سری هواوی واچ 3 با سیستم‌عامل هارمونی 2 معرفی شد

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هواوی در رویداد امروزش دو ساعت هوشمند از سری هواوی واچ 3 معرفی کرد.
تبلیغات

تقریبا چهار سال از معرفی آخرین ساعت هوشمند هواوی می‌گذرد؛ ولی این شرکت در رویداد امروزش سرانجام دو ساعت هوشمند جدید از سری هواوی واچ ۳، یعنی مدل استاندارد و پرو هواوی واچ ۳ را رونمایی کرد. این محصولات با سخت‌افزار توانمند و سیستم‌عامل جدید هواوی، یعنی هارمونی همراه هستند. تفاوت اصلی دو مدل در استفاده نسخه پرو از مواداولیه مرغوب‌تر و کیفیت ساخت بهتر و عمر باتری بیشتری درمقایسه‌با مدل استاندارد است.

مشخصات هواوی واچ ۳

هواوی در ساعت هوشمندش از تاج سه‌بعدی استفاده می‌کند که در سمت راست دستگاه قرار گرفته است. در لبه‌های پایین سمت راست نیز می‌توان دکمه‌ای مسطح را مشاهده کرد. سران هواوی در مراسم رونمایی این محصولات توضیح دادند که از تاچ برای ناوبری در محیط رابط کاربری هواوی واچ ۳ می‌توان استفاده کرد. مانند اکثر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، هواوی واچ ۳ نیز صفحه‌نمایشی حساس به لمس دارد؛ البته می‌توان از آن حتی با دستان خیس یا درصورت به‌دست داشتن دستکش استفاده و فرمان‌های مختلفی صادر کرد.

شرکت چینی برای هواوی واچ ۳ از صفحه‌نمایشی دایره‌ای‌شکل ۱/۴۳ اینچی AMOLED استفاده کرده که میزان روشنایی‌اش به ۱،۰۰۰ نیت و تراکم پیکسلی‌اش به ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. برخورداری از این میزان روشنایی بدین‌معنا خواهد بود که امکان تماشای جزئیات صفحه‌نمایش در محیطی با نور بسیار وجود دارد و حتی می‌توان از هواوی واچ ۳ در محیطی با نور مستقیم خورشید نیز به‌راحتی استفاده کرد.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3

روی صفحه‌نمایش شیشه‌ای محافظ برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به آن قرار گرفته و بدنه نیز از جنس استیل است؛ البته برای پنل پشتی ساعت هوشمند از سرامیک استفاده می‌شود. هواوی قصد دارد ساعت هوشمندش را در استایل‌های مختلف عرضه کند؛ ازجمله

  • اکتیو: دارای بندی از جنس سیلیکون
  • کلاسیک: دارای بندی از جنس چرم
  • الیت: دارای بندی با جنس فلزی
  • کلاسیک: دارای بند از جنس استیل

در پنل پشتی ساعت هوشمند جدید هواوی، حسگرهایی ازجمله حسگر سنجش میزان اکسیژن در خون یا SpO2، سنجش ضربان قلب، سنجش میزان دمای بدن و سنجش میزان استرس قرار گرفته است. همچنین، این محصول ساعاتی که کاربر در طول روز خوابیده را بررسی و آماری از موارد ذکرشده ذخیره می‌کند.

امکان استفاده از هواوی واچ بدون نیاز به دستگاه دیگری نیز وجود دارد. درواقع، ازطریق سیم‌کارت الکترونیکی می‌توان بدون نیاز به گوشی هوشمند به اینترنت متصل شد و از اپ گالری سیستم‌عامل هارمونی اپلیکیشن‌های دلخواه را دانلود و سپس نصب کرد. ساعت هوشمند جدید هواوی از ارتباطات 4G نیز پشتیبانی می‌کند و تماس‌های صوتی را نیز می‌تواند دریافت کند. افزون‌براین، موسیقی پخش می‌کند و می‌تواند منبع پخش موسیقی برای هدست‌های بی‌سیم کاربر باشد.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3

سران شرکت چینی توضیح دادند در حالت فعال‌بودن شبکه 4G، این ساعت هوشمند حداکثر سه روز و در حال خاموش‌بودن آن، حداکثر چهارده روز شارژدهی خواهد کرد‌. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در دو حالت ذکر‌شده حسگرهایی ازجمله SpO2 و بلوتوث و ویژگی‌های دیگر ساعت هوشمند فعال هستند.

اگر به ورزش و ثبت کالری سوزانده‌شده با ساعت هوشمند علاقه‌مندید، هواوی واچ ۳ از صد حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند که هفده حالت از آن‌ها را تمرینات ورزشی حرفه‌ای (داخل سالن و در محیط آزاد) تشکیل می‌دهند.

مشخصات هواوی واچ ۳ پرو

هواوی واچ ۳ پرو ازنظر مشخصات سخت‌افزاری و ظاهری شباهت بسیاری به مدل استاندارد دارد. درواقع، تفاوت اصلی دو مدل در طراحی ظاهری و عمر مفید باتری خلاصه می‌شود. هواوی واچ ۳ پرو حاشیه‌ای در اطراف صفحه‌نمایش دارد و از طراحی ظاهری کلاسیکی در‌مقایسه‌با طراحی مدرن نسخه استاندارد بهره می‌برد.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو

بدنه هواوی واچ ۳ پرو از جنس تیتانیوم ساخته شده است و برای محافظ صفحه‌نمایش از شیشه مقاوم‌تری درمقایسه‌با مدل استاندارد بهره می‌برد. عمر مفید مدل پرو ساعت هوشمند جدید هواوی در حالت فعال‌بودن شبکه 4G پنج روز و در حالت خاموش‌بودن آن حداکثر ۲۱ روز خواهد بود.

تصاویر هواوی واچ ۳ و هواوی واچ ۳ پرو

ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات