پست پهپادی مجوز سازمان هواپیمایی ندارد

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد شرکت پست تاکنون برای راه‌اندازی سیستم پست پهپادی از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست مجوز نکرده است.
تبلیغات

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، درباره‌ی مجوز فعالیت پهپادهای شرکت پست اعلام کرد تاکنون شرکت پست درخواستی برای اخذ مجوز «پست پهپادی» نداده است. وی درباره‌ی فعالیت پهپادها اعلام کرد اخیرا نظارت بر فعالیت‌های پهپادی به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شده است و متقاضیان برای اخذ مجوز باید به این سامانه درخواست دهند. عابدزاده گفت:

سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه‌ی نظارت و سامان‌دهی پهپادها (پرنده‌های هدایت‌پذیر از دور) را برعهده دارد. در‌همین‌زمینه، سامانه‌ای در این سازمان راه‌اندازی شده و متقاضیان باید با مراجعه به این سامانه، درخواست مجوز فعالیت دهند. سامانه‌ی مذکور دراختیار مردم است تا کارهای موردنیاز را در آن ثبت کنند.

وی همچنین افزود هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند درخواست خود را در این سامانه ثبت کند و فعالیت پهپادی داشته باشد.

پست پلاس

پنجشنبه‌ی گذشته، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از راه‌اندازی سرویس پست پلاس (انتقال بسته‌های پستی با پهپاد) خبر داده بود. او اعلام کرد طرح پست+ (پست پلاس) به‌منظور کاهش هزینه‌ها و کاهش آلودگی شهرها انجام شده است و همچنین کمک می‌کند در هیچ جای ایران نقطه‌ای باقی نماند که دور از دسترس باشد.

انتقال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها، سورپرایزکردن یکدیگر و... ازجمله کارهایی است که با استفاده از این طرح امکان‌پذیر خواهد بود؛ اما این پهپادها برای آغاز فعالیت‌های خود به مجوز سازمان هواپیمایی کشور احتیاج دارند. معاون وزیر راه و شهرسازی در‌این‌باره می‌گوید:

با‌توجه‌به اینکه سامانه‌ی صدور مجوز فعالیت پهپادی به‌تازگی راه‌اندازی شده، تا‌کنون شرکت پست برای اخذ مجوز پست پهپادی درخواستی نداده است..
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات