مایکروسافت بر خلاف تسلا، برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای ورود به حوزه‌ی بیت کوین ندارد

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت احتمال قرار دادن بیت کوین در ترازنامه‌ی مالی خود را رد نکرد؛ اما برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای این کار ندارد.
تبلیغات

ظاهرا مایکروسافت برنامه‌ی کوتاه‌‌مدتی برای قرار دادن بیت کوین (BTC) در ترازنامه‌های مالی خود ندارد. برد اسمیت در مصاحبه‌ای با خبرنگار سی‌ان‌ان، جولیا چترلی، گفت شاید مایکروسافت نظرش را در مورد سرمایه‌گذاری در بیت کوین عوض کند.

وقتی از اسمیت درباره‌ی وجود برنامه‌ای برای متنوع‌سازی پورتفو با رمزارزها (مشابه سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین) سؤال شد، رئیس مایکروسافت گفت که از چنین بحث‌هایی مطلع نیست:

هیچگونه بحث جدیدی درباره‌ی بیت کوین نشنیده‌ام؛ اما اگر فرض کنیم قرار باشد سیاست‌هایمان را در قبال سرمایه‌گذاری بیت کوین تغییر بدهیم، جولیا تو اولین یا دومین نفری خواهی بود که مطلع خواهی شد.

ارزش بازار بیت کوین به‌آرامی در حال رسیدن به بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکا است. طبق گزارش قبلی، ارزش بازار بیت کوین با عبور از تسلا و اندکی بعد انتشار خبر سرمایه‌گذاری این شرکت روی بیت کوین، از ۸۰۸ میلیارد دلار عبور کرد.

ارزش بازار بیت کوین و مایکروسافت

در ادامه‌ی رکوردشکنی تاریخی بیت کوین در ۲۹ بهمن، ارزش بازار بیت کوین (در هنگام نگارش این مقاله) معادل ۹۴۸ میلیارد دلار است. بیت کوین برای رسیدن به ارزش بازار مایکروسافت که ۱٫۸ تریلیارد دلار است، باید ارزش بازار خود را دوبرابر کند.

در ۲۴ بهمن رئیس بانک جی‌پی مورگان، دنیل پینتو، ادعا کرد که این شرکت به دلیل تقاضای در حال افزایش، در نهایت وارد عرصه‌ی بیت کوین خواهد شد. پیش از این، استراتژیست‌های جی‌پی مورگان گفته بودند خرید بیت کوین توسط تسلا الزاما به دلیل نوسان بالای این رمزارز، منجر به سرمایه‌گذاری‌های مشابه نمی‌شود.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات