ردمی نوت 10 پرو 5G‌ با تراشه‌ دایمنسیتی ۱۱۰۰ و اسپیکر دوگانه JBL معرفی شد

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
نوت ۱۰ پرو 5G، جدیدترین گوشی هوشمند ردمی، با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز LCD و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۶۷ وات معرفی شد. قیمت نسخه پایه این گوشی ۲۵۰ دلار است.
تبلیغات

ردمی، برند زیرمجموعه شیائومی، محصولی جدید با نام ردمی نوت ۱۰ پرو 5G در چین معرفی کرده است که دو مدل ردمی نوت ۱۰ فایو جی و ردمی نوت ۱۰ پرو فایو جی را شامل می‌شود. درادامه، به ردمی نوت ۱۰ پرو 5G نگاهی دقیق خواهیم انداخت.

مشخصات و ویژگی‌های ردمی نوت ۱۰ پرو 5G

به‌گزارش Gizmochina، ردمی نوت ۱۰ پرو 5G محصولی کاملاً متفاوت درمقابل نسخه 4G ردمی نوت ۱۰ پرو و ردمی نوت ۱۰ پرو مکس است که در خارج از چین فروخته می‌شود. این گوشی طراحی متفاوت و ویژگی‌های بیشتری درمقایسه‌با نسخه 4G دارد. بااین‌حال، در نسخه 5G از صفحه‌نمایش AMOLED خبری نیست که در انواع نسخه 4G دیده بودیم و کاربران باید به صفحه‌نمایش LCD رضایت دهند.

طول و عرض و ضخامت ردمی نوت 10 5G به‌ترتیب ۱۶۳٫۳ و ۷۵٫۹ و ۸٫۹ میلی‌متر است و وزنش به ۱۹۳ گرم می‌رسد و در سه‌ رنگ مشکی و سفید و آبی عرضه شده است. وظیفه تأمین انرژی ردمی نوت ۱۰ پرو 5G را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برعهده دارد. دستگاه مذکور با شارژر شیائومی ۶۷ وات Mi عرضه می‌شود که از تکنولوژی شارژ فوق سریع USB PD و Qualcomm QC پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای ردمی، این گوشی در مدت ۴۲ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود.

رنگ مشکی ردمی نوت ۱۰ پرو فایوجی

در پنل جلویی گوشی، از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی LCD با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ( Full HD پلاس) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز استفاده شده است و دوربین سلفی نیز در حفره‌ای در مرکز بالای صفحه‌نمایش به‌چشم می‌خورد. به‌گفته شیائومی، پنل صفحه‌نمایش از عملکرد نرخ نوسازی شش‌مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند؛ یعنی نرخ نوسازی با توجه به نوع محتوا به ۳۰، ۴۸، ۵۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند.

افزون‌براین، پنل صفحه‌نمایش طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و سطح روشنایی معمول آن ۴۵۰ نیت است. با این تفاسیر، برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند در این بخش نمایشگر ردمی نوت ۱۰ پرو 5G با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

در بخش سخت‌افزار، ردمی نوت ۱۰ پرو 5G به تراشه دایمنسیتی ۱۱۰۰ مدیاتک همراه‌با حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 مجهز شده است. برای کمتر نگه‌داشتن گرمای پردازند‌ه‌ها و سایر اجزای الکترونیکی، از سیستم خنک‌کننده چهارگانه‌ای شامل محفظه بخار (vc)، گرافیت، ژل رسانای حرارتی و فویل مس استفاده شده است که درنهایت، سطح پراکنده‌سازی گرمای ۱۶،۳۷۰ میلی‌مترمربع ارائه می‌دهد.

ردمی نوت ۱۰ پرو 5G

در پنل پشتی، ردمی نوت ۱۰ پرو 5G به دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل (عریض) و دوربین ۸ مگاپیکسل اولتراواید (۱۲۰ درجه فوق‌عریض) و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و در پنل جلویی به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است. ناگفته نماند عملکرد کلی دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو 5G از ردمی نوت ۱۰ پرو و پرو مکس ضعیف‌تر است.

در بخش اتصال، این گوشی از دو سیم‌کارت، شبکه ارتباطی 5G، بلوتوث 5.2 و NFC 3.0 پشتیبانی می‌کند. از سایر مشخصات آن می‌توان به پورت یو‌اس‌بی Type-C، وای‌فای ۶، حسگر اثرانگشت جانبی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و حسگر مادون‌قرمز اشاره کرد؛ اما متأسفانه این گوشی فاقد جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و شیار کارت حافظه است.

رنگ آبی ردمی نوت ۱۰ پرو فایوجی

ردمی نوت ۱۰ پرو 5G به رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی‌بر اندروید ۱۱ و اسپیکر دوتایی برند JBL با پشتیبانی از دالبی اتموس، ۳ میکروفون، موتور لرزش خطی محور X و صفحه‌کلید RAZER مانند ردمی K40 گیمینگ ادیشن مجهز شده است.

قیمت و زمان عرضه ردمی نوت ۱۰ پرو 5G

نوبت به قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو ۵ جی می‌رسد. ردمی نوت ۱۰ پرو 5G در سه پیکربندی و با قیمت‌های زیر در چین فروش می‌شود:

  • ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۱،۵۹۹ یوآن (۲۵۰ دلار)
  • ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۱،۷۹۹ یوآن (۲۸۱ دلار)
  • ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۱،۹۹۹ یوآن (۳۱۳ دلار)

فروش رسمی این گوشی از ۱ ژوئن (۱۱ خرداد ۱۴۰۰) در چین آغاز خواهد شد؛ ولی هنوز اخبار رسمی از عرضه آن در بازار جهانی اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات