بزرگان حوزه کسب‌ و‌ کار در ۲۵ سالگی به چه کاری مشغول بوده‌اند

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 19 دقیقه
راه‌های رسیدن به موفقیت متفاوت هستند و بزرگان حوزه کسب‌ و‌ کار، مسیرهای مختلفی برای رسیدن به جایگاه کنونی خود پیموده‌اند.
تبلیغات

میزان و راه دستیابی به موفقیت برای افراد مختلف، متفاوت است. این روند برای برخی هموارتر است. برخی دیگر با پیچ و تاب‌ها، تغییر جهت‌ها و دست‌انداز‌های بیشتری در راه خود مواجه می‌شوند.

برای مثال دونالد ترامپ پیش از تبدیل شدن به رئیس جمهور آمریکا، در خانواده‌ای به‌ دنیا آمد که صاحب کسب‌و‌کار توسعه املاک و مستغلات بودند و از ۲۵ سالگی کسب‌و‌کار پدرش را به ارث برد.

در طرف دیگر، دهه دوم زندگی کت کول، رئیس گروه Focus Brands group به سال‌های متحول‌کننده او بدل شدند؛ او در این سال‌ها از پیشخدمتی در رستوران‌های Hooters، به مقام معاونت ریاست شرکت در ۲۶ سالگی رسید.

در ادامه مشغولیت ۲۶ فرد بسیار موفق در ۲۵ سالگی را بررسی می‌کنیم تا نشان دهیم برای رسیدن به موفقیت، راه‌های بی‌شماری وجود دارد.

جف بزوس

 مؤسس و مدیرعامل سایت آمازون،  شغل بی‌دردسری در زمینه امور مالی داشت.

جف بزوس

به نقل از کتاب «جف بزوس: مؤسس سایت Amazon.com» نوشته ان بایرز، مؤسس و مدیرعامل آینده آمازون در ۲۴ سالگی برای توسعه یک نرم‌افزار انقلابی برای مؤسسات بانکی در  Bankers Trust کار می‌کرد. دو سال بعد، او به جوان‌ترین معاون شرکت خود تبدیل شد.

دونالد ترامپ

کسب‌و‌کار توسعه املاک و مشتغلات پدرش را بر عهده گرفت.

دونالد ترامپ

ترامپ، پسر ثروتمند یک ملّاک‌ بانفود بود. هدایت شرکت پدر او به‌ نام Elizabeth Trump & Son، در سن ۲۵ سالگی به این توسعه‌دهنده جوان املاک و مستغلات رسید و به نقل از بیوگرافی او، وی بعدها نام شرکت را به Trump Organization تغییر داد. به فاصله اندکی پس از این تغییر سمت، دونالد در پروژه‌های بزرگ و سودآور ساختمانی در منهتن شرکت کرد.

جنیفر لارنس

این بازیگر جایزه اسکار را به‌ دست آورد.

جنیفر لارنس

لارنس ۲۷ ساله، گران‌ترین بازیگر زن هالیوود است و به گفته فوربز، در ۱۲ ماه سال ۲۰۱۶ معادل ۴۶ میلیون دلار و نزدیک به ۵۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ دریافت کرده است. لارنس در ۲۵ سالگی موفق شد با بازی در سه‌گانه Hunger Games در باکس آفیس ستاره‌دار شود و در کنار آن، در سری فیلم‌های مردان ایکس به همراه بازیگران مشهور به ایفای نقش بپردازد. او برای ایفای نقش در فیلم دفترچه امید‌بخش موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر زن در ۲۲ سالگی، به‌عنوان دومین بازیگر زن جوانی شد که این جایزه را دریافت کرده‌اند؛ او جوایز متعدد دیگری نیز برای ایفای نقش‌های مختلف دریافت کرده است.

استیو جابز

استیو جابز، از بیان‌گذاران اپل، شرکت خود را تبدیل به شرکت سهامی کرد و میلیونر شد.

استیو جابز

شرکت کامپیوتری اپل در پایان اولین روز کاری خود در دسامبر ۱۹۸۰، ارزشی معادل ۱.۲ میلیارد دلار داشت و بنیان‌گذاران خود را ثروتمند کرد. جابز ۲۵ ساله یکی از آن سه بنیان‌گذار بود. او بعدها به والتر ایزاکسون، زندگی‌نامه‌نویس گفت که در آن زمان با خود عهد بست هرگز اجازه ندهد پول، زندگی‌اش را از هم بپاشد.

کت کول

مدیر اجرایی ارشد شرکت Focus Brands یکی از کارمندان برتر رستوران Hooters بود.

کت کول

کول، رئیس و مدیر اجرایی ارشد Focus Brands، رئیس پیشین سینابون و بخش آمریکای شمالی برای ۱۵ سال، از ۱۵ سالگی به‌عنوان گارسون در رستوران‌های Hooters مشغول به کار بود و در نهایت، در آستانه ۲۶ سالگی به مقام معاونت ریاست ارتقاء پیدا کرد. به نقل از فوربز، کول در ۱۹ سالگی یک کارمند نمونه بود و از او درخواست شد  به استرالیا برود و به راه‌اندازی یک شعبه مرکزی از Hooters در آن‌جا کمک کند؛ به این ترتیب او اوایل دهه ۲۰ زندگی‌اش را صرف آموزش کارمندان و مدیران در سطح جهانی کرد.

به گفته فورچن، با این‌که کول حتی موفق به دریافت مدرک کارشناسی نیز نشد؛ اما در نهایت برای کسب مدرک MBA خود اقدام کرد. او به مجله فورچن گفت:

شانس آوردم که Hooters، شرکت پیشرفته‌تری نبود وگرنه به هیچ عنوان چنین بخت و اقبالی در آن سن نصیب من نمی‌شد. Hooters شرکتی نبود که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر برای پیدا کردن شغلی در آن به جان هم بیفتند.

 مارک زاکربرگ

مؤسس فیسبوک برای اولین بار با گردش مالی مثبت روبرو شده بود و تعداد کاربران وب‌سایتش به ۳۰۰ میلیون نفر رسیده بود.

مارک زوکربرگ

زاکربرگ در ۲۵ سالگی، پنجمین سال کار حرفه‌ای خود را در فیسبوک می‌گذراند. گردش مالی شرکت در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار مثبت شد و تعداد کاربران فیسبوک به ۳۰۰ میلیون نفر رسید. زاکربرگ بسیار هیجان‌زده بود؛ اما می‌گفت این تازه آغاز ماجرا است. در آن زمان او در پروفایل فیسبوک خود نوشت:

تصور ما از اتفاق جدید این است که تازه شروع به قدم گذاشتن در راه خود که همان ارتباط دادن افراد با یکدیگر است، کرده‌ایم.

مجله تایم در سال ۲۰۱۰، او را مرد سال نامید.

لری الیسون

مؤسس اوراکل به کارهای متفرقه برنامه‌نویسی می‌پرداخت.

لری الیسون

لری الیسون ترک تحصیل‌کرده، در سن ۲۲ سالگی به برکلی کالیفرنیا نقل مکان کرد. مؤسس میلیاردر اوراکل رشته دانشگاهی منتخب خود یعنی برنامه‌نویسی کامپیوتر را به‌صورت خودآموز فرا گرفت. او ۸ سال در شرکت‌هایی مثل فایرمنز فاند، ولز فارگو و امپکس از این شغل فنی به سراغ شغل فنی بعدی می‌رفت تا این‌که بالاخره در شرکت امدال ماندگار شد. ایلسون در آن‌جا روی اولین سیستم پردازنده مرکزی سازگار با IBM کار کرد. 

مارتا استوارت

این تاجر و شخصیت تلویزیونی یکی از سهامداران شرکت Oppenheimer بود.

مارتا استوارت

پنج سال قبل از این‌که نام استوارت در هر خانه آمریکایی شنیده شود، او در وال استریت به‌عنوان یک سهامدار فعالیت می‌کرد. پیش از آن نیز در صنعت مد فعال بود. استوارت در مصاحبه‌ای با مجموعه تلویزیونی MAKERS (برنامه زنانی که آمریکا را می‌سازند) از شبکه PBS می‌گوید: 

من هیچ زمانی خودم را نسبت به مردان نابرابر تصور نکردم. من با سهامدار شدن، تحصیلات مناسبی کسب کردم.

استوارت در سال ۱۹۷۲ از شغل خود در وال استریت انصراف داد و مشغول خانه‌داری شد. یک سال بعد، کسب و کار آشپزی خود را به راه انداخت.

شریل سندبرگ

 مدیر اجرایی ارشد فیسبوک با مربی خود، لری سامرز دیدار کرد و مدرک MBA خود را از دانشگاه هاروارد گرفت.

شریل سندبرگ

سندبرگ، در سن ۲۵ سالگی با رتبه برتر از دانشکده اقتصاد دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده بود و در بانک جهانی زیر نظر استاد سابق، مربی و وزیر خزانه‌داری آتی آمریکا یعنی لری سامرز کار می‌کرد و سپس برای گرفتن مدرک MBA به دانشگاه هاروارد بازگشت. سندبرگ مدرک MBA خود را در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد. او به کار خود در شرکت مشاوره مشهور بین‌المللی مک‌کینزی ادامه داد و در سن ۲۹ سالگی، رئیس کارکنان سامرز در وزارت خزانه‌داری ریاست جمهوری بیل کلینتون شد.

سندبرگ در سخنرانی ابتدایی خود برای فارغ‌التحصیلان HBS (دانشجویان دانشکده کسب و کار هاروارد) در سال ۲۰۱۲ می‌گوید دوران کاری او در HBS بسیار متفاوت‌تر از کار در گوگل بود اما این تجربه، او را در درک قدرت اینترنت کمک کرد:

از آن زمانی‌که من در جای اکنون شما نشسته بودم، زمان زیادی نمی‌گذرد؛ اما دنیا از آن زمان تا به‌حال تغییرات زیادی به خود دیده است. در بخش من (بخش B) تلاش زیادی شد که اولین کلاس آنلاین HBS برگزار شود. ما مجبور بودیم از یک چت‌روم AOL و سرویس دایل‌آپ استفاده کنیم (والدینتان حتما این اسم‌ها را شنیده‌اند). ما مجبور بودیم یک سری اسم‌های غیر‌ واقعی و نمایشی را به‌جای اسم خودمان جا بزنیم؛ چون کسی تصور هم نمی‌کرد بتواند اسم واقعی‌اش را در اینترنت بگذارد. هیچ‌وقت هم کار نمی‌کرد. مدام خراب می‌شد...دنیا آمادگی برقرار کردن ارتباط ۹۰ نفر آنلاین را همزمان نداشت. اما برای چند لحظه کوتاه، ما به آینده نگاهی انداختیم، آینده‌ای که تکنولوژی در آن به‌ ما قدرت می‌دهد و ما را به همکاران واقعی، خانواده واقعی و دوستان واقعی‌مان پیوند می‌دهد.

مارک کوبان

این سرمایه‌گذار مشهور، متصدی یک کافه در دالاس بود.

مارک کوبان

کوبان در سن ۲۵ سالگی از دانشگاه ایندیانا فارغ‌التحصیل شده و به دالاس نقل مکان کرده بود. سرمایه‌گذار «شارک تنک» ابتدا به‌عنوان متصدی کافه و سپس به‌عنوان فروشنده یک خرده‌فروشی نرم افزارهای کامپیوتری مشغول به کار شد. اما از کارش اخراج شد؛ چون دلش می‌خواست به‌جای این‌که هر روز صبح مغازه را باز کند، برود و یک معامله پرسود منعقد کند. این اخراج، توفیقی برای او شد تا شروع به کار در اولین کسب‌و‌کار خود یعنی MicroSolutions کند.

کوبان در کتاب خود به‌نام «چگونه در ورزش کسب‌وکار پیروز شویم» می‌نویسد:

وقتی به دالاس رفتم، در حال تقلا کردن بودم؛ با ۶ نفر دیگر در یک آپارتمان سه اتاقه روی زمین می‌خوابیدم. عادت داشتم با ماشین گشت بزنم، به خانه‌های بزرگ نگاه کنم و با خودم تصور کنم که زندگی کردن در آن‌ها چه لذتی دارد و از این تصور به‌عنوان انگیزه استفاده کنم.

آریانا هافینگتون

مؤسس Huffington post برای تهیه گزارش شبکه BBC با نامزد خود به فستیوال‌های موسیقی در سراسر دنیا سفر می‌کرد.

 آریانا هافینگتون

نام او قبل از این‌که Huffington Post را تأسیس کند یا اصلا آریانا هافینگتون شود، آریانا استاسینوپوس بود و در سن ۲۱ سالگی در پنل برنامه آزمون اطلاعات عمومی با هنری برنارد لوین، روزنامه‌نگار مشهور بریتانیایی دیدار کرد. آن‌ها با هم آشنا شدند، لوین مربی او شد و هافینگتون مشغول نگارش کتاب «زن مونث» شد که جریان آزادی زنان را زیر سؤال می‌برد. این کتاب در سن ۲۳ سالگی هافینگتون به چاپ رسید. هافینگتون چند سال کوتاه بعدی با لوین به فستیوال‌های موسیقی در سراسر دنیا سفر می‌کرد. لوین برای BBC می‌نوشت. رابطه این دو در نهایت به‌دلیل این‌که لوین خواستار فرزند نبود، به پایان رسید. هافینگتون در ۳۰ سالگی به شهر نیویورک نقل مکان کرد. کتاب بیوگرافی ماریا کالاس او در آن سال چاپ شد و آن کتاب را به لوین تقدیم کرد.

ریچارد برانسون

مؤسس Virgin Group به‌تازگی کسب و کار Virgin Records را شروع کرده بود.

ریچارد برانسون

برانسون در سن ۲۰ سالگی اولین فروشگاه صفحه‌فروشی خود را افتتاح کرد. در ۲۳ سالگی لیبل Virgin Records را طراحی کرد. زمانی‌که برانسون به ۳۰ سالگی رسید، صاحب یک شرکت بین‌المللی و میلیونر محسوب می‌شد. این کارآفرین موفق، این‌گونه از سختی سال‌های ابتدایی کار می‌گوید:

آن سال‌ها را به‌وضوح به‌خاطر دارم. شروع کردن یک کسب‌و‌کار به‌عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار کوچک برای من، با داشتن هزاران کارمند و ۴۰۰ شرکت خیلی سخت‌تر بود. ایجاد یک کسب‌و‌کار از ابتدا، به معنی کار ۲۴ ساعته در هفت روز هفته و طلاق و جدایی از همه چیز است. حفظ زندگی خانوادگی هم در این شرایط دشوار است؛ نیاز به کار سخت است و در این میان، تنها یک چیز اهمیت دارد و آن دوام آوردن است.

لوید بلنکفاین

مدیر عامل شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس یک وکیل ناموفق بود.

لوید بلنکفاین

مسیر مدیرعامل Goldman Sachs به سمت موفقیت مالی، مسیری معمولی نبود. در واقع شغل ابتدایی او وکالت بود. او مدرک خود را در سن ۲۴ سالگی از دانشگاه هاروارد دریافت کرد و بعد متخصص شرکت حقوقی Donovan Leisure شد. او در آن زمان به دخانیات اعتیاد داشت و قماربازی آماتور بود. با این‌که بلنکفاین به‌دنبال تأسیس شرکت بود؛ اما تصمیم گرفت به بانکداری تغییرشغل بدهد و در ۲۷ سالگی به جی. آرون بپیوندد.

جی. کی. رولینگ

این نویسنده، طی زمان تأخیر قطار به ایده مجموعه هری پاتر رسید.

جی.کی. رولینگ

رولینگ ۲۵ ساله بود که ایده خلق هری پاتر حین به تأخیر افتادن یک سفر چهارساعته با قطار در سال ۱۹۹۰ به ذهن او رسید. او نوشتن کتاب اول را بعد از ظهر همان‌روز شروع کرد؛ اما تمام کردن آن، سال‌ها طول کشید. زمانی‌که رولینگ به‌عنوان منشی دفتر شعبه لندن سازمان عفو بین‌الملل کار می‌کرد، به‌ خاطر خیال‌پردازی‌های زیاد در مورد هری پاتر اخراج شد. پاداش پایان خدمت به او کمک کرد تا تمرکز خود را برای چند سال روی نوشتن بگذارد.

طی این سال‌ها، او ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد، طلاق گرفت و پیش از تمام کردن کتابش در سال ۱۹۹۵ به افسردگی مبتلا شد. کتاب در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید. 

هیلاری کلینتون

وزیر خارجه سابق ایالات متحده در این زمان تازه از دانشکده حقوق ییل فارغ‌التحصیل شده بود.

هیلاری کلینتون

هیلاری در ۲۳ سالگی با هم‌دانشکده‌ای خود بیل کلینتون نامزد کرد. او به‌ خاطر نامزد خود، یک سال بیشتر در دانشکده ماند و در ۱۹۷۳، در آستانه ۲۵ سالگی مدرک حقوق خود را دریافت کرد. بیل کلینتون همان‌زمان از او خواستگاری کرد اما هیلاری این پیشنهاد را نپذیرفت. در همان سال، در مرکز مطالعات کودک ییل به کار مشغول شد. اولین مقاله او با عنوان «کودکان تحت حمایت قانون» در اواخر سال ۱۹۷۳ یعنی زمانی‌ که ۲۵ ساله بود، در Harvard Educational Review به چاپ رسید.

کلینتون در ۱۹۷۵ پس از نقل مکان به آرکانزاس با پیشنهاد ازدواج بیل موافقت کرد. او پیش رفت تا بانوی اول آرکانزاس، بانوی اول ایالات متحده، سناتور و وزیر خارجه ایالات متحده شد. 

جی زی

این رپر، به رپ‌خوانی مشغول اما نسبتا ناشناس بود.

جی زی

جی زی با نام شان کارتر، در یک پروژه مسکن در شهر بروکلین نیویورک به‌ دنیا آمد و در ۲۰ سالگی به Jay Z معروف شد. او برای چند سال در کنار رپرهای دیگر ظاهر شد اما نسبتا ناشناس ماند تا این‌که در ۲۷ سالگی به همراه دو دوست دیگر خود، Roc-A-Fella Records را تأسیس کرد. جی زی در همان سال، اولین آلبوم خود به‌نام شک منطقی را منتشر کرد. 

رالف لورن

طراح مد، رالف لورن در این سن، دستیار فروش Brooks Brothers بود.

رالف لورن

مدیر عامل پیشین شرکت رالف لورن، با نام رالف لیفشیتز در برانکس نیویورک به‌دنیا آمد اما در ۱۵ سالگی نام خود را تغییر داد. او در دانشکده Baruch به تحصیل کسب و کار مشغول بود و تا سن ۲۴ سالگی در ارتش خدمت می‌کرد تا این‌که شغل خود را رها کرد و مشغول به کار در Brooks Brothers شد.

لورن در ۲۶ سالگی تصمیم گرفت یک کراوات پهن، به سبک اروپایی طراحی کند. این طراحی برای او یک فرصت کاری با نیمن مارکوس به‌وجود آورد. او سال بعد، مارک Polo را راه‌اندازی کرد.

مادلین آلبرایت

وزیر خارجه سابق ایالات متحده همزمان با شروع حرفه سیاسی خود به تشکیل خانواده مشغول بود.

مادلین آلبرایت

نخستین وزیر امور خارجه زن آمریکا و استاد کنونی دانشگاه جرج تاون در درس روابط بین‌الملل، در ۲۵ سالگی شروع به حرفه سیاسی خود همزمان با تشکیل خانواده با همسر پیشین خود جوزف آلبرایت کرد. آلبرایت در سال ۱۹۵۹ از دانشکده ولزلی در ماساچوست فارغ‌التحصیل شد. رشته او علوم سیاسی بود و همزمان با یادگیری زبان روسی و روابط بین‌الملل به تربیت دختران دوقلوی خود، آلیس و آن در واشنگتن مشغول بود. آلبرایت پس از نقل مکان به نیویورک با همسرش، تحصیلات خود را در دانشگاه کلمبیا تکمیل کرد و در سال ۱۹۶۸ موفق به دریافت مدرک مطالعات روسیه و هم‌چنین کارشناسی ارشد و دکترا در رشته حقوق و دولت مدنی در سال ۱۹۷۶ شد. در این زمان، یکی از اساتید پیشین وی بسیار تحت تأثیر پیشرفت آلبرایت قرار گرفته بود و او را تشویق به شرکت در سیاست کرد. آلبرایت نیز به‌عنوان هم‌پیمان کنگره شورای امنیت ملی به او ملحق شد.

 ایلان ماسک

مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس در حال راه‌اندازی اولین شرکت اینترنتی خود بود.

ایلان ماسک

اشلی ونس در کتاب «ایلان ماسک: تسلا، اسپیس ایکس و تلاش برای یک آینده فوق‌العاده» می‌نویسد:

ماسک درست پیش از ۲۵ سالگی، دوره تحصیلی دکترای خود در دانشگاه استنفورد را کنار گذاشت تا به اینترنت بپیوندد و اولین شرکت اینترنتی خود به‌نام Zip2 را تأسیس کند. Zip2 به ارائه نام و نشان و آدرس کسب‌و‌کارها می‌پرداخت.

 Compaq شرکت ماسک را چهار سال بعد به قیمت ۳۰۷ میلیون دلار خریداری کرد. ماسک از این پول برای راه‌اندازی استارتاپ بعدی خود یعنی PayPal استفاده کرد.

وارن بافت

سرمایه‌گذار و رئیس Berkshire Hathaway در اوماها مسئول فروش یک شرکت سرمایه‌گذاری بود.

وارن بافت

بافت در اوایل دهه دوم زندگی خود به‌عنوان مأمور فروش شرکت سرمایه‌گذاری بافت-فالک و شرکا کار می‌کرد. او سپس در سن ۲۶ سالگی برای کار به‌عنوان تحلیلگر اوراق بهادار به نیویورک نقل مکان کرد. وی در همان سال شرکت سرمایه‌گذاری بافت را با مسئولیت محدود در اوماها تأسیس کرد.

بافت به خبرنگار NBC گفت نیویورک برای او مناسب نبود:

بعضی مکان‌ها، نقطه‌نظرات شخصی را از شما دور می‌کنند. اما من فکر می‌کنم حفظ دیدگاه‌ها در شهری مانند اوماها ساده است.

اورسولا برنز

رئیس زیراکس به‌عنوان کارآموز شروع به کار کرد؛ اما راه خود را در این شرکت طی سنین دهه ۲۰ ساخت.

اورسولا برنز

برنز برای دریافت مدرک مهندسی مکانیک خود از مؤسسه پلی تکنیک NYU و سپس کارشناسی ارشد از دانشگاه کلمبیا، مسیر سختی در پروژه مسکن شهر نیویورک گذراند. برنز از آن زمان، زندگی خود را وقف زیراکس کرد. اورسولا برنز در ۲۲ سالگی در سال ۱۹۸۰ به‌عنوان کارآموز شروع به‌ کار کرد و پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد خود به‌صورت تمام وقت به کار مشغول شد. او به‌سرعت پله‌های ترقی را طی کرد و محصولات مختلفی را توسعه بخشید تا این‌که در سال ۲۰۰۹ به سمت مدیر عاملی شرکت دست یافت. اکنون برنز به‌عنوان رئیس هیئت مدیره زیراکس مشغول به کار است.

برنز در مصاحبه‌ای با برنامه مستند Makers در PBS گفت:

وقتی به کار در زیراکس مشغول شدم، فقط می‌خواستم شغلی داشته باشم. کسی پرسید: کار در این بخش چطور است؟ من گفتم خوب است و سریعا به کار در آزمایشگاه مشغول شدم. بعد کسی گفت چطور است کمی هم برنامه‌ریزی کسب‌و‌کار انجام دهی. من هم به این ترتیب بیشتر به سمت مشکلات سیستم‌های جهانی متمایل شدم. شکوفایی کسب‌و‌کار من در همین مشکلات سیستم‌ها پیدا شد.

تینا فی

این  بازیگر، کمدین و تهیه‌کننده پیش از پیوستن به گروه بازیگران مشهور مجموعه Second city مسئول ثبت‌ نام در مرکز مراقبت از کودکان YMCA بود.

تینا فی

فی پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه ویرجیانا به شیکاگو نقل مکان کرد و وقت خود را در کارگاه‌های بازیگری و حتی کار کردن به‌عنوان مسئول ثبت نام در مرکز مراقبت از کودکان YMCA گذراند، سپس گروه تئاتر غیر انتفاعی Second City از او دعوت به‌ کار کرد. فی به خبرنگار نیویورکر می‌گوید دلیل پیوستن او به Second City این بود که می‌دانست مردم زیادی پخش زنده شنبه شب را تماشا می‌کنند. تینا متن «پخش زنده شنبه شب» را در سال ۱۹۹۷ برای تهیه‌کننده لورن میکائیل فرستاد،و بعد توسط همین شخص به‌عنوان نویسنده استخدام شد.

هاوارد شولتز

رئیس اجرایی استارباکس در آن زمان فروشنده شرکت زیراکس بود.

هاوارد شولتز

شولتز پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه میشیگان شمالی به‌عنوان فروشنده در زیراکس مشغول به‌کار شد. موفقیت او در زیراکس باعث شد یک شرکت سوئدی به‌نام Hammerplast او را در سن ۲۶ سالگی استخدام کند؛ کار این شرکت در زمینه تولید قهوه بود. شولتز در زمان کار کردن با همین شرکت، اولین فروشگاه استارباکس در سیاتل را مشاهده کرد و در ۲۹ سالگی به آن پیوست.

شولتز در مورد کار خود در زیراکس در کتاب «قلب خود را در کار بگذارید» می‌نویسد:

من در زیراکس خیلی بیشتر از دانشگاه، در مورد شغل و کسب‌‌و‌کار فرا گرفتم. من در آن‌جا فروش، بازاریابی و مهارت‌های ارائه مطلب را فرا گرفتم و با اعتماد‌به‌نفس کامل به دنیای بیرون قدم گذاشتم. زیراکس یک شرکت معتبر بود و وقتی کارفرمای خودم را به دیگران معرفی می‌کردم، احترام زیادی دریافت می‌کردم. با این‌حال نمی‌توان گفت که من هیچ زمانی به نوع کار آن شرکت علاقه‌مند بوده‌ام.

اپرا وینفری

بانوی اول برنامه‌های تلویزیونی در یک برنامه گفتگوی خبری محلی مشترک در بالتیمور مشغول به کار بود.

اپرا وینفری

به گفته Huffington Post، وینفری در سال ۱۹۷۷ در سن ۲۳ سالگی از بخش خبری ساعت ۶ بعد از ظهر در WJZ-TV بالتیمور اخراج شد.

وینفری ۲۴ ساله در سال ۱۹۷۸ دوباره به‌عنوان مجری مشترک برنامه گفتگوی محلی WJZ به‌نام «مردم در حال صحبت کردن هستند» مشغول به کار شد. او در همین زمان، مجری نسخه محلی برنامه «Dialing for Dollars» نیز بود. او نیمه و اواخر دهه دوم زندگی خود در بالتیمور سپری کرد تا این‌که در سال ۱۹۸۳ به شیکاگو رفت و مجری برنامه «A.M. Chicago» برای WLS-TV شد.

اریک اشمیت

رئیس اجرایی Google در این سن مشغول ساختن رزومه‌ای قوی در حوزه علوم کامپیوتر برای خود بود.

اریک اشمیت

اشمیت پس از ۶ سال تحصیل در دانشگاه یو سی برکلی، در سن ۲۷ سالگی مدارک فوق لیسانس و دکترای خود را در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و مدیریت توسعه نرم‌افزار دریافت کرده بود. او آن زمان تابستان‌های خود را به کار در آزمایشگاه‌های معروف زیراکس پارک می‌گذراند. این پروژه به شکل‌گیری شمایل کامپیوترهای امروزی کمک کرد. اشمیت سپس با مؤسس سان مایکروسیستم ملاقات کرد و این آغاز نخستین شغل او در یک شرکت بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات