خودروی خاطره‌انگیز گلف GTI 2025 با فناوری‌های بیشتر و طراحی جذاب معرفی شد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلویی Golf GTI 2025
فولکس‌واگن هاچ‌بک خاطره‌انگیز Golf GTI را با فناوری‌های بیشتر، طراحی جدید و حذف آپشن دنده‌ی دستی برای سال ۲۰۲۵ معرفی کرد.
تبلیغات

فولکس‌واگن نسخه‌‌ای استتارشده از نسل جدید Golf GTI را با تغییرات متنوعی در طراحی و سیستم سرگرمی این خودرو به نمایشگاه CES 2024 آورده است. گلف GTI 2025 از چراغ‌های جدید جلو و عقب، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و نرم‌افزار به‌روزرشده با دستیار صوتی مبتنی‌بر ChatGPT بهره می‌برد.

نمای جلویی Golf GTI 2025

یکی از تغییرات ناامیدکننده‌ی Golf GTI 2025 به حذف آپشن گیربکس دستی ۶-سرعته بازمی‌گردد. فولکس‌واگن پیش‌تر اعلام کرده بود که نسخه‌ی ویژه‌ی Golf GTI 380 2024 یادبودی برای گرامیداشت آخرین سال عرضه‌ی Golf GTI و Golf R با گیربکس دستی خواهد بود؛ بدین‌ترتیب خودروی Golf GTI 2025 صرفا با گیربکس خودکار ۷سرعته مجهز به کلاچ دوگانه و پیشرانه‌ی توربوشارژ ۴سیلندر خطی با حجم ۲٫۰ لیتر عرضه می‌شود؛ البته احتمالاً فولکس‌واگن خودرو جدیدش را با قدرتی بیش‌از نسل فعلیِ ۲۴۱ اسب‌بخاری وارد بازار کند.

نمای عقب Golf GTI 2025

با وجود تلاش‌های فولکس‌واگن برای مخفی‌سازی طراحی عقب و جلوی Golf GTI 2025 به‌کمک استتار بدنه‌ی خودرو، به‌نظر می‌رسد طراحی نسل جدید به‌مراتب مدرن‌تر از گذشته خواهد بود. تغییر در طراحی خودرو، در داخل کابین نیز به‌چشم می‌آید؛ جایی‌که شاهد نمایشگر لمسی به‌مراتب بزرگ‌ترِ ۱۵٫۰ اینچی هستیم. این پنل قرار است جایگزین پنل آپشنال ۱۰ اینچی در مدل فعلی GTI شود. از سوی دیگر ظاهراً مهندسان فولکس‌واگن، با حذف اسلایدرهای لمسی/خازنی روی فرمان خودرو، در نسل جدید از دکمه‌‌های فیزیکی استفاده کرده‌اند.

کابین Golf GTI 2025

انتظار می‌رود که خودرو قدرتمندترِ Golf R نیز با تغییراتی مشابهی از راه برسد؛ چرا‌که Golf R و Golf GTI تنها مدل‌ها از خانواده‌ی Golf به‌حساب می‌آیند که فولکس‌واگن در بازار آمریکای شمالی به‌فروش می‌رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات