطه، اندی جسی اعلام کرده که از آمادگی لازم برای قبولی سمت جدید و روبه‌رو شدن با چالش‌های موجود برخوردار است. جف بزوس در مورد اندی جسی به سهام‌داران گفت او از افراد تأثیرگذار و قدیمی آمازون است و مهارت‌های بسیاری در زمینه‌ی مدیریت دارد.

اولین اخبار از احتمال کناره‌گیری بزوس از سمت مدیرعاملی آمازون در ماه فوریه منتشر شد و به نظر می‌رسد گام‌های مؤثر برای عملی شدن این اقدامی برداشته شده و آمازون برای انتقال قدرت از جف بزوس به اندی جسی آماده است.

چنین اتفاقاتی در حالی رقم می‌خورد که آمازون توانسته است با مترو گلدوین مایر (MGM) به توافق برسد و قصد دارد در کنار مالکیت استودیوهای MGM، تمامی آثار این شرکت را به قیمت ۸٫۷۵ میلیارد دلار خریداری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات