نتایج بنچمارک آیپد پرو ۲۰۲۱ از عملکرد پردازشی فوق‌العاده آن حکایت دارد

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نتایج منتشرشده از آیپد پرو ۲۰۲۱ در بنچمارک گیک‌بنچ، به‌طور میانگین ۵۵ درصد بهبود عملکرد در مقایسه با نسل گذشته‌ نشان می‌دهد.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و طبق نتایج بنچمارک گیک‌بنچ، مدل‌های جدید آیپد پرو مجهز به تراشه‌ی M1 اپل تا ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود هستند. آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی اولین تبلت‌های اپل محسوب می‌شوند که در بطن خود از غول پردازشی کوپرتینویی‌ها، یعنی پردازنده M1 میزبانی می‌کنند. اپل کامپیوترهای مک را نیز به تراشه یادشده مجهز کرده است و ادعا می‌کند که تراشه‌ی جدید در مقایسه‌ با A12Z Bionic، تا ۵۰ درصد در CPU (پردازنده مرکزی) و تا ۴۰ درصد در GPU (پردازنده گرافیکی) عملکرد سریع‌تری ارائه می‌دهد.

برای درک بهتر این موضوع، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی به‌ لطف تراشه M1 توانسته است در بنچمارک گیک‌بنچ، امتیاز بسیار چشمگیر ۱۷۱۸ در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و امتیاز ۷۲۸۴ در پردازش‌های چندهسته‌ای کسب کند. در مقام مقایسه، نسل قبلی آیپد پرو مجهز به A12Z، توانسته بود امتیاز ۱۱۱۲ در بخش تک‌هسته‌ای و امتیاز ۴۶۵۶ در بخش چندهسته‌ای به دست آورد. برای عملکرد گرافیکی، قدرتمندترین تبلت موجود در بازار، به‌طور متوسط امتیاز ۲۰۵۷۸ در بخش متال کسب کرد. امتیاز مذکور از بهبود ۷۷ درصدی عملکرد گرافیکی آیپد پرو ۲۰۲۱ در مقایسه با نسل گذشته‌اش حکایت دارد که در واقع، عملکرد بسیار بهتری نسبت به تخمین‌های اپل ارائه می‌دهد.

اعداد و ارقام یادشده به این معنی است که مدل‌های آیپد پرو مجهز به پردازنده M1، تقریبا ۵۵ درصد سریع‌تر از نسل قبلی هستند. علاوه بر این، نتایج نشان می‌دهد که عملکرد تراشه‌ی آیپد پرو کاملا یکسان با نمونه‌های به‌کاررفته در کامپیوترهای مک است. برای مثال، مک‌‌بوک ایر موفق به کسب امتیاز ۱۷۰۱ در آزمون تک‌هسته‌ای و امتیاز چند ۷۳۷۸ امتیاز در آزمون چندهسته‌ای شده است.

به نظر می‌رسد مدل‌های جدید آیپد پرو سریع‌تر از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی باشند؛ زیرا آخرین پیکربندی لپ‌تاپ مذکور مجهز به پردازنده Intel Core i9، دارای امتیاز ۱۰۹۱ در آزمون تک‌هسته‌ای و امتیاز ۶۸۴۵ در آزمون چندهسته‌ای است. آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی از ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) برای پیش‌سفارش در دسترس قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود در ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) در تمامی فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی اپل در دسترس باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات