دستگیری راننده تسلا مدل 3 به دلیل رفتن به صندلی عقب در حین حرکت

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
پلیس راه کالیفرنیا راننده‌ی ۲۵ ساله‌ی خودروی تسلا مدل 3 را که هنگام حرکت خودرو به صندلی عقب رفته بود، دست‌گیر کرد. این راننده گفته است که دوباره چنین کاری انجام خواهد داد.
تبلیغات

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا که با نام اتوپایلت (Tesla Autopilot) شناخته می‌شود، جزو تحسین‌برانگیزترین فناوری‌های تجاری دنیا به‌حساب می‌آید؛ اما بهره‌مندی از چنین سیستمی باعث نمی‌شود که بتوانیم خودروهای امروزی تسلا را خودران خطاب کنیم. متأسفانه همه‌ی خریداران تسلا با این گفته موافق نیستند.

پلیس راه کالیفرنیا در اطلاعیه‌ای می‌گوید مردی ۲۵ ساله را که حین حرکت کردن خودروی تسلا به صندلی عقب رفته، دستگیر کرده است. به گزارش Ubergizmo، در روز ۱۰ می ۲۰۲۱ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) در ساعت تقریبا ۱۸:۳۴ به‌ وقت محلی، واحد فعال در پل گلدن گیت مرکز ارتباطات پلیس راه کالیفرنیا چندین تماس فوری از سوی شهروندان دریافت کرد که می‌گفتند یک مالک خودروی تسلا مدل 3 در صندلی عقب حضور دارد و کسی روی صندلی راننده دیده نمی‌شود. طبق گزارش‌ها، خودروی تسلا در حال حرکت به شرق در بزرگراه میان‌ایالتی ۸۰ به سمت شهر اوکلند بوده است.

تسلا بارها گفته است اتوپایلت، سیستم کاملا خودران نیست. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک یک‌ سری پیش‌نیازها در خودروهایش قرار داده است تا بدون رعایت شدن آن‌ها، اتوپایلت فعال نشود. این در حالی است که تسلا به تعداد محدودی از مشتریانش امکان می‌دهد سیستم خودران را آزمایش کنند. فعلاً مشخص نیست فرد دست‌گیر شده در این آزمایش شرکت کرده است یا خیر. 

طبق گزارش، راننده‌ی خودروی تسلا مدل 3 با وجود دست‌گیر شدن، گفته است دوباره این کار را انجام خواهد داد. این راننده در گفت‌‌و‌گو با KTVU اعلام کرد: «همین حالا می‌خواهم روی صندلی عقب بنشینم. می‌فهمید چه می‌گویم؟ منتظرم خودرویم شارژ شود. ایلان ماسک واقعا کارش را خوب بلد است و من فکر می‌کنم مردم ترسیده‌اند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات