وزیر ارتباطات: تمام مردم ۷ گیگابایت اینترنت رایگان انتخاباتی دریافت می‌کنند

دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با اعلام وزیر ارتباطات، ثبت نام برای دریافت بسته یک ماهه انتخابات بر اساس کد ملی از امروز آغاز شد.
تبلیغات

وزیر ارتباطات روز گذشته خبر از ارائه بسته یک‌ماهه رایگان به تمام مردم کشور داد. محمدجواد آذری جهرمی دلیل عرضه این بسته را دریافت اطلاعات و مشاهده تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد. حال جزییات بیشتر این بسته‌ها اعلام شده است.

طبق گفته وزیر، «ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت مردم در روزهای انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی را تجویز کرده و علاوه بر دستوراتی به ستادهای انتخاباتی برای استفاده از این ظرفیت، از وزارت ارتباطات هم خواسته است به مردم برای این روزها بسته‌های رایگان اینترنت ارائه کند.» وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نوشت ۷ گیگابایت اینترنت رایگان یک ماهه بر اساس کد ملی به تمامی مردم تعلق می‌گیرد. او تأکید کرد: «...نپرسید داخلی، اینترنت یک شبکه بین‌المللی است.» در مرحله اول کسانی که کد ملی‌شان با صفر و یک خاتمه می‌یابد، باید برای دریافت بسته هدیه به وب‌سایت ictgifts.ir مراجعه و در آنجا ثبت نام کنند.

جهرمی گفت دلیل ثبت‌ نام نکردن تمام افراد در سامانه به‌صورت یک‌جا، فشار نیامدن به شبکه و کاهش نیافتن سرعت است. در نتیجه ثبت نام تمامی مردم طی یک هفته صورت می‌گیرد و بسته به زمان فعال شدن بسته، به‌ مدت یک ماه اعتبار خواهد داشت.

زمان‌بندی ثبت‌ نام برای تمام افراد به شرح زیر است:

  • ساعت ۱۲ دوشنبه ۳ خرداد تا ساعت ۱۲ سه‌شنبه ۴ خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۰ و ۱ است.
  • ساعت ۱۲ سه‌شنبه ۴ خرداد تا ساعت ۱۲ چهارشنبه ۵ خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۲ و ۳ است.
  • ساعت ۱۲ چهارشنبه ۵ خرداد تا ساعت ۱۲ پنج‌شنبه ۶ خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۴ و ۵ است.
  • ساعت ۱۲ پنج‌شنبه ۶ خرداد تا ساعت ۱۲ جمعه ۷ خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۶ و ۷ است.
  • ساعت ۱۲ جمعه ۷ خرداد تا ساعت ۱۲ شنبه ۸ خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۸ و ۹ است.
  • ساعت ۱۲ شنبه ۸ خرداد تا ساعت ۱۲ دوشنبه ۱۰ خرداد، ثبت نام برای تمامی کدهای ملی‌ آزاد است.

این بسته‌ها تنها روی اپراتورهای تلفن همراه ارائه می‌شود. بر این اساس، اگر مشترکان این اپراتورها دارای بسته فعالی باشند، بسته فعلی آن‌ها در حال رزرو نگه‌داری می‌شود و پس از اتمام بسته هدیه، باقی‌مانده بسته قبلی قابل استفاده خواهد بود. جهرمی تأکید کرد:

ما با هیچ کسی برای بسته هدیه تماس نخواهیم گرفت، از شما درخواست ارسال هیچ کد فعال‌سازی هم نخواهیم کرد، ثبت‌‌ نام هم فقط از طریق همین سایت خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند از امروز برای ثبت نام بسته انتخاباتی به سامانه ثبت نام هدیه‌های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات