ثمره همکاری سونی و هوندا؛ خودرو Afeela جنگ سدان‌ها را داغ‌تر می‌کند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی سونی و هوندا Afeela از نمای جلو
خودروی برقی ساخت سونی و هوندا به نام Afeela به جنگ رقبای سرسخت می‌رود.
تبلیغات

سال گذشته در CES 2023، سونی و هوندا با خودروی جدیدی به نام Afeela، دنیای خودرو را شگفت‌زده کردند؛ حالا Sony Honda Mobility (برند مشترک سونی و هوندا) اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۶ سدان الکتریکی خود را در آمریکا عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی Afeela را به CES 2024 آورده‌ است.

خودروی برقی مفهومی Afeela از نمای بالا

براساس بیانیه‌ی رسمی، Afeela با طول ۴٬۹۱۴ میلی‌متری حدود ۱۷۷ میلی‌متر از نسخه‌ی ۲۰۲۳ کشیده‌تر است، دوربین‌های جانبی جای خود را به آینه‌های سنتی داده‌اند و چراغ‌های جلو و جلو پنجره نیز ضخیم‌تر از قبل شده‌اند. اندازه‌ی درگاه شارژ روی گل‌گیر جلو افزایش پیدا کرده و فرورفتگی در امتداد سپر عقب نیز تغییر کرده است.

نمای عقب خودروی برقی مفهومی Afeela

کابین تا حد زیادی مشابه نمونه‌ی اصلی به نظر می‌رسد، اما کنسول مرکزی کمی بزرگ‌تر است و فرمان و آینه‌‌ی وسط کمی تغییر کرده‌اند. همچنین دو شارژر بی‌سیم گوشی و دوربین داخلی در بالای صفحه‌نمایش تمام عرض قرار گرفته است.

نمای داخل کابین خودروی برقی مفهومی Afeela

Afeela یک خودروی AWD (تمام چرخ محرک) خواهد بود و در جلو و عقب از موتورهای برقی بهره می‌برد که هر کدام ۲۴۱ اسب بخار توان دارند، سونی و هوندا مجموع توان ترکیبی این خودرو را اعلام نکردند.

باتری لیتیوم یونی خودرو ظرفیتی برابر با ۹۱ کیلووات‌ساعت دارد. شرکت سازنده می‌گوید این سدان از شارژ DC تا ۱۵۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند. خودروی جدید سونی و هوندا از سیستم تعلیق بادی و رینگ‌های ۲۱ اینچی بهره می‌برد.

شرکت سازنده تاریخ عرضه‌ی دقیق و قیمت خودرو را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود در محدوده‌ی ۴۵ هزار دلار خواهد بود. پیش‌سفارش برای این خودرو از سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و در سال ۲۰۲۶ به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات