بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو [آذر ۱۴۰۲]

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو
اگر طرفدار برند لنوو هستید و قصد خرید یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ آن را دارید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا مدل مورد نظر خود را دقیق‌تر انتخاب کنید.
تبلیغات

بسیاری از کاربران دنیای آی‌تی به‌جای خرید کنسول بازی یا کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌های گیمینگ را به‌عنوان دستگاه بازی خود انتخاب می‌کنند. شاید تا همین چند سال گذشته، چنین انتخابی جذابیت چندانی برای گیمرها نداشت، اما حالا با پیشرفت تکنولوژی و کامپکت شدن سخت‌افزارهای قدرتمند، لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیز می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت قابل قبول و مناسبی اجرا کنند.

اما نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود قیمت لپ تاپ است؛ اگر از بحث قدرت برای اجرای بازی‌های روز بگذریم، قیمت کیس‌های قدرتمند رومیزی بسیار بصرفه‌تر از بهترین لپ‌تاپ‌ های گیمینگ تمام می‌شود اما برای کاربرانی که در کنار قدرت، قابل‌ حمل بودن دستگاه نیز برایشان مهم است، مسلماً لپ‌تاپ‌ها گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

لنوو یکی از برندهایی است که در چند سال اخیر و با معرفی سری لپ‌تاپ‌های پرقدرت Legion، دید کاربران به صنعت لپ‌تاپ‌های گیمینگ را عوض کرده است و در کنار قدرت بالای سیستم‌ها، با طراحی مناسب بدنه، خنک‌کنندگی مناسب آن‌ها را نیز تضمین می‌کند. در ادامه بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو را در بازه‌های قیمتی مناسب مورد ارزیابی قرار خواهیم داد اما ابتدا بهتر است تا با برخی نکات آشنا شوید.

نکاتی که قبل از خرید لپ‌تاپ‌های گیمینگ باید بدانید!

انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ مناسب شاید یکی از سخت‌ترین کارها در دنیای لوازم الکترونیکی باشد که با بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه، می‌توانید به‌راحتی این مشکل را حل کنید.

چه پردازنده‌ای (CPU) برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ مناسب است؟

شاید عملکرد پردازنده در زمینه گیمینگ به‌اندازه قطعاتی مانند رم و کارت گرافیک نباشد اما مطمئناً از قطعات حیاتی سیستم است که در عملکرد درست تمام اجزا نقش مهمی دارد. همچنین اگر پردازنده از قدرت کمی برخوردار باشد، کارت گرافیک نمی‌تواند از حداکثر قدرت خود برای اجرای بازی‌ها بهره ببرد که به آن ایجاد گلوگاه در سخت‌افزار گفته می‌شود.

با این تفاسیر توجه داشته باشید که در انتخاب لپ‌تاپ‌های گیمینگ حتماً از وجود پسوند H در نام پردازنده اطمینان حاصل کنید، مانند پردازنده Intel Core i7 12700H. چنین پردازنده‌هایی با مصرف انرژی بیشتر و طراحی متفاوت، عملکرد بسیار بهتر و سریع‌تری در زمینه‌های مختلف از جمله گیمینگ دارند.

مهم‌ترین قطعات برای اجرای بازی؛ رم و کارت گرافیک

مسلماً رم کامپیوتر و کارت گرافیک از حیاتی‌ترین قطعات سخت‌افزاری برای اجرای بازی‌های کامپیوتری هستند. هر چه سرعت و عملکرد این قطعات بهتر باشد، سرعت اجرای بازی‌ها و نرخ فریمی (FPS) که دریافت می‌کنید بهتر است. اگر می‌خواهید بدانید FPS چیست و چه تأثیری بر عملکرد بازی ها دارد، مقاله اختصاصی آن از زومیت را از دست ندهید.

کارت گرافیک‌های سری ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ انویدیا که امروزه در اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌کار رفته‌اند گزینه‌های خوبی برای بازی کردن هستند که با توجه به وضوح مانیتور و مدل کارت گرافیک، عملکرد متفاوتی در بازی‌ها دارند. در انتخاب رم نیز سعی کنید حداقل ۱۶ گیگابایت رم DDR4 یا DDR5 با حداقل سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز را برگزینید زیرا بازی‌ها و نرم‌افزارهای امروزی معمولاً در کمتر از مقدار یادشده عملکرد مناسبی ندارند.

سایر قطعات سخت‌افزاری مناسب برای اجرای بازی‌

قطعه مهم دیگری که در لود شدن سریع‌تر بازی‌ها تأثیر بسیار زیادی دارد، هارد لپ تاپ است. سعی کنید در انتخاب حافظه‌های ذخیره‌سازی مدل‌های SSD را انتخاب کنید که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را بسیار بالا می‌برند تا علاوه‌بر بازی، سرعت عملکرد سایر بخش‌ها نیز بالاتر رود.

در خرید لپ‌تاپ گیمینگ ظرفیت باتری اهمیت زیادی ندارد زیرا چنین سیستم‌هایی برای بازی کردن باید به پریز برق متصل باشند و از آنجا که تمام قطعات مصرف بسیار بالایی دارند، مدت‌زمان روشن بودن لپ‌تاپ با استفاده از باتری نیز به‌اندازه سیستم‌های کم‌مصرف نیست؛ بنابراین باید با چنین ذهنیتی سراغ لپ‌تاپ‌های گیمینگ بروید زیرا بدون وصل بودن به پریز برق، عملکرد متوسط و رو به پایینی دارند.

در مورد مانیتور لپ‌تاپ نیز سعی کنید سیستمی را انتخاب کنید که از نرخ تازه‌سازی بالایی برای مانیتور خود استفاده می‌کند. نرخ به‌روزرسانی بالا به شما در دریافت FPS بهتر نیز کمک و عملکرد روانی را تضمین می‌کند. از آن جایی که لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای اندازه ۱۴ الی ۱۶ اینچ هستند، از این رو وضوح 1080p نیز برای آن‌ها بسیار مناسب است و تراکم پیکسلی نیز در حد قابل‌ قبولی قرار دارد؛ بنابراین در لپ‌تاپ‌ها به‌دنبال وضوح بالا نباشید چون در عمل تفاوت کمی دارند اما با این حال برخی کاربران به دنبال سیستم‌های 4K هستند که از این رو، سخت‌افزاری که انتخاب می‌کنند نیز باید قدرتمند باشد.

حال با دانستن نکات فوق می‌توانید راحت‌تر لپ‌تاپ موردنظر خود را از لیست پیشنهادی ما انتخاب کنید. ما تمام نکات ضروری برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ را درنظر گرفتیم و بهترین مدل‌های لنوو را در هر بازه قیمتی معرفی کردیم، در ادامه با زومیت همراه باشید.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو

لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد دارای کانفیگ‌های مختلفی در بازارهای گوناگون هستند که ما کانفیگ مورد نظر را با توجه به بازه قیمتی انتخاب کردیم.

تا ۳۵ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو IdeaPad Gaming 3 - کاستوم شده

لپ‌ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو IdeaPad Gaming 3 که یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی نیز محسوب می‌شود، با امکانات و قیمت مناسبی که دارد، گزینه‌ی خوبی برای افرادی است که قصد دارند تا ۳۵ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ هزینه کنند.

صفحه‌نمایش لپ‌تاپ لنوو از نوع IPS با وضوح فول‌اچ‌دی و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است و از پوشش مات بهره می‌برد. پردازنده به‌کار رفته در این لپ‌تاپ، پردازنده ۴ هسته‌ای Intel Core i5-11320H است که از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بهره می‌برد و عملکرد بسیار قابل‌ قبولی در اجرای بازی‌ها دارد.

۱۶ گیگابایت رم DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز و ۵۱۲ گیگابایت SSD سرعت مناسب لپ‌تاپ را در بخش‌های مختلف تضمین می‌کنند. مهم‌ترین قطعه لپ‌تاپ لنوو که بیشترین تأثیر را روی بازی کردن دارد، کارت گرافیک انویدیا RTX 2050 است که با توجه به سایر قطعات سخت‌افزاری می‌تواند بازی‌های چند سال اخیر را در حالت‌های Medium تا High بین ۵۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کند. البته برخی بازی‌های سنگین‌تر مانند سایبرپانک یا رد دد ردمپشن ۲ در چنین تنظیماتی، با نرخ فریم ۴۰ تا ۴۵ اجرا می‌شوند.

تا ۴۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو LOQ

لپ تاپ لنوو LOQ

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو LOQ با افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی نسبت به مدل قبلی، به‌روزرسانی‌های خوبی دریافت کرده که ارزش خرید آن را بسیار بالا برده است.

صفحه‌نمایش همچنان از نوع IPS با وضوح 1080p و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است اما پردازنده به نسل سیزدهم ارتقا یافته و اکنون لپ‌تاپ از پردازنده هشت هسته‌ای اینتل Core i5-13420H قدرت می‌گیرد.

۱۶ گیگابایت رم DDR5 در کنار ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، حافظه‌های مختلف لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو را تشکیل می‌دهند. GPU به‌کاررفته در این مدل، انویدیا RTX 3050 است و می‌تواند بازی‌های روز را در تنظیمات گرافیکی High بین ۴۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کند.

تا ۵۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو LOQ

لپ تاپ لنوو LOQ

کانفیگ بالاتر لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو LOQ با افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی، دارای پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل Core i7-13620H است که علاوه‌بر بازی به شما قدرت ادیت ویدیو و استفاده از نرم‌افزارهای سنگین را نیز می‌دهد. نمایشگر لپ‌تاپ لنوو نیز وضوح FHD دارد که از نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از فناوری G-Sync بهره می‌برد.

لنوو از پردازنده گرافیکی مجزا انویدیا RTX 4050 در این مدل استفاده کرده که در کنار ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با سرعت فوق‌العاده ۵۲۰۰ مگاهرتز و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، قادر به اجرای بازی‌های روز در تنظیمات گرافیکی High تا Ultra با نرخ فریم ۵۰ تا ۷۰ FPS است.

تا ۶۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو Legion 5

لپ تاپ Legion 5

در بازه قیمتی ۶۰ میلیون تومان و بیشتر، لپ‌تاپ‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که تقریبا از پس هرکاری با بهترین عملکرد برآیند. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو Legion 5 با پردازنده ۸ هسته‌ای اینتل Core i7-11800H و پردازنده گرافیکی مجزا انویدیا RTX 3070 با قدرت ۱۳۰ وات، قادر به اجرای بازی‌های روز با نرخ فریم بالا در مانتیور FHD خود خواهد بود. نمایشگر لپ‌تاپ لنوو از نوع IPS و دارای نرخ تازه‌سازی بسیار بالای ۱۶۵ هرتز است.

همچنین ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، عملکرد لپ‌تاپ مذکور را در در بخش‌های مختلف بالا می‌برند. از مزیت‌های لپ‌تاپ‌های سری Legion لنوو، خنک‌کنندگی مناسب آن‌ها است که با ۲ ورودی هوا در زیر و ۴ خروجی در طرفین و پشت لپ‌تاپ، هوای مناسب در فضای داخلی لپ‌تاپ جریان پیدا می‌کند. این در حالی است که برخی لپ‌تاپ‌های گیمینگ نازک مانند دستگاه‌های ریزر تا ۹۰ درجه داغ می‌شوند؛ اما لپ‌تاپ‌های Legion دما را تا ۷۵ درجه کنترل می‌کنند.

تا ۸۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لنوو Legion 5 Pro

لپ تاپ Legion 5 pro

اگر قصد دارید هزینه هنگفتی برای خرید لپ‌تاپ کنید، لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لنوو Legion 5 Pro با قیمت حدودی ۸۰ میلیون تومان، دستگاهی همه‌کاره محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ لنوو با سایز ۱۶ اینچی و حاشیه‌های بسیار کم، دارای نمایشگری با وضوح QHD و ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بر اینچ با نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز است که با پشتیبانی از HDR، کیفیت پخش محتوا در آن وارد مرحله جدیدی می‌شود. لنوو در این لپ‌تاپ از سی‌پی‌یو ۱۴ هسته‌ای اینتل Core i7-12700H استفاده کرده است که با پردازنده‌ گرافیکی یکپارچه اینتل Iris Xe Graphics به‌راحتی از پس تمام کارهای سنگین و گرافیکی (به‌غیر از بازی) برمی‌آید.

۳۲ گیگابایت رم DDR5 با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD در کنار پردازنده گرافیکی مجزا انویدیا RTX 3070 با قدرت ۱۵۰ وات، قطعاتی هستند که اجرای جدیدترین بازی‌های روز را در حالت گرافیکی Ultra با نرخ پایدار ۶۰ تا ۸۰ FPS، تضمین می‌کنند.

تا ۱۰۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لنوو Legion 5 Pro

لپ تاپ Legion 5 pro

اگر قصد دارید بدون در نظر گرفتن بودجه برای خرید لپ‌تاپ اقدام کنید، لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لنوو Legion 5 Pro با قیمت حدودی ۹۵ میلیون تومان، کاری نیست که نتواند انجام دهد!

لپ‌تاپ‌های سری Legion، از طراحی بدنه مشابه نسل قبل بهره می‌برند اما گوشه‌ها کمی گردتر و خروجی باد فن‌ها نیز به شکلی متفاوت طراحی شده‌اند. صفحه‌نمایش لپ تاپ Legion 5 Pro از نوع IPS با وضوح QHD و نرخ تازه‌سازی بسیار بالای ۲۴۰ هرتز است که از HDR، فناوری دالبی ویژن، G-Sync و سایر قابلیت‌های گیمینگ پشتیبانی می‌کند.

پردازنده ۱۶ هسته‌ای Core i7-13700HX اینتل، ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD در کنار یکی از قدرتمندترین GPU‌های به‌کاررفته در لپ‌تاپ یعنی انویدیا RTX 4070 با قدرت ۱۴۰ وات، مجموعه سخت‌افزارهایی هستند که هر بازی را در بالاترین حالت گرافیکی با نرخ فریم بالای ۸۰ تا ۱۰۰ FPS اجرا می‌کنند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو بدون در نظر گرفتن قیمت

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لنوو Legion 7 Pro

legion 7 pro

گران‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ لنوو موجود در بازار ایران، لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لنوو Legion 7 Pro است که با برچسب قیمتی ۱۷۰ میلیون تومانی، شاید کمتر کسی برای خرید آن اقدام کند.

تمام قطعات سخت‌افزاری، کیفیت بدنه و تنوع پورت‌ها در این لپ‌تاپ به اوج خود می‌رسند. صفحه‌نمایش بسیار روشن ۵۰۰ نیتی با وضوح QHD و نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز، از تمام استانداردهای لازم برای ارائه تصویری خالص و شفاف بهره می‌برد.

در دل این لپ‌تاپ قدرتمند، بالارده‌ترین پردازنده‌ای که اینتل برای لپ‌تاپ‌ها توسعه داده قرار گرفته است؛ یعنی پردازنده Core i9-13900HX که با ۲۴ هسته و ۳۲ ترد (رشته)، دارای قدرت زیادی در سنگین‌ترین پردازش‌ها است. ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با سرعت ۵۶۰۰ مگاهرتز، ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD و پردازنده گرافیکی مجزا انویدیا RTX 4080 با ۱۲ گیگبایت حافظه GDDR۶ و قدرت ۱۷۵ وات، لپ‌تاپ Legion 7 Pro را به یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ حال حاضر دنیا تبدیل می‌کنند.

همراهان همیشگی زومیت ممنونیم که تا اینجای مقاله همراه ما بودید. اگر نظر یا پیشنهادی در مورد مدل‌های فوق دارید یا مدل مناسب دیگری وجود دارد که در لیست ما نیست، با به اشتراک گذاشتن آن‌ها در بخش نظرات، به بهتر شدن این راهنمای خرید کمک کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات