شاسی‌بلند لوکس مرسدس بنز با قابلیت چرخش «شبه‌تانک» به‌نمایش درآمد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
خودرو بنز شاسی بلند لوکس برقی کلاس g آبی از جلو
خودروی شاسی‌بلند برقی لوکس کلاس G مرسدس بنز با نام احتمالی EQG در نمایشگاه CES حضور یافته است.
تبلیغات

نسخه‌ی لوکس خودروی برقی شاسی‌بلند کلاس G مرسدس بنز به مرحله‌ی تولید نزدیک می‌شود و نمونه‌‌ای از آن به نمایشگاه CES 2024 آمده تا اشتهای علاقه‌مندان را برانگیزد.

مرسدس بنز از چند سال قبل توسعه‌ی خودروی آف‌رود EQG را آغاز کرد و اولین کانسپت آن را در سال ۲۰۲۱ به نمایش گذاشت. پیش‌بینی می‌شود که خودروی برقی کلاس G جدید نیز همین نام‌گذاری را داشته باشد.

از نگاه به نمونه‌ای که در نمایشگاه دیده می‌شود می‌توان فهمید که این شاسی‌بلند برقی ظاهر همان کانسپت قبلی را حفظ کرده است و یک خودروی کلاس G محسوب می‌شود. لاستیک زاپاس در قسمت عقب با پوشش مربع شکلی مشابه خودروی کانسپت قرار گرفته و کاپوت صاف آن، همچنان به اصالت مدل اصلی ادای احترام می‌کند.

خودرو بنز شاسی بلند لوکس برقی کلاس g آبی از کنار در نمایشگاه
خودرو بنز شاسی بلند لوکس برقی کلاس g از پشت به رنگ آبی

خودروساز آلمانی اطلاعات بیشتری درباره‌ی SUV لوکس کلاس G به‌طور رسمی منتشر نکرده است، اما گفته می‌شود که این خودرو حداقل دو موتور الکتریکی برای داشتن حرکت از دو دیفرانسیل خواهد داشت.

انتظار می‌رود که نسخه‌ی تولیدی با سیستم چهارموتوره نیز عرضه شود که از یک موتور برای هر چرخ استفاده می‌شود و قابلیت چرخش «شبه‌تانک» را ایجاد می‌کند. این ویژگی قدرت چرخش ۳۶۰ درجه را با حرکت‌دادن هریک از چرخ‌ها در جهت مخالف برای خودرو امکان‌پذیر می‌کند.

مشخص نیست که آیا خودروی تولید شده نام EQG را به خود می‌گیرد تا با سایر خودروهای برقی مرسدس بنز همخوانی داشته باشد یا اینکه از این سنت به‌خاطر نام کلاس G دست می‌کشد. نمونه‌ی نمایش داده شده در CES دارای پلاکی است که نام دوم را نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود که نسخه‌ی تولیدی آف‌رود الکتریکی مرسدس در سال ۲۰۲۴ رونمایی و در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. در آن زمان جزئیات بیشتری درباره‌ی قدرت و تعداد موتورها، ظرفیت باتری و مسافت رانندگی این خودرو و مهم‌تر از همه، قیمت خودرو منتشر خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات