اخبار زنده ؛ جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 16 دقیقه
امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، سالگرد معرفی میکروپردازنده تگزاس اینسترومنت 486 است که در حقیقت خود را رقیبی برای تولیدات اینتل می‌دانست.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۳:۰۰

توسعه‌دهندگان دوج کوین فاش کردند که از ۲۰۱۹ با ایلان ماسک در حال همکاری بوده‌اند

توسعه‌دهندگان دوج‌کوین گفته‌اند که از ۲۰۱۹ در همکاری با ایلان ماسک بوده‌اند اما پیشنهاد کمک مالی او را قبول نکرده‌اند. در همین راستا ایلان ماسک از این تیم چهار نفره خواسته بود که دوج کوین را به رمزارزی کم‌مصرف‌تر، ارزان‌تر و به جایگزینی برای بیت کوین تبدیل کنند. ماسک دیروز در توییتی اعلام کرده بود که در حال همکاری با تیم دوج برای ارتقای سیستم تراکنش آن است.

Working with Doge devs to improve system transaction efficiency. Potentially promising.— Elon Musk (@elonmusk) May 13, 2021

منبع

۲۱:۳۵

تصاویر رندر شده و مشخات کامل گلکسی A22 سامسونگ فاش شد

گوشی‌های گلکسی A22 سامسونگ احتمالاً تا یک ماه دیگر در دو نسخه‌ی 5G و 4G معرفی می‌شوند. هر دو نسخه ازلحاظ طراحی و رنگ تقریباً یکسان هستند و تنها تفاوت‌های جرئی آن‌ها مربوط به دوربین، صفحه‌نمایش و تراشه‌ی آن‌ها می‌شود. تصاویر پایین مربوط به گلکسی A22 5G است که از تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک استفاده خواهد کرد و ابعاد صفحه‌نمایش آن ۶٫۴ اینچی و از نوع LCD است:

Samsung Galaxy A22 5G (برای مشاهده در ابعاد اصلی کلیک کنید)

نسخه‌ی 4G گلکسی A22 سامسونگ اما از تراشه‌ی هلیو G80 استفاده می‌کند و اگرچه بعاد صفحه‌نمایش آن با نسخه‌ی 5G یکسان است، انتظار می‌رود پنل آن از نوع OLED باشد. A22 5G با ضخامت ۸٫۵ میلی‌متری و وزن ۱۸۵ گرمی، از نسخه‌ی 5G که ۹ میلی‌متر ضخامت و ۲۰۵ گرم وزن دارد، اندکی سبک‌تر و باریک‌تر است. در ادامه رندرهای نسخه‌ی 4G را مشاهده می‌کنید:

Samsung Galaxy A22 4G (برای مشاهده در ابعاد اصلی کلیک کنید)

از لحاظ دوربین، تفاوت دو نسخه در استفاده‌ی نسخه‌ی 4G از یک دوربین اضافه در قسمت پشتی است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، گلکسی A22 5G از در قسمت برآمدگی دوربین میزبان سه حسگر به‌همراه فلش است، درحالی‌که A22 4G در این قسمت چهار حسگر جای داده و فلش را به بیرون از برآمدگی انتقال داده است.

رندرهای جلو و عقب گلکسی a22 4g سامسونگ
رندرهای جلو و عقب گلکسی a22 5g سامسونگ

منبع

۲۱:۰۲

اینستاگرام در حال کار روی قابلیت ارسال عکس و ویدئو ازطریق کامپیوتر است.(via @alex193a) pic.twitter.com/6Rf6dWYHYN— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 14, 2021

۱۶:۵۷

هواوی: سیستم‌عامل Harmony OS جایگزین اندروید برای سایر سازندگان گوشی هوشمند خواهد بود

در سال ۲۰۱۹، دولت آمریکا به‌دلیل نگرانی‌های امنیت ملی، غول فناوری چینی را به لیست سیاه تحریم‌های خود اضافه کرد. هواوی که دیگر نمی‌توانست از نسخه‌ی رسمی اندروید گوگل در گوشی‌هایش استفاده کند، سیستم‌عامل اختصاصی خود را با نام HarmonyOS معرفی کرد. طبق گزارش‌ها، نسخه‌ی رسمی هارمونی او اس اوایل ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۰) منتشر خواهد شد. سخنگوی هواوی می‌گوید: هارمونی او اس نه‌تنها در دستگاه‌های هواوی اجرا خواهد شد؛ بلکه جایگزینی برای سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. اگر همه‌چیز طبق برنامه‌‌ریزی پیش برود، در سال ۲۰۲۲ می‌توانیم گوشی‌های هوشمند سایر شرکت‌ها را به سمت هارمونی او اس بکشانیم.

منبع

۱۶:۲۴

نقص فنی موشک آریان ۵ ممکن است پرتاب تلسکوپ جیمز وب را به‌تعویق اندازد

تلسکوپ جیمز وب

به‌گزارس اسپیس‌نیوز، تلاش‌ها برای رفع مشکل مشاهده‌شده در دو پرتاب پیشین آریان ۵ که برای ماه‌ها موجب زمین‌گیرشدن این موشک شده، ممکن است پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب در انتهای سال جاری را به تعویق اندازد. آریان ۵ آخرین بار آگوست ۲۰۲۰ پرتاب شد و آریان‌اسپیس اکنون به‌صورت علنی به مشکل موشک خود اذعان کرده است. تلسکوپ پرچم‌دار بعدی ناسا پس از صرف دهه‌ها تلاش برای ساخت و میلیاردها دلار هزینه، طبق آخرین زمان‌بندی قرار است سرانجام ۹ آبان امسال به فضا پرتاب شود.

مقاله مرتبط: تلسکوپ فضایی جیمز وب، نگاهی به وسعت کیهان

منبع

۱۶:۲۲

افشای نخستین برنامه‌های اسپیس ایکس برای پرتاب مداری استارشیپ

براساس اسناد ارائه‌شده به کمیسیون ارتباطات فدرال، اسپیس ایکس قصد دارد فضاپیمای استارشیپ را در نخستین پرواز آزمایشی مداری‌اش از تگزاس پرتاب کند و سپس آن را در ساحل جزیره‌ای در هاوایی فرود آورد. در این پرواز مداری، اسپیس ایکس برای نخستین‌بار هردو عنصر سامانه‌ی غول‌پیکر مریخی‌اش شامل خود استارشیپ و بوستر سوپر هوی را روی یکدیگر قرار خواهد داد. با انجام این آزمایش، گام مهم بعدی در مسیر رساندن انسان به مریخ برداشته خواهد شد.

درباره‌ی استارشیپ بیشتر بخوانید:

منبع

۱۵:۵۴

افراد واکسینه‌شده در آمریکا دیگر ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک نیستند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) اعلام کرد افرادی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند، می‌توانند ماسک‌هایشان را بردارند و بدون نگرانی درباره‌ی فاصله‌گذاری اجتماعی در در فضاهای داخلی و خارجی حضور یابند. بااین‌حال، به‌نقل از نیویورک تایمز، بسیاری از متخصصان با این تغییر چشمگیر در دستورالعمل‌ها موافق نیستند. آن‌ها می‌گویند آمریکایی‌ها دست‌کم برای یک سال دیگر به زدن ماسک در امکان عمومی نیاز خواهند داشت.

منبع

۱۵:۴۳

ایلان ماسک از زمان اجرای SNL حدود ۲۰ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داده است

ایلان ماسک در نقش واریو در snl

دارایی ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس از زمان حضور جنجالی او در برنامه‌ی پخش زنده شنبه شب، بیش از ۲۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. دارایی خالص ماسک هنگام حضور او در این برنامه، ۱۶۶ میلیارد دلار برآورد می‌شد. ارزش سهام تسلا در این هفته تاکنون ۱۵ درصد کاهش یافته است. به‌گزارش فوربس، تا زمان بسته‌شدن بازار در روز پنجشنبه، دارایی ماسک با کاهش ۲۰٫۵ میلیارد دلاری به ۱۴۵٫۵ میلیارد دلار رسید. بااین‌حال، ماسک با فاصله‌ی اندک با بیل گیتس همچنان در جایگاه سومین شخص ثروتمند جهان قرار دارد.

منبع

۱۴:۵۸

میت بوک ۱۶، فری بادز ۴ و تعدادی دیگر از دستگاه‌های هواوی ۲۹ اردیبهشت رونمایی می‌شوند

هواوی چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت از نسل جدید لپ‌تاپ‌های میت‌بوک ۱۶ اینچی، هدفون تماما بی‌سیم پرچم‌دار فری‌بادز ۴ و گجت‌های دیگر رونمایی می‌کند. پس از قرارگرفتن هواوی در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند این شرکت تقریباً فلج شده و غول چینی تمرکز خود را به سمت دیگر بخش‌ها و محصولات خود برده است.

منبع

۱۴:۴۹

تماشا کنید: پرواز پهپاد در ورزشگاه اتحاد منچستر سیتی

باشگاه منچستر سیتی در هفته‌ای که گذشت توانست رتبه‌ی اول لیگ برتر فوتبال انگلیس را از رقیب دیرینه‌اش منچستر یونایتد بگیرد. برای جشن گرفتن این موفقیت، باشگاه ویدیویی از پرواز پهپاد در ورزشگاه مدرن ۵۵ هزار نفری ETIHAD منتشر کرده است. باشگاه در پیامی که به‌همراه ویدئو منتشر کرده ادعا دارد «تمام ویدئو ۱۰۰ درصد واقعی است و از هیچ حقه‌ی دوربینی، ویرایش مخفی و جلوه‌های ویژه (CGI) استفاده نشده است.»

منبع

۱۴:۴۸

سونی از دو رنگ جدید برای دسته دوال سنس PS5 رونمایی کرد

درحالی‌که تا به امروز دوال‌سنس فقط با یک ترکیب رنگی مشخص سیاه‌وسفید عرضه شده بود، حالا سونی اعلام کرد که از ماه بعد آن را با دو رنگ جدید هم به بازار می‌فرستد. سیاه/مشکی نیمه‌شب (Midnight Black) و قرمز کیهانی ( Cosmic Red) نام دو رنگ رسمی جدید دسته دوال‌سنس کنسول پلی استیشن 5 سونی است.

منبع

۱۴:۲۶

ابرخودرو برقی استرما فولمینیا با قدرت ۲۰۴۰ اسب‌بخار معرفی شد

ابرخودرو برقی استرما فولمینیا

شرکت استرما در ایتالیا، از یک ابرخودرو دو دیفرانسیل برقی رونمایی کرده است که مجموع قدرت ۲۰۴۰ اسب‌بخار فراهم می‌کند. این محصول با نام فولمینیا (رعدوبرق)، خودروی مذکور تنها در ۲ ثانیه صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در شعاع حرکتی ۵۲۰ کیومتر می‌پیماید و قیمتی بالغ‌بر ۲٫۴ میلیون دلار دارد.

منبع

۲:۲۲

مایکروسافت سرویس «آژور بلاکچین» را در شهریورماه متوقف می‌کند

مایکروسافت آژور بلاک‌چین

مایکروسافت تا ۴ ماه دیگر سرویس پلاکچین آژور خود را تعطیل می‌کند. باتوجه به اطلاعات مندرج در سایت آژور، ازجمله مشتریان بزرگ این سرویس می‌تواند به جی پی مورگان، جنرال الکتریک، استارباکس و ایکس باکس اشاره کرد. Azure Blockchain سرویسی با قدمت ۶ ساله است که فرایند توسعه‌ی آن در سال ۲۰۱۵ و برمبنای شبکه‌ی بلاک‌چینِ اتریوم شروع شد.

درحالی‌که مایکروسافت در سال‌های گذاشته از بیت کوین به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت در فروشگاه‌های آنلاین خود پشتیبانی می‌کرد، اکنون به‌نظر میرسد ردموندی‌ها مانند گذشته علاقه‌ای به بلاکچین و رمزارزها ندارند. چندی پیش برد اسمیت، رئیس مایکروسافت اعلام کرده بود شرکتش تصمیم ندارد در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند. آژور بلاک‌چین تنها سرویس بلاکچین تجاری ارائه‌شده توسط شرکت‌های بزرگ فناوری نیست؛ زیرا به‌جز مایکروسافت، هم‌اکنون شرکت‌های بزرگی همچون IBM، آمازون و هواوی راهکارهای سازمانی مبتنی‌بر بلاکچین ارائه می‌دهند.

مقاله مرتبط: مایکروسافت برخلاف تسلا، برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای ورود به حوزه‌ی بیت کوین ندارد

منبع

۱۴:۱۲

اطلاعات جدیدی از دو کارت گرافیک RX 6600 و RX 6600 XT فاش شد

براساس اطلاعات فاش‌شده، کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 XT از یک تراشه گرافیکی Navi 23 مجهز به ۲۰۴۸ هسته پردازش جریانی بهره می‌برد. ظاهراً مدل XT از یک نسخه بهبود یافته و ویژه از تراشه Navi 23 استفاده می‌کند. افزون‌براین، مدل پایین‌رده‌تر و غیر XT کارت گرافیک RX 6600 نیز به ۱۷۹۲ هسته مجهز شده و از نسخه معمولی تراشه Navi 23 برخوردار است.

متن کامل خبر: اطلاعات جدیدی از دو کارت گرافیک RX 6600 و RX 6600 XT فاش شد

۱۳:۰۰

راهنمای خرید هدفون، ایرفون و هدست

۱۲:۴۵

آنر ۵۰ احتمالاً با آداپتور شارژ ۶۶ و ۱۰۰ واتی عرضه خواهد شد

ماژول دوربین دوال رینگ آنر 50

به‌دنبال فروش برند آنر، زیرمجموعه اسبق هواوی، انتظار می‌رود به‌زودی این شرکت پرچم‌دار بعدی خود را تحت برند آنر ۵۰ رونمایی و روانه‌ی بازار کند. آخرین اخبار حاکی از آن است که دو نسخه از گوشی مذکور با شماره مدل NTH-AN00 (نسخه‌ی استاندارد) و NRA-AN00 (نسخه‌ی پرو)، توانسته‌اند گواهی سازمان 3C چین را برای باتری و آداپتور شارژ دریافت کنند.

طبق گواهی یادشده، این دستگاه‌ها با آداپتورهای برق ۶۶ و ۱۰۰ وات همراه خواهند بود. اولین شارژر (HW-110600C00) همان شارژر سری آنر V40 است. بااینحال، شارژر دوم (HN-200500C00)، کاملاً جدید و آداپتور ۱۰۰ وات (۲۰ ولت یا ۵ آمپر) است که همچنین از حداکثر سرعت شارژر ۶۶ و ۴۴ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

متن کامل خبر: آنر ۵۰ و آنر ۵۰ پرو احتمالاً با شارژر ۶۶ و ۱۰۰ واتی عرضه خواهد شد

منبع

۱۲:۱۷

🔹استودیو اینسامنیاک گیمز اعلام کرد که بازی رچت اند کلنک: ریفت اپارت گلد شده است؛ بدین‌ترتیب پروسه‌ی ساخت این بازی انحصاری PS5 به پایان رسید.pic.twitter.com/WBb5yCEc3R— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 13, 2021

متن کامل خبر: مراحل ساخت بازی Ratchet and Clank: Rift Apart به پایان رسید

۱۱:۴۹

کره جنوبی ۴۵۰ میلیارد دلار در صنعت تولید تراشه سرمایه‌گذاری می‌کند

ویفر 5 نانومتری تی اس ام سی / TSMC Wafer از نمای نزدیک

کره‌ی جنوبی از برنامه‌ی جاه‌طلبانه‌ی خود برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین قطب تولید تراشه‌ی جهان طی ۱۰ سال آینده پرده برداشت. براساس طرح پیشنهادشده توسط رئیس‌جمهور کره، ۱۳۵ شرکت تا سال ۲۰۳۰ مبالغ سنگینی در پروژه‌های تحقیقاتی و ساخت نیمه‌رسانا سرمایه‌گذاری می‌کنند. از این میزان، سامسونگ با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۱ میلیارد دلاری بیشترین نقش در این طرح را خواهد داشت و پس از آن SK Hynix با متعهد شدن به سرمایه‌گذاری ۹۷ میلیارد دلاری در رتبه‌ی بعدی ایستاده است.

منبع

۱۱:۳۹

به‌روزرسانی امنیتی ماه می ۲۰۲۱ برای سری گلکسی S10 منتشر شد

این به‌روزرسانی با نسخه‌ی فرمور G97xFXXUAFUE3 قابل دریافت است و پَچ امنیتی اندروید مربوط به ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) را به همراه دارد. به‌روزرسانی مذکور چندین آسیب‌پذیری امنیتی که یکی از آن‌ها مربوط به مودم‌های کوالکام است، برطرف می‌کند. سامسونگ این به‌روزرسانی را برای ساکنین اروپا ارائه داده است و مدتی طول می‌کشد تا برای سایر کاربران در مناطق مختلف منتشر شود.

منبع

۱۱:۲۰

هیوندای نکسو با حرکت در مسافت ۸۸۷ کیلومتر، رکورددار خودروهای هیدروژنی شد

تصویری از هیوندای نکسو

هیوندای نکسو در استرالیا توانسته است مسیری به طول ۸۸۷٫۴ کیومتر را با یک باک سوخت‌گیری هیدروژن طی کند. این رکورد تازه برای خودروهای هیدروژنی در زمان ۱۳ ساعت و ۶ دقیقه انجام شده است.

منبع

۱۰:۴۳

اندروید ۱۱ برای گلکسی A11 سامسونگ منتشر شد

سامسونگ به‌روزرسانی One UI 3.1، مبتنی‌بر اندروید ۱۱ را برای گلکسی A11 آغاز کرده است. به‌روزرسانی مذکور با شماره مدل A115MUBU2BUE1 عرضه شده و فعلا به فهرست کامل تغییرات در گلکسی A11 دسترسی نداریم. مواردی که در این به‌روزرسانی ارائه شده، شامل مجوزهای یک‌بارمصرف، حباب چت و پَچ امنیتی جدید اندروید است. این به‌روزرسانی اکنون در پاناما آغاز شده است و به‌زودی در سایر مناطق منتشر خواهد شد.

منبع

۱۰:۲۲

دیزنی پلاس با وجود کاهش رشد، ۱۰۳ میلیون کاربر اشتراکی را میزبانی می‌کند

دیزنی پلاس

روز گذشته، دیزنی با به‌روزرسانی گزارش مالی سه‌ماهه جاری خود، اعلام کرد که سرویس پخش محتوای استریمی این شرکت در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ چیزی در حدود ۸٫۷ میلیون مشترک جهانی جدید را به خود جذب کرده و مجوع مشترکینش را به ۱۰۳٫۶ میلیون کاربر افزایش داده است. پیش‌ازاین، دیزنی پلاس گزارش داده بود که در آغاز سال جاری میلادی ۹۴٫۹ میلیون مشترک دارد و در جلسه سهام‌داران سالانه، این شرکت افتخار می‌کرد که میزبان ۱۰۰ میلیون مشترک است.

مقاله مرتبط: تعداد مشترکین دیزنی پلاس به ۱۰۰ میلیون نفر رسید

پیش از گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی نخست این شرکت، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که این سرویس می‌تواند به ۱۰۹٫۳ میلیون مشترک دست یابد. بااین‌حال، آماروارقام رسمی از کاهش رشد دیزنی در این بخش حکایت دارد. علاوه بر این، متوسط درآمد ماهانه هر مشترک نیز در سه‌ماهه نخست به ۳٫۹۹ دلار رسیده که ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. اعتقاد بر این است که رشد کندتر از حد انتظار طی سه‌ماهه یادشده پس از اولین افزایش هزینه‌های اشتراک برای دیزنی پلاس رخ داده است.

منبع

۱۰:۱۲

هیوندای در آمریکا 7/4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

هویندای با هدف توسعه خودروهای برقی، هیدروژنی و فناوری خودران، ۷٫۴ میلیارد دلار در کارخانه‌ها و زیرمجموعه‌های خود در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند.

منبع

۱۰:۰۳

تعداد مک‌های عرضه‌شده به بازار ۹۴ درصد افزایش داشته است

حمل لپ تاپ مک بوک پرو M1

اپل ماه گذشته گزارش عملکرد سه‌ماهه‌ی مالی خود را منتشر کرد. در این گزارش بسیاری از بخش‌ها شاهد رکوردشکنی بودند، ازجمله بخش کسب‌وکار مک که با درآمد ۹٫۱ میلیارد دلاری، رشد ۷۰ درصدی به‌خود دیده است. بااین‌حال، غول دنیای فناوری آماری از تعداد مک‌های فروخته‌شده یا عرضه‌شده به بازار در گزارش مالی خود ذکر نمی‌کند. براساس گزارش Strategy Analytics تعداد کامپیوترهایی که اپل در این سه‌ماهه به بازار عرضه کرده، ۹۴ درصد رشد داشته است.

اگر گزارش استراتژی آنالیتیکس صحت داشته باشد، اپل در اولین سه‌ماهه‌ی سال ۲۰۲۱ حدود ۵٫۷ میلیون مک روانه‌ی بازار کرده که نسبت به ۲٫۹ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته رشد ۹۴ درصدی داشته است. باتوجه به این آمار، اپل اکنون پس از لنوو، اچ‌پی و دل، چهارمین تولیدکننده‌ی بزرگ کامپیوترهای شخصی در جهان است.

منبع

۱۰:۰۲

مروگر بریو امکان دستیابی به دامنه‌های غیرمتمرکز Unstoppable Dommains را فراهم کرد

مرورگر بریو ازین پس به کاربران خود امکان دستیابی به وب‌سایت‌هایی با دامنهی crypto. را می‌دهد. این دامنه‌ها برخلاف دامنه‌های سنتی که توسط متولیانی چون گوگل دامینز ارائه می‌شود، در کیف پول دیجیتال کاربران ذخیره می‌شود و بر بستر بلاکچین کار می‌کند.

می‌توانید مرورگر بریو را از اینجا دانلود کنید

منبع

۹:۵۵

تتر (USDT) برای اولین‌بار آمار کل ذخایرش را منتشر کرد

تتر چیست

تتر برای اولین برای آماری کامل از ذخایر مالی که پشتوانه‌ی این رمزارز است را منتشر کرد. این آمار ۷۵٫۸۵ درصد از ذخایر اثبات شده‌ی این شرکت تا ۱۱ فروردین امسال هستند و شامل پول نقد و معادل‌های آن و سایر اوراق تجاری و سپرده‌های کوتاه مدت است. شرکت تتر که صادرکننده‌ی رمزارز تتر است، به دلیل اعلام نکردن ذخایر خود همواره در مضن اتهام صدور پول بدون پشتوانه بوده است.

منبع

۹:۴۸

مایکرواستراتژی ۲۷۱ بیت کوین دیگر خریداری کرد

مایکل سیلور مدیرعامل مایکرواستراتژی اعلام کرده است که این شرکت ۱۵ میلیون دلار دیگر بیت کوین خریداری خواهد کرد. این شرکت در حال حاضر ۹۱۸۵۰ بیت کوین دارد.

مقاله مرتبط: مایکرواستراتژی در رونق بازار بیت کوین چه نقشی ایفا و چقدر سود کسب کرده است؟

منبع

۹:۴۷

توییت جدید ایلان ماسک و فهرست شدن دوج کوین در کوین‌بیس باعث افزایش قیمت این رمزارز شد

ایلان ماسک در توییتی که ساعاتی قبل منتشر کرده، اعلام کرده است که در حال کار برای ارتقای سیستم تراکنش دوج کوین است و به نظر این رمزارز برای امکان خرید در تسلا مفید باشد. در همین زمان صرافی معتبر کوین بیس نیز اعلام کرده است که دوج کوین را به فهرست رمزارزهای قابل ترید خود اضافه می‌کند.

منبع

۹:۱۸

🔵 بخشی از فهرست مهمان‌های ‌قسمت ویژه سریال Friends با نام The One Where They Get Back Together🔹لیدی گاگا🔹دیوید بکام🔹جاستین بیبر🔹جیمز کوردن🔹سیندی کرافورد🔹گروه موسیقی BTS🎮 @myzoomg 🎥 pic.twitter.com/BuLacHfF2w— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 13, 2021

مقاله مرتبط: اعلام تاریخ پخش قسمت ویژه سریال فرندز با یک تیزر کوتاه

۹:۰۲

شایعه: اپل سه‌شنبه آینده از نسل سوم ایرپاد رونمایی می‌کند

تصویر مفهومی از ایرپاد ۳

شایعه‌ای بسیار مشکوک ادعا می‌کند که اپل قصد دارد در ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) یک محصول پایین‌رده از خانواده هدفون‌های کاملاً بی‌سیم ایرپاد را با طراحی به‌روزشده رونمایی کند. روز گذشته، یوتیوبر، لوک میانی، بدون استناد به منابع در توییتی ادعا کرد که پیشنمایشی از ایرپاد نسل سوم در سه‌شنبه آینده منتشر خواهد شد. وی در بیانیه‌ای افزود که هدفون یادشده می‌تواند در کنار سرویس موسوم به Apple Music HiFi راه‌اندازی شود. اعتقاد بر این است که هر دو محصول در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام خواهند شد.

مقاله مرتبط: هر آن‌چه از محصولات اپل در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ انتظار داریم

به‌طورکلی، شواهد حاکی از آن است که اپل قصد دارد مدل استاندارد را در کالبد و قابلیت‌های جدید به‌روز کند. گفته می‌شود طراحی ایرپاد نسل سوم مشابه ایرپاد پرو فعلی، ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی قابل تعویض خواهد داشت؛ اما برای کاهش قیمت از ویژگی‌های پیشرفت‌ای مانند حذف نویز فعال بی‌بهره خواهد بود.

متن کامل خبر: اپل احتمالاً سه‌شنبه هفته آینده ایرپاد ۳ را معرفی می‌کند

منبع

۷:۴۰

مدیاتک بودجه ۳٫۵ میلیارد دلاری به واحد تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد

سهم مدیاتک از بازار تراشه ها

مدیاتک اعلام کرده است که در سال جاری میلادی ۳٫۵ میلیارد دلار روی تحقیق‌وتوسعه ی تراشه سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت تایوانی در سال‌های اخیر میزان سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده و امسال قصد دارد با گسترش ظرفیت تولید، درآمدهایش را بالا ببرد. مدیاتک در سال گذشته‌ی میلادی برای نخستین بار بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود.

متن کامل خبر: مدیاتک بودجه ۳٫۵ میلیارد دلاری به واحد تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴ می ۲۰۲۱

  • پیمان ورشو در لهستان امضاء شد: در ۱۴ می ۱۹۵۵، اتحاد جماهیر شوروی و متحدان بلوک شرقی آن، از جمله لهستان، آلمان شرقی، چکسلواکی، مجارستان، رومانی، بلغارستان و آلبانی پس از کنفرانس سه‌روزه پیمان امنیتی را در ورشو، پایتخت لهستان امضا کردند. پیمان ورشو ادغام نزدیک سیاست نظامی، اقتصادی و فرهنگی بین هشت کشور کمونیست را فراهم می‌کند.
  • معرفی میکرو پردازنده تگزاس اینسترومنت: چنین روزی در سال ۱۹۹۲، شرکت سایریکس، میکرو پردازنده جدیدی به‌نام تگزاس اینسترومنت 486 را به‌عنوان آخرین دستاورد خود برای مقابله با تولیدات اینتل رونمایی کرد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات