اخبار زنده ؛ چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
مطالعه 23 دقیقه
امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، سالگرد نخستین سافت‌لندینگ کاوشگر آمریکایی Surveyor 1 روی ماه است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۳:۴۲

جاسوسی مروگر چینی UC Browser از کاربران

مرورگر UC Browser

طبق گزارش‌ها منتشر شده، مرورگر UC Browser عادت و رفتار کاربران را زیر نظر می‌گیرد و اطلاعات را به سرور این شرکت در چین ارسال می‌کند. طبق این گزارش در زمان استفاده از این مرورگر تمام اطلاعت وبگردی شما به سرورها‌ UC Browser منتقل می‌شود. نکته بسیار شگفت‌انگیز این است که حتی ارسال اطلاعات در حالت incognito هم ادامه پیدا می‌کند!

منبع

۲۳:۲۶

بیت کوین با رسیدن به ۳۸ هزار دلار در مقاومت حساسی قرار گرفته است

بیت کوین

بیت کوین پس از مدتها انتظار بالاتر از سطح ۳۷۵۰۰ دلار قرار گرفت، تمامی چشمها نظاره گر این است که آیا بیت کوین می‌تواند ازین سطح مقاومتی عبور کند و بازار گاوی را ادامه دهد یا خیر. از طرفی خرس ها در کمین سطوح ۳۰ هزار و ۲۰ هزار دلار هستند.

منبع

۲۳:۲۸

گوگل ممنوعیت روی تبلیغات ولت و صرافی های ارز دیجیتال را برداشت

گوگل با برداشتن ممنوعیت تبلیغات کیف پول و صرافی های دیجیتال روی پلتفرم خود، از ۱۲ مرداد (۳ آگوست) به شرکت‌های آمریکایی فعال در این زمینه اجازه انتشار تبلیغ‌های مربوط را می‌دهد.

منبع

۲۱:۰۲

خبر فوری

رویداد معرفی نسل بعدی ویندوز در تاریخ ۳ تیر برگزار می‌شود

رویداد نسل بعدی ویندوز

بعد از ماه‌ها شایعه و اخبار غیررسمی در مورد نسل بعدی ویندوز،مایکروسافت لحظاتی پیش خبر از برگزاری ویداد اختصاصی ویژه برای معرفی نسل بعدی ویندوز را رسانه‌ای کرد.

از نسل بعدی ویندوز چه می‌دانیم؟ مدتی قبل مایکروسافت خبر از کنسل شدن ویندوز 10 ایکس به‌صورت مستقل داد، یعنی این نسخه از ویندوز به‌صورت مستقل به دست کاربران نمی‌رسد و قرار است ویژگی‌ها و تغییرات ظاهری این نسحه با ویندوز 10 فعلی ادغام شود. از طرفی چندی پیش شایعه‌ شده بود که مایکروسافت قصد دارد ویندوز 10 را به دو قسمت تقسیم کند بدون اینکه مشکلی در کار هیچ گروهی به جود بیاید، برای مثال کاربران عادی که از ویندوز برای وبگردی، دیدن فیلم و آفیس استفاده می‌کنند به امکانات سازمانی ویندوز نیاز ندارد و بدون استفاد ه از این امکانات می‌توانند از ویندوز به‌صورت کامل استفاده کنند و حتی در صورت نیاز این ویژگی‌ها روبه صورت بسته جداگانه از استور ویندوز دانلود کنند. شاید مهم‌ترین شایعه‌ای که مدت‌ها در مورد نسل بعدی ویندوز شنیده می‌شود، امکان اجرا برنامه‌های اندرویدی به‌صورت تغییر جزئی در ویندوز است، به هر صورت مدت زمان زیادی تا کنفرانس باقی نمانده است و باید ببینم مایکروسافت و تیم ویندوز و دیوایس‌ها چه آشی برای کاربران پخته‌اند.

منبع

۱۸:۳۳

BOE فناوری صفحه‌نمایش کشویی خود را به نمایش گذاشت

BOE

شرکت BOE در رویداد ICDT نمونه‌ی اولیه‌ای از فناوری صفحه‌نمایش کشویی خود را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. با استفاده از این فناوری می‌توان ابعاد صفحه‌نمایش را به‌صورت کشویی گسترش یا کاهش داد.

منبع

۱۸:۲۸

گلکسی زد فلیپ ۳ نسبت به مدل پیشین از حاشیه‌های کمتری برخوردار خواهد بود

گلکسی زد فلیپ ۳

تصاویری از گوشی تاشوی نسل بعدی سامسونگ در فضای مجازی قرار گرفته که نشان می‌دهد نوار حاشیه‌ی باریک‌تری در دورتادور صفحه‌نمایش نسبت به مدل پیشین وجود دارد و درواقع نسبت صفحه‌نمایش به بدنه افزایش یافته است.

منبع

۱۸:۴۵

هواوی طراحی ماژول دوال رینگ پی ۵۰ را تأیید کرد

طراحی ماژول دوال رینگ پی ۵۰

در انتهای رویداد هواوی که به‌صورت لایو استریم برگزار شد، تصویری از هواوی پی ۵۰ به نمایش درآمد که طراحی بحث برانگیز پنل پشتی آن را تأیید می‌کرد. در این تصویر می‌توان ماژول دوربین اصلی با طراحی دوال رینگ را مشاهده کرد که دوربین‌ها در داخل دو حقله با ابعاد یکسان قرار می‌گیرند.

متن کامل خبر: هواوی طراحی سری P50 را با دوربین منحصر‌به‌فرد تأیید کرد

منبع

۱۸:۴۴

هواوی فهرست نهایی محصولاتی که هارمونی را دریافت می‌کنند منتشر کرد

پنل پشتی Y7a هواوی

هواوی در خلال کنفرانس خبری خود اعلام کرد محصولاتی که از سال ۲۰۱۶ به بعد عرضه شده باشند قادر به دریافت هارمونی ۲ و جایگزینی آن با سیستم‌عامل اندروید خواهند بود.

متن کامل خبر: زمان انتشار سیستم عامل هارمونی برای محصولات مختلف هواوی مشخص شد

۱۷:۵۷

لیست شدن دوج کوین در کوین بیس و توییت ایلان ماسک به کمک این رمزارز آمد

عکس از توییت ایلان ماسک

با لیست شدن دوج کوین در صرافی کوین بیس قیمت این میم کوین تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. سقوط بازار در ماهه گذشته باعث افت ۵۹ درصدی دوج کوین شده بود. در همین زمان توییت جدید ایلان ماسک به رشد دوج کوین کمک کرده است.

منبع

۱۷:۳۵

هواوی از دو مانیتور جدید رونمایی کرد

مانیتو Huawei MateView GT

هواوی لحظاتی پیش در رویداد اختصاصی خود از دو مانیتور جدید رونمایی کرد. مانیتور اول با نام Huawei MateView GT برای علاقه‌مندان به بازی طراحی شده است، از ویژگی‌های این مانیتور ۳۴ اینچی می‌توان به صفحه‌نمایش LCD ۱۶۵ هرتزی و و رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ اشاره کرد. خوشبختانه این مانیتور از HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کند. هواوی به فکر کاربران عادی هم بوده و برای این دسته از کاربران مانیتور Huawei MateView را معرفی کرده است. Huawei MateView گزینه بسیار خوبی برای ویرایش ویدئو و عکس است این مانیتور 28 اینچی مانند برادر بزرگتر خود از پورت HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کند.

متن کامل خبر: هواوی دو مدل از مانیتورهای سری میت ویوو را در بازار جهانی عرضه می‌کند

منبع

۱۷:۱۹

اطلاعیه وزارت بهداشت درمورد زمان تزریق دوز دوم واکسن کووید ۱۹

واکسیناسیون سالمند همراه با درد

وزارت بهداشت ازطریق سایت رسمی و همچنین پیامک، زمان مراجعه برای تزریق دوز دوم واکسن کووید ۱۹ را اطلاع‌رسانی خواهد کرد. این وزارت‌خانه اعلام کرده که بدون اطلاعیه یا پیامک وزارت بهداشت باید از مراجعه به مراکز بهداشتی خودداری شود. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده که تأخیر چند روز یا چند هفته برای دریافت واکسن تأثیری در اثربخشی آن ندارد.

منبع

۱۶:۴۳

هواوی رسما از سیستم عامل هارمونی رونمایی کرد

سیستم عامل هارمونی 2 هواوی

بعد از چند سال جنگ تکنولوژی بین آمریکا و هواوی، لحظاتی پیش هواوی از سیستم عامل هارمونی رونمایی کرد. براساس اعلام هواوی سیستم عامل هارمونی فقط مختص گوشی‌های هوشمند نیست و روی تمامی دیوایس‌ها قابلیت نصب دارد. در دمویی که هواوی از این سیستم عامل نمایش داد می‌توان به شباهت زیاد این سیستم عامل به iOS اشاره کرد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا کاربرانی که به اندروید بدون سرویس‌های گوگل روی خوش نشان نداند آیا به سیستم عامل اختصاصی هواوی روی خوشی نشان می‌دهند یا نه. 

متن کامل خبر: هواوی HarmonyOS 2 را برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ابزارهای مبتنی‌بر اینترنت اشیا معرفی کرد

۱۶:۴۳

هواوی سه تبلت جدید از سری میت پد پرو معرفی کرد

تبلت هواوی با سیستم عامل هارمونی

تبلت‌های جدید هواوی که هر سه مبتنی بر سیستم‌عامل هارمونی هستند شامل نسخه‌ی ۱۰/۸ و ۱۲/۶ اینچی میت‌پد پرو و میت‌پد ۱۱ می‌شوند.

متن کامل خبر: هواوی تبلت‌های خانواده میت‌پد ۲۰۲۱ را رونمایی کرد

۱۶:۳۸

سری هواوی واچ ۳ معرفی شدند

سری هواوی واچ ۳

هواوی در خلال کنفرانس خبری خود، ساعت‌های هوشمند هواوی واچ ۳ و هواوی واچ ۳ پرو را رونمایی کرد. کاربران ساعت‌های هوشمند جدید هواوی می‌توانند بدون نیاز به گوشی هوشمند یا دستگاه دیگری، اپلیکیشن‌های دلخواهشان را روی هواوی واچ ۳ یا هواوی واچ ۳ پرو نصب کنند.

متن کامل خبر: سری هواوی واچ 3 با سیستم‌عامل هارمونی 2 معرفی شد

منبع

۱۶:۲۷

چین تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰ درصد از صنعت نیمه هادی را تصاحب می‌کند

Semiconductor

چهار سال پیش که آمریکا شرکت چینی زدتی‌ای را تحریم کرد، چین رسما اعلام کرد که سرعت خود را در صنعت نیمه هادی بیشتر خواهد کرد تا بتواند پاسخی به تحریم‌های آمریکا داده باشد. حالا بعد از گذشت چهار سال از آن زمان، براساس گزارش‌های منتشر شده چین احتمالا تا ۳ سال آینده به یکی از قطب‌های اصلی صنعت نیمه هادی تبدیل خواهد شد. البته نباید فراموش کرد کشور‌هایی مانند کره جنوبی و آمریکا برنامه بسیار بزرگی در این زمینه دارن و چین در این زمینه بدون رقیب نیست. در حال حاضر حدود ۶ درصد از صنعت نیمه هادی در اختیار چین قرار دارد.

منبع

۱۵:۴۳

وزیر ارتباطات: استفاده کاندیداهای انتخابات از شبکه‌های مجازی فیلتر شده نشانه خوبی است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات درحال نوشتن در دفتر وزارت ارتباطات با آی مک اپل و سرفیس مایکروسافت

وزیر ارتباطات می‌گوید: «اکنون اغلب کسانی که روزی از حضور ما در شبکه‌های اجتماعی انتقاد می‌کردند خودشان وارد فضا شده‌اند و عقیده دارند باید رفع فیلتر شوند. از این فضای شکل گرفته، امیدوارانه استقبال می‌کنیم.» آذری جهرمی با اشاره به فضایی که به‌دلیل شیوع کرونا شکل گرفته و حتی تبلیغات انتخابات را بر بستر فضای مجازی آورده، گفت: «زمانی‌که خودشان از این بستر استفاده می‌کنند، می‌تواند نشان از افق رو به جلویی باشد.»

به‌گفته وزیر، بنا بر قانون شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواندحکم طولانی‌مدت برای انسداد فضای مجازی بدهد، این دستور تنها می‌تواند چند روزه باشد اما دستور فیلترینگ توییتر در سال ۸۸ در بدو تشکیل کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داده شد و از آن زمان با وجود درخواست ۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس مبنی بر رفع انسداد آن، این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در دستور کار قرار نگرفت.

منبع

۱۵:۴۲

وزیر ارتباطات: اینترنت قطع کردنی نیست

به‌گفته وزیر ارتباطات، مفهوم «اینترنت ملی» دورغ است و هر کسی که این عبارت را به کار ببرد، به کشور خیانت می‌کند. آذری جهرمی افزود:

اینترنت قطع‌کردنی نیست و سند توسعه کشور بر مبنای توسعه اینترنت نوشته شده است. به‌گفته وزیر، قطعی اینترنت در سال ۹۸ نیز تحت شرایط بحرانی و تنها برای مدت کوتاهی رخ داد.

منبع

۱۵:۰۴

هر ده گوشی برتر بنچمارک انتوتو در ماه می از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کنند

بنچمارک انتوتو فهرست محصولات برتر ماه می را منتشر کرده که در آن می‌توان برتری تراشه اسنپدراگون نسبت به سایر تراشه‌ها را مشاهده کرد. در میان تراشه‌های میان‌رده نیز اسنپدراگون 780G بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.

ده گوشی برتر آنتوتو در ماه می ۲۰۲۱

منبع

۱۴:۲۱

View this post on InstagramA post shared by Zoomit | زومیت (@thezoomit)

۱۴:۱۶

آذری جهرمی: مرکز امنیت شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت تکمیل می‌شود

وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات باقی‌مانده دولت در ماه‌های انتهایی به موارد زیر اشاره کرد:

  • تکمیل پوشش دسترسی مردم به اینترنت در روستاها
  • تکمیل اجزای باقی مانده شبکه ملی اطلاعات
  • تکمیل مرکز امنیت شبکه ملی اطلاعات

به‌گفته جهرمی با تکمیل این مرکز، دیگر اخباری مبنی بر نفوذ به کسب و کارها و درز اطلاعات مردم در فضای مجازی نمی‌شنویم. جهرمی همچنین گفت: «یکی از اقدامات مهم این دولت، توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی و دسترسی مردم به اینترنت بود و اکنون بیش از ۷۰ میلیون نفر از مردم از اینترنت استفاده می‌کنند.»

منبع

۱۴:۰۱

تورینگ سوپرلجرا RH95 با پلتفرم و پیشرانه فراری معرفی شد

ماشین تورینگ سوپر لجرا

جدیدترین محصول شرکت ایتالیایی سوپرلجرا، یک خودرو سوپراسپرت کلکسیونی با نام RH95 است. این مدل، براساس فراری 488 پیستا ساخته شده است و پیشرانه ۴٫۸ لیتری تنفس طبیعی فراری خواهد بود.

منبع

۱۳:۵۰

وزیر ارتباطات: گزارش کندی اینترنت در کشور نداریم

آذری جهرمی

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر کندی اینترنت در کشور نشده است، اضافه کرد:

شبکه موبایل و شبکه ثابت برخی اوقات به‌دلیل قطعی برق، از دسترس خارج می‌شدند. وقتی سایتی خاموش می‌شود، ظرفیت آن به سایت بغلی منتقل می‌شود و در نتیجه به‌دلیل ترافیک بالا، سرعت کند می‌شود. در شرایط پایداری برق، ما مشکل سرعت اینترنت نداریم.

مقاله مرتبط: قطع مکرر برق اپراتورها را در ارائه سرویس‌دهی با مشکل مواجه کرد

منبع

۱۳:۴۶

جهرمی: ۷/۵ میلیون نفر بسته اینترنت رایگان مخصوص انتخابات را دریافت کردند

وزیر ارتباطات گفت تا دیروز، سه‌شنبه ۷/۵ میلیون نفر بسته اینترنت رایگان مخصوص انتخابات را دریافت کردند. جهرمی افزود:

دریافت این بسته‌ها بار زیادی روی شبکه ایجاد کرده، اما موجب کندی اینترنت نشده است. ما با مصوبه ستاد کرونا بسته‌های رایگان به مردم دادیم. برخی نامزدهای انتخابات نیز شبکه‌های تلویزیونی خود را در بستر پلتفرم‌های داخلی ایجاد کردند. دسترسی‌های اینترنتی پایداری را نیز در اختیار ستادها گذاشتیم.

مقاله مرتبط: به گفته وزیر ارتباطات، تمام مردم ۷ گیگابایت اینترنت رایگان انتخاباتی دریافت می‌کنند

منبع

۱۲:۴۴

ایسوس به‌زودی گوشی هوشمند جدیدی با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی می‌کند

انتظار می‌رود محصول جدید ایسوس درواقع گوشی گیمینگی باشد که چندی پیش شایعاتی در مورد آن مطرح شد. تلفن هوشمند ایسوس که هنوز نام آن مشخص نشده است از سخت‌افزاری مانند صفحه‌نمایش ۶/۷۸ اینچی، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری با ظرفیت ۳،۸۴۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند.

منبع

۱۱:۱۹

سازمان بهداشت جهانی مجوز استفاده اضطراری از واکسن چینی سینوواک را صادر کرده است

واکسن

به‌گفته‌ی WHO، این واکسن از ابتلای علامت‌دار به کووید ۱۹ در ۵۱ درصد از افراد واکسینه‌شده پیشگیری کرده و در ۱۰۰ درصد از نمونه‌ها مانع از بروز علائم شدید و بستری در بیمارستان شده است. سینوواک دومین واکسن چینی پس از سینوفارم است که چراغ سبز سازمان بهداشت جهانی را دریافت می‌کند.

منبع

۱۱:۱۵

پرتاب تلسکوپ جیمز وب ناسا باز هم به تعویق افتاد

تلسکوپ فضایی جیمز وب

 به‌گزارش آرس تکنیکا، جیمز وب، تلسکوپ فضایی پرچم‌دار ناسا که قرار بود ۹ آبان امسال برفراز موشک آریان ۵ پرتاب شود،به‌دلیل برخی ملاحظات، چند هفته دیرتر از این تاریخ، احتمالا اواخر آبان یا آذر زمین را ترک خواهد کرد.

منبع

۱۱:۱۳

چین نخستین مورد ابتلا به آنفلوانزای پرندگان نوع H10N3 را گزارش داد

به‌گزارش رویترز، کمیسیون ملی بهداشت پکن تأیید کرده که مردی ۴۱ ساله در استان شرقی جیانگسو، نخستین مورد انسانی مبتلا به سویه‌ای نادر از آنفلوانزای پرندگان با نام H10N3 است. بااین‌حال براساس آنچه می‌دانیم، این سویه نمی‌تواند به آسانی بین انسان‌ها منتشر شود.

منبع

۱۱:۰۶

View this post on InstagramA post shared by Zoomg | زومجی (@myzoomg)

۱۰:۵۰

گلکسی A22 سامسونگ در آستانه‌ی ورود به بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت است

تصویری از گوشی سامسونگ گلکسی A22

جدید‌ترین اعضای خانواده‌ی سری A، گلکسی A22 به‌زودی معرفی و راهی بازار خواهد شد و در دو نسخه‌ی 4G‌ و 5G دردسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. به‌نظر می‌رسد ابتدا مدل 4G‌ و سپس مدل 5G راهی بازار می‌شود. طبق اخبار قبلی، گلکسی ای ۲۲ 4G به تراشه‌ی هلیو G80‌ مدیاتک مجهز خواهد شد.

متن کامل خبر: گلکسی A22 سامسونگ در آستانه‌ی ورود به بازار گوشی‌های اقتصادی

منبع

۱۰:۴۰

به‌روزرسانی امنیتی ژوئن ۲۰۲۱ برای گلکسی زد فلیپ منتشر شد

پَج امنیتی ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) با شماره‌ی فِرم‌ور F700FXXS5DUE1 در برخی بازارهای آسیا و آفریقا عرضه شده است و به‌تدریج در سایر مناطق منتشر خواهد شد. هنوز به جزئیات این آپدیت دسترسی نداریم و سامسونگ مشخص نکرده است  که با به‌روزرسانی مذکور چه تعداد از مشکلات امنیتی برطرف خواهد شد.

منبع

۱۰:۳۱

امیدواری سهام‌دار ایرانسل برای خارج کردن بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از ایران

mtn_group_south_africa_operator_sign

بلومبرگ گزارش داده که رفع تحریم‌های آمریکا می‌تواند به شرکت MTN اجازه دهد حدود ۲۰۴ میلیون دلار پول نقد را از ایران خارج کند. شرکت MTN بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی در آفریقا است و ۴۹ درصد سهام ایرانسل و بخشی از سهام شرکت اسنپ را دراختیار دارد. این شرکت واقع در آفریقای جنوبی از سال ۲۰۱۸ نتوانسته مبالغ مربوط به بازپرداخت وام و سود نقدی خود را از ایران خارج کند.

ام‌تی‌ان اگر بتواند تمام یا بخشی از این پول را از ایران خارج کند، قادر به پرداخت بدهی خود خواهد بود. پیش از این MTN اعلام کرد که قصد دارد دارایی‌های خود در دیگر کشورهای خاورمیانه را بفروشد و از این کشورها خارج شود. روند خروج MTN از ایران تدریجی گزارش شد.

منبع

۱۰:۱۶

فعالیت‌های ال‌جی پی تا پایان سال ۲۰۲۱ خاتمه می‌یابد

به نظر می‌رسد ال‌جی تنها از بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت خارج نشده و می‌خواهد برخی از خدمات خود را نیز تعطیل کند. وب‌سایت رسمی ال‌جی تأیید کرده که خدمات پرداخت ال‌جی پی به پایان راه خود رسیده و قرار است در زمان نامشخصی تا پایان سال ۲۰۲۱ برای همیشه از دسترس خارج شود.

متن کامل خبر: فعالیت‌های ال‌جی پی تا پایان سال ۲۰۲۱ خاتمه می‌یابد

منبع

۱۰:۱۱

تنها چند ساعت پیش از رونمایی رسمی، تصاویر و مشخصات سری هواوی واچ ۳ فاش شد

ایوان بلس، افشاگر نام‌آشنا، در حساب توییتر خود اطلاعاتی از ساعت‌های هوشمند جدید هواوی منتشر کرده که شامل تصاویر رندرشده از هواوی واچ ۳ و مدل پروی آن می‌شود.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو

متن کامل خبر: تصاویر و مشخصات احتمالی سری هواوی واچ 3 منتشر شد

منبع

۱۰:۰۸

گلکسی A50‌ آپدیت ژوئن ۲۰۲۱ را دریافت می‌کند

مدتی قبل به‌روز‌رسانی امنیتی ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) برای پرچم‌داران سامسونگ منتشر شد و حالا نوبت به گلکسی ای ۵۰ رسیده است تا جدید‌ترین آپدیت امنیتی را دریافت کند. به‌روزرسانی مذکور با شماره‌ی فرم‌ور A505FDDU8CUE4 در هند منتشر شده است و به‌زودی در سایر مناطق عرضه خواهد شد. هنوز به جزئیات این به‌روزرسانی دسترسی نداریم؛ اما به‌نظر می‌رسد تغییرات این آپدیت تنها به موارد امنیتی مربوط می‌شود.

متن کامل خبر: گلکسی A50‌ آپدیت ژوئن ۲۰۲۱ را دریافت می‌کند

منبع

۹:۵۸

سازندگان قطعات نیمه‌رسانا تولید چیپ‌های Wi-Fi 7 را شروع کرده‌اند

طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت‌های مطرحی مانند کوالکام، برادکام و مدیاتک مراحل ابتدایی برای توسعه و طراحی چیپ‌های Wi-Fi 7 802.11be را آغاز کرده‌اند. انتظار می‌رود از چیپ Wi-Fi 7 در تراشه‌های نسل بعدی شرکت‌های نامبرده استفاده شود.

منبع

۹:۵۱

پتنت جدید شیائومی از دوربین سلفی چرخشی با طراحی دایره‌ای شکل خبر می‌دهد

پتنت شیائومی مرتبط با دوربین چرخشی

برخلاف دوربین‌های سلفی با طراحی کشویی، آنچه شیائومی در نظر دارد نوعی مکانیزم چرخشی است. درواقع ماژول دوربین سلفی روی بدنه‌ای با طراحی شبیه به نیم دایره قرار می‌گیرد و مکانیزم چرخشی می‌تواند در زمان فعال بودن دوربین سلفی، آن را نمایان ساخته و در حالت غیرفعال نیز با چرخش بدنه، ماژول دوربین سلفی را در بدنه مخفی سازد.

منبع

۹:۲۹

برخی از کاربران آیفون پس از نصب iOS 14.6 با مشکل تخلیه‌ی سریع شارژ باتری مواجه شده‌اند

گفته می‌شود که مشکلات به وجود آمده تنها برای مدل خاصی از آیفون اپل نیست و مدل‌های مختلفی ازجمله آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۲ پرو پس از نصب به‌روزرسانی جدید به مشکل خورده‌اند.

متن کامل خبر: کاربران آیفون از تخلیه زودهنگام باتری پس از به‌روزرسانی iOS 14.6 خبر می‌دهند

منبع

۹:۲۴

تعداد کاربران اینترنت 5G در کره جنوبی از مرز ۱۵ میلیون نفر گذشت

5G

مقام‌های کشور کره جنوبی اعلام کردند که آمار کاربران اینترنت 5G در این کشور با رشد ۶۰۰ هزار نفری در ماه گذشته به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسیده است. چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که کره جنوبی می‌خواهد به فعالیت اینترنت 2G خاتمه دهد. کره جنوبی طبق آخرین آمارهای ثبت شده ۵۳ میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع

۹:۱۳

سامسونگ دستیار هوشمند «سم» را جایگزین بیکسبی می‌کند

دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ

شایعاتی مطرح شده که شرکت کره‌ای در حال کار روی دستیار هوشمند سه‌بعدی به نام سم (Sam) است؛ دستیاری که حدس زده می‌شود جایگزین بیکسبی شده و رقیب جدی برای گوگل اسیستنت باشد.

Samsung is going to launch a new virtual assistant called "Sam" and it looks beautiful 😍#SamsungSam #Samsung pic.twitter.com/0sJidZf3gx— Tech Agent (@techagent26) June 1, 2021

متن کامل خبر: سامسونگ احتمالا دستیار هوشمند سه‌بعدی «سم» را جایگزین بیکسبی خواهد کرد

منبع

۸:۳۷

تویوتا میرای به رکورد هزار کیلومتر رانندگی با یک سوخت‌گیری هیدروژن دست یافت

Toyota Mirai / تویوتا میرای

خودرو هیدروژنی تویوتا توانسته است رکورد جهانی بیشترین مسافت رانندگی با یک سوخت‌گیری را بهبود دهد. میرای ۲۰۲۱، مسیری به طول ۱۰۰۳ کیلومتر را با مخزن دارای ۵٫۴ کیوگرم هیدروژن طی کرده است.

منبع

۸:۲۵

ابرخودرو سینگر 21C با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۱٫۹ ثانیه رونمایی شد

ابرخودرو سینگر 21C

محصول جدید سینگر، یک ابرخودرو هیبریدی دو دیفرانسیل با مجموع قدرت ۱۲۵۰ اسب‌بخار است. وزن خالص سینگر 21C حدود ۱۲۴۰ کیلوگرم خواهد بود و در زمانی کمتر از ۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد.

منبع

۸:۲۰

خودرو برقی بی ام i4 مدل ۲۰۲۲ و نسخه ویژه i4 M50 رونمایی شدند

خودرو برقی بی‌ام‌و i4 مدل 2022

آستانه قیمت بی‌ام‌و i4 جدید ۵۵ هزار دلار خواهد بود تا تفاوت چندانی با مدل استاندارد بنزینی نداشته باشد. نسخه قوی‌تر با کد مدل i4 M50 نیز، ۶۶ هزار دلار قیمت خواهد داشت. ارزان‌ترین نمونه از i4 در سال ۲۰۲۲، قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۶ ثانیه فراهم می‌کند.

منبع

۷:۴۰

شایعه: اپل ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو مکس را ۱۸ درصد افزایش می‌دهد

بهترین گوشی های 2021 اپل آیفون 13

به گزارش 9To5Mac و با استناد به اطلاعات افشاشده از اکانت توییتری L0vetodream، انتظار می‌رود سری آیفون ۱۳ از ظرفیت باتری بیشتری در مقایسه با نسل کنونی برخوردار باشند. گزارش مذکور در راستای شایعاتی مبنی بر پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در آیفون ۱۳ پرو ۱۳ پرو مکس منتشر می‌شود که احتمالا به افزایش مصرف باتری می‌انجامد؛ بنابراین، دور از انتظار نخواهد بود که اهالی کوپرتینو برای جلوگیری از کاهش شارژدهی ظرفیت باتری را افزایش بدهند.

طبق گفته‌ی افشاگر یادشده، ظرفیت باتری آیفون ۱۳ مینی با ۸ درصد افزایش از ۲۲۲۷ میلی‌آمپر به ۲۴۰۶ میلی‌آمپر خواهد رسید؛ درحالی‌که آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو افزایش ۹٫۹ را تجربه می‌کنند و می‌توانند ظرفیت باتری بالغ بر ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ارائه بدهند. در مقام مقایسه، آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۲۸۱۵ مجهز شده بودند. در این میان، آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین تغییر را شامل می‌شود. تأمین انرژی بزرگ‌ترین گوشی اپل را باتری دوگانه با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی‌آمپر تأمین خواهد کرد که ۱۸ درصد ظرفیت بیشتری در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد داشت.

متن کامل خبر: اپل احتمالا ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو مکس را ۱۸ درصد افزایش خواهد داد

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲ ژوئن ۲۰۲۱

  • نخستین فرود بدون خسارت کاوشگر آمریکایی روی ماه: چنین روزی در سال ۱۹۶۶، کاوشگر آمریکایی Surveyor 1 نخستین فرود بدون خسارت یا به‌اصطلاح سافت‌لندینگ خود را در دَشت بازالتی بسیار بزرگ Oceanus Procellarum (اقیانوس طوفان‌ها) روی ماه انجام داد. این کاوشگر نخستین فضاپیمای آمریکایی محسوب می‌شود که روی جسمی فرازمینی فرود آمد و مقدمات نقشه‌برداری را برای پرواز و سافت‌لندینگ فضاپیمای نام‌آشنای آپولو مهیا کرد. گفتنی است فضاپیمای شوروی، لونا ۹، تقریبا ۴ ماه قبل از Surveyor 1 موفق به فرود روی ماه شد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات