بهترین ماشین های CES 2024

جذاب‌ترین خودروهای CES 2024؛ از رقیب «وحشی» سایبرتراک تا خودرو آینده‌نگرانه هوندا

دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰مطالعه 7 دقیقه
خودروسازان با حضور در لاس وگاس و محل برگزاری CES، جدیدترین دستاوردهای خودشان را به‌نمایش گذاشتند.
تبلیغات

نمایشگاه CES امسال همچون سال‌های گذشته پر بود از نوآوری‌های مختلف در بخش‌های گوناگون، از یخچال و تلویزیون گرفته تا گجت‌های سلامتی، لپ‌تاپ‌های جدید و مانیتورهای هیجان‌انگیز.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال، غرفه‌‌ی خودروسازان بود. بسیاری از شرکت‌های خودروسازی -چه آن‌هایی که باسابقه‌اند و چه آن‌هایی که قدمتشان به ده سال هم نمی‌رسد- در CES 2024 حضور پر رنگی داشتند و نوآوری‌های تازه‌ای به نمایش گذاشتند.

سونی با رونمایی از Afeela رقابت در بخش خودروهای الکتریکی و هوشمند را داغ‌تر کرد و از سویی دیگر خودروساز نوپای وین‌فست با رونمایی از پیکاپ جدیدش سودای رقابت با تسلا سایبرتراک را در سر می‌پروراند.

در مقاله‌ی پیش‌رو به معرفی جذاب‌ترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه CES 2024 می‌پردازیم.

ثمره‌ی همکاری سونی و هوندا؛ خودرو Afeela

خودروی سونی و هوندا Afeela از نمای جلو

سال گذشته در CES 2023، سونی و هوندا با خودرو مفهومی جدیدی به نام Afeela، دنیای خودرو را شگفت‌زده کردند؛ در نمایشگاه امسال Sony Honda Mobility (برند مشترک سونی و هوندا) اعلام کرد که نسخه‌ی تولید انبوه Afeela را در سال ۲۰۲۶ راهی بازار آمریکا خواهد کرد.

نسخه‌ی تولیدی Afeela نسبت به نمونه‌ی مفهومی سال گذشته تا حدی از طراحی منطقی‌تری بهره‌ می‌برد، مثلا دوربین‌های جانبی جای خود را به آینه‌های سنتی داده‌اند و تغییراتی در بدنه‌ی خودرو اعمال شده است.

ثمره همکاری سونی و هوندا؛ خودرو Afeela جنگ سدان‌ها را داغ‌تر می‌کند
ثمره همکاری سونی و هوندا؛ خودرو Afeela جنگ سدان‌ها را داغ‌تر می‌کند
مطالعه '2

سونی تاریخ عرضه‌ی دقیق و قیمت خودرو را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود در محدوده‌ی ۴۵ هزار دلار خواهد بود.

هوندا ZERO

کانسپت برقی خودرو هوندا از نمای پشت

هوندا در CES امسال دو خودروی مفهومی جدید تحت برند Zero با نام‌های هوندا Saloon و هوندا Space-Hub رونمایی کرد که طراحی بسیار آینده‌نگرانه‌ای دارند و نقشه‌ی راه هوندا در سال‌های آینده را نشان می‌دهند.

«نازک، سبک و هوشمند» سه اصل مهم هوندا در توسعه‌ی مدل‌های مفهومی جدید بوده است. هوندا در در نسل جدید خودروهایش که برگرفته از این دو کانسپت هستند از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

خودروهای جدید هوندا مستقیما از آینده آمده‌اند
خودروهای جدید هوندا مستقیما از آینده آمده‌اند
مطالعه '3

Saloon یک سدان با فرم فست‌بک و چراغ‌های مستطیلی منحصر به فرد در جلو و عقب است. این خودرو برای عملکرد اسپرت برگرفته از خودروهای فرمول یک، فاصله‌ی بسیار کمی از سطح زمین دارد. مینی ون Space-Hub نیز طراحی مینیمال نسخه‌ی سدان را حفظ و ویژگی‌های پیشرفته‌ای ارائه می‌کند.

پیکاپ وین‌فست VF Wild

پیکاپ کانسپت الکتریکی وین فست VF Wild از نمای عقب

VF Wild شاید یکی از غافل‌گیر کننده‌ترین رونمایی‌های خودرویی در نمایشگاه امسال بود. وین‌فست، خودروساز نوپای ویتنامی، امسال از طرح مفهومی خود برای یک پیکاپ سایز متوسط الکتریکی رونمایی کرد که طراحی خشنی دارد.

وین‌فست ادعا می‌کند اگر VF Wild به تولید برسد، شاهد دو موتور برقی و برد حداقل ۲۵۰ مایلی (۴۰۲ کیلومتری) خواهیم بود. پیکاپ جدید ویتنامی به لطف طراحی نوآورانه می‌تواند ظرفیت حمل بار بیشتری داشته باشد.

پیکاپ «وحشی» ویتنامی در نمایشگاه CES 2024 نگاه‌ها را خیره کرد
پیکاپ «وحشی» ویتنامی در نمایشگاه CES 2024 نگاه‌ها را خیره کرد
مطالعه '2

VF Wild در صورت قیمت‌گذاری مناسب و ارزان‌تر از رقبا می‌تواند خریداران پیکاپ‌های الکتریکی بزرگ‌تر مانند فورد F-150 لایتنینگ، شورولت سیلورادو EV و تسلا سایبرتراک را به سمت خود بکشاند.

سوپراسپرت برقی Mullen 5 RS

نمای روبروی خودروی الکتریکی Mullen 5 RS با رینگ‌های اسپرت و رنگ نارنجی

Mullen 5 RS بی‌شک یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه بود که به کمک دو پیشرانه‌ی الکتریکی، سیستم چهارچرخ محرک با توان خروجی ۱٬۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱٬۱۵۲ نیوتن‌متر برخی از بهترین خودروهای سوپر اسپرت از برندهای سرشناس‌ را به چالش می‌کشد.

غرش خودروسازان در CES؛ سوپراسپرت برقی Mullen 5 RS به‌نمایش درآمد
غرش خودروسازان در CES؛ سوپراسپرت برقی Mullen 5 RS به‌نمایش درآمد
مطالعه '3

خودروی مالن 5RS تقریبا ۴٫۵ تن وزن دارد اما شتاب صفر تا ۱۰۰ آن کمتر از ۲ ثانیه اعلام شده است. جعبه‌دنده‌ی ۲ سرعته و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت از جمله مشخصات درخشان خودروی الکتریکی جدید برند آمریکایی مالن محسوب می‌شوند.

فولکس واگن گلف GTI 2025

نمای سه‌چهارم جلویی Golf GTI 2025

هاچبک دوست‌داشتنی گلف، سالیان زیادی است که در بازار حضور دارد و هر نسل آن با تغییرات جذاب، طراحی چشم‌نواز و در عین حال اصیل در کنار پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی پیشرانه و فناوری‌های نرم‌افزاری همراه بوده است.

فولکس‌واگن نسخه‌‌ای استتارشده از نسل جدید Golf GTI را با تغییرات متنوعی در طراحی و سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به نمایشگاه CES 2024 آورد.

گلف GTI 2025 از چراغ‌های جدید جلو و عقب، سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و نرم‌افزار به‌روزرشده با دستیار صوتی مبتنی‌بر ChatGPT بهره می‌برد.

خودروی خاطره‌انگیز گلف GTI 2025 با فناوری‌های بیشتر و طراحی جذاب معرفی شد
خودروی خاطره‌انگیز گلف GTI 2025 با فناوری‌های بیشتر و طراحی جذاب معرفی شد
مطالعه '2

مهم‌ترین و شاید ناامیدکننده‌ترین تغییر مدل جدید گلف به حذف آپشن گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی مربوط می‌شود. فولکس‌واگن قبلا اعلام کرده بود که نسخه‌ی ویژه‌ی Golf GTI 380 2024 یادبودی برای گرامی‌داشت آخرین سال عرضه‌ی این هاچبک جذاب با گیربکس دستی خواهد بود.

جیلی گلکسی E8

خودروی جیلی گلکسی E8 از نمای جلو و جانبی

خودروی برقی ارزان‌قیمت جیلی یکی از جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه CES امسال بود. خودرویی که از پلتفرم مشترک با خودروهای ولوو بهره می‌برد و با قیمت حدود ۲۵ هزار دلاری برای رقیب سرسختش یعنی BYD Han خط‌ونشان می‌کشد.

مدیرعامل جیلی در جریان رونمایی از گلکسی E8 گفت هدف این خودرو کسب بیشترین سهم بازار در بخش رقابتی خودروهای برقی است و علاقه‌مندان به خودروهای پلاگین هیبریدی و تماما الکتریکی را هدف قرار داده است.

خودرو برقی جدید جیلی با خوش‌قیمت‌ترین‌های بازار رقابت می‌کند
خودرو برقی جدید جیلی با خوش‌قیمت‌ترین‌های بازار رقابت می‌کند
مطالعه '2

خودروی جذاب جیلی به سیستم محرکه‌ی الکتریکی سیلیکون کاربید با عملکرد بالا و دو موتور الکتریکی با توان ۶۴۶ اسب‌ بخار مجهز است.

نسخه‌ی فول آپشن برپایه‌ی پلتفرم ۸۰۰ ولت، با ۵ دقیقه شارژ به برد کم‌نظیر ۱۸۰ کیلومتر دست پیدا می‌کند و تنها در ۳٫۴۹ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

مرسدس بنز EQG

خودرو بنز شاسی بلند لوکس برقی کلاس g آبی از جلو

تب‌وتاب خودروهای برقی در جهان، خودروی آفرودی نمادین مرسدس بنز را نیز تحت تاثیر قرار داده است. شرکت سرشناس آلمانی در نمایشگاه CES امسال نسخه‌ی برقی خودروی کلاس G خود را با نام EQG به نمایش گذاشت.

یکی از قابلیت‌های جذاب شاسی بلند برقی و لوکس مرسدس بنز قابلیتی به نام چرخش شبه‌تانک است. این ویژگی به کمک چهار موتور الکتریکی در هر چرخ، قدرت چرخش ۳۶۰ درجه را با حرکت‌دادن هریک از چرخ‌ها در جهت مخالف برای خودرو امکان‌پذیر می‌کند.

شاسی‌بلند لوکس مرسدس بنز با قابلیت چرخش «شبه‌تانک» به‌نمایش درآمد
شاسی‌بلند لوکس مرسدس بنز با قابلیت چرخش «شبه‌تانک» به‌نمایش درآمد
مطالعه '2

خودروی جدید مرسدس بنز در نمایشگاه از پوشش‌های استتاری استفاده می‌کرد که نشان می‌دهد G کلاس برقی هنوز آماده‌ی تولید نیست اما این خودرو از سال ۲۰۲۱ در دست توسعه بوده و احتمالا به‌زودی راهی بازار خواهد شد. گفته می‌شود که این خودرو حداقل دو موتور الکتریکی خواهد داشت.

خودروی مفهومی مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک ۲۰۲۴

مرسدس بنز در نمایشگاه CES علاوه بر G کلاس برقی، خودرویی مفهومی با ابعادی جمع‌وجور و طراحی جذاب رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از نسل آینده‌ی خودروی CLA و چند خودروی کوچک و ارزان‌تر است.

مرسدس تمرکز ویژه‌ای روی خودروهای سایز کوچک و ارزان‌تر در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت و CLA پیش‌نمایشی از نقشه‌ی راه این شرکت در سال جاری میلادی خواهد بود.

خودرو آینده‌نگرانه مرسدس بنز با رنگ هیجان‌انگیز در CES به‌نمایش درآمد
خودرو آینده‌نگرانه مرسدس بنز با رنگ هیجان‌انگیز در CES به‌نمایش درآمد
مطالعه '1

خودروهای جدید اقتصادی مرسدس براساس پلتفرم جدید MMA ساخته می‌شوند. چهار مدل منحصربه‌فرد از این سری تولید خواهند شد که همگی برقی یا درون‌سوز هستند.

Togg T10F

خودروی Togg T10F از نمای سه‌چهارم جلو رنگ سبز

جدیدترین خودروی ملی ترکیه در نمایشگاه CES لاس وگاس خوش درخشید و توانست با طراحی جذاب و ویژگی‌های پیشرفته که معمولا در خودروهای گران‌قیمت‌تر یافت می‌شوند توجه مخاطبان نمایشگاه را به خود جلب کند.

T10F در دسته‌ی سدان‌های اسپرت الکتریکی قرار می‌گیرد و با خطوط طراحی برجسته و عضلانی ظاهری تهاجمی دارد و در کابین خودرو شاهد چندین صفحه‌نمایش برای راننده و سرنشین هستیم.

درخشش خودرو ملی ترکیه در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس
درخشش خودرو ملی ترکیه در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس
مطالعه '2

T10F در بالاترین تیپ، ۴۲۹ اسب بخار توان و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و می‌تواند در زمان ۴٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

دنیای خودرو به سرعت به سمت فناوری‌های الکتریکی و خودران پیش می‌رود و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این بخش‌ها داشته‌اند.

ممکن است تعدادی از خودروهای مفهومی که در بالا معرفی شدند لزوما به خط تولید راه پیدا نکنند اما خودروسازان معمولا از فناوری‌ها و طراحی‌ آن‌ها برای تولید خودروهای آینده‌ی خود استفاده خواهند کرد.

CES 2024 با تمام جذابیت‌هایش به پایان رسید و قطعا سال آینده شرکت‌های خودروساز با نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته و نوآورانه مدل‌های هیجان‌انگیزی معرفی خواهند کرد. مدل‌هایی که احتمالا به لطف هوش مصنوعی هوشمندتر خواهند بود و با فناوری‌های جدید ساخت باتری، مسافت بیشتری با یک‌بار شارژ طی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات