شایعه: کمبود تراشه گریبان سری گلکسی A سامسونگ را گرفته است

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ به دلیل کمبود تراشه‌‌های اسنپدراگون 720G و اسنپدراگون 750G مجبور شده است عرضه‌ی گلکسی A52 و گلکسی A72 را در برخی بازارهای کلیدی به تعویق بیندازد.
تبلیغات

کمبود جهانی تراشه احتمالا جدیدترین قربانی خود را گرفته است: گوشی‌های میان‌رده‌ی سری گلکسی A سامسونگ. به گزارش Android Authority، سامسونگ به دلیل مشکلات ناشی از کمبود تراشه مجبور شده است عرضه‌ی گلکسی A52 5G و گلکسی A72 را در بازارهای کلیدی به تأخیر بیندازد.

طبق این گزارش‌، سامسونگ متوجه شده است تهیه‌ی تعداد کافی از تراشه‌های هشت نانومتری اسنپدراگون 720G و اسنپدراگون 750G که در گوشی‌های میان‌رده‌اش استفاده می‌شوند، کار سختی است. بدون تأمین مناسب این تراشه‌ها، محال است سامسونگ بتواند به شکل مداوم گلکسی A52 و گلکسی A72 را به بازار عرضه کند. همین موضوع به کمبود گوشی‌های جدید سامسونگ در برخی بازارها منتهی شده است.

گلکسی A52 5G و گلکسی A72 در بخش‌هایی از ایالات متحده و منطقه‌ی EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) در دسترس قرار دارند؛ اما تهیه‌ی این گوشی‌ها در دیگر بازارها کار بسیار سختی است. 

تأثیر کمبود تراشه روی محصولات سامسونگ اتفاق تعجب‌برانگیزی محسوب نمی‌شود. شرکت کره‌ای در جدیدترین گزارش مالی خود در مورد این قضیه هشدار داده بود. کمبود تراشه‌ی میان‌رده خبر بدی برای سامسونگ است؛ چون بر اساس آمار، اعضای سری گلکسی A جزو پول‌سازترین گوشی‌های سامسونگ هستند و در سال ۲۰۲۱ رشد خوبی تجربه کرده‌اند. در حال حاضر نمی‌دانیم کمبود تراشه روی محصولاتی که سامسونگ در آینده عرضه می‌کند نیز تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. سامسونگ به‌زودی دستگاه‌هایی نظیر گلکسی S21 اف ای و گلکسی زد فولد 3 را عرضه می‌کند. 

تراشه‌های اسنپدراگون 720G و اسنپدراگون 750G به‌صورت انحصاری توسط سامسونگ استفاده نمی‌شوند. شماری از گوشی‌های شیائومی، ریلمی، ویوو و موتورولا نیز از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند. هنوز نمی‌دانیم کمبود تراشه روی این شرکت‌ها نیز اثر گذاشته است یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات