بهترین لپ‌تاپ‌های بررسی شده در زومیت در سال ۱۴۰۱

بهترین لپ‌تاپ‌های بررسی شده‌ی زومیت در سال ۱۴۰۱

شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
مطالعه 12 دقیقه
روزهای آخر سال ۱۴۰۱ را طی می‌کنیم و فرصت مناسبی است تا نگاهی دوباره به‌بهترین لپ‌تاپ‌های بررسی شده در زومیت داشته باشیم.
تبلیغات

سال ۱۴۰۱ با تمامی اتفاقات مثبت و منفی‌اش روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و فرصت خوبی است تا مروری بر بهترین محصولات بررسی شده در این سال داشته باشیم.

طی یک سال گذشته ۱۹ بررسی لپ‌تاپ از سوی زومیت منتشر شد که درمیان آن‌ها از لپ‌تاپ‌های اقتصادی گرفته تا اولترابوک و مدل‌هایی گیمینگ به‌چشم می‌خورد. نکته جالب اینکه طی مدتی مشابه، هزینه موردنیاز برای خرید یک مک بوک ایر M1 نسخه رم ۸ و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت از ۲۶ میلیون تومان به بیش از ۴۵ میلیون تومان رسیده است! کاهش ۵۰ درصدیِ قدرت خرید لپ‌تاپ تنها درطول مدت یک سال آن‌هم برای محصولی که از عرضه آن نزدیک به ۲ سال می‌گذرد.

ایسوس (Asus)

با گذر از این موارد «حاشیه‌ای» به اولین برند لیست یعنی ایسوس می‌رسیم که قسمت عمده بررسی‌های لپ‌تاپ در زومیت را به‌خود اختصاص داده است.

لپ‌تاپ Zephyrus M16 2022

زفیروس M16 با ادعای بزرگی وارد میدان شد: محصولی قدرتمند با ضخامت کمتر از ۲۰ میلی‌متر که کمتر از ۲ کیلوگرم وزن دارد. مدلی که در زومیت دراختیار داشتیم از تراشه Core i9-12900H اینتل و گرافیک GeForce RTX 3070 Ti انویدیا استفاده می‌کرد؛ اما امکان خرید این مدل با گرافیک RTX 3080 Ti نیز وجود دارد.

بررسی لپ تاپ ایسوس Zephyrus M16 2022 [به‌همراه ویدیو]
بررسی لپ تاپ ایسوس Zephyrus M16 2022 [به‌همراه ویدیو]
مطالعه '26

همانطور که در بررسی Zephyrus M16 2022 ایسوس خوانده‌اید، پردازنده نسل دوازدهی اینتل درکنار گرافیک‌های قدرتمند RTX 3000 سری لپ‌تاپ انویدیا روحی تازه در کالبد زفیروس M16 دمیده‌اند؛ اتفاقی که در مدل سال ۲۰۲۱ به‌واسطه عملکرد ناپایدار پردازنده‌های نسل یازدهی تیم آبی شاهد نبودیم.

البته عملکرد زفیروس M16 همواره مثبت نیست و شامل ایراداتی نیز می‌شود که ضعف سیستم خنک کننده تنها یکی از آن‌ها خواهد بود. مورد دیگری که ماهیت این لپ‌تاپ را به‌کلی عوض می‌کند عملکرد دستگاه درحال متکی به‌باتری است؛ به‌طوری که عملکرد تراشه مرکزی تا ۳۰ درصد و عملکرد گرافیک نیز قریب به ۴۰۰ درصد کاهش پیدا می‌کند!

زفیروس M16 در زمان بررسی و در روزهای پایانی اردیبهشت ماه با قیمت ۸۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد اما حالا قیمتی بالاتر از ۱۲۰ میلیون تومان دارد.

لپ‌تاپ Zephyrus G14

مهرداد عیسی‌لو لپ‌تاپ Zephyrus G14 را نسخه‌ای کامپکت از Zephyrus M16 می‌داند که درکنار ابعاد مناسب خود قدرت قابل قبولی را در قالب محصولی گیمینگ ارائه می‌کند. شاید جذاب‌ترین قسمت Zephyrus G14 ال‌ای‌دی‌های پشت آن باشد که درون ۱۴۹۶۹ روزنه‌ی کوچکِ ماشین‌کاری شده قرار دارند. البته تعداد LEDها به‌طور دقیق ۱۴۴۹ عدد است و امکان شخصی‌سازی آن نیز فراهم شده.

بررسی لپ تاپ ایسوس Zephyrus G14؛ بهترین ۱۴ اینچی بازار؟
بررسی لپ تاپ ایسوس Zephyrus G14؛ بهترین ۱۴ اینچی بازار؟
مطالعه '21

اما همانطور که حدس می‌زنید Zephyrus G14 با مشکلاتی مانند داغ شدن بیش‌از‌حد در پردازش‌های سنگین و همچنین ضعف در شارژدهی مناسب روبه‌رو است که البته باتوجه به عملکرد مناسب گیمینگ در چنین ابعاد کوچکی، قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

فاکتور قیمتی ضعف دیگر است که G14 را در پله‌ای مشابه با مدل‌های پرقدرت‌تری چون Zephyrus M16 و Legion 5 Pro قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ ROG Strix Scar 15 2022

سومین و آخرین نماینده لپ تاپ ایسوس به ROG Strix Scar 15 2022 اختصاص دارد؛ لپ‌تاپی که با تراشه Core i9 - 12900H و گرافیک RTX 3070 Ti یکی از قدرتمندترین مدل‌های گیمینگ این شرکت به‌شمار می‌رود.

ایسوس Strix Scar با تکیه بر عناصر طراحی و سخت‌افزار کارآمد، از متفاوت‌ترین و البته قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار است. با بررسی لپ‌تاپ ASUS ROG Strix Scar 15 2022 همراه زومیت باشید.

برخلاف دو مدل پیشین Strix Scar 15 به‌واسطه بدنه پلاستیکی و صدالبته سیستم خنک‌کننده کارآمدی که دارد، حتی در سنگین‌ترین پردازش‌ها نیز داغ نمی‌کند و پایداری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

نمایشگر QHD این مدل به‌همراه نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز آن به‌تنهایی نقطه قوتی برای یک لپ‌تاپ گیمینگ به‌شمار می‌رود. البته مشکل افت عملکرد در حالت UnPlugged به‌دلیل توان مصرفی بالای قطعات همچنان پابرجاست.

تبلت گیمینگ ROG Flow Z13

البته که وجود یک تبلت در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های بررسی شده زومیت در نگاه اول چندان منطقی نیست؛ اما ROG Flow Z13 به‌همراه کیبورد عرضه می‌شود و توان عرض‌اندام به‌عنوان یک تبلت را نیز ندارد. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم تا در این لیست در قامت یک لپ‌تاپ گیمینگی حاضر شود که تاحدودی امکان تبلت شدن نیز دارد.

خوش‌ساختی Flow Z13 را از همان ابتدای لمس بدنه متوجه خواهید شد. تمامی قسمت‌های بدنه از فلز ساخته شده‌اند که مقاومت بالای آن را نیز تضمین می‌کند. Z13 ضخامتی مشابه یک لپ‌تاپ دارد و با اتصال کیبورد به‌آن این شباهت بیش‌از‌پیش افزایش پیدا می‌کند.

بررسی تبلت گیمینگ ROG Flow Z13 ایسوس
بررسی تبلت گیمینگ ROG Flow Z13 ایسوس
مطالعه '20

Z13 را می‌توان ترکیبی از ROG Mothership ایسوس و سرفیس پرو مایکروسافت دانست؛ حتی در کیبورد دستگاه یک کپی کامل از کیبورد سرفیس به‌شمار می‌رود. ایسوس درون جعبه Flow Z13 یک قلم نیز قرار داده است تا علاقه‌مندان به طراحی را نیز به‌جمع خریداران احتمالی دستگاه بیافزاید.

اما اصلی‌ترین دلیل وجود Z13 در این لیست نه شباهت آن به سرفیس پرو، بلکه سخت‌افزار قدرتمند آن است. این مدل با بهره‌مندی از تراشه نسل دوازدهمی Core i9-12900H و گرافیک RTX 3050 Ti گزینه‌ای عالی برای گیمینگ به‌حساب می‌آید. ازطرفی در این مدل خبری از وضوح بالای نمایشگر نیست و با وضوح 1080p و نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز به‌خوبی می‌تواند از پس گرافیکی‌ترین بازی‌ها برآید. ازطرفی سیستم خنک کننده دستگاه نیز به‌خوبی دمای بدنه را مدیریت می‌کند و خبری از داغی‌های بیش‌ازحد بدنه نیست.

نمای سمت راست تبلت گیمینگ ROG Flow Z13 ایسوس

تنها عاملی که می‌تواند کاربران را از خرید این مدل منصرف کند قیمت بالای آن است و درحال حاضر با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. این‌درحالی‌است که Z13 در زمان بررسی قیمتی ۷۰ میلیون تومانی داشت.

اچ‌پی (hp)

در سال ۱۴۰۱ چند مدل قابل توجه و باارزش از لپ‌ تاپ‌ های HP در زومیت بررسی شد که درمیان آن‌ها یک مدل از لپ‌تاپ‌های گیمینگ بالارده این شرکت به‌همراه مدلی دیگر از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه و مدلی با لولای ۳۶۰ درجه و صفحه نمایش OLED وجود دارند.

لپ‌تاپ گیمینگ OMEN 16

لپ‌تاپ‌های سری OMEN اچ‌پی بالارده‌ترین مدل‌های گیمینگ این شرکت به‌شمار می‌روند که در این میان OMEN 16 با طراحی مینیمال درکنار سخت‌افزار قدرتمند محصولی درخورتوجه به‌شمار می‌رود.

بررسی لپ‌تاپ گیمینگ HP OMEN 16 2021 مدل AMD [به‌همراه ویدیو]
بررسی لپ‌تاپ گیمینگ HP OMEN 16 2021 مدل AMD [به‌همراه ویدیو]
مطالعه '22

لپ‌تاپ OMEN 16 از تراشه نسل یازدهمی Core i7-11800H اینتل استفاده می‌کند که به‌منظور پردازش‌های سه‌بعدی تراشه گرافیکی RTX 3070 با آن همراه شده است؛ اما حتی چنین مشخصاتی درکنار برچسب قیمتی نزدیک به ۹۰ میلیون تومانی آن (۵۰ میلیون در زمان بررسی) سبب کاهش ارزش خرید دستگاه نمی‌شوند؛ چراکه با وجود طراحی زیبا و مینیمال و همچنین سیستم خنک کننده کارآمد، OMEN 16 گزینه‌ای مناسب در این بازه قیمتی به‌شمار می‌رود.

لپ‌تاپ گیمینگ VICTUS 16

لپ‌تاپ‌های سری ویکتوس از مدل‌های اقتصادی شرکت HP به‌شمار می‌روند و ما در زومیت مدل VICTUS 16 به‌همراه پردازنده‌ی نسل یازدهمی Core i7–11800H اینتل و گرافیک RTX 3060 انویدیا را بررسی کردیم.

بررسی لپ تاپ گیمینگ اچ پی VICTUS 16 [به‌همراه بررسی ویدیویی]
لپ‌تاپ ۱۶ اینچی HP VICTUS با نمایشگر ۱۴۴ هرتز و گرافیک قدرتمند RTX 3060، از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی بازار است. با بررسی لپ‌تاپ VICTUS 16 همراه زومیت باشید.
بررسی لپ تاپ گیمینگ اچ پی VICTUS 16 [به‌همراه بررسی ویدیویی]

در بررسی این مدل آمده است:

باوجود اینکه این‌روزها در کشور ما، مصداق رده‌بندی «اقتصادی» در بازار مصرف دچار تغییر و تحول فراوانی شده است؛ اما اگر قیمت در بازارهای جهانی را ملاک قرار دهیم، لپ‌تاپ HP VICTUS را باید یک دستگاه گیمینگ اقتصادی به‌حساب بیاوریم. اچ‌پی با سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ VICTUS آن عده از گیمرها و کاربران حرفه‌ای که دوست دارند با صرف هزینه‌ای معقول‌تر، یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند دراختیار داشته باشند، هدف قرار می‌دهد. خوشبختانه در بخش طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ VICTUS، عناصر اندکی قربانی قیمت پایین‌تر دستگاه شده‌اند که از آن جمله می‌توانیم به لق‌زدن در لپ‌تاپ و لق‌زدن کلیدهای ترک‌پد اشاره کنیم.
- سیده زینب عابدی‌راد

لپ‌تاپ VICTUS 16 در بازه قیمتی رقبایی چون Katana GF66 از MSI و Strix G15 از ایسوس را مقابل خود می‌بیند. از زمان بررسی این مدل قیمت آن به‌میزان ۲۰ میلیون تومان افزایش داشته و از ۴۵ میلیون تومان به ۶۵ میلیون تومان رسیده است.

لپ‌تاپ Spectre x360 2022

مدل سال ۲۰۲۲ لپ‌تاپ خوش‌ساخت Spectre x360 اچ‌پی با تراشه گرافیکی Arc A370M اینتل عرضه شد؛ تراشه‌ای اقتصادی از تیم آبی که قدرت کافی برای اجرای بازی‌هایی چون Forza Horizon 5 و Gears 5 را با تنظیمات گرافیکی Medium به‌ترتیب با نرخ‌فریم ۵۳ و ۶۲ فریم‌برثانیه فراهم می‌کند.

افزون‌براین لپ‌تاپ خوش‌ساخت hp چه در حالت متصل به‌برق و چه در حالت متکی به‌باتری عملکردی یکسان را ارائه می‌کند؛ چه در زمینه گیمینگ و چه در زمان اجرای نرم‌افزارهای تخصصی و مهندسی.

حالت تبلت HP Spectre x360 16

لولای ۳۶۰ درجه Spectre x360 درکنار صفحه نمایش OLED لمسی آن اجازه می‌دهد تا از دستگاه به‌عنوان تبلت نیز استفاده شود. حتی باریکی بدنه نماینده hp نیز سبب محدودیت نمی‌شود و با وجود پورت HDMI، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، شیار کارت‌خوان و دو پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4 و DisplayPort 1.4، هرکاربری را از پورت بی‌نیاز می‌کند.

ام‌اس‌آی (MSI)

در سالی‌که گذشت مدل‌های مختلفی از برند MSI را در زومیت بررسی کردیم که از میان آن‌ها مدل Stealth GS77 بهترین عملکرد را درازای قیمت آن ارائه کرد.

لپ‌تاپ Stealth GS77

لپ‌تاپ ۱۷ اینچی ام‌ اس‌ آی کیفیت ساختی فوق‌العاده را در قالب محصولی قدرتمند ارائه می‌کند. این مدل با بهره‌مندی از تراشه قدرتمند Core i9-12900H اینتل به‌همراه گرافیک RTX 3070 Ti ترکیبی عالی را رقم می‌زند. درکنار سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر بزرگ و دقیق از دیگر ویژگی‌های این محصول جذاب به‌شمار می‌رود.

بررسی لپ‌تاپ گیمینگ Stealth GS77 12UGS ام‌اس‌آی [به‌همراه بررسی ویدئویی]
بررسی لپ‌تاپ گیمینگ Stealth GS77 12UGS ام‌اس‌آی [به‌همراه بررسی ویدئویی]
مطالعه '18

در بررسی لپ‌تاپ Stealth GS77 آمده است:

لپ‌تاپ Stealth GS77 ام‌اس‌آی موفق شده تا شعار خود به‌عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ باریک و سبک (!) را به واقعیت تبدیل کند؛ اما موضوع قابل تامل، متر و معیار تایوانی‌ها برای تعیین سبکی یا سنگینی دستگاه است. درحقیقت GS77 تنها درمقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی، مدلی با «وزن کمتر» به‌شمار می‌رود و همچنان به‌عنوان یک لپ‌تاپ وزن زیاد دارد. هرچند که دستیابی به همین جایگاه نیز اتفاقی مهم محسوب می‌شود؛ خصوصا بادرنظر گرفتن افزایش روزافزون ضخامت لپ‌تاپ‌ها، توجه تایوانی‌ها به این نکته و تلاش برای ارائه محصولی باریک‌تر و جذاب‌تر، اتفاقی ارزشمند به‌شمار می‌رود.
- شادان غمگسار

البته در زمان بررسی با لپ‌تاپی ۱۰۰ میلیون تومانی طرف بودیم اما حالا با افزایش قیمت به ۱۷۵ میلیون تومان، شاید نیاز به بررسی مجدد گزینه‌های بازار داشته باشید.

لنوو (Lenovo)

درمیان لپ‌تاپ‌های گیمینگ دو برند ایسوس و لنوو از جایگاه ویژه‌ای برای گیمرها برخورداراند و در این میان مدل Legion 5 Pro از لنوو یکی از مدل‌های پرفروش این شرکت به‌شمار می‌رود. مدلی که چندی پیش در زومیت بررسی شد و توجهات بسیاری را به‌خود جلب کرد.

لپ‌تاپ Legion 5 Pro

قطعا لپ‌تاپی که در کنار مشخصات سخت‌افزاری مناسب، قیمت‌گذاری عادلانه‌ای نیز داشته باشد تبدیل به اولین گزینه خرید درمیان گیمرها خواهد شد. موضوعی که درباره Legion 5 Pro صدق می‌کند و این مدل را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار کرده است.

بررسی لپ تاپ Legion 5 Pro لنوو؛ عملکرد عالی با شارژدهی ناامیدکننده
بررسی لپ تاپ Legion 5 Pro لنوو؛ عملکرد عالی با شارژدهی ناامیدکننده
مطالعه '23

هرآنچه که یک گیمر یا حتی کاربر حرفه‌ای از یک لپ‌تاپ انتظار داشته باشد در Legion 5 Pro وجود دارد؛ از تراشه قدرتمند Core i7-12700H گرفته تا گرافیک RTX 3060 درکنار رم پرسرعت و تنوع پورت بالا.

افزون‌براین لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو کیبوردی با دکمه‌هایی بزرگ به‌همراه نور پس‌زمینه درکنار ترک‌پدی بزرگ با سطحی از شیشه را باخود به‌همراه دارد که برای وب‌گردی، تایپ، انجام کارهای روزمره و موارد دیگر تجربه‌ای لذت‌بخش را به کاربر ارائه می‌کند.

تایپ با کیبورد لپ‌تاپ Legion 5 Pro لنوو
کاربر درحال کار با لپ‌تاپ Legion 5 Pro لنوو

مشابه دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ویندوزی، Legion 5 Pro نیز با جداسازی از برق با افت شدید عملکرد مواجه خواهد شد و با عمر باتری ناامید‌کننده‌ای که ارائه می‌کند صفت «لپ‌تاپ» را به‌کلی زیر سوال می‌برد.

مایکروسافت (Microsoft)

مشابه ایسوس، مایکروسافت نیز با یک تبلت در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های بررسی شده در سال ۱۴۰۱ حضور دارد. در ادامه علت حضور سرفیس پرو ۹ ردموندی‌ها در این لیست را بررسی می‌کنیم.

تبلت سرفیس پرو ۹

با اینکه مایکروسافت سرفیس پرو ۹ را به‌عنوان یک تبلت معرفی می‌کند اما درحقیقت محصول ۲ در یک غول نرم‌افزاری جهان بدون کیبورد کارایی چندانی ندارد. البته نه به‌این معنی که نمی‌توان بدون کیبورد با دستگاه کار کرد؛ بلکه برای تعامل با دستگاه با انگشت خود مسیری طاقت‌فرسا را پیش‌رو خواهید داشت.

ویدیو کالبدشکافی iFixit از سرفیس پرو ۹ نشان می‌دهد این محصول نسبت به سایر تبلت‌های مایکروسافت، امتیاز تعمیرپذیری بهتری به‌دست می‌آورد.

درکنار سختی تعامل لمسی، قیمت بالای سرفیس پرو ۹ درکنار قدرت سخت‌افزاری محدود آن، تبلت اهالی ردموند را از لیست خرید مهندسان، گیمرها و کاربران حرفه‌ای به‌کلی حذف می‌کند؛ این درحالی‌است که محصول اهالی کوپرتینو با ضخامت کمتر، عملکرد به‌مراتب بهتری را با قیمتی مشابه ارائه می‌کند.

اما برای کسانی که به‌دنبال یک محصول جذاب برای کارهای مدیریتی خود هستند قطعا خرید سرفیس پرو ۹ پرستیژی مشابه محصولات اپل خواهد داشت. البته حتی در این حالت نیز نیاز به کیبورد خواهید داشت.

اپل (Apple)

جذاب‌ترین قسمت محصولات معرفی شده در سال ۱۴۰۱ به محصولات اپل اختصاص دارد. اهالی کوپرتینو با کوچ به تراشه‌های اختصاصی خود تب و تاب فراوانی در درنیای تراشه‌ها ایجاد کردند. از این رو دو محصول زیر به‌واسطه تراشه قدرتمندی که دارند جزو جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌هایی از جانب اپل بودند که در یک سال اخیر در زومیت بررسی شد.

مک‌بوک پرو M1 Max

بدون ضیق وقت سراغ قسمتی از متن بررسی مک‌بوک پرو M1 Max می‌رویم؛ چراکه هیچ‌کس بهتر از مهرداد عیسی‌لو نمی‌تواند این لپ‌تاپ قدرتمند و خوش‌ساخت را وصف کند:

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی را پکیج کاملی می‌دانیم که مشابه آن را حتی بدون درنظر گرفتن برچسب قیمتی نیز نمی‌توان در میان لپ‌تاپ‌های ویندوزی کنونی بازار یافت؛ دستگاه‌هایی که یا جمع‌وجور، خوش‌ساخت و نه‌چندان کارآمد هستند یا سخت‌افزار پرقدرتی را در دل دستگاهی قطور و با شارژدهی ناامیدکننده ارائه می‌دهد. مک‌بوک پرو ۱۴ و طبیعتا ۱۶ اینچی، هرآنچه را که از یک لپ‌تاپ انتظار داریم، در اختیارمان می‌گذارد: بدنه‌ی فوق‌العاده باکیفیت و خوش‌ساخت، نمایشگری با روشنایی و دقت بسیار بالا، کیبورد و ترک‌پد کارآمد، اسپیکرهای عالی با صدای فراگیر و کوبنده، شارژدهی عالی و در نهایت سخت‌افزاری که برای تعدادی از کاربری‌های حرفه‌ای، تحت همه‌ی شرایط، عملکردی خیره‌کننده ارائه می‌دهد.
- مهرداد عیسی‌لو
بررسی مک‌بوک پرو M1 Max؛ عالی برای نیمی از حرفه‌ای‌ها
بررسی مک‌بوک پرو M1 Max؛ عالی برای نیمی از حرفه‌ای‌ها
مطالعه '25

پاشنه آشیل مک‌بوک پرو M1 Max را باید فقدان نرم‌افزارهای مهندسی عنوان کنیم. افزون‌براین سیستم عامل مک پلتفرم مناسبی برای اجرای بازی نیست و قطعا در این دو زمینه، مک‌بوک قدرتمند اپل با تمامی توانایی‌های سخت‌افزاری‌اش شما را ناامید خواهد کرد.

مک بوک ایر M2

مک‌بوک ایر سال ۲۰۲۱ با ارائه قدرتی فوق‌العاده در قالب محصولی باریک و اقتصادی (برای غربی‌ها)، بسیاری از کاربران دوآتیشه ویندوز را نیز به‌سوی خود جلب کردند. تراشه M1 باعث شد تا فروش مک‌بوک‌های اهالی کوپرتینو به‌شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.

به‌دنبال موفقیت‌های کم‌نظیر مدل سال ۲۰۲۱، اپل مک‌بوک ایر M2 را با تراشه جدید و طراحی کاملا به‌روزشده معرفی کرد و البته افزایش قیمتی ۲۰ درصدی را نیز روی محصول اعمال کرد.

حاشیه های مک بوک ایر M2
بریدگی مک بوک ایر M2
جک هدفون مک بوک ایر M2
طراحی مک بوک ایر M2

مهرداد عیسی‌لو درباره مک‌بوک ایر M2 می‌نویسد:

مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ را اولترابوک کم‌ایراد و تحسین‌برانگیزی می‌دانیم؛ طراحی دستگاه بسیار جمع‌وجور و چشم‌نواز است، کیفیت ساخت در سطح بالایی قرار دارد، صفحه‌نمایش و اسپیکرهای چهارتایی لپ‌تاپ تجربه‌ی چندرسانه‌ای مطلوبی ارائه می‌دهند و عملکرد M2 نیز با توجه به فقدان فن و ضخامت ۱۱ میلی‌متری بدنه، بسیار خیره‌کننده به‌حساب می‌آید. صرف‌نظر از تمام ویژگی‌های مثبت دستگاه، چند نکته باعث می‌شود تا در پیشنهاد دادن مک‌بوک ایر M2 درنگ کنیم؛ مورد نخست به سرعت پایین SSD در مدل‌های پایه باز می‌گردد که با توجه به رم ۸ گیگابایتی دستگاه و اتکای سیستم‌عامل به SSD برای جبران کاستی رم، ممکن است در کاربری‌های سنگین یا وب‌گردی‌های بی‌امان، آزاردهنده باشد.
- مهرداد عیسی‌لو

فارغ از مشکلات مدل پایه، مک‌بوک ایر M2 اپل لپ‌تاپی خوش‌ساخت و باکیفیت است که در ابعادی بسیار باریک و سبک قدرتی خیره‌کننده را ارائه می‌کند که کمتر می‌توان نظیرش را در دنیای ویندوز یافت.

از شما مخاطبان زومیت کدام‌یک از محصولات بررسی شده در زومیت لیاقت دریافت لقب بهترین لپ‌تاپ سال ۱۴۰۱ را دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات