اخبار زنده ؛ پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
مطالعه 15 دقیقه
امروز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، سالگرد تأسیس شرکت نتورک جنرال است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۳:۴۲

رندرهای منتسب به دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل توسط جان پراسر منتشر شد.https://mobile.twitter.com/jon_prosser/status/1392908089028907008 pic.twitter.com/t65CXJsbhe— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 13, 2021

۲۲:۲۰

خبر فوری

آمریکا درمورد پولشویی و فرار مالیاتی از صرافی بایننس تحقیق می‌کند

به‌گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری و سازمان درآمد داخلی (IRS، وابسته به وزارت خزانه‌داری) آمریکا درمورد پول‌شویی و فرار مالیاتی از صرافی بایننس تحقیق و تفحص می‌کنند. مؤسسه تحقیقاتی Chainalysis Inc که فعالیت‌های غیرقانونی بر بستر بلاکچین را رصد می‌کند، ادعا می‌کند درمیان تمام تراکنش‌هایی که سال گذشته مورد بررسی قرار داده، بایننس نسبت به هر صرافی دیگری در دنیا بیشترین تراکنش مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه را داشته است. صرافی بایننس در واکنش به این خبر در حساب توییتری خود نوشته است:

ما تعهدات قانونی خود را بسیار جدی می‌گیریم و با رگولاتورها و نهادهای قانونی همکاری می‌کنیم.
We take our legal obligations very seriously and engage with regulators and law enforcement in a collaborative fashion. (1/3) https://mobile.twitter.com/crypto/status/1392888177363406852— Binance (@binance) May 13, 2021

پس از انتشار خبر تحت تفحص قرار گرفتن صرافی بایننس توسط سازمان‌های دولتی آمریکا برای بررسی فعالیت‌های غیرقانونی، قیمت اکثر رمزارها کاهش پیدا کرد. بایننس بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در دنیا است و مقر آن در سنگاپور قرار دارد.

منبع

۱۸:۵۸

افزایش سرسام‌آور قیمت SSD؛ چیا درحال بلعیدن بازار حافظه‌های ذخیره‌سازی

رمز ارز chia

قیمت حافظه‌های SSD بسته به نوع و میزان ظرفیت، طی مدتی کمتر از یک هفته تا بیش از ده برابر افزایش پیدا کرده است. علت این افزایش قیمت، ظهور رمزارز جدیدی با نام چیا CHIA است که برای کشت (استخراج) از فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. جالب است بدانید استخراج چیا برای SSD بسیار مضر است و طول عمر آن را به‌شدت کاهش می‌دهد.

درباره‌ی رمزارز چیا بیشتر بخوانید:

۱۸:۳۳

ایالت اوهایو آمریکا به ۵ نفر از کسانی که واکسن کرونا دریافت کنند، ۱ میلیون دلار جایزه می‌دهد

باتوجه به پایین آمدن نرخ مشارکت داوطلبانه در واکسیناسیون کرونا، مایک دیواین، فرماندار اوهایو اعلام کرد به ۵ نفر از کسانی که واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند، ازطریق برگزاری لاتاری نفری یک میلیون دلار جایزه داده می‌شود.

منبع

۱۸:۲۰

نسخه 5G گلکسی A22 سامسونگ از تراشه‌ی ساخت مدیاتک استفاده می‌کند

اخیرا اطلاعاتی منتسب به نسخه 5G گوشی گلکسی A22 سامسونگ در کنسول گوگل پلی مشاهده شده که نشان می‌دهد محصول جدید شرکت کره‌ای مشخصات سخت‌افزاری ازجمله تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و صفحه‌نمایشی ۶/۴ اینچی با رزولوشن +FHD دارد.

متن کامل خبر: گلکسی A22 5G سامسونگ در فهرست کنسول گوگل پلی دیده شد

منبع

۱۸:۰۵

پتنت جدید شیائومی، جزئیاتی از بلندگویی هوشمند با نمایشگر قابل انعطاف را ارائه می‌دهد

پتنت شیائومی محصولی با بدنه‌ای استوانه‌ای شکل را نشان می‌دهد که دارای ویژگی‌هایی ازجمله دوربین سه‌گانه، صفحه‌نمایشی قابل انعطاف و دکمه‌هایی مخصوص بلندگو است.

پتنت شیائومی از گوشی با صفحه نمایش رول شدنی

منبع

۱۷:۴۶

راهنمای خرید کامپیوتر در رده‌های مختلف سخت‌افزاری

اگر به‌دنبال خرید کامپیوتری جدید هستید با مقالات راهنمای خرید زومجی می‌توانید پی‌سی ایده‌آلتان را انتخاب کنید:

۱۷:۲۷

تصویری بازسازی‌شده از قلعه دختر که زیبایی معماری ایران باستان را به رخ می‌کشد

قلعه دختر که طبق اسناد تاریخی گفته می‌شود توسط اردشیر ساسانی در اواخر دوران اشکانیان ساخته شده است در نزدیکی فیروزآباد، شیراز قرار دارد.

قلعه دختر فیروز آباد
قلعه دختر فیروز آباد

می‌توانید برای مشاهده‌ی این رندر و تصاویر زیبای دیگر از بازسازی آثار باستانی مشهور جهان به سایت Budget Direct مراجعه کنید.

مقاله مرتبط: دیدنی های فیروزآباد؛ گهواره هنر و معماری ساسانی

منبع

۱۷:۱۸

تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک برای محصولاتی با سخت‌افزار میان‌رده معرفی شد

دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک لحظاتی پیش معرفی شد. این پردازنده‌ی ۶ نانومتری که به مودم 5G مجهز است، برای بازار گوشی‌های میان‌رده با قیمتی رقابتی در نظر گرفته شده و مشخصاتی به شرح زیر دارد:

  • پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای (۲ هسته‌ی ۲/۴ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۶ هسته‌ی ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پشتیبانی از حافظه‌ی رم LPDDR5 و حافظه‌های UFS 3.1
  • پشتیبانی از صفحه‌نمایشی با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی

متن کامل خبر: دایمنسیتی 900 با لیتوگرافی ۶ نانومتری برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

منبع

۱۷:۰۰

هواوی نام‌های تجاری NovaBook و NovaPad را به ثبت رساند

انتظار می‌رود هواوی به‌زودی لپ‌تاپ و تبلت‌های جدیدی را تحت سری نوابوک و نواپد روانه‌ی بازار کند. به احتمال فراوان هواوی پس از مستقل شدن برند آنر در حال تقویت برند نوا است تا در کنار برند اصلی خود، محصولات جدیدی از سری نوا را به علاقه‌مندان معرفی کند.

متن کامل خبر: هواوی نام تجاری Novabook و NovaPad را برای لپ‌تاپ و تبلت ثبت کرد

منبع

۱۶:۵۸

مدیاتک بیش از ۳/۵ میلیارد دلار به بخش تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد

تخصیص بودجه ۳/۵ میلیارد دلاری مدیاتک در حالی صورت خواهد گرفت که بازار گجت‌های مختلف همچنان با بحران کمبود تراشه دست‌وپنجه نرم می‌کنند. مدیاتک در سال ۲۰۲۰ رقمی بالغ بر ۲/۷۵ میلیارد دلار به بخش تحقیق و توسعه‌ی تولید تراشه اختصاص داده بود.

منبع

۱۶:۴۰

ویدئویی از گوشی هوشمند شیائومی با سیستم‌عامل هارمونی ۲ و رابط کاربری MIUI دیده شد

در ویدئو که کمتر از یک دقیقه زمان دارد، لحظه‌ی بوت شدن گوشی هوشمند شیائومی می‌توان لوگوی اختصاصی این شرکت چینی به همراه عبارتی مبنی بر قدرت‌گرفته از سیستم‌عامل هارمونی (Powered By HarmonyOS) را در انتهای صفحه مشاهده کرد.

منبع

۱۶:۳۲

ویوو V21 SE با تراشه‌ی اسنپدراگون 720G در گیک‌بنچ رویت شد

محصول میان‌رده‌ی ویوو به نام V21 SE توانسته در آزمون تک‌هسته‌ای به امتیاز ۵۵۳ و در آزمون چند هسته‌ای به امتیاز ۱،۶۹۷ برسد. انتظار می‌رود ویوو V21 SE در کنار دو مدل دیگر به نام‌های V21 و V21 5G به بازار عرضه شود.

منبع

۱۶:۰۲

اوپو گجتی مشابه ایرتگ اپل معرفی کرد

اوپو قاب هوشمندی برای گوشی معرفی کرده که می‌تواند از طریق گجتی شبیه ایرتگ، وسایل خانگی هوشمند را کنترل و موقعیت‌یابی کند. قاب جدید اوپو به رنگ خاکستری کهکشانی مزین است و گجت آن رنگ سفید دارد. در قاب اوپو از فناوری باند فوق وسیع (UWB) استفاده شده است.

قاب وان تاچ اوپو با گجت ایرتگ اوپو
گوشی اوپو با قاب هوشمند در حال مکان یابی جاروبرقی
گوشی اوپو برای مکان یابی وسایل هوشمند خانگی
برچسب هوشمند اوپو مشابه ایرتگ از نمای جلو و پشت
قاب وان تاچ اوپو در گوشی هوشمند

متن کامل خبر: اوپو گجت مشابه ایرتگ را با کارکرد بسیار محدودتر معرفی کرد

منبع

۱۵:۱۳

تصویر فاش شده از Poco M3 Pro 5G Poco M3 Pro 5G احتمالا در تاریخ ۲۹ اردیبهشت معرفی می‌شود.منبع:https://www.pocket-lint.com/phones/news/xiaomi/156886-poco-m3-pro-5g-design-specs pic.twitter.com/C5WSaIqqVb— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 13, 2021

مقاله مرتبط: شیائومی در حال ساخت مدل ضعیف‌تر ردمی K40 گیمینگ با دایمنسیتی 1100 است

۱۴:۱۶

شیائومی هدفون فلیپ بادز پرو را با فناوری ANC معرفی کرد

فلیپ بادز پرو هدفونی توگوشی است که اولین محصول صوتی شیائومی با فناوری ANC به‌حساب می‌آید. فلیپ بادز پرو در صورت فعال نبودن ANC تا هفت ساعت شارژدهی می‌کند. این هدفون توگوشی تراشه‌ی اختصاصی ساخت کوالکام دارد و از سه میکروفون مستقل استفاده می‌کند. قیمت هدفون جدید شیائومی ۱۲۵ دلار است.

نمایی از هدفون جدید شیائومی فلیپ‌بادز / Xiaomi FlipBuds Pro
هدفون فلیپ بادز پرو / FlipBuds Pro شیائومی از نمای جلو با کیس باز
کیس هدفون فلیپ بادز پرو / FlipBuds Pro شیائومی نمای پشت چراغ LED
کیس هدفون فلیپ بادز پرو / FlipBuds Pro شیائومی نمای جلو

منبع

۱۳:۲۳

جیم رایان، رئیس پلی استیشن درباره رفع کمبود موجودی PS5:«انتظار داریم در تابستان سرعت تولید PS5 افزایش یابد و در نیمه دوم سال نیز سرعت تولیدمان حتما بیشتر شود. همچنین نسبت به بازگشت به‌ نوعی تعادل در عرضه و تقاضا در آن بازه زمانی امیدواریم.» pic.twitter.com/4DThSTXXhA— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 13, 2021

مقاله مرتبط: سونی: محدودیت در عرضه PS5 تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت

۱۳:۰۴

محققان تراشه‌ای بسیار کوچک طراحی کرده‌اند که با تزریق به بدن، شرایط جسمانی کاربر را بررسی می‌کند

 تراشه‌ی مدنظر قادر خواهد بود که مؤلفه‌هایی مانند دمای بدن، میزان قند در خون، فشار خون و موارد دیگر را اندازه گرفته و به پزشک متخصص ارائه دهد.

متن کامل خبر: ساخت تراشه‌ میکروسکوپی قابل کاشت در داخل بدن انسان

منبع

۱۳:۰۰

احتمال عرضه بازی‌های Valve برای کنسول‌ها در آینده نزدیک

گیب نیوئل / Gabe Newell‎ بنیان گذار ولو درحال خندیدن با لباس مشکی و عینک و ریش سفید

مصاحبه‌ی اخیر گیب نیوئل، رئیس شرکت Valve، به احتمالاتی قوت بخشیده است که این شرکت قصد دارد بازی‌های خود را در آینده‌ی نزدیک علاوه‌بر استیم، روی پلی استیشن و ایکس باکس هم منتشر کند.

متن کامل خبر: احتمال عرضه بازی‌های Valve برای کنسول‌ها در آینده نزدیک

منبع

۱۲:۴۴

اپل در سال ۲۰۲۰ به یک میلیون اپلیکیشن اجازه انتشار در اپ استور را نداد

اپل در گزارشی می‌گوید در سال گذشته‌ی میلادی یک میلیون اپلیکیشن را به اپ استور راه نداده است تا جلوی کلاهبرداری برخی از توسعه‌دهندگان را بگیرد. بر اساس گفته‌ی اپل، این اقدام از کلاهبرداری ۱٫۵ میلیارد دلاری احتمالی بر بستر اپ استور جلوگیری کرده.

متن کامل خبر: اپل کلاه‌برداری ۱٫۵ میلیارد دلاری در اپ استور را خنثی کرده است

منبع

۱۱:۲۶

شایعه: اپل در حال ساخت کنسول دستی مانند نینتندو سوییچ است

نینتندو سوییچ / نینتندو سوئیچ / Nintendo Switch

طی سالیان اخیر، بارها اخباری دال‌بر توسعه‌ی کنسول بازی از سوی اپل رسانه‌ای شده؛ اما تاکنون غول دنیای فناوری از ارائه‌ی چنین دستگاهی سَر باز زده است. حال در جدیدترین مورد، گفته می‌شود ساکنین کوپرتینو در حال طراحی و توسعه‌ی کنسول دستی مانند نینتندو سوییچ هستند که از قرار معلوم، از تراشه‌ای کاملا متمایز با سری A و M بهره می‌گیرد. اعتقاد بر این است که تراشه مذکور با تمرکز بر قابلیت‌های گیمینگ ساخته خواهد شد و از قابلیت‌های کنسول‌های نسل نهمی سونی و ایکس‌باکس همچون ری‌تریسینگ پشتیبانی می‌کند.‌

مقاله مرتبط: اپل در حال توسعه‌ی اپل تی وی جدید با قابلیت‌های گیمینگ است

گفتنی است که اپل در حوالی سال ۱۹۹۴ کنسول بازی PiPin را با همکاری باندای نامکو  رونمایی و روانه‌ی بازار کرد؛ اما متأسفانه کنسول یادشده باتوجه‌به بازاریابی ضعیف و همچنین قیمت گزافش نتوانست توجه خریداران را به خود جلب کند. درنهایت استیو جابز فقید پس از بازگشت دوباره به اپل دستور توقف تولید این محصول را صادر کرد.

متن کامل خبر: شایعه: اپل در حال ساخت کنسول بازی قابل‌حمل مانند نینتندو سوییچ است

منبع

۱۱:۲۰

کاشت عصبی که می‌تواند افکار را به متن تبدیل کند

محققان توانسته‌اند با ترکیب هوش مصنوعی و کاشت عصبی به سیستمی دست یابند که تفکرات انسان را می‌تواند به متن تبدیل کند. سرعت این سیستم برابر با زمانی است انسان صرف تایپ کردن پیام‌ها در گوشی هوشمند می‌کند.

منبع

۱۱:۰۴

اینتل از فناوری یادگیری ماشینی برای هرچه واقعی‌تر شدن گرافیک GTA V استفاده می‌کند

پروژه‌ی جدید اینتل که بیشتر جنبه‌ی تحقیقاتی دارد به هرچه نزدیک‌تر شدن گرافیگ بازی‌های ویدئویی به واقعیت کمک می‌کند. اینتل نتایج به دست آمده از این پروژه را در قالب ویدئو منتشر کرده است که ادامه می‌توانید با آن را تماشا کنید.

منبع

۱۰:۵۳

قیمت اکسپریا ۱۰ مارک ۳ برای بازار اروپا مشخص شد

انتظار می‌رود اکسپریا ۱۰ مارک ۳ در اروپا با برچسب قیمت ۴۲۹ یورو (معادل ۵۱۸ دلار) روانه‌ی بازار شود. گفته می‌شود پیش‌فروش گوشی جدید سونی هم‌اکنون در اروپا آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند اکسپریا ۱۰ مارک ۳ را در یکی از رنگ‌بندی‌های مشکی، آبی، صورتی یا سفید پیش‌خرید کنند.

منبع

۱۰:۴۷

خبری از مدل‌های جدید دوربین سری ایکس فوجی‌فیلم تا پایان ۲۰۲۱ نخواهد بود

فوجی‌فیلم / Fujifilm

پس از معرفی دوربین X-E4 فوجی‌فیلم در ابتدای سال ۲۰۲۱ بسیاری منتظر محصولات بعدی این شرکت بودند که انتظار می‌رفت در ادامه‌ی سال ۲۰۲۱ رونمایی شوند. درواقع علاقه‌مندان به محصولات شرکت ژاپنی امید داشتند فوجی‌فیلم دوربین‌هایی ازجمله X-T5 یا X-H2 و حتی جانشینی برای X100V را معرفی کند؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۲۱ خبری از معرفی مدل جدیدی از دوربین‌های عکاسی فوجی‌فیلم نخواهد بود.

منبع

۱۰:۴۶

الجی دیسپلی ظرفیت تولید تلویزیون‌های OLED خود در کارخانه‌های چین را افزایش می‌دهد

طبق اطلاعات منتشرشده، الجی دیسپلی در نظر دارد ظرفیت تولید محصولات خود ازجمله پنل‌های OLED در کارخانه‌های واقع در شهر گوانگژو چین را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. علت چنین اقدامی، رشد تقاضا برای تلویزیون‌های OLED الجی بیان شده است.

متن کامل خبر: الجی دیسپلی ظرفیت تولید تلویزیون‌های OLED خود در کارخانه‌های چین را افزایش می‌دهد

منبع

۱۰:۴۳

ای‌نماد درگاهی یکپارچه‌ برای شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی راه‌اندازی کردسامانه ای‌نماد امکانی ایجاد کرده است تا شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی در یک سامانه تجمیع شود و به مراجعه به سازمان‌های مختلف برای ثبت شکایت نیازی نباشد./tech-iran/370763-enamad-incorporate-system-for-make-complaints/ pic.twitter.com/xqgyZgf3yi— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 12, 2021

۱۰:۲۸

راننده تسلا مدل ۳ بخاطر «پشت فرمان نبودن در هنگام رانندگی» دستگیر شد

کابین خودرو تسلا مدل 3

طبق قوانینی که برای خودروهای خودران در نظر گرفته شده است، راننده باید در حالت استفاده از چنین قابلیتی همچنان پشت فرمان بنشیند؛ اما رانندهای ۲۵ ساله از ایالت کالیفرنیا در حالی توسط پلیس بازداشت شد که در صندلی پشتی قرار داشت و صندلی راننده خالی بود.

متن کامل خبر: دستگیری راننده تسلا مدل 3 به دلیل رفتن به صندلی عقب در حین حرکت

منبع

۱۰:۲۲

گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ اکتیو ۴ در رویداد بعدی سامسونگ معرفی خواهند شد

انتظار می‌رود در رویداد پیشروی سامسونگ، علاوه بر نسل بعدی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ شاهد رونمایی ساعت‌های هوشمند جدید شرکت کره‌ای نیز باشیم. گلکسی واچ ۴ در دو مدل ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری و گلکسی اکتیو ۴ در دو مدل ۴۰ و ۴۲ میلی‌متری عرضه خواهند شد.

منبع

۱۰:۱۹

تصاویری واقعی از سری هواوی پی 50 در فضای مجازی منتشر شد

تصویری از دوربین دوال رینگ هواوی پی ۵۰ پرو

در تصاویری رندرشده که متعلق به سری هواوی پی ۵۰ هستند، می‌توان ماژول دوربین با طراحی دوال رینگ را مشاهده کرد که ۴ را در بطن خود جای داده. انتظار می‌رود سری پی ۵۰ در اواخر اردیبهشت یا اوایل ماه خرداد معرفی شوند.

منبع

۱۰:۱۸

نتایج گیک‌بنچ حاکی از بهبود عملکرد بیش از ۵۵ در صدی آی‌مک ۲۴ اینچی در مقایسه با نسل گذشته است

بنچمارک‌های منتسب به آی‌مک ۲۴ اینچی

روز گذشته، نخستین بنچمارک‌های آیپد پرو ۲۰۲۱ در گیک‌بنچ ظاهر شدند که از عملکرد درخشان این تبلت حکایت داشتند. حال نخستین معیارهای مشابه از آی‌مک ۲۴ اینچی نیز منتشر شده است که دید مناسبی را از قدرت پردازشی کامپیوتر چندمنظوره اپل به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که می‌دانید، بطن کامپیوترهای آی‌مک جدید به غول پردازشی اپل، یعنی پردازنده M1 آراسته شده است؛ تراشه‌ای که سایر کامپیوترهای مک و حتی آیپد پرو نیز از آن قدرت می‌گیرند؛ ازاین‌رو، انتظار می‌رفت با توجه به پردازنده‌های مشترک، نتایج معیارهای آی‌مک ۲۴ اینچی مشابه با آیپد پرو جدید باشد.

مقاله مرتبط: نتایج بنچمارک آیپد پرو ۲۰۲۱ از عملکرد پردازشی فوق‌العاده آن حکایت دارد

بنچمارک‌های مذکور امروز در گیک‌بنج منتشر شدند و براساس آن، آی‌مک ۲۴ اینچی به امتیاز ۱۷۲۹ در آزمون تک‌هسته‌ای و امتیاز ۷۴۵۹ در آزمون چندهسته‌ای دست یافته که بسیار نزدیک به سایر محصولات اپل مجهز به پردازنده یادشده است. به‌طورکلی، آی‌مک‌های بازطراحی‌شده در آزمون‌های تک‌هسته‌ای ۷۸ درصد سریع‌تر از آی‌مک ۲۱٫۵ اینچی مجهز به پردازنده اینتل Core i3 و ۴۲ درصد سریع‌تر از Cor i7 عمل می‌کند. افزون بر این، آی‌مک جدید در پردازش‌های چندهسته‌ای ۱۲۴ درصد از نسخه Core i3 و ۱۶ درصد از نسخه Core i7 در نسل گذشته سریع‌تر است.

منبع

۹:۲۴

ارزهای دیجیتال شهروندان آمریکایی در صورت داشتن بدهی مالی مالیاتی ضبط می‌شود

اداره خدمات داخلی آمریکا (IRS) گفته است، اگر شهروندان آمریکایی بدهی مالیاتی داشته باشند، رمزارزهای آنان را ضبط خواهد کرد.

مقاله مرتبط: افت قیمت بیت کوین در واکنش به طرح پیشنهادی بایدن برای افزایش مالیات

منبع

۸:۴۱

🔹فیلم «تراژدی مکبث» به‌کارگردانی جوئل کوئن با بازی فرانسیس مک‌دورمند و دنزل واشنگتن امسال از اپل تی وی پلاس پخش خواهد شد. ایتان کوئن در ساخت این فیلم سینمایی سیاه و سفید نقشی نخواهد داشت. pic.twitter.com/sC8Uqh97p7— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 12, 2021

مقاله مرتبط: اپل امتیاز فیلم علمی‌تخیلی Finch با بازی تام هنکس را به‌دست آورد

۸:۱۰

کمبود جهانی تراشه، عرضه گوشی‌های سامسونگ را تحت تأثیر قرار داده است

تراشه جدید سامسونگ

بر اساس گزارشی جدید، سامسونگ به دلیل کمبود تراشه مجبور شده است عرضه‌ی گوشی‌های جدید گلکسی A52 و گلکسی A72 را در برخی بازارها به تأخیر بیاندازد. فعلا مشخص نیست که عرضه‌ی گوشی‌های بعدی سامسونگ مثل گلکسی اس ۲۱ اف ای و گلکسی زد فولد 3 نیز از این ماجرا متأثر می‌شود یا خیر.

متن کامل خبر: کمبود تراشه گریبان سری گلکسی A سامسونگ را گرفته است

منبع

۷:۴۰

کاهش ۶ درصدی قیمت بیت کوین پس از توقف امکان پرداخت با بیت کوین توسط تسلا

نمایی از سکه نمادین بیت کوین و چارت ریزشی

پس از آنکه ایلان ماسک در توییتی در مورد افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی در استخراج بیت کوین اظهار نگرانی کرد، تسلا امکان پرداخت با بیت کوین را متوقف کرد و پس از آن قیمت بیت کوین شاهد کاهش ۶ درصدی بوده است.

منبع

۷:۳۵

روزی سگی در بازار رمزارزها: میم کوین‌هایی با نماد سگ، سقوط کردند

پس از آنکه ویتالیک بوترین ۱ میلیارد دلار از میم کوین‌های خود را به صندوق امداد کرونای هند واگذار کرد، شیبا ۴۰ درصد، آکیتا ۵۰ درصد و ایلان ۹۰ درصد سقوط کرد. سازندگان شیبا اینو پیش‌تر ۵۰ درصد از کل توکن‌های شیبا را به آدرس عمومی ویتالیک بوترین هم‌بنیان‌گذار این پروژه ارسال کرده بودند تا آن را از گردش خارج کنند.

متن کامل خبر: روز سگی در بازار رمزارز؛ میم‌کوین‌ها با تم سگ دچار افت شدیدی شدند

منبع

روزشمار؛ روزشمار؛ پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳ می ۲۰۲۱

  • تأسیس شرکت Network General : چنین روزی در سال ۱۹۸۶، لَن شوستک و هری سالک شرکت نتورک جنرال که در آن زمان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده راه‌حل‌های مدیریت شبکه‌های رایانه‌ای بود، تأسیس کردند. دفتر مرکزی این شرکت در منلو پارک کالیفرنیا و اولین محصولشان Sniffer بود؛ ابزاری که برای تجزیه‌وتحلیل مشکلات پروتکل ارتباطات در شبکه‌های محلی استفاده می‌شد.
  • اولین سخنرانی چرچیل به‌عنوان نخست‌وزیر انگلستان: در ۱۳ می ۱۹۴۰، پس از تبدیل‌شدن وینستون چرچیل به رهبر دولت ائتلاف انگلیس، در اولین سخنرانی خود به‌عنوان نخست‌وزیر به مجلس عوام انگلیس گفت که او چیزی جز خون، زحمت، اشک و عرق‌ریختن ندارد.
  • نخستین دیدار رئیس‌جمهور ایران از امارات متحده عربی: در ۱۳ می سال ۲۰۰۷، محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران، برای گفت‌وگو با مقامات امارات متحده عربی به این کشور عربی سفر کرد. این سفر اولین بازدید در نوع خود از زمان ایجاد امارات متحده عربی در سال ۱۹۷۱ بود.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات