غرش خودروسازان در CES؛ سوپراسپرت برقی Mullen 5 RS به‌نمایش درآمد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نمای روبروی خودروی الکتریکی Mullen 5 RS با رینگ‌های اسپرت و رنگ نارنجی
5RS جدیدترین مدل الکتریکی خودروساز آمریکایی مالن است که با مشخصاتی خیره‌کننده، به یکی از جذاب‌ترین اتومبیل‌های CES 2024 تبدیل شده.
تبلیغات

خودرو هیجان‌انگیز Mullen 5 RS امروز در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شد. به گفته‌ی شرکت سازنده، 5RS به کمک دو پیشرانه الکتریکی، دارای سیستم چهارچرخ متحرک با توان خروجی ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۵۲ نیوت‌متر خواهد بود.

با اینکه مالن 5RS تقریبا ۴٫۵ تن وزن دارد، شتاب صفر تا ۱۰۰ آن کمتر از ۲ ثانیه اعلام شده. جعبه‌دنده‌ی ۲ سرعته و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت از جمله مشخصات درخشان خودروی الکتریکی جدید مالن هستند.

نمای کناری خودروی الکتریکی Mullen 5 RS با خطوط طراحی بدنه در رنگ نارنجی

Mullen 5 RS به صورت پیش‌فرض از رینگ ۲۱ اینچی با کالیپر ترمز ۶ پیستونی و روتورهای سرامیک کربن ۱۵٫۷ اینچی برای چرخ‌های جلو و کالیپر چهار پیستونی و روتورهای ۱۴٫۶ اینچی برای چرخ‌های عقب استفاده می‌کند؛ در نتیجه می‌تواند تنها در ۳۳ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به حالت سکون برسد.

نمای روبروی خودروی الکتریکی Mullen 5 RS در رنگ نارنجی و طراحی چراغ‌های خشمگین

به عنوان یک خودروی الکتریکی، Mullen 5 RS از معماری ۸۰۰ ولت بهره برده و از باتری با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. به گفته‌ی مالن، این باتری می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی در حدود ۴۸۰ کیلومتر را طی کند. همچنین برای شارژ صفر تا ۸۰ درصد خودرو هم تنها به ۲۰ دقیقه زمان نیاز است.

نمای پشت خودروی الکتریکی Mullen 5 RS در رنگ نارنجی با چراغ‌ های خطی روشن و دیفیوزر عقب

درون کابین خودرو دو نمایشگر لمسی، کنسول مرکزی که صندلی‌های سرنشینان در جلو و عقب را از هم جدا می‌کند و صندلی‌هایی که برای یک خودروی اسپرت طراحی شده‌اند به چشم می‌خورند.

فرمان و کابین جلوی خودروی الکتریکی Mullen 5 RS با نمایشگرهای لمسی و کنسول مرکزی
صندلی های عقب خودروی الکتریکی Mullen 5 RS با طراحی اسپرت و کنسول میانی

مدل‌هایی که در بازار آمریکا به فروش می‌رسند دارای سقف پانورامیک، نورپردازی داخلی و سیستم صوتی پیشرفته خواهند بود. یک دستیار هوشمند صوتی در کنار پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto هم مشخصات تکمیلی به حساب می‌آیند.

Mullen 5 RS سال آینده میلادی وارد بازار می‌شود و قیمت خودرو در حدود ۲۹۵۰۰۰ دلار اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات