اخبار زنده ؛ سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
مطالعه 17 دقیقه
امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، سالگرد انتشار سرویس اشتراک فایل‌های صوتی ناپستر است.
تبلیغات

 اخبار زنده زومیت را در امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۲:۳۸

کوین بیس امکان پرداخت با اپل پی را به کارت اعتباری خود اضافه کرد.

مشتریان آمریکایی صرافی کوین بیس از این پس می‌توانند توسط اپل پی و از گوشی‌های خود به کارت «رمزارز کوین بیس» پرداخت انجام دهند. کاربران می‌توانند توسط کارت اعتباری کوین بیس، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را از دستگاه‌های خود پرداز برداشت کنند یا در فروشگاه‌ها خرید انجام دهند.

مقاله مرتبط:

اتحادیه اروپا برای رقابت با اپل پی به‌زودی کیف پول دیجیتال رونمایی می‌کند

 منبع

۲۲:۱۴

بانک استرلینگ انگلیس ممنوعیت روی رمزارزها را برخواهد داشت

بانک انگلیسی استرلینگ با راه اندازی سیستم جدید مقابله با جرم ممنوعیت واریز به صرافی ها را در 2 تیر برخواهد داشت . این ممنوعیت ها در 8 خرداد اعمال شده بود.

منبع

۲۲:۰۹

باشگاه فوتبال ولورهمپتون توکن طرفداری منتشر خواهد کرد

باشگاه فوتبال ولورهمپتون

باشگاه فوتبال انگلیسی ولورهمپتون واندرز در همکاری با بلاک چین ترکیه ای Bitci تصمیم دارد توکن های رمزارز طرفداری منتشر کند. این پلتفرم ترکیه ای پیش‌تر در همکاری با تیم ملی فوتبال اسپانیا توکن طرفداری منتشر کرده بود.

منبع

۲۲:۰۱

قربانیان هک Mt. Gox ممکن است به‌زودی برخی از بیت کوین های خود را پس بگیرند

قربانیان هک Mt. Gox بعد از چندین سال ممکن است بتوانند رمزارزهای خود را پس بگیرند.

صرافی Mt. Gox که زمانی یکی از بزرگ‌ترین صرافی های دنیا بود و ۷۰ درصد کل بیت کوین های دنیا در آنجا ترید می‌شد، چندین بار مورد حملات هکرها قرار گرفت. آخرین مورد هک این صرافی در ۲۰۱۴ بود که هکرها توانستند بیش از ۸۵۰ هزار بیت کوین به سرقت ببرند. متولی صرافی ورشکست شده ی ژاپنی گفته است اگر ۵۰ درصد از قربانیان در سیستم رای گیری جدید شرکت کنند و به مکانیزیم بازپرداخت رای بدهند، می‌توانند مقداری از سرمایه‌های خود را باز پس بگیرند در غیر اینصورت این پروسه بیشتر طول خواهد انجامید.

مقالات مرتبط:

اصطلاحات ارز دیجیتال؛ مفاهیم رایج و کاربردی

آیا داشتن ۰٫۰۱ بیت کوین در آینده شما را ثروتمند می‌کند؟

منبع

۲۱:۱۶

تبلیغات به توییتر فلیت اضافه خواهد شد.منبع:https://www.theverge.com/2021/6/1/22461070/twitter-fleets-stories-ads-monetize-instagram-snap?utm_content=buffer24ad3&utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=buffer pic.twitter.com/nGh2QKpfBL— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) June 1, 2021

۱۸:۳۰

ریمک نوارا؛ ابرخودرو برقی با قدرت ۱۹۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

ریمک نوارا

سال‌ها پس از تولید نمونه‌های پروتوتایپ از ریمک C_Two سرانجام نسخه نهایی با نام نوارا به رسانه‌های جهان معرفی شد. این محصول، با قدرت ۱۹۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۶۰ نیوتن‌متر، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۱/۹۷ ثانیه دارد.

متن کامل خبر: ریمک نوارا، ابرخودرو برقی ۱۹۰۰ اسب‌بخاری، معرفی شد

منبع

۱۷:۴۶

سامسونگ تولید انبوه گلکسی زد فولد ۳ را آغاز کرده است

نمایشگر کاور گلسی زد فولد ۲ سامسونگ Samsung Galaxy Z Fold 2

گزارش‌ها در مورد آغاز تولید انبوه گلکسی زد فولد ۳ در حالی فضای مجازی را پر کرده‌اند که انتظار می‌رود تابستان پیش رو، شرکت کره‌ای از گلکسی زد فولد ۳ در کنار گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی S21 FE رونمایی کند.

منبع

۱۷:۰۷

پایگاه شناور پرتاب موشک اسپیس ایکس سال آینده آماده‌ی استفاده می‌شود

پرتاب استارشیپ از روی سکوی شناور دریایی

اسپیس ایکس درحال ساخت دو پایگاه موشکی شناور در اقیانوس است. ایلان ماسک روز گذشته در حساب توییتر خود اعلام کرد پایگاه موشکی دیموس (Deimos) سال آینده برای پرتاب راکت آماده می‌شود.

سال گذشته اسپیس ایکس دو سکوی شناور نفتی با قیمت ۳٫۵ میلیون دلار خرید و آن‌ها را دیموس و فیبوس (اسامی دو قمر مریخ) نام‌گذاری کرد. قرار است از این دو سکو برای پرتاب نسل جدید موشک‌های اسپیس ایکس با نام استارشیپ استفاده شود. استارشیپ که چندین برابر از موشک‌های فعلی اسپیس ایکس (فالکون ۹) قوی‌تر است و تمام قسمت‌های آن قابل استفاده‌ی مجدد هستند، قرار است هزینه‌ی سفرهای فضایی را به‌شدت کاهش دهد و از آن برای انجام مأموریت‌هایی در ماه و مریخ استفاده شود.

مطالب مرتبط:

اسپیس ایکس درصدد ساخت پایگاه فضایی شناور برای پرتاب استارشیپ است

منبع

۱۶:۵۳

ایسر: کمبود تراشه ممکن است تا سال ۲۰۲۲ نیز به بازار لپ‌تاپ‌ها ضربه بزند

ویفر 5 نانومتری تی اس ام سی / TSMC Wafer از نمای نزدیک

سران ایسر در خلال رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۱ گفتند که کمبود تراشه به قدری روی تولید محصولاتشان تأثیر مخرب داشته که ممکن است تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ در عرضه‌ی محصولات با مشکلات متعدد مواجه شوند.

مطالب مرتبط:

مشکل کمبود جهانی تراشه بسیار جدی‌تر از حد تصور است

 اینتل، TSMC و انویدیا: کمبود تراشه احتمالا تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت

 کمبود جهانی تراشه منجر به افزایش شدید قیمت محصولات الکترونیکی شده است

منبع

۱۶:۴۳

فروش گلکسی اس ۲۱ اولترا کمتر از انتظار سامسونگ بوده است

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

گزارش‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ قصد داشته با اضافه کردن المان‌هایی مانند قلم استایلوس به گلکسی اس ۲۱ اولترا، طرفداران سری نوت را به خرید پرچم‌دار سری اس ۲۱ متقاعد کند؛ اما آمارها نشان می‌دهند که فروش اس ۲۱ اولترا از آنچه سران سامسونگ تخمین می‌زدند به مراتب کمتر بوده است.

بررسی گلکسی S21 اولترا سامسونگ را در زومیت بخوانید

منبع

۱۶:۰۰

فاز دوم و سوم مطالعات واکسن ایرانی - استرالیایی در کشور آغاز شد

واکسن ایرانی - استرالیایی

به‌گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی و استرالیایی با نام اسپایکوژن در استرالیا انجام شده و فازهای دوم و سوم آن در ایران انجام می‌شود. جهانپور اضافه کرد در فاز دوم کارآزمایی که به‌تازگی آغاز شده، ۴۰۰ داوطلب حضور دارند. واکسن اسپایکوژن از نوع پروتئین نوترکیب است و طی همکاری شرکت داروسازی ایرانی با شرکت استرالیایی تولید می‌شود.

منبع

۱۵:۳۹

بازی محبوب و تحسین شده #TellMeWhy به مدت ۳۰ روز در فروشگاه مایکروسافت رایگان شده. شما می‌تونید با مراجعه به این فروشگاه و ساخت حساب کاربری هر سه قسمت این بازی رو به‌صورت رایگان دریافت کنید و اون‌ها رو برای همیشه تو حساب‌تون داشته باشید. pic.twitter.com/a2UNGqSBAQ— Zoomg | زومجی (@myzoomg) June 1, 2021

۱۴:۵۳

کارمزدهای شبکه بیت کوین و اتریوم به پایین ترین حد در شش ماه اخیر رسید!

گس فی اتریوم

کارمزد شبکه‌ی بیت کوین از اوج ۶۲ دلاری با ۸۸ درصد سقوط به ۷.۲ دلار و کارمزد شبکه‌ی اتریوم از رکورد ۷۱ دلاری تا قیمت ۴.۸ دلار کاهش یافته است. از دلایل این کاهش می‌توان به کاهش فعالیت در بازار رمزارزها اشاره کرد. اقدامات محدودکننده‌ی چین در مقابل ماینرها و بررسی‌های ایالات متحده برای اعمال مالیات بر رمزارزها در این روند بی تأثیر نبوده است.

منبع

۱۴:۴۵

AMD از فناوری اختصاصی FSR رونمایی کرد؛ رقیب DLSS انویدیا

قابلیت سوپر رزولوشن AMD

AMD بالاخره به‌صورت رسمی از تکنولوژی FidelityFX Super Resolution به‌عنوان راهکاری برای رقابت با قابلیت DLSS انویدیا رونمایی کرد. پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ پردازنده گرافیکی (GPU) و پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و دو برابر عملکرد بهتر در رزولوشن 4K Native از ویژگی‌های این فناوری است.

مقاله مرتبط: پتنت جدید AMD توسعه فناوری FSR را نشان می‌دهد

منبع

۱۳:۴۳

کدام استارتاپ‌ها وام صندوق نوآوری و شکوفایی را گرفته‌اند؟

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی چندی پیش اعلام کرد این صندوق طی سه سال گذشته، ۱۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کرده است. این تسهیلات فارغ از بزرگ یا کوچکی شرکت‌ها اعطا شده و بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین استارتاپ‌های کشور از جمله دیجی‌کالا، اسنپ و تپسی هم مشمول دریافت آن می‌شوند. بااین‌حال نام این شرکت‌ها به‌صورت عمومی اعلام نشده است؛ چرا که این استارتاپ‌ها تمایلی به مطرح‌شدن نامشان به‌عنوان دریافت‌کننده وام ندارند؛ همین موضوع طی روزهای اخیر باعث شکل‌گیری جریانی در فضای مجازی شده که خواستار شفاف‌سازی نام شرکت‌های دریافت‌کننده وام است.

متن کامل خبر: کدام استارتاپ‌ها وام صندوق نوآوری و شکوفایی را گرفته‌اند؟

۱۳:۰۸

شایعه: تولید نمایشگرهای mini-LED نسل بعدی مک‌بوک پرو در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ آغاز می‌شود

رندر مک‌بوک پرو بازطراحی‌شده در پس‌زمینه نارنجی و نوشته mini-LED

به گفته‌ی دیجی‌تایمز و با استناد به منابع نزدیک به زنجیره تأمین محصولات اپل، غول دنیای فناوری قصد دارد در سال جاری میلادی کامپیوترهای مک مجهز به نمایشگرهای LCD با نور‌ پس‌زمینه‌ی mini-LED را رونمایی و روانه‌ی بازار کند. از قرار معلوم، شرکت GLT نیز تأمین اجزای نمایشگر mini-LED را برای مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو در بازه‌ی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ برعهده دارد.

مقاله مرتبط: هرآنچه از رویدادهای WWDC 2021 اپل انتظار داریم

گفتنی است اپل در ۱۷ خرداد رویداد توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ را برگزار می‌کند و تا پیش‌ازاین، منابع معتبری همچون جان پراسر از معرفی نسل بعدی مک‌بوک پرو در این مراسم خبر داده بودند. این در حالی است که گزارش جدیدی به کلی آن را رد می‌کند و احتمالا در رویداد پیش‌رو شاهد رونمایی از مک‌بوک پرو نخواهیم بود.

منبع

۱۰:۴۱

ایسر سه مانیتور گیمینگ جدید را از سری پردیتور رونمایی کرد

مانیتور Predator X38 S

مدل شاخص بین محصولات معرفی شده، پردیتور X38 S است که صفحه‌نمایشی منحنی ۳۷/۵ اینچی با رزولوشن ۳،۸۴۰ در ۱،۶۰۰ پیکسل دارد. پردیتور X38 S با پشتیبانی از G-SYNC انویدیا به همراه برچسب قیمت ۲،۰۰۰ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد. قیمت مانیتور ایسر آن را جزو محصولات گران قیمت قرار داده است.

متن کامل خبر: ایسر از سه مدل مانیتور گیمینگ سری پردیتور رونمایی کرد

منبع

۱۰:۱۶

ایلینور دو لپ تاپ گیمینگ جدید معرفی کرد

لپ‌تاپ Alienware X

لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایلینور ایکس ۱۵ و ایکس ۱۷ با پردازنده‌های نسل یازدهمی سری تایگرلیک اچ اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 انویدیا به بازار عرضه خواهند شد. مدل پایه‌ی ایکس ۱۵ با قیمت ۲،۰۰۰ دلار و مدل پایه‌ی ایکس ۱۷ نیز با قیمت ۲،۱۰۰ دلار قابل خریداری خواهند بود.

منبع

۱۰:۰۱

AMD: پردازنده‌های گرافیکی با معماری RDNA2 به خودروهای تسلا مدل اس و ایکس خواهند آمد

دکتر لیسا سو، مدیرعامل AMD، تأیید کرد علاوه بر اینکه مدل‌های بازطراحی‌شده‌ی تسلا از پردازنده‌های گرافیکی با معماری RDNA2 استفاده خواهند کرد، بلکه تسلا واحدهای پردازش سریع AMD را نیز در بخش سرگرمی‌رسانه‌ای (Infotainment) خودروهای خود به کار می‌گیرد.

منبع

۹:۵۷

انویدیا کارت گرافیکی RTX 3080 Ti را با قیمت ۱،۱۹۹ دلار معرفی کرد

کارت گرافیکی جدید انویدیا که مبتنی بر معماری امپر است گفته شده که بیش از ۱/۵ برابر توان پردازشی بالاتری نسبت به RTX 2080 Ti دارد. انتظار می‌رود کارت گرافیکی جدید انویدیا از ۱۳ خرداد به بازار عرضه شود.

فوری:انویدیا از کارت گرافیک RTX 3080 Ti با قیمت ۱۲۰۰ دلار رونمایی کرد.https://www.theverge.com/2021/6/1/22461660/nvidia-geforce-rtx-3080-ti-specs-price-release-date-features?utm_campaign=theverge&utm_content=chorus&utm_medium=social&utm_source=twitterpic.twitter.com/c45IxmWd0g— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) June 1, 2021

۹:۵۰

اوپو اولین گوشی هوشمند با پشتیبانی از سیم‌کارت الکترونیکی و ارتباطات 5G SA را معرفی کرد

نمای جلو و پشت موبایل فایند ایکس 3 پرو اوپو رنگ مشکی و آبی

اوپو فایند ایکس ۳ پرو مشخصات سخت‌افزاری بالارده ازجمله تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 را به همراه دارد. محصول جدید اوپو با صفحه‌نمایش ۶/۷ اینچی، رزولوشن +QHD و پنل OLED ابتدا روانه‌ی بازار چین و احتمالا نقاط دیگر دنیا خواهد شد.

منبع

۹:۴۴

میزو اولین دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل هارمونی هواوی را معرفی کرد

سیستم روشنایی میزو مبتنی بر Harmony OS

شرکت چینی میزو روز گذشته محصولات مختلفی را در زمینه‌ی اینترنت اشیا رونمایی کرد که یکی از آن‌ها مبتنی بر سیستم‌عامل هارمونی است. این دستگاه که درواقع روشنایی هوشمند محسوب می‌شود امکان دریافت فرمان از راه دور و از طریق اپلیکیشن را دارد.

منبع

۹:۴۱

استاندارد آلایندگی یورو ۷ می‌تواند منجر به جلوگیری از تولید خودروهای احتراقی شود

در طرح پیشنهادی برای استاندارد جدید یورو ۷ احتمالا تولید خودروهای تمام بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۲۶ ممنوع خواهد شد. این روند، با هدف کاهش آلایندگی خودروهای اروپا و تشویق خودروسازان به توسعه مدل‌های الکتریکی دنبال می‌شود. در سمت دیگر ماجرا، برندهای سازنده مدل‌های اسپرت، مثل فراری و پورشه با توقف تولید پیشرانه‌های احتراقی مخالف هستند.

متن کامل خبر: استاندارد آلایندگی یورو 7 می‌تواند باعث حذف پیشرانه های احتراق داخلی شود

منبع

۹:۳۹

کلاب هاوس آماری از تعداد کاربران خود در پلتفرم اندروید منتشر کرد

شبکه اجتماعی کلاب هاوس

با وجود اینکه کمتر از یک ماه از انتشار نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن کلاب هاوس می‌گذرد، اما رسما تأیید شده که تعداد کاربران این اپلیکیشن در اندروید از مرز ۲ میلیون نفر گذشته است.

متن کامل خبر: کلاب هاوس آماری از تعداد کاربران خود در پلتفرم اندروید منتشر کرد

منبع

۹:۳۶

گوگل حتی در حالتی که تنظیمات اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی غیرفعال باشد نیز به موقعیت کاربر دسترسی دارد

حریم خصوصی

اسنادی محرمانه از دادگاهی که گوگل یکی از طرفین دعوا بوده فاش می‌کنند که غول نرم‌افزاری تحت هر شرایطی به موقعیت مکانی کاربران دسترسی دارد؛ حتی اگر کاربران در بخش تنظیمات دستگاه، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را غیرفعال کنند. گوگل متهم است که تنظیمات بخش حریم خصوصی را از کاربران پنهان می‌کند و از شرکت‌های دیگر نیز خواسته تا دسترسی کاربران به بخش تنظیمات حریم خصوصی سخت‌تر شود.

منبع

۹:۳۰

فروش می بند 6 شیائومی از مرز ۳ میلیون دستگاه گذشت

می بند ۶ شیائومی

ماه گذشته مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که این شرکت توانسته بیش از ۱ میلیون دستبند سلامت می بند ۶ را در بازارهای مختلف بفروشد، اما گزارش‌ها از رشد میزان محبوبیت دستبند سلامت شیائومی خبر می‌دهند، به‌نحوی‌که شیائومی توانسته از ماه گذشته تاکنون ۲ میلیون می بند ۶ را به بازار عرضه کند.

منبع

۹:۲۵

سری آنر ۵۰ در ۲۶ خرداد روانه‌ی بازار خواهد شد

ماژول دوربین دوال رینگ آنر 50

افشاگری در حساب ویبوی خود اشاره داشته که سری جدید آنر ۵۰ انتظار می‌رود ۲۶ خرداد روانه‌ی بازار چین و سپس نقاط دیگر دنیا شود. سری آنر ۵۰ شامل سه گوشی هوشمند می‌شود که دو مدل با تراشه‌ی اسنپدراگون 778G و مدل پرچم‌دار سری نیز با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ روانه‌ی بازار خواهند شد.

مقاله مرتبط: سری آنر ۵۰ در تاریخ ۲۶ خرداد رونمایی خواهد شد

منبع

۹:۲۲

موتورولا نسخه‌ای 5G از موتو جی استایلوس معرفی خواهد کرد

از مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در نسخه‌ی 5G موتو جی استایلوس در مقایسه با نسخه‌ی 4G استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۸۰ به‌جای اسنپدراگون ۶۷۸ است. با وجود اینکه اسنپدراگون ۴۸۰ در مقایسه با مدل اسنپدراگون ۶۷۸ توان پردازشی کمتری دارد، اما به لطف برخورداری از مودم 5G به کاربر امکان استفاده از نسل نوین ارتباطات 5G را ارائه می‌دهد.

متن کامل خبر: احتمالا موتورولا موتو جی استایلوس 5G به‌زودی معرفی خواهد شد

منبع

۹:۱۲

تصاویر مفهومی از گلکسی زد فولد تب سامسونگ منتشر شد

تصویر مفهومی از گلکسی زد فولد ۳

این تصاویر برگرفته از پتنتی هستند که سامسونگ چندی پیش به ثبت رساند. در تصاویر می‌توان صفحه‌نمایشی را مشاهده کرد که از دو سمت امکان تا شدن آن وجود دارد. با این حال، طراحی گوشی هوشمند به گونه‌ای است که حتی در زمان تا شدن دستگاه نیز ماژول دوربین در پنل پشتی مستتر نمی‌شود.

منبع

۹:۰۹

تبلت میت پد پرو 10.8 هواوی همراه‌با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ عرضه خواهد شد

میت پد پرو ۲ و هواوی پنسل

از نظر سخت‌افزاری تبلت میت پد پرو 10.8 هواوی شباهت بسیاری به مدلی دارد که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد؛ اما با این تفاوت که به‌جای تراشه‌ی کرین ۹۰۰ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌شود. انتظار می‌رود روز آینده، هواوی از محصولات جدید خود از جمله دو مدل جدید از میت پد پرو رونمایی کند.

متن کامل خبر: مشخصات احتمالی میت پد پرو ۱۰٫۸ اینچی هواوی منتشر شد؛ اسنپدراگون 870 و هارمونی او اس 2

منبع

۹:۰۷

تراشه پرچم‌دار بعدی سامسونگ، پردازنده گرافیکی با معماری AMD RDNA2 دارد

تراشه پردازنده گرافیکی AMD RDNA طرح گرافیکی قرمز

دکتر لیسا سو، مدیرعامل AMD در جریان کنفرانس خبری این شرکت در کامپیوتکس ۲۰۲۱ از همکاری مشترک با سامسونگ خبر داد. انتظار می‌رود اکسینوس ۲۲۰۰ اولین تراشه‌ای از سامسونگ باشد که به پردازنده‌ گرافیکی AMD با معماری RDNA2 مجهز شود.

متن کامل خبر: تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی سامسونگ، پردازنده‌ی گرافیکی AMD با معماری RDNA2 خواهد داشت

منبع

۸:۲۷

رولزرویس ۲۸ میلیون دلاری، احتمالا توسط جی زی و بیانسه خریداری شده است

فرمان رولزرویس

رونمایی از تک نمونه رولزرویس بوت تیل با قیمت ۲۸ میلیون دلاری، رسانه‌های خبری جهان را تحت تأثیر قرار داده است. این محصول، گران‌ترین خودرو صفر کیلومتر دنیا محسوب می‌شود و ارزش کلکسیونی دارد. بنابر اخبار غیررسمی، احتمالا زوج مشهور دنیای موسیقی، جی زی و بیانسه سفارش‌دهنده رولزرویس بوت تیل هستند.

منبع

۸:۲۶

لامبورگینی اوروس منصوری با تودوزی بنفش و ظاهر نامتعارف معرفی شد

به سفارش یک خریدار قطری، کیت بدنه ویژه توسط منصوری برای اوروس ساخته شده است. این نمونه از شاسی‌بلند لامبورگینی با پوشش چرم بنفش در فضای داخلی عجیب و متفاوت از مدل‌های استاندارد به نظر می‌رسد.

لامبورگینی اوروس
لامبورگینی اوروس
لامبورگینی اوروس
لامبورگینی اوروس
لامبورگینی اوروس

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱ ژوئن ۲۰۲۱

  • انتشار سرویس موسیقی‌محور Napster: ناپستر مجموعه‌ای از سه سرویس آنلاین متمرکز بر موسیقی بود که می‌توان گفت صنعت موسیقی را به کلی متحول کرد. ناپستر در یک ژوئن ۱۹۹۹ به‌عنوان نرم‌افزاری پیش‌گام در حوزه اشتراک فایل‌های (P2P) و برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی دیجیتال، به‌طور معمول آهنگ‌های صوتی رمزگذاری‌شده در قالب MP3، منتشر شد؛ اما دیری نپایید که با محبوبیت این نرم‌افزار، شرکت به دلیل نقض حق نسخه برداری با مشکلات قانونی روبه‌رو شد و فعالیت خود را متوقف کرد. سرانجام توسط روکسیو خریداری و به یک فروشگاه موسیقی آنلاین تبدیل شد تا اینکه در تاریخ یک دسامبر ۲۰۱۱ با شرکت Best Rapidsody ادغام شد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات