پی پال امکان خرید، نگهداری و فروش رمزارز را برای ساکنین آمریکا فراهم کرد

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پی پال رسما اعلام کرد کاربران ساکن در ایالات متحده از این پس می‌توانند فرایند خرید، نگه‌داری و فروش ارزهای رمزنگاری شده را انجام دهند. خرید‌و‌فروش رمزارز در پی پال شامل کارمزد می‌شود.
تبلیغات

پی پال (PayPal) روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد سرانجام انتظارات برای پشتیبانی این پلتفرم از ارزهای رمزنگاری شده (Cryptocurrency) رسما به پایان رسیده است. بدین ترتیب کسانی که در ایالات متحده‌ی آمریکا حضور دارند از این پس می‌توانند رمزارزها را بر بستر پی پال خریداری کنند، نگه دارند یا به‌فروش برسانند. با این کار، تمامی ساکنان آمریکا می‌توانند مستقیما ازطریق حساب کاربری پی پال رمزارز بخرند که اتفاقی بسیار مهم است. پی پال می‌گوید در روزهای پیش رو ازطریق ایمیل و پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) اضافه شدن امکان خرید و فروش رمزارز به بستر خود را به اطلاع کاربران آمریکایی می‌رساند.

تا پیش از انتشار بیانیه‌ی روز گذشته، امکان خرید و فروش رمزارز در پی پال تا حدی برای ساکنان آمریکا فراهم بود. بااین‌حال پی پال هرگز به‌صورت رسمی به آن اشاره نکرده بود و اکنون که تمایل بسیار زیادی کاربران را دید، تصمیم گرفت رسما چنین امکانی را فراهم کند. به‌لطف به‌روزرسانی جدید، کاربرانی که به خرید و فروش رمزارز تمایل دارند، از این به بعد مجبور نیستند برای فراهم شدن این امکان منتظر آزاد شدن جایگاهی ویژه درون پی پال بمانند. 

پی پال در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود می‌گوید به‌دلیل تقاضای اولیه از سوی مشتریان، قصد دارد محدودیت خرید هفتگی رمزارز را کاهش دهد و آن را از ۱۰٬۰۰۰ دلار به ۲۰٬۰۰۰ دلار هفتگی برساند.

اواخر مهرماه بود که پی پال در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی از رمزارز را به پلتفرم خود اضافه کند. در آن زمان اعلام شد که پی پال برای ورود به بازار رمزارز در پی همکاری مستقیم با شرکتی به‌نام Paxos است. شرکتی که از آن نام بردیم وظیفه‌ی تأمین زیرساخت‌های سرویس جدید پی پال را برعهده دارد تا امکان خرید و نگه‌داری و فروش تنوع بالایی از رمزارزها برای مشتریان پی پال فراهم شود. در ابتدا رمزارزهای پشتیبانی‌شده توسط پی پال شامل بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) و بین کوین کش (Bitcoin Cash) و لایت کوین (Litecoin) می‌شوند. پی پال قصد دارد تا سال آینده‌ی میلادی امکان انجام معاملات بر بستر پی پال را ازطریق رمزارز نیز فراهم کند. 

پی پال می‌گوید ۰٫۵۰ دلار از معاملاتی با ارزش حداکثر ۲۴٫۹۹ دلار، ۲٫۳ درصد از مبلغ نهایی معاملاتی با ارزش بین ۲۵ تا ۱۰۰ دلار، دو درصد از مبلغ نهایی معاملاتی با ارزش بین ۱۰۰٫۰۱ تا ۲۰۰ دلار، ۱٫۸ درصد از مبلغ نهایی معاملاتی با ارزش بین ۲۰۰٫۰۱ تا ۱٬۰۰۰ دلار و ۱٫۵ درصد از مبلغ نهایی معاملاتی با ارزش بیش از ۱٬۰۰۰ دلار را به‌عنوان کارمزد برای خود برمی‌دارد.

پی پال می‌گوید نگه داشتن رمزارز در حساب کاربری، شامل هیچ‌گونه کارمزد نمی‌شود. همچنین پی پال می‌گوید کارمزدهایی که به آن‌ها اشاره کردیم از سال ۲۰۲۱ به‌بعد اعمال می‌شوند. 

خبر مربوط به اضافه شدن رمزارز به پی پال به‌گونه‌ای تقریبا بدون هیاهو با به‌روزرسانی بیانیه‌ی مطبوعاتی ماه گذشته‌ی این شرکت، اعلام شد. پی پال می‌گوید کاربران برای کسب جزئیات بیشتر می‌توانند اپلیکیشن پی پال را دانلود یا در حساب کاربری خود لاگین کنند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات