هواوی دو مدل از مانیتورهای سری میت ویوو را در بازار جهانی عرضه می‌کند

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
در رویداد امروز هواوی، سران این شرکت چینی وعده داده‌اند دو مدل از جدیدترین مانیتورهای سری میت ویو در بازارهای مختلف جهان عرضه خواهد شد.
تبلیغات

چندی پیش، هواوی مدل‌های مختلفی از مانیتورهای جدید سری میت ویو را در چین معرفی کرد؛ مدل‌هایی که طیف گسترده‌ای از کاربران با سلایق گوناگون شامل کاربری ساده تا اجرای بازی‌های ویدئویی با نرخ نوسازی زیاد را پوشش می‌دهند. حال شرکت چینی در کنفرانس خبری‌اش اعلام کرده است دو مدل از مانیتورهای معرفی‌شده علاوه‌بر بازار چین، در بازارهای دیگر دنیا عرضه خواهند شد.

مشخصات مانیتور هواوی میت ویو GT

میت ویو GT مانیتور گیمینگ محسوب می‌شود که از آن برای زمینه‌های دیگر نیز می‌توان استفاده کرد. محصول جدید هواوی به صفحه‌نمایشی ۳۴ اینچی منحنی LCD با نسبت ۲۱ به ۹، رزولوشن ۳،۴۴۰ در ۱،۴۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی، میزان روشنایی ۳۵۰ نیت و نرخ کنتراست ۴،۰۰۰:۱ مجهز است و انحنای آن نیز به 1500R می‌رسد.

میت ویو GT از خصوصیات ویژه گیمرها مانند کراس‌شیر و کنترل محیط تیره (Dark Field Control) نیز برخوردار است. ویژگی کنترل محیط تیره به گیمرها اجازه می‌دهد سوژه‌های متحرک در محیط تیره را به‌راحتی تشخیص دهد.

از دیگر ویژگی‌های مانیتور میت ویو GT می‌توان به پشتیبانی از HDR10 اشاره کرد که ازنظر پوشش طیف رنگی نیز، می‌تواند ۹۰ درصد از طیف استاندارد DCI-P3 و ۱۲۱ درصد از دامنه رنگی sRGB را پوشش دهد. 

کاربران مانیتور میت ویو GT هواوی با استفاده از درگاه دیسپلی‌پورت ۱.۴ به نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز در رزولوشن 1440p دسترسی دارند؛ البته می‌توان با دو درگاه HDMI 2.0 نیز از میت ویو GT در نرخ نوسازی کمتر بهره برد. از درگاه‌های دیگر میت ویو GT می‌توان به دو درگاه USB-C اشاره کرد که از یکی از آن‌ها برای تأمین انرژی موردنیاز مانیتور هواوی استفاده می‌شود.

محصول جدید هواوی به دو بلندگو استریو با توان ۲/۵ وات مجهز است. افزون‌براین، دو میکروفون در نظر گرفته شده است تا کاربر بتواند در هنگام چت صوتی یا تصویری از آن‌ها استفاده کند؛ البته برای چت صوتی به وب‌کم نیاز خواهید داشت. امکان چرخش مانیتور به‌سمت جلو (تا ۵- درجه) یا به‌سمت عقب (تا ۲۰ درجه) و نیز تنظیم پایه میت ویو GT وجود دارد تا بتوان ارتفاع را تا ۱۱۰ میلی‌متر افزایش داد.

مشخصات میت ویو

اگر مدل مانیتور گیمینگ هواوی برایتان مناسب نباشد و به محصولی با مشخصات ضعیف‌تر یا ابعاد صفحه‌نمایش کوچک‌تر نیاز داشته باشید، مدل استاندارد میت ویو را می‌توانید انتخاب کنید. مانیتور جدید هواوی از صفحه‌نمایش فلت ۲۸/۲ اینچی LCD با نسبت ابعاد ۳:۲، رزولوشن ۳،۸۴۰ در ۲،۵۶۰ پیکسل، میزان روشنایی ۵۰۰ نیت و نرخ کنتراست ۱،۲۰۰:۱ برخوردار است. میت ویو توانسته است گواهی DisplayHDR 400 را دریافت کند و از رنگ‌های ۱۰ بیتی و پوشش ۹۸ درصدی طیف استاندارد DCI-P3 و ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند.

مانیتور میت ویو به‌لطف برخورداری از درگاه USB-C می‌تواند هابی برای شارژ (۶۵ وات) دستگاه‌های دیگر باشد. درواقع، می‌توانید گوشی هوشمند یا دستگاه‌های دیگر را به میت ویو متصل  و آن را شارژ کنید. در پنل پشتی میت ویو درگاه‌های متعددی قرار گرفته است؛ ازجمله مینی دیسپلی‌پورت ۱.۲ و HDMI 2.0. نرخ نوسازی با‌توجه‌به درگاه متفاوت خواهد بود؛ به‌گونه‌ای که درگاه مینی دیسپلی‌پورت ۱.۲ تا نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و درگاه HDMI 2.0 تا نرخ نوسازی ۴۵۰ هرتزی را پشتیبانی می‌کند.

محصول جدید هواوی میزبان دو درگاه USB-A 3.0 نیز خواهد بود تا کاربر بتواند ماوس و کیبورد یا هر دستگاه دیگری را مستقیما به مانیتور متصل کند. دو بلندگوی ۵ وات نیز روی بدنه سوار خواهند شد که ۲ میکروفون آن‌ها را همراهی می‌کنند. کاربر می‌تواند از میکروفون‌ها برای چت صوتی استفاده یا با اتصال وب‌کم در تماس‌های تصویری شرکت کند.

متأسفانه قیمت و زمان عرضه مانیتورهای جدید هواوی در بازار جهانی هنوز مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات