آمریکا شیائومی را از فهرست سیاه تجاری خود خارج کرد

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با دریافت چراغ سبز دولت بایدن، شیائومی بار دیگر و بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌تواند در خاک آمریکا فعالیت خود را از سر بگیرد.
تبلیغات

تنش آمریکا و چین در زمان دولت دونالد ترامپ به اوج خود رسید؛ به گونه‌ای که برخی از شرکت‌های چینی مانند هواوی و شیائومی در فهرست سیاه تجاری ایالات متحده قرار گرفتند. چنین اقدامی به‌ معنی ممنوعیت فعالیت شرکت‌های ذکرشده در خاک آمریکا بود.

مقام‌های آمریکایی با نظامی خواندن شیائومی و هواوی و وابسته بودن آن‌ها به دولت چین، محدودیت‌های بسیاری برای این شرکت‌ها در نظر گرفتند که البته سهم هواوی بیشتر بود. هواوی متهم به سرقت اطلاعات شهروندان آمریکایی و تحویل داده‌های به‌دست‌آمده به دولت چین شد که در نتیجه ایالات متحده تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای برای شرکت چینی در نظر گرفت. با این تحریم‌ها، هواوی نه‌تنها دیگر نمی‌توانست در بازار ایالات متحده فعالیت داشته باشد، بلکه امتیاز همکاری با شرکت‌های آمریکایی مانند کوالکام و گوگل را از دست داد.

محدودیت‌های در نظر گرفته‌شده برای شیائومی بسیار کمتر از هواوی بود. حال بر اساس گزارش GSMArena، شیائومی از فهرست سیاه تجاری ایالات متحده خارج شده است و دوباره می‌تواند فروش محصولات خود در آمریکا را از سر بگیرد.

یکی از سخنگویان شیائومی در تأیید اطلاعات منتشرشده، به شفاف بودن فعالیت‌ شرکت چینی و مستقل بودن آن از دولت چین تأکید کرد. دولت ترامپ در آخرین روزهای فعالیت خود برخی از شرکت‌های چینی را دارای فعالیت‌ نظامی به نفع دولت چین دانست و تلاش بسیاری کرد تا فعالیت آن‌ها در داخل خاک آمریکا تا حد ممکن محدود شود؛ اما با سر کار آمدن دولت بایدن، بازنگری جدی در اقدامات اخیر دولت ترامپ شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات